Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony letnie-zimowe - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 315
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-05-2022, 19:54   

2,3 - 2,4 , moi oponiarze zawsze i tak na 18-stkach pompują i jest ok
 
 
Piskosz 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 30
Skąd: Polska
Wysłany: 07-05-2022, 00:38   

A no kilka lat, w sumie jakies 130kkm czyli ok. 65kkm na sezon. I na 18 bylo bardzo twardo ale nic sie na szczescie nie stalo. Dopiero jak moj mechanik zwrocil mi uwage ze opony niedlugo do wymiany to przyjzalem im sie blizej i na srodku opony wytarta na rowno ze znacznikiem zuzycia a po obu zewnetrznych stronach kilka milimetrow zapasu, ktory wystarczylby na caly sezon. W 16 fabrycznych zimowych Falkena Eurowinter pompowanych 2,7 bar elegancko rownomiernie sie sciera. Tacy to wlasnie specjalisci pracuja w ASO. Ale juz i tak po 2 serwisach przestalem korzystac z uslug. Banda partaczy i w dodatku drogo. A jezdzilem do 3 roznych w roznych czesciach Polski.
Wlasnie tez mysle zeby na 2,5 albo 2,4 sprobowac bo 2,2 za miekko i boje sie w zakretach szybciej jezdzic.
A zna ktos jakies patenty na reset tego TPMS? Bo jak nabilem na te 2,2 i klikam reset, to pomiga chwile ale i tak wywala ostrzezenie o zbyt niskim cisnieniu. Mozna to jakos ustawic z poziomu kierowcy zeby zaakceptowalo nabite cisnienie czy trzeba na serwis jechac zeby wprowadzili to z zewnatrz?
U Was przy 2,4; 2,5 bar TPMS akceptuje cisnienie czy cos trzeba kombinowac?
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 08-05-2022, 09:20   

Ja pompuję przód 2,4 , tył 2,3 i jest OK.
_________________

 
 
 
Robert_N 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 304
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-05-2022, 10:52   

Ja przód i tył 2,4 i jest ok.
_________________
Lancer Sportback '09, 1.8
 
 
Hishi 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 63
Skąd: Polska
Wysłany: 09-05-2022, 14:44   

Piskosz napisał/a:
W 16 fabrycznych zimowych Falkena Eurowinter pompowanych 2,7 bar elegancko rownomiernie sie sciera.
Tyle zawsze pompowałem. Dwa lata temu po 7 latach używania zmieniłem opony na nowe. Równo pościerane. Bez odchyłów "tu mniej, a tam więcej, a tu w ogóle". Jestem zdania, że jeśli producent samochodu zaleca takie ciśnienie, to takie trzeba pompować. Nie rozumiem różnych forumowych "mędrców", którzy piszą jak to fajnie pompować mniej niż 2,7. Kiedyś posłuchałem i miałem odczucia, że samochód grzęźnie jak w śniegu albo błocie...
 
 
Piskosz 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 30
Skąd: Polska
Wysłany: 10-05-2022, 04:56   

Zgoda! Jestem tego samego zdania. Aczkolwiek w salonie w ktorym dostalem komplet kol 18" niezgodnych z homologacja czyli 225/40/18 na pytanie jakie cisnienie powiedzieli ze 2,7 bar jak do 16 fabrycznych i nierowno sie scieraly. Z kolei jak taki rozmiar pompuje na instrukcyjne 2,2 bar jak do 215/45 to TPMS ciagle wyswietla ostrzezenie. Stad cala dyskusja i pytanie o cisnienie.
Druga sprawa to producent i tak zaleca rozne cisnienia w tym samym pojezdzie w roznych czesciach swiata. Np do Lancerow na rosje itd ma byc podajze 2,5 a u nas 2,7 w 16". Przeciez to samo auto te same kola a cisnienie inne. Bo tam nie ma restrykcji emisji czy wiecej dziur w drogach?! Co z tego? Mysle wiec zatem, ze akurat tutaj mozna pozwolic sobie na male odstepstwa i proby dobrania cisnienia pod siebie.
A jak robicie z TPMS? Da sie go zresetowac bez wizyty w serwisie zeby nie ostrzegalo przy 2,2 na 18"
 
 
sk0ras 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2016
Posty: 29
Skąd: wlkp
Wysłany: 10-05-2022, 08:37   

Hishi napisał/a:
Piskosz napisał/a:
W 16 fabrycznych zimowych Falkena Eurowinter pompowanych 2,7 bar elegancko rownomiernie sie sciera.
Tyle zawsze pompowałem. Dwa lata temu po 7 latach używania zmieniłem opony na nowe. Równo pościerane. Bez odchyłów "tu mniej, a tam więcej, a tu w ogóle". Jestem zdania, że jeśli producent samochodu zaleca takie ciśnienie, to takie trzeba pompować. Nie rozumiem różnych forumowych "mędrców", którzy piszą jak to fajnie pompować mniej niż 2,7. Kiedyś posłuchałem i miałem odczucia, że samochód grzęźnie jak w śniegu albo błocie...


2,7 to bardziej przez przepisy EU, wyższe ciśnienie -> mniejsze opory toczenia -> mniejsze spalanie -> lepszy wynik w homologacji. Dostaje za to zawieszenie i cierpi komfort jazdy. Nie wszystko co podaje producent jest dobre dla użytkownika i nie zawsze trzeba ślepo podążać za tymi wytycznymi.

Istotniejsza sprawa to info jakie podaje producent opony oraz warunki w jakich zazwyczaj się poruszamy. Bardzo dobrze widzę to w motocyklu oraz rowerach. Zmiana o 0,2 bara jest bardzo odczuwalna i potrafi znacznie poprawić komfort jazdy oraz stabilność prowadzenia.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 10-05-2022, 12:20   

Piskosz napisał/a:
2,7 bar jak do 16 fabrycznych


fabryczne jest zalecane różne w zależności n.p. od prędkości czy nawet roku produkcji , tak jak pisze sk0ras - ekologia się kłania.
_________________

 
 
 
Mitsucat 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2022
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-06-2022, 13:31   

Witam,
Jakie oponki letnie 205/60 r16 nie za miliony polecacie Panowie ?
Pozdrawiam
Nowy forumowicz 8)
_________________
Mitsubishi Lancer Sportback 1.5 - mały... silnik ale wariat ;)
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1928
Skąd: Staniszów
Wysłany: 02-06-2022, 20:41   

Dębica Presto HP
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 315
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-06-2022, 07:19   

Mitsucat napisał/a:
Witam,
Jakie oponki letnie 205/60 r16 nie za miliony polecacie Panowie ?
Pozdrawiam
Nowy forumowicz 8)

https://allegro.pl/oferta/4x-opony-laufenn-s-fit-eq-lk01-205-60r16-96v-xl-12181814491

Laufeen , w tej cenie nic lepszego nie dostaniesz, a opony bardzo dobre
 
 
Mitsucat 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2022
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-06-2022, 15:17   

Koniec końców kupiłem te chińczyki: https://www.oponeo.pl/dan...205-60-r16-92-v
Zobaczymy jak się sprawdzą.
Do tej pory jeździłem na oryginalnych japońcach przez 12 lat 8) , wiec to dopiero pierwszy zakup :wink:
Tak czy siak, dzięki za porady dobrze wiedzieć że forum jeszcze żyje :D
_________________
Mitsubishi Lancer Sportback 1.5 - mały... silnik ale wariat ;)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-06-2022, 12:08   

Mitsucat napisał/a:
Koniec końców kupiłem te chińczyki: https://www.oponeo.pl/dan...205-60-r16-92-v
Zobaczymy jak się sprawdzą

Firemax ??? Ile dałeś z szt? Ja bym nie ryzykował, po 2-3 sezonach opona bedzie jak śmieć i popekana. Pamietam jak znajomy miał Nexeny letnie 16", masakra
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 07-06-2022, 14:20   

Ja mam odnośnie opon inne pytanie. Zakupiłem samochód z założonymi oponami Uniroyal RainSport 3. Wyglądaja bardzo zacnie, troche faktycznie sportowo. Są to opony które maja bardzo dobrze sprawować się na mokrej nawierzchni. I patrząc na bieżnik zgodziłbym sie z tym. W filmie reklamowym spod tego linku https://youtu.be/9gDVXDef5SY jest przedstawiona ta opona i fajnie jest pokazane odprowadzanie wody w minucie 2.35. Jest jednak jeden problem i to bardzo poważny moim zdaniem, zwróccie uwagę, że zawsze jak jest zbliżenie na opone to jest to prawa opona patrząc z przodu samochodu. Teraz zastanówcie się co się dzieje z ononą z lewej strony auta. Te dwa rowki idą do środka auta a co znaczy że rowki które z prawej strony tak ładnie odprowadzają wodę na zewnątrz w tym przypadku prowadzą wodę pod oponę skąd nie bardzo mam jak uciec. przeanalizujcie to i powiedzcie czy ja się mylę czy powinny być w tym przypadku opony lewe i prawe?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-06-2022, 17:23   

mohinder napisał/a:
przeanalizujcie to i powiedzcie czy ja się mylę czy powinny być w tym przypadku opony lewe i prawe?

Tak samo jest z felgami z wygietymi ramionami np.

Ale opona jest kierunkowa wiec jest ok tak jak z zimówką.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.