Opony letnie-zimowe - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-05-2022, 19:54
|
|
|
2,3 - 2,4 , moi oponiarze zawsze i tak na 18-stkach pompują i jest ok |
|
|
|
 |
Piskosz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019 Posty: 30 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-05-2022, 00:38
|
|
|
A no kilka lat, w sumie jakies 130kkm czyli ok. 65kkm na sezon. I na 18 bylo bardzo twardo ale nic sie na szczescie nie stalo. Dopiero jak moj mechanik zwrocil mi uwage ze opony niedlugo do wymiany to przyjzalem im sie blizej i na srodku opony wytarta na rowno ze znacznikiem zuzycia a po obu zewnetrznych stronach kilka milimetrow zapasu, ktory wystarczylby na caly sezon. W 16 fabrycznych zimowych Falkena Eurowinter pompowanych 2,7 bar elegancko rownomiernie sie sciera. Tacy to wlasnie specjalisci pracuja w ASO. Ale juz i tak po 2 serwisach przestalem korzystac z uslug. Banda partaczy i w dodatku drogo. A jezdzilem do 3 roznych w roznych czesciach Polski.
Wlasnie tez mysle zeby na 2,5 albo 2,4 sprobowac bo 2,2 za miekko i boje sie w zakretach szybciej jezdzic.
A zna ktos jakies patenty na reset tego TPMS? Bo jak nabilem na te 2,2 i klikam reset, to pomiga chwile ale i tak wywala ostrzezenie o zbyt niskim cisnieniu. Mozna to jakos ustawic z poziomu kierowcy zeby zaakceptowalo nabite cisnienie czy trzeba na serwis jechac zeby wprowadzili to z zewnatrz?
U Was przy 2,4; 2,5 bar TPMS akceptuje cisnienie czy cos trzeba kombinowac? |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 08-05-2022, 09:20
|
|
|
Ja pompuję przód 2,4 , tył 2,3 i jest OK. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Robert_N
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 304 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-05-2022, 10:52
|
|
|
Ja przód i tył 2,4 i jest ok. |
_________________ Lancer Sportback '09, 1.8 |
|
|
|
 |
Hishi
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 63 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-05-2022, 14:44
|
|
|
Piskosz napisał/a: | W 16 fabrycznych zimowych Falkena Eurowinter pompowanych 2,7 bar elegancko rownomiernie sie sciera. | Tyle zawsze pompowałem. Dwa lata temu po 7 latach używania zmieniłem opony na nowe. Równo pościerane. Bez odchyłów "tu mniej, a tam więcej, a tu w ogóle". Jestem zdania, że jeśli producent samochodu zaleca takie ciśnienie, to takie trzeba pompować. Nie rozumiem różnych forumowych "mędrców", którzy piszą jak to fajnie pompować mniej niż 2,7. Kiedyś posłuchałem i miałem odczucia, że samochód grzęźnie jak w śniegu albo błocie... |
|
|
|
 |
Piskosz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019 Posty: 30 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-05-2022, 04:56
|
|
|
Zgoda! Jestem tego samego zdania. Aczkolwiek w salonie w ktorym dostalem komplet kol 18" niezgodnych z homologacja czyli 225/40/18 na pytanie jakie cisnienie powiedzieli ze 2,7 bar jak do 16 fabrycznych i nierowno sie scieraly. Z kolei jak taki rozmiar pompuje na instrukcyjne 2,2 bar jak do 215/45 to TPMS ciagle wyswietla ostrzezenie. Stad cala dyskusja i pytanie o cisnienie.
Druga sprawa to producent i tak zaleca rozne cisnienia w tym samym pojezdzie w roznych czesciach swiata. Np do Lancerow na rosje itd ma byc podajze 2,5 a u nas 2,7 w 16". Przeciez to samo auto te same kola a cisnienie inne. Bo tam nie ma restrykcji emisji czy wiecej dziur w drogach?! Co z tego? Mysle wiec zatem, ze akurat tutaj mozna pozwolic sobie na male odstepstwa i proby dobrania cisnienia pod siebie.
A jak robicie z TPMS? Da sie go zresetowac bez wizyty w serwisie zeby nie ostrzegalo przy 2,2 na 18" |
|
|
|
 |
sk0ras
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lut 2016 Posty: 29 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 10-05-2022, 08:37
|
|
|
Hishi napisał/a: | Piskosz napisał/a: | W 16 fabrycznych zimowych Falkena Eurowinter pompowanych 2,7 bar elegancko rownomiernie sie sciera. | Tyle zawsze pompowałem. Dwa lata temu po 7 latach używania zmieniłem opony na nowe. Równo pościerane. Bez odchyłów "tu mniej, a tam więcej, a tu w ogóle". Jestem zdania, że jeśli producent samochodu zaleca takie ciśnienie, to takie trzeba pompować. Nie rozumiem różnych forumowych "mędrców", którzy piszą jak to fajnie pompować mniej niż 2,7. Kiedyś posłuchałem i miałem odczucia, że samochód grzęźnie jak w śniegu albo błocie... |
2,7 to bardziej przez przepisy EU, wyższe ciśnienie -> mniejsze opory toczenia -> mniejsze spalanie -> lepszy wynik w homologacji. Dostaje za to zawieszenie i cierpi komfort jazdy. Nie wszystko co podaje producent jest dobre dla użytkownika i nie zawsze trzeba ślepo podążać za tymi wytycznymi.
Istotniejsza sprawa to info jakie podaje producent opony oraz warunki w jakich zazwyczaj się poruszamy. Bardzo dobrze widzę to w motocyklu oraz rowerach. Zmiana o 0,2 bara jest bardzo odczuwalna i potrafi znacznie poprawić komfort jazdy oraz stabilność prowadzenia. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 10-05-2022, 12:20
|
|
|
Piskosz napisał/a: | 2,7 bar jak do 16 fabrycznych |
fabryczne jest zalecane różne w zależności n.p. od prędkości czy nawet roku produkcji , tak jak pisze sk0ras - ekologia się kłania. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mitsucat
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2022 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-06-2022, 13:31
|
|
|
Witam,
Jakie oponki letnie 205/60 r16 nie za miliony polecacie Panowie ?
Pozdrawiam
Nowy forumowicz |
_________________ Mitsubishi Lancer Sportback 1.5 - mały... silnik ale wariat |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1928 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 02-06-2022, 20:41
|
|
|
Dębica Presto HP |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
Mitsucat
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2022 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-06-2022, 15:17
|
|
|
Koniec końców kupiłem te chińczyki: https://www.oponeo.pl/dan...205-60-r16-92-v
Zobaczymy jak się sprawdzą.
Do tej pory jeździłem na oryginalnych japońcach przez 12 lat , wiec to dopiero pierwszy zakup
Tak czy siak, dzięki za porady dobrze wiedzieć że forum jeszcze żyje |
_________________ Mitsubishi Lancer Sportback 1.5 - mały... silnik ale wariat |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-06-2022, 12:08
|
|
|
Firemax ??? Ile dałeś z szt? Ja bym nie ryzykował, po 2-3 sezonach opona bedzie jak śmieć i popekana. Pamietam jak znajomy miał Nexeny letnie 16", masakra |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 07-06-2022, 14:20
|
|
|
Ja mam odnośnie opon inne pytanie. Zakupiłem samochód z założonymi oponami Uniroyal RainSport 3. Wyglądaja bardzo zacnie, troche faktycznie sportowo. Są to opony które maja bardzo dobrze sprawować się na mokrej nawierzchni. I patrząc na bieżnik zgodziłbym sie z tym. W filmie reklamowym spod tego linku https://youtu.be/9gDVXDef5SY jest przedstawiona ta opona i fajnie jest pokazane odprowadzanie wody w minucie 2.35. Jest jednak jeden problem i to bardzo poważny moim zdaniem, zwróccie uwagę, że zawsze jak jest zbliżenie na opone to jest to prawa opona patrząc z przodu samochodu. Teraz zastanówcie się co się dzieje z ononą z lewej strony auta. Te dwa rowki idą do środka auta a co znaczy że rowki które z prawej strony tak ładnie odprowadzają wodę na zewnątrz w tym przypadku prowadzą wodę pod oponę skąd nie bardzo mam jak uciec. przeanalizujcie to i powiedzcie czy ja się mylę czy powinny być w tym przypadku opony lewe i prawe? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-06-2022, 17:23
|
|
|
mohinder napisał/a: | przeanalizujcie to i powiedzcie czy ja się mylę czy powinny być w tym przypadku opony lewe i prawe? |
Tak samo jest z felgami z wygietymi ramionami np.
Ale opona jest kierunkowa wiec jest ok tak jak z zimówką. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|