Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn chłodzący silnik
Autor Wiadomość
pawelek32 
Forumowicz

Auto: lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 124
Skąd: suwalki
Wysłany: 18-03-2022, 09:41   

Hej.
Co może być przyczyną pojawienia się nagłego stukania w tylnym zawieszeniu?
Podczas jazdy po nierównościach słychać jakby coś podskakiwało w bagażniku.
Wybrałem wszystko z bagażnika, łącznie z kołem dojazdowym i jest tak samo.
Jak będę miał pomocnika to usiądę z tyłu rozłożę siedzenie i spróbuje lepiej zdiagnozować skąd te stuki.
Auto ma 121 tyś przebiegu i zmienione tylko przednie amortyzatory, reszta nie ruszana.
 
 
 
Sushi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 91
Skąd: 22
Wysłany: 18-03-2022, 11:19   

Łącznik stabilizatora albo same gumy. U mnie wystarczyło wymienić gumy i mało, że nie ma stuków to auto lepiej się prowadzi, jest sztywniejsze na zakrętach.
 
 
pawelek32 
Forumowicz

Auto: lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 124
Skąd: suwalki
Wysłany: 18-03-2022, 13:08   

Sushi napisał/a:
Łącznik stabilizatora albo same gumy. U mnie wystarczyło wymienić gumy i mało, że nie ma stuków to auto lepiej się prowadzi, jest sztywniejsze na zakrętach.


Dzięki za info.
Na dniach pojadę na wymianę przednich, zardzewiałych sanek to mechanik będzie wiedział gdzie szukać.
Dużo roboty, żeby to wymienić?
 
 
 
ramzes1508 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,6 sedan 2013r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Grunwald
Wysłany: 20-04-2022, 09:14   

Koledzy mam takie pytanko. Posiadam Lancera 1,6 z 2013 roku wersja sedan. Lancer ten nie posiada tylnego dtązka stabilizatora/ani gum ani łączników? Czy te nowsze wersje miały zmienione zawieszenie tylne?
 
 
ugh1978 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 1
Skąd: Boguszów-Gorce
Wysłany: 28-04-2022, 21:30   

Lancer Sportback 2010
Przyznam szczerze już zaczyna mnie [edit] stuk z przodu. Szarpaki-nic, osobisty pobyt pod spodem i łyżkowanie każdego elementu, gumy, szarpanie we wszystkie możliwe strony- JEST!!! , wyczułem mały luz na lewej ośce napędowej. Właśnie zmarznięty wróciłem z garażu, ...wymieniłem i dupa. Pozostają jeszcze gumy na drążku stabilizatora, kupiłem dwa rozmiary nawet ponieważ dostępne są 20 i 21mm średnicy ale czy takie gumy realnie odpowiedzialne są za metaliczny stuk...? Na kierownicy nie wyczuwam żadnego luzu. Klocki? Próbowałem na chamskiej kostce ciągnąć z lewą nogą na hamulcu, stuk nie ustal. Zmieniłem górne mocowanie amora z lewej bo tam wydaje się być źródło dźwięków. Ktoś coś? Może jest wśród nas magik który temat namierzył i podpowie jak raz na zawsze pozbyć się tej kupy. Stuk występuje tylko na drobnych poprzecznych nierównościach. Większe dziury zawieszenie wybiera bezbłędnie. Pomocy plz bo w słuchawkach podróżować nie można podobno..
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 28-04-2022, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 29-04-2022, 08:04   

Nic nie piszesz o łączniku stabilizatora .
_________________

 
 
 
Piskosz 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 30
Skąd: Polska
Wysłany: 29-04-2022, 13:36   

Witam Panstwa,
wypytywalem ziomkow z innego dzialu az okazalo sie ze pytam nie tam gdzie trzeba i odeslali mnie tutaj.
Chodzi o plyny chlodnicze do Lancera. Ostatnio zauwazylem ze poziom tego plynu jest ponizej poziomu Low w zbiorniku wyrownawczym i postanowilem go wymienic po 5 latach i 134 000 km ze wzgledu na to ze z uslug ASO zaprzestalem korzystac po 2 partackich i zaklamanych serwisach. Nie wiadomo jaki byl to plyn itd zeby dolac wiec stwierdzilem ze wymienie caly.
Auto 1,6 Mivec ClearTec, 117KM CY1A, silnik chyba 4A92
Wyslalem mechanikowi caly opis z manuala jaki ma byc plyn. Czyli ze na bazie glikolu etylenowego, z hybrydowo organiczna technologia kwasowa, bez amin(ów), boranow, krzemianow i azotyn(ów).
Mechanik konsultowal sie w sklepie jaki plyn wybrac i gosc sprzedal mu Revanol HJC FL22 i taki mi wlali nowy.
Mechanik oddal mi reszte plynu i postanowilem sobie o nim poczytac. Baza glikolu etylenowego sie zgadza i tak samo w opisie jest bez amin i krzemianow ale nie ma wzmianki o braku boranow i azotynow. Znalazlem na stronie producenta inny plyn Revanol OTC Protect C12+ ktory w opisie odpowiada specyfikacji Mitsubishowskich Dia Queen Long Life ale w opisie tego plynu jest na bazie glikolu monoetylenowego i nie posiada krzemianow, boranow i azotanow ale z kolei nie ma wzmianki o aminach. Wiec specyfikacja nie do konca sie zgadza.
Teraz troche obawiam sie o korozje lub odkladanie osadow w ukladzie chlodzenia w Lancerku i nie wiem czy zmienic niedawno wymieniony plyn na ten drugi?
Pisalem z producentem tych plynow to napisali mi ze zalecaja niezwloczna wymiane HJC na C12+ bo ten drugi odpowiada specyfikacji Mitsu. Ale zapytalem ich czy sa w stanie podac mi sklady obydwu plynow zebym mogl porownac i czekam na odpowiedz.
Myslicie ze moze sie cos stac? Czy lepiej wyrzygac znowu 300 zeta i wymienic plyn?
Dodam ze ten HJC to jest Hybrid Japanese Coolant a ten drugi Organic Technology Coolant. Jeden i drugi po czesci spelniaja wymogi Mitsu ale ten drugi C12+ jest rekomendowany przez revanol jako zamiennik tego Dia Quesn Long Life.
I nie wiem co robic. Pomozcie cos? Bac sie usterek ze strony chlodzenia z tym plynem HJC czy raczej bedzie dobrze?
 
 
radioactive 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2022
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 26-05-2022, 11:04   

Dwa posty wyżej ugh1978 podobnie opisuje słyszalne stuki w przednim zawieszeniu, sugeruje elementy mocowania amortyzatorów... Mam podobne odczucia, irytacja sięga zenitu, dlatego opiszę swój samochód (kupiłem go 2 miesiące temu i rozkładam ręce, w 20-letnim Mondeo zawieszenie było bez porównania lepsze-ciche).

Tylne amortyzatory miały 49% i 31% (przednie mają 67 i 65%). Ponieważ widoczny był wyciek na tym najsłabszym i głucho się tłukł wymieniłem tylne amorki . Niestety nadal dziwne hałasy dobiegają z przedniego zawieszenia, zwłaszcza przy pokonywaniu nierówności jak na kostce brukowej, spowalniaczach drogowych, jak i na prostej drodze jak koło najedzie w małą koleinę lub nierówność. Odgłos stuku i lekkie drganie przenosi się na układ kierowniczy (tylko w momencie stuknięcia) i jest wyczuwalne na kierownicy. Na dwóch stacjach kontroli sprawdziłem, nie wykryto żadnych luzów, wytrzepano samochód porządnie i nie usłyszałem tych dźwięków. Po podniesieniu auta na podnośnik także nic nie znaleziono poza lekkim luzem jednego zacisku hamulcowego. Wymieniłem przednie i tylne gumy łącznika stabilizatora, bez efektów. Próba bujania samochodu na boki na postoju oraz jazda z gwałtowną zmianą kierunku jazdy z jednej na drugą stronę nie wyzwalają stuków. Ciężko to moje odczucie z jazdy opisać, jakby koła „pływały” po najechaniu na nierówności (jakby jedno koło chciało wybrać inny tor jazdy, jakby nie były trwale sprzężone ze sobą). Natomiast stuk po najechaniu na drogowy zwalniacz i stuk po zjeżdżaniu z niego sugeruje jakiś luz wzdłużny (tuleje wahacza ?), oczywiście skrzypienie i trzeszczenie też jest (ale jak widzę to jest powszechne).

Użytkownik Unifil930 walczył długo ze znalezieniem przyczyny stuków, którą okazała się przekładnia kierownicza, ale tak się zastanawiam czy jeśli byłyby luzy w maglownicy to, czy wyczuwalne by to było podczas kręcenia kierownicą ? Generalnie przy jeździe i na postoju kręcąc kierownicą nie wczuwam żadnego luzu na kierownicy.

Czy są jeszcze jakieś podejrzane elementy ?

W końcu namierzone, po półtora roku!
Na przeglądzie, sprawę postawiłem tak, że jak nie znajdziemy przyczyny stuków to nie wyjerzdzam :) Po wnikliwym nasłuchiwaniu, dopiero przy bujaniu na boki autem udało się wytypować przedni łącznik stabilizatora (na szarpakach nie dało się tego usłyszeć). Widocznie trzeba było trochę poczekać jak bardziej wybije się łącznik...
Ostatnio zmieniony przez radioactive 18-11-2023, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hishi 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 63
Skąd: Polska
Wysłany: 18-06-2022, 20:47   

radioactive napisał/a:
Czy są jeszcze jakieś podejrzane elementy ?
Tydzień temu miałem podobny problem (dochodzące z przodu różne puki, stuki itp). Wymienili łączniki stabilizatorów i wszystko ucichło. Tak więc przyczyn może być wiele.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 02-09-2022, 23:18   

Temat jest o płynie, przeczytałem kilka stron w nadziei że czegoś ciekawego się dowiem a tu dupa kilkadziesiąt stron farmazonów o stukach pukach i skrzypieniu.

Jakie stosujecie sprawdzone zamienniki dla Diaqueen Long Life coolant od mitsubishi ?
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 03-09-2022, 08:41   

Borygo.
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 316
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-09-2022, 17:49   

Prestone, albo Borygo
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-09-2022, 21:31   

G12 według specyfikacji VW będzie ok. Może to być każdy płyn spełniający ta normę, ja w CS mam teraz płyn od K2
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 04-09-2022, 21:55   

Kupiłem G12+ z shella i wg opisu jest to płyn typu OAT. Z tego co się orientuję Diaqueen LLC od mitsubishi to płyn HOAT.
Pewnie różnicy i tak nie zauważę ale zastanawia mnie wpływ tych nowych płynów na chłodnicę i nagrzewnicę.
 
 
radioactive 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2022
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 18-11-2023, 10:19   

Faktycznie w tym wątku są dwa tematy płyn oraz niepokojące hałasy z zawieszenia. Czy admin może to przenieść w odpowiednie miejsce? Ułatwiłoby to wyszukiwanie po tematach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.