[Carisma] klimatyzacja nie działa |
Autor |
Wiadomość |
PiotrekW
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 12 Skąd: Markuszów
|
Wysłany: 02-05-2014, 23:44
|
|
|
Pytanie w temacie-jak powinno wyglądać magiczne okienko w zależności od zawartości środka chłodniczego? ostatnio zwróciłem na nie uwagę, że z daleka wygląda jaskrawo-zielono, niczym byłoby radioaktywne. Jak jest pełne to jak, a jak jak puste? Dodam że sprężarka klimy mi nie działa (pewnie przez niską zawartość czynnika), bo auto kupione niedawno od niemca, a rok stało w garażu i możliwe że czynnik się ulotnił. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 03-05-2014, 08:47
|
|
|
Jak jest takie jaskrawo zielone to czynnik jest. W momencie gdy sprężarka się wyłącza ubytki czynnika widać w tym okienku pod postacią małych bąbelków. |
_________________
 |
|
|
|
 |
eramus
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 97 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2014, 09:41
|
|
|
gdzie jest to magiczne okienko ? |
_________________ Carisma 1.8 GDI 2001r.
Tarpan Honker z silnikiem Pajero 2.5 |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 03-05-2014, 09:55
|
|
|
eramus, otwierasz maske po lewej stronie przed paskiem na dole taka jakby tuba z okraglym szklanym oczkiem
PiotrekW, sprawdz czy nie masz uszkodzonego kabla przy sprezarce czesty problem |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
PiotrekW
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 12 Skąd: Markuszów
|
Wysłany: 03-05-2014, 23:47
|
|
|
robert78 napisał/a: | PiotrekW, sprawdz czy nie masz uszkodzonego kabla przy sprezarce czesty problem |
Wg mnie brak czynnika chłodzącego i od tego zacznę, jak znajdę chwilę czasu by dać do mechanika na uzupełnienie, bo chyba go nie ma. Tak jak pisałem-auto rok stało w garażu.
http://pl.tinypic.com/r/1628tb5/8
Oczko jest szare, jaskrawo-zielona jest tylko obwódka. |
|
|
|
 |
koniu
Forumowicz Koniu
Auto: Carisma1.6 16V gr.99/00 Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2011 Posty: 52 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 07-05-2014, 21:59
|
|
|
Witam.
Kabelek podpinany do jakby trójkątnej kostki znajdujący się tak ogólnie pomiędzy kompresorem sprężarki a wentylatorami to to od czego jest bo mam go zupełnie oberwanego przy kostce.
I gdzie się podziały wszystkie zdjęcia z postu kolegi z 4 czy 5 strony gdzie opisał wszystko krok po kroku ? |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-05-2014, 15:58
|
|
|
kuken napisał/a: | W związku z prośbą mailową jednego z użytkowników o dokładniejsze opisanie mojego sposobu na poprawienie wydajności klimy postanowiłem, że wrzucę go na forum, może komuś się przyda. Zdjęcia poglądowe robione bez rozkręcania osłon i parownika. Mam nadzieję, że pomimo tego wszystko będzie jasne |
nie chciało by ci się jeszcze raz podchostowac tych fotek ??
bo rozebrałem u siebie obudowę skraplacza i za cholerę nie widać u mnie tego czujnika o którym piszesz, ten czujnik co u mnie widać to jest przykręcony śrubkami tak że trudno go wepchnąć głębiej
PS wewnątrz obudowy znalazłem tonę liści trawy pyłków i innych śmieci, co najmniej połowa skraplacza była zapchana dokumentnie, po odkurzaniu jest lepiej ale mam wrażenie że jak samochód był nowy to wiało jeszcze zimniej |
|
|
|
 |
miszka87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2014 Posty: 21 Skąd: Lublin i okolice
|
Wysłany: 27-05-2014, 11:14
|
|
|
Byłem na napełnieniu klimy . wyszło,ze mam nieszczelność niestety..;/ Ile sprawdzenie szczelności i zaspawanie aluminium może kosztować? |
|
|
|
 |
zico81
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2015 Posty: 101 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 05-06-2015, 16:54
|
|
|
mpoplaw napisał/a: | kuken napisał/a:
W związku z prośbą mailową jednego z użytkowników o dokładniejsze opisanie mojego sposobu na poprawienie wydajności klimy postanowiłem, że wrzucę go na forum, może komuś się przyda. Zdjęcia poglądowe robione bez rozkręcania osłon i parownika. Mam nadzieję, że pomimo tego wszystko będzie jasne
nie chciało by ci się jeszcze raz podchostowac tych fotek ??
|
Tez prosiłbym o ponowne załadowanie fotek:) |
_________________ 03262/KMM |
|
|
|
 |
eramus
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 97 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-06-2015, 17:52
|
|
|
popieram kolegę wyżej, moja klima daje powietrze o temp ok 12 stopni |
_________________ Carisma 1.8 GDI 2001r.
Tarpan Honker z silnikiem Pajero 2.5 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 29-07-2015, 17:23
|
|
|
Witam, z racji tego że nie mogę czekać aż kolega kuken wstawi znowu zdjęcia (wyjazd tuż tuż)
Postanowiłem sam spróbować oddalić jakoś czujnik temperatury od parownika i się tym z wami podzielić.
Mam cari po Lifcie z 2000r.
Więc zaczynajmy.
Potrzebne będą:
-Śrubokręt krzyżakowy (dość duży)
-Wkrętak płaski do podważania
-Jakaś nasadowa 10
-Małe dłonie (ja swoje całe porysowałem)
-Cierpliwość i czas.
Najpierw otwieramy schowek, odginamy bolczyki żeby móc całkowice go otworzyć, a nastepnie odkręcić 2 śrubki.
Następnie odkręcamy zaznaczone śruby i zdejmujemy osłonę głośnika, którego nie mam (akurat przy jednej śrubce miałem ułamany plastik.
Potem odkręcamy te śrubki i zdejmujemy całą plastikową dolną osłonę.
W następnej kolejności odkręcamy 4 śrubki zaznaczone w kółeczkach (dojście do dwóch z nich jest ciężkie... Chyba że się rozbierze pół kokpitu. Po odkręceniu usuwamy tą metalową belkę.
Jak już wyjeliśmy belkę to wyciągamy blokadkę filtru kabinoweg i wyciągamy sam filtr.
Usuwamy teraz zawleczki żeby mieć jakieś dojście do parownika
Jak już rozchylimy jakoś obudowę do ukaże nam się taki widok. (moje zdjęcie wykonane już po pierwszym wyciągnięciu). U was pewnie czujnik temperatury będzie wepchnięty głęboko w stronę silnika (przynajmniej u mnie tak było) i wyciągniecie go sprawiło sporo zachodu i porysowało łapki.
Parownik to jest to co wygląda jak pomniejszona wersja chłodnicy (bo w sumie jest chłodnicą)
Powiem odrazu że u każdego to chyba będzie kwestia indywidualna jak oddalićczujnik od parownika, Ja go trochę odgiąłem, wysunąłem trochę klamrę i zablokowałem kawałeczkiem papieru żeby przypadkowo się nie wsunął.
Składanie odbywa się w odwrotnej kolejności
Ostatecznie moje pomiary wyszły tak. (innego termometru nie miałem odpowiedniego do tego)
Także udało mi się zejść z około 10stopni do 4stopni. Ogólnie jestem zadowolny, ale ostateczny werdykt mogę podać po trasie.
Mam nadzieję że komuś się to przyda, nie jestem nauczycielem więc też ładnie tłumaczyć nie umiem |
Ostatnio zmieniony przez hantom 30-07-2015, 16:28, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 29-07-2015, 19:16
|
|
|
Wreszcie ktoś zrobił zdjęcia i opisał |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
eramus
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 97 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-07-2015, 16:13
|
|
|
parownik jest głębiej ? bo nie wiem jak wygląda i od czego odsunąć czujnik |
_________________ Carisma 1.8 GDI 2001r.
Tarpan Honker z silnikiem Pajero 2.5 |
|
|
|
 |
hantom
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 30-07-2015, 16:26
|
|
|
eramus napisał/a: | parownik jest głębiej ? bo nie wiem jak wygląda i od czego odsunąć czujnik |
Parownik to jest to co wygląda jak chłodnica, i to jest raczej nieruchome, no może ma lekki luz. Chodziło mi o to że ta klamerka będzie głębiej (w stronę silnika) wpiętą, przez co są problemy żeby ją wyciągnąć bo lekko to ona nie siedzi. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-07-2015, 18:52
|
|
|
Uchwyt trzymający czujnik temperatury ma zatrzask i dlatego ciężko go wysunąć. Parownik jest za schowkiem co bardzo wyraźnie przecież widać na fotkach. |
|
|
|
 |
|