Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] klimatyzacja nie działa
Autor Wiadomość
PiotrekW 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 12
Skąd: Markuszów
Wysłany: 02-05-2014, 23:44   

Pytanie w temacie-jak powinno wyglądać magiczne okienko w zależności od zawartości środka chłodniczego? ostatnio zwróciłem na nie uwagę, że z daleka wygląda jaskrawo-zielono, niczym byłoby radioaktywne. :D Jak jest pełne to jak, a jak jak puste? Dodam że sprężarka klimy mi nie działa (pewnie przez niską zawartość czynnika), bo auto kupione niedawno od niemca, a rok stało w garażu i możliwe że czynnik się ulotnił.
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 03-05-2014, 08:47   

Jak jest takie jaskrawo zielone to czynnik jest. W momencie gdy sprężarka się wyłącza ubytki czynnika widać w tym okienku pod postacią małych bąbelków.
_________________

 
 
eramus 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 97
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-05-2014, 09:41   

gdzie jest to magiczne okienko ?
_________________
Carisma 1.8 GDI 2001r.
Tarpan Honker z silnikiem Pajero 2.5
 
 
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 03-05-2014, 09:55   

eramus, otwierasz maske po lewej stronie przed paskiem na dole taka jakby tuba z okraglym szklanym oczkiem
PiotrekW, sprawdz czy nie masz uszkodzonego kabla przy sprezarce czesty problem
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
PiotrekW 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 12
Skąd: Markuszów
Wysłany: 03-05-2014, 23:47   

robert78 napisał/a:
PiotrekW, sprawdz czy nie masz uszkodzonego kabla przy sprezarce czesty problem


Wg mnie brak czynnika chłodzącego i od tego zacznę, jak znajdę chwilę czasu by dać do mechanika na uzupełnienie, bo chyba go nie ma. Tak jak pisałem-auto rok stało w garażu.

http://pl.tinypic.com/r/1628tb5/8

Oczko jest szare, jaskrawo-zielona jest tylko obwódka.
 
 
koniu 
Forumowicz
Koniu

Auto: Carisma1.6 16V gr.99/00 Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 52
Skąd: Sejny
Wysłany: 07-05-2014, 21:59   

Witam.
Kabelek podpinany do jakby trójkątnej kostki znajdujący się tak ogólnie pomiędzy kompresorem sprężarki a wentylatorami to to od czego jest bo mam go zupełnie oberwanego przy kostce.

I gdzie się podziały wszystkie zdjęcia z postu kolegi z 4 czy 5 strony gdzie opisał wszystko krok po kroku ?
 
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-05-2014, 15:58   

kuken napisał/a:
W związku z prośbą mailową jednego z użytkowników o dokładniejsze opisanie mojego sposobu na poprawienie wydajności klimy postanowiłem, że wrzucę go na forum, może komuś się przyda. Zdjęcia poglądowe robione bez rozkręcania osłon i parownika. Mam nadzieję, że pomimo tego wszystko będzie jasne

nie chciało by ci się jeszcze raz podchostowac tych fotek ??

bo rozebrałem u siebie obudowę skraplacza i za cholerę nie widać u mnie tego czujnika o którym piszesz, ten czujnik co u mnie widać to jest przykręcony śrubkami tak że trudno go wepchnąć głębiej

PS wewnątrz obudowy znalazłem tonę liści trawy pyłków i innych śmieci, co najmniej połowa skraplacza była zapchana dokumentnie, po odkurzaniu jest lepiej ale mam wrażenie że jak samochód był nowy to wiało jeszcze zimniej
 
 
miszka87 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 21
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 27-05-2014, 11:14   

Byłem na napełnieniu klimy . wyszło,ze mam nieszczelność niestety..;/ Ile sprawdzenie szczelności i zaspawanie aluminium może kosztować?
 
 
zico81 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 101
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-06-2015, 16:54   

mpoplaw napisał/a:
kuken napisał/a:
W związku z prośbą mailową jednego z użytkowników o dokładniejsze opisanie mojego sposobu na poprawienie wydajności klimy postanowiłem, że wrzucę go na forum, może komuś się przyda. Zdjęcia poglądowe robione bez rozkręcania osłon i parownika. Mam nadzieję, że pomimo tego wszystko będzie jasne

nie chciało by ci się jeszcze raz podchostowac tych fotek ??


Tez prosiłbym o ponowne załadowanie fotek:)
_________________
03262/KMM
 
 
eramus 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 97
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-06-2015, 17:52   

popieram kolegę wyżej, moja klima daje powietrze o temp ok 12 stopni
_________________
Carisma 1.8 GDI 2001r.
Tarpan Honker z silnikiem Pajero 2.5
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 29-07-2015, 17:23   

Witam, z racji tego że nie mogę czekać aż kolega kuken wstawi znowu zdjęcia (wyjazd tuż tuż)
Postanowiłem sam spróbować oddalić jakoś czujnik temperatury od parownika i się tym z wami podzielić.
Mam cari po Lifcie z 2000r.

Więc zaczynajmy.
Potrzebne będą:
-Śrubokręt krzyżakowy (dość duży)
-Wkrętak płaski do podważania
-Jakaś nasadowa 10
-Małe dłonie (ja swoje całe porysowałem)
-Cierpliwość i czas.

Najpierw otwieramy schowek, odginamy bolczyki żeby móc całkowice go otworzyć, a nastepnie odkręcić 2 śrubki.



Następnie odkręcamy zaznaczone śruby i zdejmujemy osłonę głośnika, którego nie mam :D (akurat przy jednej śrubce miałem ułamany plastik.


Potem odkręcamy te śrubki i zdejmujemy całą plastikową dolną osłonę.


W następnej kolejności odkręcamy 4 śrubki zaznaczone w kółeczkach (dojście do dwóch z nich jest ciężkie... Chyba że się rozbierze pół kokpitu. Po odkręceniu usuwamy tą metalową belkę.


Jak już wyjeliśmy belkę to wyciągamy blokadkę filtru kabinoweg i wyciągamy sam filtr.


Usuwamy teraz zawleczki żeby mieć jakieś dojście do parownika


Jak już rozchylimy jakoś obudowę do ukaże nam się taki widok. (moje zdjęcie wykonane już po pierwszym wyciągnięciu). U was pewnie czujnik temperatury będzie wepchnięty głęboko w stronę silnika (przynajmniej u mnie tak było) i wyciągniecie go sprawiło sporo zachodu i porysowało łapki.
Parownik to jest to co wygląda jak pomniejszona wersja chłodnicy (bo w sumie jest chłodnicą)


Powiem odrazu że u każdego to chyba będzie kwestia indywidualna jak oddalićczujnik od parownika, Ja go trochę odgiąłem, wysunąłem trochę klamrę i zablokowałem kawałeczkiem papieru żeby przypadkowo się nie wsunął.



Składanie odbywa się w odwrotnej kolejności ;)

Ostatecznie moje pomiary wyszły tak. (innego termometru nie miałem odpowiedniego do tego)



Także udało mi się zejść z około 10stopni do 4stopni. Ogólnie jestem zadowolny, ale ostateczny werdykt mogę podać po trasie.

Mam nadzieję że komuś się to przyda, nie jestem nauczycielem więc też ładnie tłumaczyć nie umiem :)
Ostatnio zmieniony przez hantom 30-07-2015, 16:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 29-07-2015, 19:16   

Wreszcie ktoś zrobił zdjęcia i opisał :D =D> :notworthy:
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
eramus 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 97
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-07-2015, 16:13   

parownik jest głębiej ? bo nie wiem jak wygląda i od czego odsunąć czujnik :)
_________________
Carisma 1.8 GDI 2001r.
Tarpan Honker z silnikiem Pajero 2.5
 
 
hantom 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 73
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 30-07-2015, 16:26   

eramus napisał/a:
parownik jest głębiej ? bo nie wiem jak wygląda i od czego odsunąć czujnik :)


Parownik to jest to co wygląda jak chłodnica, i to jest raczej nieruchome, no może ma lekki luz. Chodziło mi o to że ta klamerka będzie głębiej (w stronę silnika) wpiętą, przez co są problemy żeby ją wyciągnąć bo lekko to ona nie siedzi.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-07-2015, 18:52   

Uchwyt trzymający czujnik temperatury ma zatrzask i dlatego ciężko go wysunąć. Parownik jest za schowkiem co bardzo wyraźnie przecież widać na fotkach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.