Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Drżący napinacz przy niskich obrotach
Autor Wiadomość
JJ79 
Nowy Forumowicz
Kochanką mą Mitsu

Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 10
Skąd: Dania
Wysłany: 06-07-2010, 19:17   

Podepnę się i napiszę jaki mnie spotkał przypadek. Jako, że jestem w Danii i jeszcze nie rozumiem wszystkiego podaje jak było. Jadąc pewnego poranku do pracy, zauważyłem , że włącza się dioda ładowania, auto traci zasilanie po czym znowu dostaje... podjechałem pod pracę, zerkam pod maskę a tam .. srebrny pył. Okazało się, że koło napinające, wyrobiło się na śrubie. Czekałem 3 dni na auto, wymieniono to koło, srubę i pasek.. Koszt na PLNki - około 3 000 zł :)

Ogólnie dzięki za ten post, dużo się dowiedziałem :)

goblin_85 polecam Ci program Tolerance Data... będziesz miał wszystko podane jak na tacy. Nawet nr części.

Pozwoliłem sobie sprawdzić i:

F9Q1 - Carisma 1,9 Di-D , rok produkcji od 2000-2004, moc 102KM
F9Q2 - Carisma 1,9 Di-D , rok produkcji od 2000-2004, moc 115KM

F8QT - Carisma 1,9 Di-D , rok produkcji od 1997-1998, moc 90KM
oczywiście wszystko diesel.

Czyli, który jest Twój ??
 
 
 
goblin_85 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD, Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 37
Skąd: GD
Wysłany: 06-07-2010, 21:33   

Mam silnik 1.9 TD (F8QT)1997 rok 90 KM :wink:
 
 
JJ79 
Nowy Forumowicz
Kochanką mą Mitsu

Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 10
Skąd: Dania
Wysłany: 07-07-2010, 20:59   

no własnie .. sorki za błąd 1,9 TD :)

Ja obstawiłbym http://www.autoczesci.aut...01&ar=52439#art

Ale upewnij się w jakimś serwisie
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23649
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-07-2010, 21:56   

JJ79, ta rolka/koło pasowe/sprzęgiełko alternatora nie będzie pasowac do TD, bo jego montaz odpowiada montażom tych rolek do silnika diesla CR, a nie TD.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
JJ79 
Nowy Forumowicz
Kochanką mą Mitsu

Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 10
Skąd: Dania
Wysłany: 08-07-2010, 16:14   

Zapewne masz rację ... ja się nie znam ... wywnioskowałem z tego, że istnieje duża kompatybilność z częściami do volvo s/v 40 :)
Jak widzisz Roberto ja się na tym forum uczę :) i dzięki Wam za to :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23649
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-07-2010, 21:24   

JJ79 napisał/a:
wywnioskowałem z tego, że istnieje duża kompatybilność z częściami do volvo s/v 40
Bo te auta niemalże z jednej lini montażowej zjeżdżały, maja bardzo wiele wspolnych czesci, natomiast silniki diesla pochodza z Renault i byly takze montowane w VołoVinie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Carismaniak 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 73
Skąd: Radom
Wysłany: 12-07-2010, 00:19   

robert jakos to sprzegielko musialo u mnie zostac zamontowane skoro go mam i jezdze juz ponad 4 tysie kilometrow i cisza i spokoj ja podalem wczesniej wizytowke kto mi to wszystko robil to jego sprawka ze u mnie to siedzi wiec jakos sie dalo
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 TD wersja najbogatsza :D
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23649
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-07-2010, 00:27   

Carismaniak, teraz się zgodze, bo to co na alternatorze masz wygląda całkowicie inaczej niz to co było w ogłoszeniu motoneo.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
goblin_85 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD, Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 37
Skąd: GD
Wysłany: 13-08-2010, 17:37   

Witam,
w końcu po długich bojach udało mi się wymienić koło od alternatora i faktycznie drgania ustały!!!:) Mechanik założył to samo koło co ma Carismaniak.

Dzięki za porady.

Tak przy okazji znalazłem numer rolki, która pasuje do alternatora - silnik 1.9 TD F8QT:

77 01 055 871
77 01 207 807

http://allegro.pl/item118...pel_diesel.html

Pozdrawiam!
 
 
marcinwrc2 
Nowy Forumowicz

Auto: volvo s40 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 17-08-2010, 06:48   

Witam.

Mam problem z Volvo 1.9TD czyli silnik Renault.Pasek wielorowkowy wpada w wibracje przy kole pasowym na wale.
Zauważyłem ,że pasek zszedł o jeden rowek na zewnątrz koła pasowego na wale.Poprawiłem to ciekawe na ile to starczy.Nie wiem za bardzo od czego zacząć czy to sprężyna czy rolki a może koło pasowe?? Drgania są tylko w pewnym zakresie obrotów, na biegu jałowym brak, jak włącze klime to pasek skacze.
Proszę Was o pomoc bo na forum volvo nikt mi nie pomógł.
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4175
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 17-08-2010, 07:19   

marcinwrc2, przeczytaj uważnie cały temat (masz 7 str.) gwarantuję, że znajdziesz odpowiedź :)
Miłej lektury
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
marcinwrc2 
Nowy Forumowicz

Auto: volvo s40 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 17-08-2010, 16:39   

pamar, Tak zgadzam się jest co poczytać.Tylko ja mam na alternatorze zwykłe koło bez sprzęgła, a pasek mi lata (drży) przy kole pasowym wału.Nie na wolnych obrotach tylko tak około 1200rpm. Pasek mam nowy conti.
Jak sprawdzić to koło pasowe?? Chyba ,że to rolka prowadząca sam już nie wiem.
 
 
goblin_85 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD, Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 37
Skąd: GD
Wysłany: 18-08-2010, 08:35   

marcinwrc2, informacje jak sprawdzić koło pasowe wału masz na stornie 5.


Tak btw, ja też miałem zwykłą rolkę na alternatorze, wymieniłem na sprzęgło jednokierunkowe(którego numer podałem wcześniej)i nic nie drży :wink: pojechałem do speca od alternatorów i wymiana wraz z rolką kosztowała mnie 250 zł

Pozdrawiam!
 
 
Carismaniak 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 73
Skąd: Radom
Wysłany: 18-08-2010, 16:09   

poczytajcie uwaznie wszystko co jest w tym temacie napisane ja zaczelem wymieniac po kolei pasek napinacz rolki itd a okazalo sie ze powinienem wymienic tylko i wylacznie rolke alternatora dodam ze tez mi przeskakiwal pasek juz sporo tysi przejechane i cisza i spokoj :) )
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 TD wersja najbogatsza :D
 
 
 
Kleszczak 
Forumowicz
Maniak z forda

Auto: Carsima
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 47
Skąd: Lubycza Królewka/Horyniec
Wysłany: 18-10-2011, 20:26   

Dobra panowie, ale czy trzeba zmienić koniecznie zwykłe koło pasowe alternatora na to z sprzęgiełkiem czy wystarczy na drugie koło pasowe bez sprzęgiełka?

[ Dodano: 29-10-2011, 18:57 ]
półoś wymieniona, koło pasowe wału korbowego zmienione z dwu masowego na zwykłe, poduszki sprawdzone, wydech sprawdzony, wtryskiwacze wymienione....
dalej jest to samo.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.