Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie w Carismie, na który silnik się zdecydować
Autor Wiadomość
Serek67 
Nowy Forumowicz
Serek 67

Auto: Mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 5
Skąd: Grajewo
Wysłany: 09-10-2010, 16:27   

Byłem wczoraj w warsztacie naprawczym,no i.......,mechanik powiedział że po prostu tak ma być.Dlatego tak się dzieje,że są krótkie odcinki przejeżdżane,silnik w sumie jedzie cały czas na ssaniu i gdy powinienem zacząć właściwie robić kilometry to muszę już gasić.Powiedziałem mu że wszystko jest ok,przyśpiesza super,świece nie są zakopcone,żadnych podejrzanych reakcji no i to małe spalanie na trasie ,i z tąd taka opinia mechanika,stwierdził że nie ma sensu podłączać go do komputera.Tak do końca to sam nie wiem czy wierzyć mu na słowo,ale biorąc na logikę to chyba ma rację.A może ktoś ma inną opinię w tej kwestii?Prosze pisać w sumie po to jest to forum żebyśmy sobie pomagali.Dzięki za wszystkie posty :p
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2010, 18:31   

Myślę, że mechanik ma rację. Jeśli jeździsz cały czas na ssaniu, to nie ma co oczekiwać niskiego spalania. Trasa pokazuje, że jest wszystko w porządku.
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 10-10-2010, 14:11   

Serek67 Chyba pora uruchomić rower :wink:
 
 
Serek67 
Nowy Forumowicz
Serek 67

Auto: Mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 5
Skąd: Grajewo
Wysłany: 10-10-2010, 15:36   

Rower lub z buta :walk: ,dzięki za radę ciniak :badgrin: ,wtedy spalanie będzie zadowalające
 
 
seba150 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 1
Skąd: Gostyń
  Wysłany: 31-12-2012, 18:55   DID jaki to silnik

Witam mam carismę w benzynie i przymierzam się do kupna carismy w dieslu tzn dokładnie tego DID. Nie wiem natomiast czy to jest silnik z renault czy to konstrukcja czysto japońska.(Mitsubishi)
Silniki DID są cały czas produkowane przez mitsubishi ale czy w carismie nie było jakiegoś mixa z renault?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 31-12-2012, 19:29   

Silnik DI-D jest rodem z renaulta dokładnie F9QT. Występuje w dwóch wariantach: 102 i 115 KM.

[ Dodano: 31-12-2012, 19:32 ]
Tutaj masz wszystko co cię interesuje:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Carisma
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 24-08-2013, 19:56   

Pierwsze tankowanie i wynik prawie 7,5 litra. Przejechałem jakieś 670 km z czego około 400 km to ciągła trasa a reszta to miasto + 60 km trasy do pracy. Szczerze mówiąc to myślałem, że zejdę poniżej 7 litrów :mrgreen: Silnik 1.6 4G92

A może źle jeżdżę? Do 60 km/h jeżdżę na trójce, biegi zmieniam w przedziale 2600-3000 tyś obr/min. Na danym biegu raczej staram się nie schodzić poniżej 2200 obr. Czy to jest ok?
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
mateelv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-08-2013, 20:00   

Batmanikus napisał/a:
Pierwsze tankowanie i wynik prawie 7,5 litra. Przejechałem jakieś 670 km z czego około 400 km to ciągła trasa a reszta to miasto + 60 km trasy do pracy. Szczerze mówiąc to myślałem, że zejdę poniżej 7 litrów :mrgreen: Silnik 1.6 4G92

A może źle jeżdżę? Do 60 km/h jeżdżę na trójce, biegi zmieniam w przedziale 2600-3000 tyś obr/min. Na danym biegu raczej staram się nie schodzić poniżej 2200 obr. Czy to jest ok?

Jak chcesz oszczędniej to zdecydowanie zmieniać bieg, gdy masz już widoczne 2000 obr., nie więcej. No chyba, że bardzo cenisz sobie niezłą dynamikę jazdy :P
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 24-08-2013, 20:44   

mateelv napisał/a:
Jak chcesz oszczędniej to zdecydowanie zmieniać bieg, gdy masz już widoczne 2000 obr
W dieslu nawet tak nie zamieniam a co dopiero w benzynie :roll:
"Zamulisz" auto i nie będzie w ogóle jechać. Popracuj nad płynnością jazdy, hamowaniem silnikiem... :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 24-08-2013, 20:47   

Różnie :mrgreen: Najbardziej cenię sobie żywotność silnika. Słyszałem, że przy 2 tyś obr to najlepiej się czują dizle a benzyniaki krztuszą i rozkręcają im się śrubki :badgrin:
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
mateelv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-08-2013, 21:17   

JCH napisał/a:
mateelv napisał/a:
Jak chcesz oszczędniej to zdecydowanie zmieniać bieg, gdy masz już widoczne 2000 obr
W dieslu nawet tak nie zamieniam a co dopiero w benzynie :roll:
"Zamulisz" auto i nie będzie w ogóle jechać. Popracuj nad płynnością jazdy, hamowaniem silnikiem... :roll:

Współczuję doświadczeń.
Carisma 1.6 16v 97' - robię tak, gdy chcę uzyskać ekonomiczny wynik i jakoś nie czuję zamulania. 2000-2100 i można zaoszczędzić trochę paliwka. Dodatkowo hamowanie silnikiem też coś tam daje.
Chociaż zawsze wolę auto przeciągać, dopiero przy 4500-5000 obr czuć że "coś się dzieje" :lol:

Z resztą zapraszam do szkoły nauki jazdy, tam uczą na yariskach 1.3, że zmienia się bieg, gdy zbliża się do 2000 obrotów, to nie tylko z racji oszczędności ale po prostu odgórnych wymogów, by zaliczyć egzamin.

Widzę koledzy u góry z grupy tych, którzy fascynują się, gdy tracą litr paliwa na samym starcie spod świateł? :roll:
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 24-08-2013, 21:30   

mateelv napisał/a:
Współczuję doświadczeń.
Na jakiej podstawie wywnioskowałeś, że mam takowe :?: :lol:
Ty sugerujesz, żeby zmieniać biegi przy 2 tys obrotów. Ile po zmianie obrotów będzie miał silnik i jaką wartość momentu :?: - odczytaj sobie z wykresu.
Ja sugeruję, że to za mało żeby auto w miarę płynnie przyspieszało (na prostej drodze)

Na szczęście to wolny kraj i każdy niech robi jak uważa :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 24-08-2013, 22:02   

Oczywiście zapomniałem dodać, że aby uzyskać moje "tylko" prawie 7,5 litra zawsze hamowałem silnikiem. Na luzie nie jeżdżę.
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-08-2013, 00:16   

mateelv napisał/a:
Jak chcesz oszczędniej to zdecydowanie zmieniać bieg, gdy masz już widoczne 2000 obr., nie więcej. No chyba, że bardzo cenisz sobie niezłą dynamikę jazdy
W DI-D(Q) to dopiero turbina się załącza przy 2-tys. Za pisanie farmazonów powinieneś dostać bana


Batmanikus, Trasa 1500km (Leuven-Białystok) x2 Cari 1.6 16v 01r spalanie 7.2 l/100k, a w miescie około 8-9l.
Ta sama trasa Cari 1.9 DI-D 02r około 6l/100k miasto 6,5-7.0l
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
mateelv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-08-2013, 01:20   

cwaniak napisał/a:
mateelv napisał/a:
Jak chcesz oszczędniej to zdecydowanie zmieniać bieg, gdy masz już widoczne 2000 obr., nie więcej. No chyba, że bardzo cenisz sobie niezłą dynamikę jazdy
W DI-D(Q) to dopiero turbina się załącza przy 2-tys. Za pisanie farmazonów powinieneś dostać bana

Mówię o benzynie. Nie spinaj się tak, bo Ci... turbina w traktorze pójdzie :wink:

Z resztą co to za chora dyskusja, ja wiem jak daje rade jeździć na tych obrotach i piszę o tym kolesiowi, który pyta się jak zbić benzynę w dół, nie rozumiem tego marnego trolowania. 2000-2100 to nie problem, kiedy masz na każdym kroku ograniczenie do 40 w mieście. Osobiście tak prawie w ogóle nie jeżdżę, ale wiem, że jest to możliwe i w miarę logiczne. Tym bardziej, że uczy się tego w szkołach kierowców.

zaczerpnięte z losowej strony: Kierowcy powinni pamiętać, że jedną z podstawowych zasad eko-jazdy jest zmiana biegu na wyższy już w momencie, kiedy silnik osiąga ok. 2000 obr./min w przypadku silników wysokoprężnych oraz ok. 2400 obr./min dla silników benzynowych. Przy prędkości 50 km/h i większej auto powinno jechać na 5. biegu. Optymalnie, jeśli to możliwe, samochód powinien poruszać się ze stałą prędkością.
Tak więc... ja tylko mówię, że zmiana biegu przy 2100 jest wykonalna, nie czuję męczarni silnika, ale sam nie praktykuję prawie w ogóle, bo nie lubię wolniejszej jazdy. Bez jaj. Jak ktoś chce tak bardzo oszczedzać, to niech sobie Cinquecento w gazie kupi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.