Obroty w 1.8 |
Autor |
Wiadomość |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 16-11-2018, 22:03
|
|
|
Merlogin napisał/a: | W Lancerze Obroty gdy dojdą do 6tys. To wskazówka Odrazu spada. | Nie.
Odcięcie jest na 6500-6600 obr/min. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Merlogin
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer x
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Skibno
|
Wysłany: 17-11-2018, 12:23
|
|
|
tyku napisał/a: | Merlogin napisał/a: | W Lancerze Obroty gdy dojdą do 6tys. To wskazówka Odrazu spada. | Nie.
Odcięcie jest na 6500-6600 obr/min. |
Ale chyba powinno być charakterystyczne łututu . A nie Odrazu spadać z obrotów. Hmm? |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 18-11-2018, 09:22
|
|
|
Merlogin napisał/a: | Ale chyba powinno być charakterystyczne łututu . |
czyli co ? bo nie za bardzo łapię . Tak jak pisaliśmy wyżej :
Uwex napisał/a: | a nie przeciągasz obrotów jednak ciut bardziej ? |
tyku napisał/a: | Odcięcie jest na 6500-6600 obr/min. |
Odcięcie ! |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-11-2018, 10:47
|
|
|
Odcięcie i powrót zapłonu po powiedzmy 0.1s .. czyli kolokwialnie "łutututu"
Tak rzadko zdarza mi się odcięcie zapłonu, że nawet nie wiem czy zapłon wraca, ale chyba nie - trzeba może nogę zdjąć z gazu?
PS komputer sterujący odcina zapłon w celu ograniczenia zużycia silnika (podejrzewam, że chodzi o siły bezwładności przy zbyt dużych prędkościach obrotowych). |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 18-11-2018, 15:07
|
|
|
Uwex napisał/a: | Odcięcie ! | Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi
Cytat: | Nowoczesne samochody wyposażone we wtrysk paliwa są elektronicznie zabezpieczone przed wprowadzeniem silnika na zbyt wysokie obroty. Taki układ, potocznie zwany „odcinką”, po przekroczeniu określonej przez producenta granicy (zazwyczaj w okolicy czerwonego pola na obrotomierzu), zamyka chwilowo dopływ paliwa skutecznie zatrzymując dalszy wzrost obrotów. |
|
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 18-11-2018, 18:16
|
|
|
tyku, to nie do Ciebie było !
Merlogin się dziwił, że od razu obroty spadają, więc mu zacytowałem Twój wpis. Jak "odcięcie", to jak nożem- od razu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 19-11-2018, 12:28
|
|
|
tyku napisał/a: | Nie.
Odcięcie jest na 6500-6600 obr/min. |
Czyli jest różnica w 143 KM i 140 KM, na bank w moim nie pociągnę pod 6,5 k nie ma takiej opcji a jest to silnik 1.8 własnie 140 KM. |
_________________  |
|
|
|
 |
Merlogin
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer x
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Skibno
|
Wysłany: 20-11-2018, 09:01
|
|
|
tyku napisał/a: | Uwex napisał/a: | Odcięcie ! | Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi
Cytat: | Nowoczesne samochody wyposażone we wtrysk paliwa są elektronicznie zabezpieczone przed wprowadzeniem silnika na zbyt wysokie obroty. Taki układ, potocznie zwany „odcinką”, po przekroczeniu określonej przez producenta granicy (zazwyczaj w okolicy czerwonego pola na obrotomierzu), zamyka chwilowo dopływ paliwa skutecznie zatrzymując dalszy wzrost obrotów. |
|
O to mi chodzi ! Dzięki ! Już wszystko jasne |
|
|
|
 |
MichalRBB
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 85 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-01-2020, 17:19 Obroty po nagrzaniu silnika.
|
|
|
Witajcie.
Od pewnego czasu po rozgrzaniu się silnika podczas zrzucenia biegu na luz lub hamowania, obroty silnika utrzymują się w granicach ~900. Gdy samochód stanie całkowicie, obroty spadają do normalnych ~750 i już się na tym poziomie utrzymają przed kolejnym ruszeniem.
Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 14-01-2020, 19:08
|
|
|
Tak ma być, tylko powinny spadać na postoju do około 650 obr/min. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
MichalRBB
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 85 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-01-2020, 20:03
|
|
|
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Wydaje mi się, że wcześniej jak wrzuciłem luz lub podczas hamowania, to obroty spadały do nominalnego poziomu jak podczas postoju. Co do obrotów na jałowym, to faktycznie jest 650 RPM, w pamięci patrzyłem na obrotomierz i wydawało mi się 750
[ Dodano: 20-01-2020, 18:02 ]
@tyku
Miałbym prośbę, żebyś obejrzał filmik czy na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku według Ciebie jest to prawidłowa praca silnika? Dzięki wielkie za odpowiedź.
https://youtu.be/Kjn2noUYSNk |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 21-01-2020, 12:52
|
|
|
MichalRBB, Jest tak, jak powinno być. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
MichalRBB
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 85 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-01-2020, 16:02
|
|
|
@tyku
Normalne jest to, że jak odpalam go zimnego po nocy (pod chmurką) to na ssaniu mam około 1400 obrotów, ale jak ruszam i jadę powoli w kierunku bramy, to podczas wrzucenia na luz lub podczas hamowania obroty wskakują na 1500 obrotów i lekko spadają gdy się samochód zatrzyma. Jak będziesz potrzebował, to nagram filmik. Z góry dziękuję |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 22-01-2020, 16:24
|
|
|
MichalRBB, Tak, to jest normalne. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
MichalRBB
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 85 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-01-2020, 16:39
|
|
|
Mam go od ponad roku i wydaje mi się to nie normalne Ale wierzę, że są to normalne sprawy i dziękuję za uspokojenie mojej ciekawości.
[ Dodano: 31-01-2020, 16:35 ]
Sądzę, że jednak coś się dzieje, dzisiaj po dłuższej drodze obroty na luzie uyrzymywały się na 1000 RPM. Poniżej wrzucam filmik:
https://youtu.be/RHxsDg_JMqc |
|
|
|
 |
|