Galant Avance 2.4 GDI 99r |
Autor |
Wiadomość |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 17-06-2011, 15:09
|
|
|
oj nie pamiętam bo to było ze 2 lata temu , ja wymieniałem u siebie zaraz po zakupie ,robiłem to razem z wymianą rozrządu i czyszczeniem kolektora |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2011, 20:42
|
|
|
Witam ponownie
Od ostatniego czasu wymieniłem olej + filtry oraz sondę lambda na uniwersalną NGK , ponieważ wyskakiwał błąd 11 na kompie. Ogólnie na razie wszystko dobrze (oleju nie łyka) tylko troszkę skrzynia biegów ciężko chodzi na zimnym oraz podczas jazdy nawet jak się rozgrzeje jest taki dziwny dźwięk (na wyższych obrotach słychać trochę głośniej bo tak to trzeba się wsłuchać) ciężko to opisać takie jakby szumienie. Może poprzedni właściciele mieli również jakieś objawy i wiedzą co to może być? Odpowietrzenie sprzęgła? Olej w skrzyni do wymiany? |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 05-07-2011, 21:30
|
|
|
my5tek napisał/a: | ciężko to opisać takie jakby szumienie | łożyska
my5tek napisał/a: | Odpowietrzenie sprzęgła? | nie zaszkodzi ale nie ma nic do rzeczy jeśli chodzi o szumienie
my5tek napisał/a: | Olej w skrzyni do wymiany? | A jaki masz teraz? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 05-07-2011, 21:39
|
|
|
Wpadnij na spota za tydzień to się obejrzy...posłucha..pomyśli...;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-07-2011, 22:04
|
|
|
Uszczelniacze w GDi najprościej sprawdzisz zdejmując kolektor wydechowy i oglądając trzonki zaworów. Jak katalizator jeszcze żyje - dymków nie będzie. Mój ex brał ok. 1 na 3-4000 km po wymianie uszczelniaczy trzymał stan między wymianami. Wymiana jest przerąbana - mi zajęła 2 dni połączona z wymianą rozrządu, popychaczy i czyszczeniem wszystkiego co da się oczyścić - z perspektywy czasu - zdjąłbym głowicę jeszcze przy tej okazji - czyszczenie byłoby jeszcze bardziej kompletne i wypolerowałbym kanały i zawory na lustro, żeby syf miał trudniej się osadzać. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2011, 22:55
|
|
|
Nie wiem czy łożyska bo to nie jest jakiś bardzo głośny dzwięk ale całkiem możliwe. sveno napisał/a: | nie zaszkodzi ale nie ma nic do rzeczy jeśli chodzi o szumienie |
A w czym to pomaga i skąd wiadomo czy zapowietrzone bo nie wiem czy warto robić? sveno napisał/a: | A jaki masz teraz? | Z tego co się orientuje po dokumentacji poprzednich właścicieli to mam teraz Castrola 75W90. Jak można sprawdzić olej w skrzyni i go wymienić? Jak byłem na kanale zmienić olej w silniku to widziałem w skrzyni taką śrube z napisem "oil" podejrzewam , że ona była do spuszczania starego oleju. A gdzie się znajduje do sprawdzania stanu i wlewania nowego? I jak sprawdzić czy jest dobry stan? Ile powinno być? m6riano napisał/a: | Wpadnij na spota za tydzień to się obejrzy...posłucha..pomyśli...;-) | Gdzie będzie ten spot i jakaś dokładniejsza data i godzina? Jak wygląda taka imprezka? Bartek napisał/a: | Uszczelniacze w GDi najprościej sprawdzisz zdejmując kolektor wydechowy i oglądając trzonki zaworów. Jak katalizator jeszcze żyje - dymków nie będzie. Mój ex brał ok. 1 na 3-4000 km po wymianie uszczelniaczy trzymał stan między wymianami. Wymiana jest przerąbana - mi zajęła 2 dni połączona z wymianą rozrządu, popychaczy i czyszczeniem wszystkiego co da się oczyścić - z perspektywy czasu - zdjąłbym głowicę jeszcze przy tej okazji - czyszczenie byłoby jeszcze bardziej kompletne i wypolerowałbym kanały i zawory na lustro, żeby syf miał trudniej się osadzać. | Gdybym znał się na mechanice , miał miejsce (mieszkam w bloku i nie mam garażu) to oczywiście bym sobie to wszystko sam zrobił ale niestety nie umiem i miejsca nie posiadam więc taka naprawa sporo kosztuje znając życie... |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 05-07-2011, 23:22
|
|
|
my5tek napisał/a: | to nie jest jakiś bardzo głośny dzwięk ale całkiem możliwe. | u mnie tez ledwo było słychać, a do wymiany poszły 3
my5tek napisał/a: | A w czym to pomaga i skąd wiadomo czy zapowietrzone bo nie wiem czy warto robić? | profilaktycznie po prostu, zajmuje to około 10 min, a masz czyste sumienie, ze nie katujesz sprzęgła i po części skrzyni.
my5tek napisał/a: | A gdzie się znajduje do sprawdzania stanu i wlewania nowego? | na scianie od strony zderzaka, tak gdzies 2 cm od spodu skrzyni, jak stoisz przodem do auta to blizej prawej strony,
my5tek napisał/a: | I jak sprawdzić czy jest dobry stan? Ile powinno być? | stajesz na równym plaskim terenie, odkrecasz ww śrubkę (chyba 17 klucz) i czekasz, jak nic nie leci to nalezy dolac oleju, troche nawet przeclac, poczekac az scieknie co ma scieknac i zakrecić srube. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2011, 00:21
|
|
|
m6riano napisał/a: | http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30965
prossszzee....;-) | Jak mi się uda to przyjadę sveno napisał/a: | my5tek napisał/a: | to nie jest jakiś bardzo głośny dzwięk ale całkiem możliwe. | u mnie tez ledwo było słychać, a do wymiany poszły 3
my5tek napisał/a: | A w czym to pomaga i skąd wiadomo czy zapowietrzone bo nie wiem czy warto robić? | profilaktycznie po prostu, zajmuje to około 10 min, a masz czyste sumienie, ze nie katujesz sprzęgła i po części skrzyni.
my5tek napisał/a: | A gdzie się znajduje do sprawdzania stanu i wlewania nowego? | na scianie od strony zderzaka, tak gdzies 2 cm od spodu skrzyni, jak stoisz przodem do auta to blizej prawej strony,
my5tek napisał/a: | I jak sprawdzić czy jest dobry stan? Ile powinno być? | stajesz na równym plaskim terenie, odkrecasz ww śrubkę (chyba 17 klucz) i czekasz, jak nic nie leci to nalezy dolac oleju, troche nawet przeclac, poczekac az scieknie co ma scieknac i zakrecić srube. | Dzięki wielkie za wyjaśnienie. Zmienię olej w skrzyni i i pojezdze. Zobaczymy jak sie bedzie sprawował |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 06-07-2011, 12:52
|
|
|
Cytat: | Zmienię olej w skrzyni i i pojezdze. Zobaczymy jak sie bedzie sprawował |
To doraźne rozwiązanie, może pomóc choć nie musi, a jeżeli pomoże to na krótko, jak szumi to szykuj się na wymianę łożysk, niestety taka prawda, olej nie naprawi wytartych bieżni łożysk, a koszt niemały bo około 800-900zł za części i robociznę. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2011, 13:51
|
|
|
Cytat: | To doraźne rozwiązanie, może pomóc choć nie musi, a jeżeli pomoże to na krótko, jak szumi to szykuj się na wymianę łożysk, niestety taka prawda, olej nie naprawi wytartych bieżni łożysk, a koszt niemały bo około 800-900zł za części i robociznę. |
Okej dziekuje Ci bardzo za wszystkie informacje |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 06-07-2011, 17:48
|
|
|
sveno napisał/a: | a koszt niemały bo około 800-900zł za części i robociznę. | \
Za te pieniądze to już można kupić używke skrzynie...;-)
Moja "trzecia" jeździ od roku i na szczęście cichutka jak mysz pod miotłą..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-07-2011, 18:14
|
|
|
m6riano napisał/a: | sveno napisał/a: | a koszt niemały bo około 800-900zł za części i robociznę. | \
Za te pieniądze to już można kupić używke skrzynie...;-)
Moja "trzecia" jeździ od roku i na szczęście cichutka jak mysz pod miotłą..;-) | A ty kupiłeś trzy skrzynie, czyli 3000zł nie twoje Ile byś pojeżdził na naprawionej tego nie liczysz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
my5tek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 41 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2011, 18:23
|
|
|
Orientujecie się może co ile trzeba czyścić przepustnice? Po dokumentacji wynika za była czyszczona 25tys temu. Co się polepszy gdy wyczyszczę przepustnicę? |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 06-07-2011, 19:09
|
|
|
Cytat: | Co się polepszy gdy wyczyszczę przepustnicę? | samopoczucie
Nie wiem co ile dokładnie, ale profilaktycznie co jakiś czas jak masz wolną chwile możesz sie za to zabrać. Nie zaszkodzi o ile robisz to z głową, a czysty dolot (nie tylko przypustnica ale i kolektor, filtr itp.) to czyste sumienie i świeży oddech dla silnika, co za tym idzie teoretycznie mniejsze spalanie i wiecej Nm, a praktycznie rożnicy nie odczujesz, no chyba ze masz bardzo dużo syfu a 25kkm to duzo. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
|