 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Awaria silnika/układu paliwowego |
Autor |
Wiadomość |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2012, 12:01
|
|
|
Krzychu ASX nie ma problemów z odpalaniem tylko z jazdą U mnie to objawiało się odcięciem mocy powyżej 2200-2600 obrotów (w zależności od biegu)). Wg. serwisu spowodowane jest to zapchaniem filtra z powodu wytrącania się parafiny. Sam zaś filtr jest tak kijowo skonstruowany i umiejscowiony, że z upływem czasu zamiast się ogrzewać - chłodzi się jeszcze bardziej (teoria pana z serwisu). |
|
|
|
 |
danny82
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DID 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-12-2012, 12:52
|
|
|
Mnie raz ASX DID nie odaplil, zeszlej zimy.
Bylo -25. Ja sobie to tlumacze niskim poziomem paliwa, akurat zapalila sie rezerwa.
Dopiero kilkukrotne krecenie rozrusznikiem w polaczeniu z bujaniem pomoglo - po okolo 20 minutach odpalil.
Od tamtego przypadku zawsze utrzymuje stan przynajmniej polowy zbiornika ON kiedy ma samochod nocowac w takich warunkach, poki co jest ok |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-12-2012, 16:58
|
|
|
A szukaliście rozwiązania poza ASO? Może trzeba dopaść dokumentację ASX-a i zobaczyć, czy na Skandynawię nie ma fabrycznego podgrzewacza paliwa. Jeśli jest to P/N i zamówić w ASO.
A jak nie ma to (lub cena jest abstrakcyjna) to poszukać z innego samochodu chyba np. w fiatach jest montowany od razu z termostatem. Zamontować przed filtrem, podłączyć do prądu (z ewentualnym włącznikiem, żeby dla bezpieczeństwa latem wyłączyć na stałe). Ktoś tak w Outlanderze zrobił i efekty były rewelacyjne (zero problemów). |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2012, 18:27
|
|
|
Dyskusja na ten temat była, ponoć to montowane w ASX podgrzewacz posiada. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 14-12-2012, 22:35
|
|
|
krzychu napisał/a: | A szukaliście rozwiązania poza ASO? Może trzeba dopaść dokumentację ASX-a i zobaczyć, czy na Skandynawię nie ma fabrycznego podgrzewacza paliwa. Jeśli jest to P/N i zamówić w ASO.
A jak nie ma to (lub cena jest abstrakcyjna) to poszukać z innego samochodu chyba np. w fiatach jest montowany od razu z termostatem. Zamontować przed filtrem, podłączyć do prądu (z ewentualnym włącznikiem, żeby dla bezpieczeństwa latem wyłączyć na stałe). Ktoś tak w Outlanderze zrobił i efekty były rewelacyjne (zero problemów). | Nie ma podgrzewaczy paliwa na Skandynawie. Tu po prostu paliwa sa lepsze i dzialaja zima, nie jak rosyjska ruletka w Polsce ponizej -20st |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-12-2012, 22:38
|
|
|
mitsu00 - ale np. L200 miało inne wyposażenie na Skandynawię (termostat do skrzyni automatycznej i podgrzewacz paliwa na zasadzie ogrzewania z powrotu). Obu rzeczy brakuje na Polskę. Widać w Japonii mają kiepskie dane dotyczące temperatur panujących w Polsce. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 14-12-2012, 22:40
|
|
|
krzychu napisał/a: | mitsu00 - ale np. L200 miało inne wyposażenie na Skandynawię (termostat do skrzyni automatycznej i podgrzewacz paliwa na zasadzie ogrzewania z powrotu). Obu rzeczy brakuje na Polskę. Widać w Japonii mają kiepskie dane dotyczące temperatur panujących w Polsce. | L200 tak, reszta mitsu nie ma. Tzn podgrzewacza paliwa. OII z silnikiem HDI ma jednak ogrzewanie z powrotu, ale nic to nie daje przy bardzo selektywnym filtrze. Jak wacha jest do to podgrzewacz nie pomoze. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 15-12-2012, 20:03
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | krzychu napisał/a: | mitsu00 - ale np. L200 miało inne wyposażenie na Skandynawię (termostat do skrzyni automatycznej i podgrzewacz paliwa na zasadzie ogrzewania z powrotu). Obu rzeczy brakuje na Polskę. Widać w Japonii mają kiepskie dane dotyczące temperatur panujących w Polsce. | L200 tak, reszta mitsu nie ma. Tzn podgrzewacza paliwa. OII z silnikiem HDI ma jednak ogrzewanie z powrotu, ale nic to nie daje przy bardzo selektywnym filtrze. Jak wacha jest do to podgrzewacz nie pomoze. |
Przerabiałem temat kiepskiego ON na początku tego roku. Ustaliłem, iż ASX ma fabrycznie montowany elektryczny podgrzewacz filtra paliwa ( taki srebrny grzybek patrząc od góry filtra) jednak jak zatankowałem ON w promocji na S..L-u+ depresator i przyszło -22st mrozu to kasza się zrobiła.
Pomogło: zlanie ON i wymiana filtra ON. Później zalałem ON arktyczny Gold od Statoil+ ten sam depresator i ASX śmigał przy - 28st mrozu. Tak, więc podstawa to sprawdzony ON.
Znam gościa który w zimie leje 2 litry benzyny na cały bak ON do common rail ( autko ma 3,5roku) i tak jeździ 3 zimę. Dla jasności, nie polecam takiej mieszanki. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2012, 20:39
|
|
|
Haniball napisał/a: | Później zalałem ON arktyczny Gold od Statoil+ ten sam depresator i ASX śmigał przy - 28st mrozu. | To akurat tez loteria. Mnie byly OII zdechl 2 razy zima 2009 mimo ze wylacznie tankowalem arktycznego Golda na warszawskiej stacji z mega przemialem. Przy -22st wlaczyl sie wiatrak i wymiana filtra, a w nim galareta jak zwykle. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
tonyhc
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-01-2013, 12:01
|
|
|
na zewnątrz -5 stopni - CHECK ENGINE wraca jak bumerang kolejnej zimy, tankowane wyłacznie na BP Ultimate...właśnie zadzwoniłem po lawete |
_________________  |
|
|
|
 |
Bojakk
Forumowicz Bojakk
Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-01-2013, 15:09
|
|
|
No to masz jakiś felerny egzemplarz, mnie tylko raz zapchał się filtr, po tankowaniu na stacji w Niemczech w drodze na narty (-27 stopni było i samochód stał przez 5 dni, ale dolewałem depresator), w Polsce nigdy nie miałem problemu, zazwyczaj tankują na Shellu, BP, albo Statoilu. Powiem więcej, byłem dwa lata temu w Białymstoku, jak rano odpalałem samochód pokazywał -28 stopni i poza standardowym odgłosem traktora żadnych problemów, a spodziewam się, że w nocy mogło być koło -31. Samochód był tak zmarznięty, że wyświetlacze ledwo chodziły.
Poza tym jednym przypadkiem, kiedy ostatecznie udało się samochód uruchomić, chociaż kilka razy zgasł na biegu jałowym, a potem nie miał mocy przez pierwsze kilka kilometrów (jak się rozgrzał, to przejechał 1500km przy -20 i nawet nie jęknął, że mu się coś nie podoba) nie miałem problemów, a jeżdżę 3cią zimę. Dziwne, to, bo to raczej nie kwestia egzemplarza.
Pozdrawiam,
Krzysiek |
|
|
|
 |
tonyhc
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-01-2013, 00:08
|
|
|
nie wiem czy felerny - pierwszej zimy nie miałem problemów, ale już postanowione - zmieniam stacje z BP na ORLENa (chyba, że polecacie inną stację?), może to faktycznie wina paliwa, tankuję zawsze na tej samej stacji. oczywiście przyczyną był zapchany filtr paliwa, skasowali błąd, od kilku dni jeżdżę - jest ok. mam przegląd za 1000km więc nie bawiliśmy się w wymianę - umówiliśmy się na przegląd i wówczas wymienią filtr
przy okazji:
- ASX ma fabrycznie montowany elektryczny podgrzewacz filtra paliwa (jeszcze raz potwierdzone w serwisie)
- w chwili obecnej montują już zmodyfikowane filtry (większa przepustowość) szkoda tylko, że skoro przyczyną okazuje się być zbyt gęsty filtr, nie wymieniają go na gwarancji - ale OK, i tak zbliża się przegląd i "przymusowa" wymiana więc nie ma tego złego |
_________________  |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-01-2013, 09:35
|
|
|
tonyhc napisał/a: | nie wiem czy felerny - pierwszej zimy nie miałem problemów, ale już postanowione - zmieniam stacje z BP na ORLENa (chyba, że polecacie inną stację?) |
Ja od początku tankuję tylko na BP, i to zwykłe paliwo, trzecia zima - jedyny problem, jaki miałem, to brak mocy przy -28 stopniach. Nigdy żadnych problemów z odpalaniem, nie dolewam żadnych depresatorów. Samochód używany codziennie na odcinku 120 kilometrów.
Testowałem też paliwa Ultimate i Statoil, żadnych znaczących różnic nie zauważyłem. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 19-01-2013, 09:55
|
|
|
Jeżeli będą lali coraz więcej bio dodatków do paliw w Polsce to przy -15 C najlepsze paliwo zatka filtr.
Rok temu u kolegi w warsztacie zrobili fajny test, naleli paliwa "znanej" stacji paliw, typowo zimowego do baniaka po wodzie destylowanej, do drugiego baniak naleli paliwa z PKS (legalny import z Białorusi) też zimowego, 8 h później na -25C...
Polskie paliwo - drink 4 kolorowy, na dnie olej do frytek, coś szarego, potem parafina, a na końcu olej napędowy (około 70% pojemność baniak)
Białoruskie paliwo - na dole trochę parafiny, a reszta olej napędowy...
Winsoki jakie nam się nasunęły,
1. na wschodzie nie leją bio dodatków, które przy dużych mrozach zawalają najlepszy filtr z podgrzewaczem, nie mają norm UE i nie opłaca się taka zabawa..
2. mniejsze stacje mają mniejszy obrót paliw, paliwo typowo zimowe jest najdroższe i stacje ociągają się z jego zamówienie do końca (robią naszym kosztem kasę, bo oczywiście płacimy za zimowe drożej, mimo że faktycznie jest to paliwo przejściowe), by zmienić paliwo w zbiorniku na stacji trzeba 6-8 transportów paliwa - info od pracownika stacji, zawsze coś zostaje, stacja nigdy nie czeka aż zabraknie paliwa i miesza paliwo przejściowe z zimowym...tym sposobem lejemy zimowe paliwo które jest mixem przejściowego i zimowego o właściwościach na pewno innych jak deklarowane
1 Rada: kupujemy paliwo na stacjach z największym obrotem, najlepiej tam gdzie tankują TIRy - często nowe transporty paliwa mają i zazwyczaj można już kupić czyste paliwo zimowe.
2 Rada: można rozważyć zakup paliwa właśnie na stacjach PKS, transportu miejskiego - oni zazwyczaj nie oszczędzają na paliwie zimowym, a strata wynikająca z unieruchomienia floty pojazdów jest dużo większa jak wynikająca z zakupu droższego oleju napędowego |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
|
|