Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] CZYSZCZENIE PRZEPUSTNICY
Autor Wiadomość
JEZU2 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 13
Skąd: NAMYSŁÓW
Wysłany: 06-02-2022, 22:53   

Dzieki wielkie, jutro sprawdze i dam znac. Mam nadzieje, ze bedzie OK

[ Dodano: 07-02-2022, 13:48 ]
Znalazłem coś takiego na forum, ale Nissana. Jedna z procedur odpowiada temu, co pisał Mazin89, ale do Mitsubishi. Jak to się ma z resztą procedur, dopiero będę testować. Załączam link do stronki (format PDF)

https://uprev.com/documentation/Resets-for-Nissan-Infiniti-Functions.pdf

[ Dodano: 08-02-2022, 10:43 ]
Mazin89, niestety, ale auto w ogóle nie reaguje na te polecenia :(
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-02-2022, 11:18   

A robiłeś wg której instrukcji? Tej z forum Nissana?
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
JEZU2 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 13
Skąd: NAMYSŁÓW
Wysłany: 08-02-2022, 11:28   

Tej z forum nissana wlasnie. Przyjechalem z pracy, wylaczylem silnik i zaczalem robic. Poprzednie w ogole 0 info, a obroty falują od 1 tys do 1.5 tys. Na luzie. Do tego kazde dotkniecie gazu to "szarpniecie" Autem, czuc to szczegolnie na zimnym silniku. Zejscie z obrotow przy puszczeniu gazu tez zajmuje ok 1-2 sekundy. Jakies pomysly?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-02-2022, 11:34   

Przed nauką odłącz minusową klemę na kilka minut aby zresetować ustawienia.
Ogólnie w pierwszym poscie tematu masz opis nauki.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85989&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-02-2022, 11:35   

Podałem Ci pomysł. Masz Mitsubishi, a nie Nissana, a z tego co widzę sposób adaptacji przepustnicy w Nissanie jest kompletnie inny.

Bizi - wydaje mi się że odłączenie akumulatora nie jest konieczne, bo tego nie robiłem, a kalibracja i tak się udała.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
JEZU2 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 13
Skąd: NAMYSŁÓW
Wysłany: 08-02-2022, 11:45   

Mazin89 zgadza się. Tamto rozwiązanie było dość szybkie, dlatego skorzystałem. Twoje rozwiązanie trochę czasu zajmie, a nie chcę pod blokiem hałasować więc jakoś na weekend dopiero u rodziców mogę to zrobić. Na forum piszą jeszcze o otworzeniu przepustnicy na maxa, Ty tego nie robiłeś
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-02-2022, 11:56   

Przecież przy adaptacji nie otwierasz przepustnicy na maxa, więc po co miałem pisać o tym.
Zrobisz jak uważasz, mi się wydaje dziwne używanie procedur innej marki z innym silnikiem, i pytanie co zrobić bo nie działa. Tym bardziej, że zostało Ci podane rozwiązanie do Mitsubishi.

Tutaj wyszukałem temat z którego ja korzystałem po czyszczeniu przepustnicy:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379&start=0
Objawy miałem jak u Ciebie, podziałało.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
JEZU2 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 13
Skąd: NAMYSŁÓW
Wysłany: 08-02-2022, 12:10   

spokojnie, bez nerwów. Wpisałem w google dla mitsu i ten opis wyskoczył, dlaczego? Nie mam pojęcia.
Zrobię tak jak piszecie i dam znać czy to zadziałało. Opisy z forów odrobinę się różnią dlatego zrobię najpierw Twój.
Jeszcze jedno, na stacyjce nie ma opcji "ON", "OFF", są jakieś inne oznaczenia. Co do "ON" to rozumiem, zaświecenie się wszystkiego, bez uruchamiania silnika, a "OFF" to pozycja pośrednia między "ON" a tą, gdzie kluczyk można już wyciągnąć czy "OFF" to pozycja wyciągnięcia kluczyka?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-02-2022, 12:20   

JEZU2, zrób jak poniżej.

tomaszekk7 napisał/a:
Po wyczyszczeniu przepustnicy należy rozłączyć akumulator na ok. 15 minut. Następnie po włączeniu akumulatora rozgrzać silnik i nauczyć auto obrotów. Czyli 10 minut samochód ma pracować bez obciążenia na wolnych obrotach, wyłączamy silnik następnie załączamy na 10 minut pod obciążeniem ( załączamy w pojeździe klimę ,radio światła długie i ogrzewanie). Wyłączamy silnik i ostatni 3 raz załączamy silnik na 10 minut na wolnych obrotach. Wyłączamy i obroty są OK.


Mazin89, z tym odpięciem aku to przeważnie do czyszczenia przepustnicy zaleca się jego odpięcie, wyczyszczenie, podpięcie aku i nauka.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
JEZU2 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 13
Skąd: NAMYSŁÓW
Wysłany: 08-02-2022, 12:24   

z tym, że przepustnica już wyczyszczona... nie sądziłem, że będzie wymagać to odpięcia aku :o
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-02-2022, 12:33   

Możesz spróbować bez odpinania klemy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-02-2022, 14:26   

Cytat:
spokojnie, bez nerwów


Ja jestem spokojny.

Cytat:
Mazin89, z tym odpięciem aku to przeważnie do czyszczenia przepustnicy zaleca się jego odpięcie


Nie pisałem o tym bo kolega już wyczyścił przepustnicę. Ale jak najbardziej masz rację, że do demontażu lepiej odpiąć akumulator.

Co do ON i OFF. Ja po prostu wyłączałem silnik i go włączałem. Kluczyka nie wyciągałem, choć nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. U mnie chyba też nie ma ON i OFF, bo prawdę mówiąc nie patrzyłem.
Może się to wydaje skomplikowane po opisie, ale w rzeczywistości jest bardzo proste, i co najważniejsze działa.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
JEZU2 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 13
Skąd: NAMYSŁÓW
Wysłany: 08-02-2022, 19:01   

Wiec tak:
Auto zresetowane lacznie z odpieciem klemy na 15 min. Trzecie odpalenie też było przez 10 min. na max obciążeniu (klima, długie, nawiew max)
Skakanie obrotów ustało, ale...
Przy wrzuceniu na "luz" Bez względu czy obroty są poniżej czy powyżej 1.5 tysiąca obrotów, wskakuje 1600-1700 obrotów i po 3-4 sekundach spada do odpowiedniej wartości :/ czyli jak wbijam biegi przy parkowaniu to wrażenie takie, jakbym cały czas wciskał pedał gazu...
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-02-2022, 19:12   

Pisałeś że masz gaz. Na benzynie też tak jest?
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
JEZU2 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 13
Skąd: NAMYSŁÓW
Wysłany: 08-02-2022, 19:24   

A kurde nie wiem. Sprawdze jutro i dam znac jak na benzynie to wygląda. Gaz niby tez byl wyregulowany wg zaleceń sprzedającego auto i była rzeczywiście bardzo uboga mieszanka jak gaziarz powiedział. Kasy za regulację nie wziął wiec raczej nie oszukiwał

[ Dodano: 09-02-2022, 07:26 ]
Więc jest tak:
Czy gaz czy benzyna, to samo. Jeśli auto jest w ruchu, obroty wskakują na 1600, natomiast jeśli auto już stoi czy to hamulcem ręcznym czy nożnym zatrzymane, obroty spadają do właściwej wartości ok. 700.
Przetestowane w trasie i na parkingu. Czas tu nie odgrywał jakiejś roli, poprostu auto musiało się zatrzymać
Na ssaniu rano na zimno ten sam objaw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.