[CY3A 1.8] CZYSZCZENIE PRZEPUSTNICY |
Autor |
Wiadomość |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 06-02-2022, 22:53
|
|
|
Dzieki wielkie, jutro sprawdze i dam znac. Mam nadzieje, ze bedzie OK
[ Dodano: 07-02-2022, 13:48 ]
Znalazłem coś takiego na forum, ale Nissana. Jedna z procedur odpowiada temu, co pisał Mazin89, ale do Mitsubishi. Jak to się ma z resztą procedur, dopiero będę testować. Załączam link do stronki (format PDF)
https://uprev.com/documentation/Resets-for-Nissan-Infiniti-Functions.pdf
[ Dodano: 08-02-2022, 10:43 ]
Mazin89, niestety, ale auto w ogóle nie reaguje na te polecenia |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 08-02-2022, 11:28
|
|
|
Tej z forum nissana wlasnie. Przyjechalem z pracy, wylaczylem silnik i zaczalem robic. Poprzednie w ogole 0 info, a obroty falują od 1 tys do 1.5 tys. Na luzie. Do tego kazde dotkniecie gazu to "szarpniecie" Autem, czuc to szczegolnie na zimnym silniku. Zejscie z obrotow przy puszczeniu gazu tez zajmuje ok 1-2 sekundy. Jakies pomysly? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-02-2022, 11:35
|
|
|
Podałem Ci pomysł. Masz Mitsubishi, a nie Nissana, a z tego co widzę sposób adaptacji przepustnicy w Nissanie jest kompletnie inny.
Bizi - wydaje mi się że odłączenie akumulatora nie jest konieczne, bo tego nie robiłem, a kalibracja i tak się udała. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 08-02-2022, 11:45
|
|
|
Mazin89 zgadza się. Tamto rozwiązanie było dość szybkie, dlatego skorzystałem. Twoje rozwiązanie trochę czasu zajmie, a nie chcę pod blokiem hałasować więc jakoś na weekend dopiero u rodziców mogę to zrobić. Na forum piszą jeszcze o otworzeniu przepustnicy na maxa, Ty tego nie robiłeś |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-02-2022, 11:56
|
|
|
Przecież przy adaptacji nie otwierasz przepustnicy na maxa, więc po co miałem pisać o tym.
Zrobisz jak uważasz, mi się wydaje dziwne używanie procedur innej marki z innym silnikiem, i pytanie co zrobić bo nie działa. Tym bardziej, że zostało Ci podane rozwiązanie do Mitsubishi.
Tutaj wyszukałem temat z którego ja korzystałem po czyszczeniu przepustnicy:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379&start=0
Objawy miałem jak u Ciebie, podziałało. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 08-02-2022, 12:10
|
|
|
spokojnie, bez nerwów. Wpisałem w google dla mitsu i ten opis wyskoczył, dlaczego? Nie mam pojęcia.
Zrobię tak jak piszecie i dam znać czy to zadziałało. Opisy z forów odrobinę się różnią dlatego zrobię najpierw Twój.
Jeszcze jedno, na stacyjce nie ma opcji "ON", "OFF", są jakieś inne oznaczenia. Co do "ON" to rozumiem, zaświecenie się wszystkiego, bez uruchamiania silnika, a "OFF" to pozycja pośrednia między "ON" a tą, gdzie kluczyk można już wyciągnąć czy "OFF" to pozycja wyciągnięcia kluczyka? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-02-2022, 12:20
|
|
|
JEZU2, zrób jak poniżej.
tomaszekk7 napisał/a: | Po wyczyszczeniu przepustnicy należy rozłączyć akumulator na ok. 15 minut. Następnie po włączeniu akumulatora rozgrzać silnik i nauczyć auto obrotów. Czyli 10 minut samochód ma pracować bez obciążenia na wolnych obrotach, wyłączamy silnik następnie załączamy na 10 minut pod obciążeniem ( załączamy w pojeździe klimę ,radio światła długie i ogrzewanie). Wyłączamy silnik i ostatni 3 raz załączamy silnik na 10 minut na wolnych obrotach. Wyłączamy i obroty są OK. |
Mazin89, z tym odpięciem aku to przeważnie do czyszczenia przepustnicy zaleca się jego odpięcie, wyczyszczenie, podpięcie aku i nauka. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 08-02-2022, 12:24
|
|
|
z tym, że przepustnica już wyczyszczona... nie sądziłem, że będzie wymagać to odpięcia aku |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-02-2022, 12:33
|
|
|
Możesz spróbować bez odpinania klemy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-02-2022, 14:26
|
|
|
Cytat: | spokojnie, bez nerwów |
Ja jestem spokojny.
Cytat: | Mazin89, z tym odpięciem aku to przeważnie do czyszczenia przepustnicy zaleca się jego odpięcie |
Nie pisałem o tym bo kolega już wyczyścił przepustnicę. Ale jak najbardziej masz rację, że do demontażu lepiej odpiąć akumulator.
Co do ON i OFF. Ja po prostu wyłączałem silnik i go włączałem. Kluczyka nie wyciągałem, choć nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. U mnie chyba też nie ma ON i OFF, bo prawdę mówiąc nie patrzyłem.
Może się to wydaje skomplikowane po opisie, ale w rzeczywistości jest bardzo proste, i co najważniejsze działa. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 08-02-2022, 19:01
|
|
|
Wiec tak:
Auto zresetowane lacznie z odpieciem klemy na 15 min. Trzecie odpalenie też było przez 10 min. na max obciążeniu (klima, długie, nawiew max)
Skakanie obrotów ustało, ale...
Przy wrzuceniu na "luz" Bez względu czy obroty są poniżej czy powyżej 1.5 tysiąca obrotów, wskakuje 1600-1700 obrotów i po 3-4 sekundach spada do odpowiedniej wartości :/ czyli jak wbijam biegi przy parkowaniu to wrażenie takie, jakbym cały czas wciskał pedał gazu... |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
 |
JEZU2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer1.8 2008 143KM Hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 13 Skąd: NAMYSŁÓW
|
Wysłany: 08-02-2022, 19:24
|
|
|
A kurde nie wiem. Sprawdze jutro i dam znac jak na benzynie to wygląda. Gaz niby tez byl wyregulowany wg zaleceń sprzedającego auto i była rzeczywiście bardzo uboga mieszanka jak gaziarz powiedział. Kasy za regulację nie wziął wiec raczej nie oszukiwał
[ Dodano: 09-02-2022, 07:26 ]
Więc jest tak:
Czy gaz czy benzyna, to samo. Jeśli auto jest w ruchu, obroty wskakują na 1600, natomiast jeśli auto już stoi czy to hamulcem ręcznym czy nożnym zatrzymane, obroty spadają do właściwej wartości ok. 700.
Przetestowane w trasie i na parkingu. Czas tu nie odgrywał jakiejś roli, poprostu auto musiało się zatrzymać
Na ssaniu rano na zimno ten sam objaw. |
|
|
|
 |
|