Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
Klima w Sigmie
Autor Wiadomość
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2010, 21:44   

Zajc3w, ja mówię o nowej chłodnicy klimy ale robionej w zakładzie przynosisz starą oni biorą wymiary grubość szerokość wysokość i robią a co do samej chłodnicy to nie wiem czy ta od Passata wytrzyma ciśnienie i najważniejsze czy jej wydajność nie będzie zbyt niska bo może się okazać ze latem chłodnica nie nadąż odbierać ciepła a filtr osuszacza kupiłem w firmie gdzie mi węże klimy robili oryginalny do sigmy i tez zapłaciłem 90 tak jak w IC
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 22-02-2010, 21:56   

Dzięki.
Ciśnienie wytrzymać musi prędzej używka na r12 od sigmy puści. R134 wymaga sporo wyższego ciśnienia(czytałem gdzieś, że 30 % więcej), a różnice między markami aut będą minimalne. Co do wydajności to jak wymiary będą zbliżone to da radę. Szkoda tylko że to już raczej za rok :-X .

Jeszcze tą chłodnice od Slawa sprawdzę pod ciśnieniem, jak wytrzyma 40 bar przez 24 godziny to zastanowię się nad jej montażem. Argon to testów szczelności się nada mam nadzieję, bo do wyboru mam jeszcze tlen i acetylen :twisted: .

[ Dodano: 22-02-2010, 22:35 ]
Włąśnnie sprawdziłem że różnica w ciśnieniach skraplania R12 i R134a to jakieś 2% :oops:
W 100 stopniach R 12 skralpla się w 8.1 Bar a R134a w 8.5 Bar.
28 i 33 Bar to skraplają się w 200 stopniach. Próby chyba na 15 Bar zrobię - to będzie 130 stopni na parowniku.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
tom17 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 115
Skąd: łódzkie
Wysłany: 07-03-2010, 20:53   

Zajc3w napisał/a:
W 100 stopniach R 12 skralpla się w 8.1 Bar a R134a w 8.5 Bar.
28 i 33 Bar to skraplają się w 200 stopniach. Próby chyba na 15 Bar zrobię - to będzie 130 stopni na parowniku.


15 bar za mało bo takie ciśnienie masz na skraplaczu przy temp. otoczenia 20-25stC. Przy wyższych temperaturach może dochodzić nawet do 25bar.

Na parowniku nigdy nie ma 130stC tam panują temperatury ujemne. Bardziej na skraplaczu ale tam też jest max. 80stC
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 08-03-2010, 18:41   

15 bar w 130 stopniach to na skraplaczu miałem na myśli :oops:

To mówisz że na skraplaczu do 25 Bar dochodzi? toż to skraplanie R134 i R12 w 180 stopniach będzie :shock: wg. tabel...
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
tom17 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 115
Skąd: łódzkie
Wysłany: 08-03-2010, 20:24   

Zajc3w napisał/a:
To mówisz że na skraplaczu do 25 Bar dochodzi? toż to skraplanie R134 i R12 w 180 stopniach będzie :shock: wg. tabel...


jakich tabel używasz??

wg. wykresu Moliera temp. krytyczna ( czyli taka powyżej której gaz nie skropli się przy wzroście ciśnienia) dla r134a jest ok.100stC czyli jest to najwyższa temp jaką może osiągnąć r134a przy skraplaniu i jest ona przy 40bar.

śledząc dalej wykres dojdziesz że 25bar daje powyżej 70stC a 30bar pomiędzy 85-90stC i nie ma opcji że będziesz miał więcej na skraplaczu.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-03-2010, 16:26   

skraplacz nie musi odebrać całego ciepła.. w korku w lecie chłodnica klimy moze miec 150 stopni..

[ Dodano: 09-03-2010, 16:26 ]
i mamy zonka. - bo klima pracuje , spręża , i sie tylko grzeje, bo nie da sie odprowadzićciepłą które sama generuje..
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 09-03-2010, 18:54   

tom17 napisał/a:
Zajc3w napisał/a:
To mówisz że na skraplaczu do 25 Bar dochodzi? toż to skraplanie R134 i R12 w 180 stopniach będzie :shock: wg. tabel...


jakich tabel używasz??

wg. wykresu Moliera temp. krytyczna ( czyli taka powyżej której gaz nie skropli się przy wzroście ciśnienia) dla r134a jest ok.100stC czyli jest to najwyższa temp jaką może osiągnąć r134a przy skraplaniu i jest ona przy 40bar.

śledząc dalej wykres dojdziesz że 25bar daje powyżej 70stC a 30bar pomiędzy 85-90stC i nie ma opcji że będziesz miał więcej na skraplaczu.


No to lewe tablice wyszperałem w sieci :( .
.... albo w stopniach farencheita :badgrin:



i nawet by się zgadzało.... 200f = 93.3C i przy 200 mam w tabeli 38 barów dla R134a.

Dzięki Tom17 - Czyli z jakim ciśnieniem sprawdzać szczelność, żeby ledwo dychająca chłodnica puściła, 40 BAR? Wolę nie montować trupa, którego za rok i tak będę musiał wymienić - nie opłaca się.

Wszędzie powinien obowiązywać układ SI - nie byłoby takich jaj :axe: .

Widziałem już gostka pompującego(usiłującego pompować) koła w Roverze do 30 BAR. Przy drzwiach miał nalepkę z napisem "inflate to 30 Psi" -> Psi się starło.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
tom17 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 115
Skąd: łódzkie
Wysłany: 09-03-2010, 19:26   

Zajc3w napisał/a:
Czyli z jakim ciśnieniem sprawdzać szczelność, żeby ledwo dychająca chłodnica puściła, 40 BAR? Wolę nie montować trupa, którego za rok i tak będę musiał wymienić - nie opłaca się.


nie ma na to reguły ale klimę zwykle sprawdza się przy 25bar i to powinno wystarczyć

[ Dodano: 09-03-2010, 20:15 ]
VirMan napisał/a:
w korku w lecie chłodnica klimy moze miec 150 stopni


nie może ponieważ czynnik nie osiąga takiej temperatury (w sprawnym układzie klimatyzacji) a temperatura skraplacza nie może być wyższa niż czynnika. jak napisałem powyżej 100stC (dokładnie 101,15stC) czynnik się nie skrapla niezależnie jak wysoko podniesiemy ciśnienie

druga sprawa skraplacz jest przed chłodnicą cieczy więc co by się działo w układzie chłodzenia gdyby skraplacz miał 150stC ?
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-03-2010, 09:59   

weź pod uwagę , że ciepło wydziela sie podczas sprężania. czyli tak czy inaczej dostaje sie do układu , jesli mamy niewystarczajacy przepływ powietrza , brudna chlodnice za gorąco czy whatever , czyli za mało ciepła odbieramy z systemu , to wtedy powoli rosnie temperatura , aż sie zagotuje samochód(bo po przejsciu przez kchlodnice klimy powietrze jest za gorace do chlodzenia chlodnicy dlownej ) a klima pzestaje powoli chłodzić.. nie wiem czy to dzieje sie akurat w sigmach , ( mnie sie nie zadrzylo ) ale są auta w których ten scenariusz rozrywa klime lub gotuje wode , lub wogóle wywala obie.. różnie bywa - mówie tylko jak to może działać , nie wiem czy akurat u nas :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
tom17 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 115
Skąd: łódzkie
Wysłany: 10-03-2010, 21:40   

VirMan napisał/a:
weź pod uwagę , że ciepło wydziela sie podczas sprężania. czyli tak czy inaczej dostaje sie do układu , jesli mamy niewystarczajacy przepływ powietrza , brudna chlodnice za gorąco czy whatever , czyli za mało ciepła odbieramy z systemu , to wtedy powoli rosnie temperatura , aż sie zagotuje samochód(bo po przejsciu przez kchlodnice klimy powietrze jest za gorace do chlodzenia chlodnicy dlownej ) a klima pzestaje powoli chłodzić.. nie wiem czy to dzieje sie akurat w sigmach , ( mnie sie nie zadrzylo ) ale są auta w których ten scenariusz rozrywa klime lub gotuje wode , lub wogóle wywala obie.. różnie bywa - mówie tylko jak to może działać , nie wiem czy akurat u nas :)


tak bywa ale to nie są warunki pracy układu. poza tym każdy układ jest zabezpieczony przed nadmiernym wzrostem ciśnienia (presostat ok. 25-30bar i zawór bezpieczeństwa ok. 10bar więcej niż presostat).
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-03-2010, 22:52   

true. choć jak mówie widziałem wywalony układ od gorąca :) chyba w oplu albo kiance jakiejs.. nie pamietam :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 13-06-2010, 21:43   

musze odświerzyć temat klimy ; w moim miśku nie działa poprawnie stopniowanie temperatury tzn ; mam albo gorące albo zimne (panel na pokrętła)Sprawdziłem:sterownik klimatyzacji pod kątem zimnych lutów ,panel sterujący . Chciałem odczytać błędy z klimy ale u mnie nie ma pinu nr. 7 .No i co to może być?
 
 
smoggy 
Nowy Forumowicz

Auto: SIGMA 3.0 V6 1993 KOMBI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 14-06-2010, 18:25   

krzysius, miałem ten sam problem z klimą. Napiszę tak: u mnie zaczęła działać normalnie jak wyciągnąłem z podsufitki śmieszny czujnik i zalutowałem urwane przewody.
Czujnik ten znajduje się w podsufitce po środku na wysokości oparć przednich foteli.
Pozdrawiam :)
_________________
Nie licz że kupisz auto zadbane do jazdy, jeśli sam nie zadbasz to nie pojedziesz.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-06-2010, 18:57   

to jest czujnik temperatury. Trzeba go ładnie przylutować najlepiej z innej sigmy. Bez tego klima jest ślepa jaka jest temperatura.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 02-01-2011, 23:58   

Panowie ma ktoś doświadczenia z przeróbką kompresora klimy z R12 na R134a w okolicach Wawki ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.