Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpana jazda po wymianie filtra DPF
Autor Wiadomość
POI 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III Instyle 2.3D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 14-01-2017, 17:40   Szarpana jazda po wymianie filtra DPF

Outlander III Instyle, 2.3D, AWD, automat

Witajcie,

Po kilku różnych zabiegach doraźnych musiałem wymienić filtr DPF. Wczoraj odebrałem auto ze zregenerowanym filtrem (metodą wypalania w wysokiej temperaturze w piecu przez 8h). Na naprawę jest 12m-cy gwarancji.
Dzisiaj ASO "ustawiło na komputerze adaptację nowego filtra i wyzerowało czujnik różnicy ciśnień".

Wszystko byłoby ok, gdyby nie objaw, że auto szarpie podczas powolnego zwalniania pedału gazu np. z prędkości 80km do 60km. Szarpie, jakby się dławiło, jakby były zapowietrzone przewody, albo jakby zaraz miało zgasnąć. Objaw ma miejsce wyłącznie przy jeździe na automacie i nie jest widoczny, jak zmieniam biegi manetkami sam i jak jadę na tempomacie. Dynamiczne przyspieszanie idzie płynnie. Tylko zwalnianie na automacie.

Dodam jeszcze, że niedawno ASO czyściło EGR, a po wymianie DPF wczoraj serwis wymienił olej na Mobil dla silników z filtrem.

Macie jakieś pomysły? Czy wymiana filtra ma wpływ na takie działanie silnika?
 
 
SK666 
Forumowicz


Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 232
Skąd: SK
Wysłany: 14-01-2017, 20:33   

Problemy z filtrem DPF legły u podstaw mojej decyzji o definitywnym rozstaniu z silnikami Diesla. Nie będę rozpisywał szczegółowo, bo to inna marka, inny czas, chociaż problemy podobne, jeśli nie te same - mając na uwadze poniesione koszty napraw. Oczywiście nie chodzi mi o krytykę ON, bo jeśli ktoś robi 100kkm rocznie (a znam) to wybór Diesla w leasing na 3 czy nawet 2 lata jest w pełni uzasadniony. Mam nadzieję, że grono znawców tematu udzieli trafnych wskazówek, tak abyś kolego POI, nie został skazany na ASO, z wielu względów…
Ostatnio zmieniony przez SK666 15-01-2017, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
POI 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III Instyle 2.3D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-01-2017, 19:48   

...jednak na manetkach biegów również szarpie. Tylko przy stałym poziomie gazu (nie podczas przyspieszania). Dodatkowo słychać "bzyczenie" spod podwozia - odgłos podobny do działania transformatora, ale słyszalny wyłącznie po uruchomieniu silnika.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 16-01-2017, 18:56   

Witam
Pozostaje tylko komputer i sp[rawdzenie parametrow jakie ma dpf i nagromadzenie sadzy.
Moze to byc rowniez przypadkowa inna usterka.
Wszystko kreci sie wokol komputera i sprawdzaniu parametrow
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
POI 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III Instyle 2.3D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-01-2017, 22:32   

No i się wyjaśniło...
Podczas wymiany DPFa demontowana była też rura pomiędzy intercoolerem a sprężarką i w ponownym montażu nie założono dwóch ważnych oringów. W efekcie układ był rozszczelniony, a silnik się dusił.

Niestety w naprawie filtrów polegli. Za to brawo ASO Wrocław! Szybka reakcja i solidna naprawa. Wredne oringi do kupienia w ASO tylko w zestawie z rurą i to za sporą kasę.

Na dziś Outlander ma prawie nowy filtr (3bary na wylocie) i jeździ jak z salonu. Co ważne nie dymi. Całość nie tania, ale w pełni legalna i mam nadzieję, że posłuży na lata.

Jak ktoś chciałby więcej szczegółów, proszę na priva.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.