  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		L200 Super Select i "esp" zamiast blokady tylnego | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 El_Chueco [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-06-2007, 00:01   L200 Super Select i "esp" zamiast blokady tylnego
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć!
 
  Trzeba zrobić koszty w firmie i noszę się od jakiegoś czasu z kupnem pick-upa - piszę do Was - ponieważ chciałbym zasięgnąć opinii o autku   . Generalnie auto mialoby służyć do worzenia czterech liter z miejsca A do B czasem przewożąc coś ciężkiego, a nawet bardzo - czasem wypad w góry (okolice Łężycy) zarówno w lecie jak i zimą. Generalnie moje pytanie jest proste: Czy stosując system SuperSelect w L200 Mitsubishi poszlo po najmniejszej linii oporu i zamiast blokady tylnego mechanizmu różnicowego zamontowało kontrole trakcji? Właśnie - jak to jest w przypadku L200 jak jedno z kół z tyłu traci przyczepność? Moment jest przekazywany na to które ma przyczepność, czy ichnie ESP blokuje koła/koło - czy to ESP da się wyłączyć?
 
 
Powiem szczerze, że na początku byłem 100% za Navarą - ale po tym co przeczytałem odnośnie układów kierowniczych, sprzęgieł i tylnych mostów, które lubią padać - to aż się przeraziłem :] - no i jeszcze w Nissanie mówia że to silnik dCi z Renaulta :] | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Jackie  		  
		 
         Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Eclipse Cross PHEV 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-06-2007, 14:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hej,
 
Miski raczej nie posżły na łatwiznę dająć ESP (a w zasadzie MATC) bo jak widzisz jest to jedyny Pick-up, który to ustrojstwo ma. Co do jego skuteczności i użyteczności - żadna elektronika nie zastąpi blokad w terenie jednak na codzień częściej przyda Ci się kontrola trakcji niż blokady (nie zapomnij, że L200 to jednak czołg i swoją masę ma) Także jeżeli nie wybierasz się w ciężki teren bierz MATC jeżeli jednak chcesz pohulać po bagnach - blokadę, z tym, że wtedy musisz się bardziej pilnować na zwykłej drodze   
 
 	  | El_Chueco napisał/a: | 	 		  | Powiem szczerze, że na początku byłem 100% za Navarą - ale po tym co przeczytałem odnośnie układów kierowniczych, sprzęgieł i tylnych mostów, które lubią padać - to aż się przeraziłem :] | 	  
 
Co nas jakoś nie martwi, bo może przybędzie nam jeszcze jeden aktywny forumowicz (do czego gorąco zachęcam).
 
 	  | El_Chueco napisał/a: | 	 		  | no i jeszcze w Nissanie mówia że to silnik dCi z Renaulta :] | 	  
 
O silnik popytaj Crenscha może coś o tym powiedzieć biedaczysko    Powiem ci tak - w mojej opinii ze starej dobrej marki Nissana został już tylko znaczek... Jeżeli chcesz kupić Nissana - kup Renault - będzie taniej a produkt ten sam    Japończycy masowo wyprzedają Nissany uważając, że to już nie jest "ich" marka (po prawdzie wiąże się to również z protestem bo podobno koncern mógł się sam wydobyć z bagna a tego nie zrobił...) 
 
Misiek jest specyficzny i nie każdemu pasuje (co bardzo dobrze, bo jakby dobił do statusu "popularny" to bym się z nich wypisał    ) ale te auta mają w sobie coś takiego, że mnóstwo ludzi do nich wraca albo wręcz zamienia jednego na drugi. Życzę Ci, żebyś sam to sprawdził.
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Jackie
 
Evolution never ends...
 
http://wybieramaso.pl/ | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Kibloo  		  
		 
         mod L200 pomorski łącznik
  
  
                  Auto: SS MY'15 1,2 INVITE 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2007, 10:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               szanowny Kolego,
 
używam nowego L200 (2,5 chipowany) w sposób jaki opisaleś (głównie wożenie 4 liter i troche narzedzi), na piachu, błocie (umiarkowanym) i asfalcie MATC jest rewelacyjny, a jeśli będziesz jeździł ze stałym 4x4 (bo w wersji A94 wolno tak jeżdzić nawet po asfalcie) to maszyna prowadzi się lepiej niz niejedna osobówka. Przewaga nad Navarą? w nisku nie wolno włączać 4x4 na utwardzonej drodze, bo grozi to uszkodzeniem skrzyni redukcyjnej, a w L200 jak nawierzchnia grozi poślizgiem (deszcz, itp.), to wpinasz 4x4 i jedziesz jak przyklejony do asfaltu. Na dobrej trasie? włączasz 4x2 i średnie zużycie paliwa to jakieś 7,8-8,5 litra/100 km, a na autostradzie (śr.115 km/h) około 10 l/100km
 
Pozdro | 
             
						
				_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
 
Żabol pozdrawia!!!
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Polluks  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Ford Mondeo MK3; VW Touran 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 14 Maj 2011 Posty: 12 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-05-2014, 19:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odkopię temat, ponieważ pytanie dotyczy SS i R\D Lock, a nie chcę zakładać nowego.
 
Czy w L200 występuje łącznie napęd Super Select i dodatkowo blokada tylnego dyferencjału?
 
Takie rozwiązanie zastosowano w Pajero Sport jest to przewaga nad L200 w terenie. Jednak słyszałem, że eLki też mają takie rozwiązanie. Czy to prawda? Miałem służbowy L200 z SS, ale już przycisku R/D Lock nie. Może to się zmieniło? | 
             
						
				_________________ Zachorowałem na Pajero Sport 2014 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jurekschroda  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Lancer, Colt, Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-06-2014, 11:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wszystko zależy od wersji, np w Intense masz Super Select i blokadę tylnego mostu, ale nie ma esp. W Intense Plus i Instyle masz Super Select, jest też esp, ale nie ma blokady tylnego dyfra. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pablo eldiablo  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: L200, Outlander 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 417 Skąd: WPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-03-2020, 17:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odkopię temat po latach - czy ćwiczył ktoś w L200 SS z ESP podmianę tylnego mostu na taki z blokadą? Nie chciałbym przy tym tracić ESP, bo na asfalcie się przydaje, zwłaszcza z pustą paką.
 
 
Czy tylny most z jakiegoś EasySelect z blokadą albo Pajero Sporta da radę, czy różnią się przełożeniami, czymś jeszcze innym? Z góry dzięki    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 KrzysiekC  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Pajero 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 75 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2020, 17:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tego jeszcze nie prerabialem u siebie ale temat ciekawy.
 
Który masz rocznik L200.
 
Czy masz u siebie wyłącznik ESP??
 
Mam teraz na warsztacie L200 z roku 2011 z blokadą to sprawdzę jak to wygląda bo ma blokadę a czy ESP to nie wiem.
 
Sprawdzę w poniedziałek. | 
             
						
				_________________ Krzysiek CarMitsu | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Zuzia  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2020, 21:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pablo eldiablo napisał/a: | 	 		  Odkopię temat po latach - czy ćwiczył ktoś w L200 SS z ESP podmianę tylnego mostu na taki z blokadą? Nie chciałbym przy tym tracić ESP, bo na asfalcie się przydaje, zwłaszcza z pustą paką.
 
 
Czy tylny most z jakiegoś EasySelect z blokadą albo Pajero Sporta da radę, czy różnią się przełożeniami, czymś jeszcze innym? Z góry dzięki    | 	  
 
Występował l200 w takim zestawieniu  z esp super selectem  i blokadą . Więc powinno dać się to sensownie złożyć.
 
Najszybciej to będzie założyć chińską blokadę z kompresorem . | 
             
						
				_________________ pozdrawiam Paweł | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Zuzia 21-03-2020, 22:27, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pablo eldiablo  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: L200, Outlander 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 417 Skąd: WPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2020, 22:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mój jest z 2007r., czyli przedliftowy. Mam wyłącznik ESP po lewej od kierownicy, w miejscu, gdzie w EasySelectach jest R/D Lock.
 
 
Zuzia, masz jakieś informacje, na jakie rynki były te SS z blokadą i ESP? I jakie roczniki? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Zuzia  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2020, 22:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pablo eldiablo napisał/a: | 	 		  Mój jest z 2007r., czyli przedliftowy. Mam wyłącznik ESP po lewej od kierownicy, w miejscu, gdzie w EasySelectach jest R/D Lock.
 
 
Zuzia, masz jakieś informacje, na jakie rynki były te SS z blokadą i ESP? I jakie roczniki? | 	  
 
Z Włoch  na 100 % rocznik 2009 sprowadzał dla siebie mój kolega. Jak jeszcze miałem elkę to miałem taki plan jak Ty . Skończyło się na zakupie chińskiej blokady i kompresora.  Sprzedałem nie zamontowane razem z samochodem. Kupowałem w którymś z naszych sklepów 4x4 . | 
             
						
				_________________ pozdrawiam Paweł | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pablo eldiablo  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: L200, Outlander 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 417 Skąd: WPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-03-2020, 17:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No właśnie jak się tak wczytuję w temat... to chyba najsensowniej będzie kupić kompresor i airlocka ARB dedykowane do Elki... Fabryczne rozwiązanie takie 'elegantsze'      jest, ale ciężko znaleźć odpowiedni most z pasującymi przełożeniami... 
 
 
... a kompresor na pokładzie zawsze się może przydać     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Zuzia  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-03-2020, 16:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Olej arba za takie pieniądze, chinol robi tak samo a jest tańszy. Pakowaliśmy do kolegi pajeraka tylko do upalania i z rok albo lepiej robi na agresywnej oponie. | 
             
						
				_________________ pozdrawiam Paweł | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |