  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Zawór EGR oraz problem z gaszeniem | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Adam.Z  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Pajero IV 3.2DID 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Cze 2024 Posty: 1 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2024, 19:31   Zawór EGR oraz problem z gaszeniem
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich Mitsumaniaków   
 
 
Chciałbym zapytać o zawór EGR w Pajero 3.2Did CR 190 2015 r. 
 
Wymieniłem w moim samochodzie zawór EGR z powodu pojawiającego się błędu P2413. 
 
Po wymianie EGR na nowy błąd nadal pozostał (pojawia się  natychmiast po przekręceniu stacyjki). Próbowałem podglądnąć parametry zaworu EGR (wartość zadana 0%, błąd EGR 0%).
 
Po odłączeniu wtyczki od zaworu EGR pojawia się błąd: P2009
 
Samochód jeździ normalnie, nie występuje utrata mocy itd. 
 
 
Ponadto zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki silnik nie gaśnie natychmiast (tak jak to miało miejsce wcześniej) tylko po około 2-4sek od momentu przekręcenia stacyjki. Czy w Pajero występuje klapa gasząca (np taka jak w silnikach PSA, sterowana podciśnieniem)?
 
 
Chciałbym również zapytać w jaki sposób sterowany jest zawór EGR? Czy uszkodzone zaworki od podciśnienia mogą wpływać na pracę i parametry zaworu EGR? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 edmunek  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Shogun 4 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 224 Skąd: Stąd 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-06-2024, 11:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli gaśnie Ci po chwili, a wcześniej tak nie robił, to znaczy że EGR jest cały czas otwarty i auto wciąż oddycha spalinami. O ile paliwo (ropa) jest odcięta, tak silnik chodzi jeszcze chwilę bo wciąż jest i paliwo jak i "tlen"/powietrze czyli właśnie wszystko z obwodu recyrkulacji.
 
 
Skąd wiem? A wiem bo jak czyściliśmy EGR i dolot to po złożeniu okazało się że mój oddycha tak ładnie i mocno, że zassał gdzieś z dna jakiejś rury jakąś zapomnianą metalową uszczelkę która wpadła kidealnie pod grzybek/zawór EGRa i ten się zaciął w pozycji otwartej.
 
Efekt? Brak check engine ale niemożliwość jazdy szybciej niż 4km/h bo się silnik dławił.
 
Doturałem się z powrotem do mechanika tak właściwie nie dotykając pedału gazu.
 
Na luzie co dziwne, można było go (krztuszącego się) wkręcić na maks 2200 obrotów i dalej to już dostawał telepawki.
 
Po przekręceniu kluczyka auto wciąż chodziło przez 3-5 sekund.
 
Tak - sprawdzaliśmy przepływomierz i ten funkcjonował poprawnie i stąd moje przypuszczenia padły właśnie że EGR pozostawał otwarty.
 
 
Zawór wymieniłeś - a sprawdzałeś jaki jest stan wężyka podciśnienia który wchodzi w układ? Jest zaraz przy filtrze paliwa. 
 
Jeśli nie czyściłeś dolotu, a masz EGR, to moim zdaniem zapewne masz zapchany kolektor.
 
Jaki był stan tego EGRa który ściągałeś?
 
 
P.S. Ja na szczęście od początku tego roku jeżdżę już po usunięciu EGR.
 
Kolektor i EGR wyczyszczony, EGR wyłączony. DPFa nie ma od dawna.
 
I spokój na wieki wieków od wszystkich bolączek tego chorego systemu | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 toshimin  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Pajero 4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 03 Mar 2025 Posty: 4 Skąd: Poznan 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-03-2025, 16:29   Re: Zawór EGR oraz problem z gaszeniem
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Adam.Z napisał/a: | 	 		  Witam wszystkich Mitsumaniaków   
 
 
Chciałbym zapytać o zawór EGR w Pajero 3.2Did CR 190 2015 r. 
 
Wymieniłem w moim samochodzie zawór EGR z powodu pojawiającego się błędu P2413. 
 
Po wymianie EGR na nowy błąd nadal pozostał (pojawia się  natychmiast po przekręceniu stacyjki). Próbowałem podglądnąć parametry zaworu EGR (wartość zadana 0%, błąd EGR 0%).
 
Po odłączeniu wtyczki od zaworu EGR pojawia się błąd: P2009
 
Samochód jeździ normalnie, nie występuje utrata mocy itd. 
 
 
Ponadto zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki silnik nie gaśnie natychmiast (tak jak to miało miejsce wcześniej) tylko po około 2-4sek od momentu przekręcenia stacyjki. Czy w Pajero występuje klapa gasząca (np taka jak w silnikach PSA, sterowana podciśnieniem)?
 
 
Chciałbym również zapytać w jaki sposób sterowany jest zawór EGR? Czy uszkodzone zaworki od podciśnienia mogą wpływać na pracę i parametry zaworu EGR? | 	  
 
Witam;)
 
Udało Ci się ustalić usterkę? U mnie egr sprawny sprawdzony po wyjęciu a komp wyrzuca P2413, pomierzyłem wtyczke i wygląda na to że nie dochodzi zasilanie silnika EGR, ale nie mam jeszcze schematu instalacji żeby zacząć szukać gdzie leży problem.... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |