Wentylator chłodnicy - pracuje długo po wyłączeniu |
Autor |
Wiadomość |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 16-02-2024, 19:30 Wentylator chłodnicy - pracuje długo po wyłączeniu
|
|
|
Co jakiś czas po wyłączeniu silnika wentylator chłodnicy pracuje przez kilka minut. Nie byłoby nic dziwnego gdyby nie temperatura obecnie panująca. Obecnie jest ok 2-5 stopni i wydaje mi się dość podejrzane że tak długo (?) chodzi wentylator. Czy to normalne czy powinienem coś sprawdzić ? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2024, 21:02
|
|
|
Czy po odkręceniu korka (ZIMNEJ) chłodnicy widać płyn? |
|
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 17-02-2024, 09:45
|
|
|
To masz napisał/a: | Czy po odkręceniu korka (ZIMNEJ) chłodnicy widać płyn? |
Tak widać , choć w zbiorniczku wyrównawczym jest delikatnie poniżej oznaczonego stanu , to może być przyczyna ? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2024, 11:03
|
|
|
Nie, niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie będzie w tym przypadku powodem problemu.
Czy były wykonane naprawy związane ze spuszczeniem płynu chłodniczego? Jeśli tak to układ może być zapowietrzony, powietrze zaburza przepływ płynu i będzie powodowało nadmierne nagrzewanie się jakiejś sekcji układu.
Spuściłem cały płyn z chłodnicy i okolicznych przewodów, a przy automatycznej skrzyni biegów część płynu z drugiej strony termostatu, tej związanej z blokiem silnika. Przez kilkaset kilometrów następowały chwilowe skoki temperatury do 96- 105 stopni, a w tym czasie, kilkuktrotnie obniżał się poziom płynu w chłodnicy, więc robiłem dolewki. Po całkowitym odpowietrzeniu temperatura w trakcie trasy 89 stopni (diesel). |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 17-02-2024, 14:58 Re: Wentylator chłodnicy - pracuje długo po wyłączeniu
|
|
|
VG napisał/a: | Co jakiś czas po wyłączeniu silnika wentylator chłodnicy pracuje przez kilka minut. Nie byłoby nic dziwnego gdyby nie temperatura obecnie panująca. Obecnie jest ok 2-5 stopni i wydaje mi się dość podejrzane że tak długo (?) chodzi wentylator. Czy to normalne czy powinienem coś sprawdzić ? |
Czy na pewno nie przerywasz procedury wypalania dpf? |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-02-2024, 18:34
|
|
|
Nowsze auta z turbo często mają elektryczną pompę płynu - mam tak w seacie z biturbo, że zawsze!, niezależnie od temperatury silnika, po wyłączeniu pompa tłoczy płyn jeszcze jakiś czas aby chłodzić turbinę (druga sprężarka to ta od niskich obrotów i tam raczej nie ma już potrzeby, ale szczegółów nie znam).
Inna sprawa, że np. dawno temu w renault też mi wentylator działał po wyjęciu kluczyka, ale nie było tak od początku i tam akurat padł przekaźnik a w moim byłbym mercedesie np. padł sterownik silnika - nowy właściciel szukał i szukał aż po wymianie ECU problem ustąpił (od grudnia miał zagwozdkę).
Zatem polecam sprawdzić czy w tym aucie to normalne czy nie. |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 18-02-2024, 11:58 Re: Wentylator chłodnicy - pracuje długo po wyłączeniu
|
|
|
W@sio napisał/a: |
Czy na pewno nie przerywasz procedury wypalania dpf? |
Nie mam pojęcia , nie bardzo to widać kiedy się wypala
To masz napisał/a: |
Czy były wykonane naprawy związane ze spuszczeniem płynu chłodniczego? Jeśli tak to układ może być zapowietrzony, powietrze zaburza przepływ płynu i będzie powodowało nadmierne nagrzewanie się jakiejś sekcji układu.
. |
Nic nie było robione (poza wymianą standardowo olejów) i jakiś czas temu oleju w skrzyni aut. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-02-2024, 09:05
|
|
|
VG napisał/a: |
W@sio napisał/a:
Czy na pewno nie przerywasz procedury wypalania dpf?
Nie mam pojęcia , nie bardzo to widać kiedy się wypala |
Diesle VW tak mają ze jak się DPF zacznie a nie skonczy to wtedy załancza wentylatory aby schłodzić komore itp...
Czy wypalanie działa jak nie masz kontroki to widać podbite oboty na ponad 1000rpm tak jesst u mnie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|