Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka problemów - klapka paliwa, przewód ABS, kontrolki
Autor Wiadomość
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 10-04-2017, 19:55   Kilka problemów - klapka paliwa, przewód ABS, kontrolki

Cześć

Dziś kumulacja - jak już z moim autem wszystko było OK, to ten stan nie mógł potrwać dłużej... pech to pech ;-)

Problem pierwszy - urwała się lub poluzowała linka od klapki wlewu paliwa. Cięgno pod kierownicą pozostaje w pozycji otwierania, klapka zatrzaśnięta. Na razie mam jeszcze pół baku ;-) ale dostać się do wlewu jakoś muszę - jak? :roll:
Miał ktoś podobny problem? Trzeba będzie wymieniać linkę, czy możliwe, że gdzieś spadła z zaczepu? Jak się do tego dostać?

Problem drugi - w czasie jazdy zapaliły mi się na raz dwie kontrolki - wyłączona kontrola trakcji + kontrola trakcji. Przejeżdżałem akurat koło stacji kontroli pojazdów, kolejki nie było - za 20zł od ręki wjechałem na kanał. Okazało się, że przetarty jest przewód ABS w prawym przednim kole, zsunął się z blaszanych haczyków i leżał na przegubie.
Check engine się nie zaświecił, ale wydaje mi się, że samochód jeździ w trybie awaryjnym/serwisowym, brak mocy. Czy to może mieć związek? Czy szukać trzeciej awarii do kompletu..?? :evil:
 
 
enea 
Forumowicz

Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 138
Skąd: Zg
Wysłany: 10-04-2017, 20:42   

brak mocy-sprawdz czy pracuje egr (ewentualnie wyczysc)
abs- polutuj a zgasnie asr i abs (czyjnik ksoztuje okolo 1500 tys) w aso
co do wlewu mozesz lekko podwazyc tak zeby sie otworzyla
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 11-04-2017, 10:08   

Kwestia braku mocy się wyjaśniła... jednak kumulacja anty-lotto. Wczoraj wieczorem do kompletu zaświecił się check engine, zeskanowałem błąd P0107 - czyli błąd czujnika doładowania. Dodatkowy objaw to zaniżanie wskazań spalania na komputerze. Sądziłem, że mógł spaść lub pęknąć wężyk, już mi się to kiedyś przytrafiło - ale są na swoim miejscu. Spróbuję je sprawdzić jeszcze na drożność, może są przytkane, jak nie to, to chyba tylko wymiana czujnika? Czy da się go jakoś reanimować? Co jeszcze może dawać ten błąd i objawy?


Co do klapki wlewu - linka przerdzewiała i zerwała się od strony klapki, ciągnąc ją od strony cięgna w kabinie - wysunęła się z pancerza, 5m + kilka cm, więc raczej przerdzewiała przy samym ryglu. Jest jakiś inny awaryjny sposób na otworzenie klapki, niż podważanie? Nie chcę uszkodzić jej zatrzasku ani lakieru.

@Enea, lutowanie czujnika ABS nie wydaje mi się dobrym pomysłem...


Jak to możliwe, że te wszystkie rzeczy wyskoczyły nagle jednego dnia!?!? :evil:
 
 
enea 
Forumowicz

Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 138
Skąd: Zg
Wysłany: 11-04-2017, 17:59   

pablo eldiablo napisał/a:
Kwestia braku mocy się wyjaśniła... jednak kumulacja anty-lotto. Wczoraj wieczorem do kompletu zaświecił się check engine, zeskanowałem błąd P0107 - czyli błąd czujnika doładowania. Dodatkowy objaw to zaniżanie wskazań spalania na komputerze. Sądziłem, że mógł spaść lub pęknąć wężyk, już mi się to kiedyś przytrafiło - ale są na swoim miejscu. Spróbuję je sprawdzić jeszcze na drożność, może są przytkane, jak nie to, to chyba tylko wymiana czujnika? Czy da się go jakoś reanimować? Co jeszcze może dawać ten błąd i objawy?


Co do klapki wlewu - linka przerdzewiała i zerwała się od strony klapki, ciągnąc ją od strony cięgna w kabinie - wysunęła się z pancerza, 5m + kilka cm, więc raczej przerdzewiała przy samym ryglu. Jest jakiś inny awaryjny sposób na otworzenie klapki, niż podważanie? Nie chcę uszkodzić jej zatrzasku ani lakieru.

@Enea, lutowanie czujnika ABS nie wydaje mi się dobrym pomysłem...


Jak to możliwe, że te wszystkie rzeczy wyskoczyły nagle jednego dnia!?!? :evil:


blad obowdfu czujnika ? za wysoki sygnal za niski sygnal ?
bład doładowania mzoe objawiac sie poprzez niezprawny egr :)

co do lutowania absu :d sie robilo ^^ cena nowego czunika w serwisie jest kolosalna....
Cytat:
Klapkę można awaryjnie otworzyć wsuwając coś po prawej stronie do szczeliny między klapką, a błotnikiem i naciskając w stronę klapki powinna odskoczyc"


był taki temat na forum
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 12-04-2017, 11:53   

enea napisał/a:
pablo eldiablo napisał/a:

@Enea, lutowanie czujnika ABS nie wydaje mi się dobrym pomysłem...


Jak to możliwe, że te wszystkie rzeczy wyskoczyły nagle jednego dnia!?!? :evil:


blad obowdfu czujnika ? za wysoki sygnal za niski sygnal ?
bład doładowania mzoe objawiac sie poprzez niezprawny egr :)

co do lutowania absu :d sie robilo ^^ cena nowego czunika w serwisie jest kolosalna....
Cytat:
Klapkę można awaryjnie otworzyć wsuwając coś po prawej stronie do szczeliny między klapką, a błotnikiem i naciskając w stronę klapki powinna odskoczyc"


był taki temat na forum


Co do czujnika ABS - raczej pójdę w zamiennik, ceny sprawdzałem na szybko 150-250zł

Błąd P0107 to nie EGR, który zresztą niedawno wymieniałem. Uszkodzenie EGR daje inny błąd, nie pamiętam kodu. Obstawiam MAP sensor albo przytkane przewody gumowe.

Cytat z forum, który przytoczyłeś jest o Outlanderze, spostrzegam subtelną różnicę w konstrukcjach L200 i Outka ;-)

Żeby zostało dla potomnych: do mechanizmu klapki wlewu w L200 można dostać się od dołu po odkręceniu nadkola. 8)
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 12-04-2017, 14:52   

Jak wymienałeś egr to czyściłeś kolektor. U mnie przy czyszczeniu zaworu zdjąłem kolektor , w środku był zarośnięty . Dopiero po oczyszczeniu autko dostało ducha i przestały wyskawać błędy.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
enea 
Forumowicz

Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 138
Skąd: Zg
Wysłany: 12-04-2017, 20:38   

pablo eldiablo napisał/a:
enea napisał/a:
pablo eldiablo napisał/a:

@Enea, lutowanie czujnika ABS nie wydaje mi się dobrym pomysłem...


Jak to możliwe, że te wszystkie rzeczy wyskoczyły nagle jednego dnia!?!? :evil:


blad obowdfu czujnika ? za wysoki sygnal za niski sygnal ?
bład doładowania mzoe objawiac sie poprzez niezprawny egr :)

co do lutowania absu :d sie robilo ^^ cena nowego czunika w serwisie jest kolosalna....
Cytat:
Klapkę można awaryjnie otworzyć wsuwając coś po prawej stronie do szczeliny między klapką, a błotnikiem i naciskając w stronę klapki powinna odskoczyc"


był taki temat na forum


Co do czujnika ABS - raczej pójdę w zamiennik, ceny sprawdzałem na szybko 150-250zł

Błąd P0107 to nie EGR, który zresztą niedawno wymieniałem. Uszkodzenie EGR daje inny błąd, nie pamiętam kodu. Obstawiam MAP sensor albo przytkane przewody gumowe.

Cytat z forum, który przytoczyłeś jest o Outlanderze, spostrzegam subtelną różnicę w konstrukcjach L200 i Outka ;-)

Żeby zostało dla potomnych: do mechanizmu klapki wlewu w L200 można dostać się od dołu po odkręceniu nadkola. 8)



kolego, pisalem ze jak egr stanie to i trubo slabo ciagnie, no ale skoro mowisz ze masz nowy, to sprawdz rtak jak pisal kolega wyzej syf, najlepiej bylo by go pod kompa podlaczyc i patrzec na "dane"
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 28-04-2017, 17:12   

Żeby zamknąć temat: winne kontrolkom check'a i ESP były wiązki elektryczne, jak się okazało. Przewód czujnika ABS przy kole miał przetartą tylko warstwę zewnętrzną, był (i jest) sprawny. Wiązka była uszkodzona w okolicy pompy ABS.
Błąd P0107 dawała uszkodzona wiązka tuż przy czujniku doładowania.
Się zastanawiam, czy jakiś zwierz mi nie buszował pod maską, chociaż typowych śladów nie było...
W każdym razie dzięki wszystkim za sugestie, po interwencji kumatego elektryka wszystko śmiga już dłuższy czas bez nawrotów ;-)

Idąc za ciosem postanowiłem jeszcze uporać się z ostatnią wkurzającą kontrolką airbaga - muszę wymienić zwijak pod kierownicą. W osobnym wątku moja prośba :biggrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.