Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dławienie podczas gwałtownego dodania gazu - co to?
Autor Wiadomość
Alufelgi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X -1.8 LPG - 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-07-2018, 01:09   Dławienie podczas gwałtownego dodania gazu - co to?

Witam,
Mitsubishi Lancer 2008r 1.8 MIVEC +lpg (od 50kk) w tej chwili 305 000km

Wszystko fajnie chodzi, odpala i pracuje po za...przy dodaniu gwałtwonie gazu silnik dławi się przez około 1-2sekundy i wtedy dopier obroty rosną. Dzieje się to tylko na postoju i ruszaniu z miejsca np. gdy stoję na górce i puszczam szybko nogę z hamulca i daję na gaz...to auto potrafi zamulić, zgasnoć. Na biegu jałowym na postoju to samo.. tylko gdy obroty poniżej 1000...gdy wyższe to już przyjmuje gaz...

Co to może być??? Słychać wtedy również charakterystyczny dźwięk jakby zasysanego powietrza, tak jak by dostawał za dużo powietrza. Ostatnim czasy zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE. Po jakimś czasie zgasła.

Dzieje się to już od ponad pół roku, lecz zaczyna mnie to denerwować przy ruszaniu pod górkę, muszę robić przygazówkę przed ruszeniem.

Ktoś coś wie na ten temat??

Może być winna przepustnica?? zastanawiam się czy ją nie przeczyścić. Filtr powietrza świeżo wymieniony. Dzieje się tak samo na beznynie i gazie.
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 26-07-2018, 08:20   

Przepustnica do wyczyszczenia - na pewno nie zaszkodzi.
Świece kiedy wymieniałeś? Jeśli już chwilę temu również do wymiany.
Obroty na jałowym falują?
Z katalizatorem miałeś problemy? Coś wymieniałeś?

Podpinałeś komputer jaki błąd się zapamiętał? Od tego bym zaczął, albowiem może nakierować na jakąś przyczynę.
 
 
Alufelgi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X -1.8 LPG - 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-07-2018, 09:55   

Świec nie zmieniałem- ja zrobilem 35 tyś wcześniej nie wiem, problemów z katalizatorem też nie było, ogólnie tylko filtry i olej przez dwa lata zmieniłem od czasu gdy go mam.

Obroty nie falują, są równe...tylko na małych obrotach jak się wdusi odrazu pedał do spodu to zamuli i wtedy idzie wskazówka w górę...

Pare razy zdarzyło mi się że w czasie jazdy około 2800-3000 obrotów też chwilowo tak jakby na pół sekundy spadła moc, zamuliło...

Na komputerze ( wtyka OBD2 ) taka za 40 zł z allegro nie pokazuje żadnego błędu gdy check jest zgaszony, gdy zapalony nie podpinałem...gdy chciałem podpiąć akurat w tym dniu zgasł..
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 26-07-2018, 12:06   

Świece i tak już do wymiany po takim przebiegu więc spróbuj z tym oraz wyczyścić przepustnicę na razie. Od tego bym zaczął żeby nie pchać się niepotrzebnie w koszty, jeśli okaże się że inna przyczyna.

Napisz jeszcze czy przy dławieniu szarpie autem, czy praca silnika przerywa czy sprzęgło może ślizga się czy tylko zamulenie ?
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 26-07-2018, 13:39   

Na gazie i na benzynie tak samo?
Nie doczytałem pierwszego postu.
Podpięcie do kompa i sprawdzenie parametrów podczas pracy dużo powie.SPrawdzenie korekt paliwowych,jak pracuje sonda lambda może rzuci jakiś światło ?
_________________
zbychu74
 
 
Alufelgi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X -1.8 LPG - 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-07-2018, 23:37   

Sprzęgło w porządku, nie ślizga..auto nie szarpie...jedynie to zamulanie podczas dodania gazu..dziś zauważyłem że po odpaleniu na zimnym silniku gdy chodzi na ssaniu i ma te 1200-1300 obrotów gaz przyjmuje wzorowo...

Jakie świece polecacie kupić ( niedrogie a dobre:))

Jeszcze pytanie...czy po odłączeniu akumulatora rozkoduje się oryginalne radio cd z małym wyświetlaczem?? pytam bo chce czyścić przepustnice a widziałem że zaleca się odłączenie aku...z tąd moje pytanie ( brak kodu do radia), a wiem że w niektórych autach trzeba mieć kod.
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 27-07-2018, 08:05   

U mnie nie było żadnego kodu. Zarówno w MMCS jak i zwykłym radioodtwarzaczu.

Wracając do problemu sprawdź też czy na wężach doprowadzających powietrze do turba i kolektora nie masz przedmuchów.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-07-2018, 08:15   

Sprawdź parametry silnika jak radzi zbychu74, sprawdź je na biegu jałowym na rozgrzanym silniku z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami typu klima czy światła. Te dane czyli praca sondy lambda oraz korekta krótkoterminowa (STFT) oraz długoterminowa (LTFT) mogą sporo podpowiedzieć. Trochę dziwne że ten błąd silnika się nie zapisał bo normalnie powinien i podczas sprawdzania powinien się wyświetlić jego numer. Jakim dokładnie programem i jakim interfejsem łączyłeś się z autem?
 
 
Alufelgi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X -1.8 LPG - 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-07-2018, 11:55   

witam, podłączyłem pod kompa i pokazało błąd

P0172 ( Podsystem - Układ paliwowy i dolotowy / Czujnik O2 (BANK 1) - mieszanka zbyt bogata.

Co to koledy oznacza??
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 30-07-2018, 12:21   

Albo dziurawy dolot albo gaz do regulacji.
_________________
zbychu74
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-07-2018, 15:37   

Przy nieszczelnym dolocie raczej było by zbyt ubogo. Jeśli jest zbyt bogato i w dodatku tylko na LPG to albo źle wyregulowana instalacja lub padają wtryski lub reduktor lub czujnik ciśnienia gazu, podpięcie pod instalacje LPG na pewno pozwoliło by wyjaśnić co się dzieje.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 30-07-2018, 16:50   

plecho1,
Masz rację,
W górach jestem to ze zmęczenia.
_________________
zbychu74
 
 
Alufelgi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X -1.8 LPG - 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-07-2018, 17:15   

dzięki za szybką odpowiedź...

Pare dni temu Check zgasiłem odpinając bezpiecznik odpowiedzialny za check'a. dziś znów zaświecił przy odpalaniu silnika ( rano podjechalem 6km zgasilem auto na 2 godziny i po tym czasie przy odpalaniu zaświecił się....czyli auto chodziło wtedy na benzynie przy odpalaniu...czy to ma znaczenie??? czy dalej obstawiacie na LPG? i to dławienie się po dodaniu gazu z wolnych obrotów ( na beznynie i na gazie występuje).

W najbliższych dniach zobaczę czy znów zaświeci check, dziś wykasowałem błąd programem "PISTON", jeśli znowu zaświeci podjadę do gazownika.

Jeśli macie jakieś pomysły proszę o podpowiedzi:)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-07-2018, 22:46   

Zakręć gaz zaworem w zbiorniku na pracującym silniku aby gaz się wypalił z układu i samoczynnie przełączył na benzynę. Tak pojeździj kilka dni i obserwuj. Jak będzie OK to będziesz miał 100% pewności że to instalacja LPG. Napisz może jaką masz instalację, dokładnie jaki sterownik, wtryski i reduktor, będzie można wtedy coś więcej podpowiedzieć co do wytrzymałości komponentów.
 
 
Alufelgi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X -1.8 LPG - 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-08-2018, 21:50   

Witam ponownie, zrobiłem tak jak Kolega wyżej kazał...zakręciłem zawór butli...gaz się skonczył...na benzynie zrobilem około 10km i dalej to samo ( po dodaniu gazu słychać takie jak by zachłysnięcie się powietrzem=przymulenie na pół sekundy i wtedy dopiero obroty rosną)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.