Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
DPF system service required
Autor Wiadomość
PiotrRRR 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER III MY2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 20-06-2017, 10:06   DPF system service required

dzień dobry
wczoraj zapaliła mi się ikonka dpf z takim komunikatem
instrukcja mówi że to może być nadmierny poziom oleju - faktycznie był ponad normę ale nie jakoś szczególnie wysoko - mniej więcej połowa do X oznaczającego max bezwzględny.
O III MY 2013 silnik 4N1 150KM, 62kkm, olej wymieniany przy 60kkm.

Faktycznie ostatnio krótkie trasy ale ze dwa tygodnie temu trochę był goniony po autostradzie więc się powinno wypalić teoretycznie.

Wymieniłem wczoraj olej - było ok 0.7 l więcej niż wlane ale kontrolka nadal się zapala po kilku s od uruchomienia.
jestem z lubelskiego, do warszawy podobna odległość.
Czy ktoś miał coś podobnego i może polecić/odradzić jakiś serwis, czy w ogóle co z tym robić?

TIA
Piotr
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-06-2017, 10:23   

Ja bym spróbował go trochę przegonić, może sam wypali a jak nie to pewnie trzeba go wspomóc MUT-em.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
PiotrRRR 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER III MY2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 20-06-2017, 11:37   

dzięki - a gdyby MUT to jaki serwis możecie polecić? I jeszcze pytanie czy to jest objęte gwarancją - bo na silnik zdaje się mam 4 lata
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-06-2017, 11:44   

MUT-a to raczej tylko w ASO bo to droga rzecz.
Co do gwarancji to raczej to nie podlega, po prostu trzeba co pewnein czas przegonić auto.
Teoretycznie w autach z dpf-em jest jakaś kontrolka, która informuje o wypalaniu i należy jechać aż przestanie wypalać.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-06-2017, 21:36   

Nie ma kontrolki, gdy DPF wypala się rutynowo. Podobno silnik inaczej pracuje, ale do tej pory może ze dwa razy miałem wrażenie innej pracy silnika. Poza tym wypala mi sie bezobjawowo, ale po mieście mało jeżdżę.
Kontrolka pojawia się gdy trzeba wypalić DPF. W zasadzie wg. instrukcji są dwa poziomy. Sama ikona DPF oznacza, że trzeba się wybrać w trasę by wypalić DPF. Gdy do tego dojdzie Check Enginee to szybciutko do serwisu. Wprost tego nie napisali, ale wskazane jest by podróż do serwisu odbyła się na lawecie.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-06-2017, 22:57   

Nie nie ma wskazan lawety.
Ostatnio dwa mce temu miałem asxa ktory jezdzil 70km/h max 2.2 did - ponstwo jezdzili ekonomicznie.
Kontrolek swiecilo jak w F16 tylko celow brakowalo :) .
Zastosowalem procedure o ktorj kiedys pisalem i o ktorej koledzy pisali.
Startujac z opola przy 70km/h w katowicach cos sie odetkalo i poszlo bez problemu.
Po powrocie do opola i wylaczeniu auta i ponownym odpaleniu po ostygnieciu kontrolka zgasla.
Z autopsji moge powiedziej ze od czasu do czasu warto np 1 w mcu przejechac 5 km 3 bieg 3 - 3.5 tys obrotow na zal tempomacie - dobrzeczysci sie caly uklad niezaleznie czy to asx,pajero,lancer,outlander
.....a 3 bieg dlatego ze jest wtedy najbardziej optymalna temp dpf,a na 4 biegu caly uklad sie wychladza
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
sebowy 
Forumowicz

Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Wlkp
Wysłany: 25-06-2017, 11:28   

tokyo napisał/a:
warto np 1 w mcu przejechac 5 km 3 bieg 3 - 3.5 tys obrotow

:finga: :hello1: :headbang: :protest:
bardzo dobra uwaga, mało kto o tym pamięta...
_________________
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-06-2017, 14:34   

Gdy pojawia się DPF Service Required ECU już nie wykonuje prób automatycznego wypalania. Trzeba wykonać natychmiast wypalanie serwisowe.
Zignorowanie tego oznacza zniszczenie filtra, w krótkim czasie. Nie mówiąc już o rozrzedzonym oleju silnikowym i skutkach dla silnika i turbiny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.