Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1299 - 1597
Autor Wiadomość
yrdn 
Forumowicz


Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 216
Skąd: kujawsko-pomorskie
  Wysłany: 06-03-2007, 23:43   1299 - 1597

Temat bardzo popularny i czesto poruszany NA PRZYKŁAD TUTAJ

Ale chyba nie koniecznie w dziale Lancera. Otóż krew mnie zalewa dlaczego w EU nie bylo modeli Lanceraw budzie '96-'98 (najladniejszej wg mnie :D ) silnika 1.6

Ktos dal d*** bo wieksze auto, z przeznaczeniem czestsze przejazdy wiekszej ilosci ludzi + bagaż z silnikiem 1.3?? Cos chyba nie (i tu uzyje populanego słowa, ekspresora :D ) HALO?!

Wszyscy, którzy zobaczą moje auto i nie sa Mitsumaniakami zaczynaja licytacje wlasnie od pojemnosci 1.6:

" - fajne auto, jaki silnik? 1.6?... " i tu zaskoczenie i niedowierzanie, ktore bez pokazania dowodu rejestracyjnego nie zniknie. Co ciekawe nikt nie jechal tym autem. Po prosu gabaryty i muskularna postura nasuwaja od razu na mysl, ze silnik po prostu NIE MOZE byc mniejszy niz 1.6. ZONK, ZONK i jeszcze raz ZONK!!! Po trzykroc!!

Tu zasadnicza mysl, tzw. przewodnia niniejszego posta.

Dane mojego auta:
- nazwa -- Lancer Mitsubishi GLX
- rocznik -- 1998
- silnik -- 4G13 poj. 1299ccm
- model auta -- CK1ASNDEL6
- transaxle (skrzynia z różnicówką) -- F5M41

Dane spisuje z tabliczki znamionowej auta, ktora de facto lezy przede mna :P

Dane auta dawcy:
- nazwa -- Colt Mitsubishi
- rocznik -- 1998
- silnik -- [edit]4G92[/edit] poj. 1597ccm
- model auta -- ?????
- transaxle (skrzynia z różnicówką) -- ????

Czy to bedzie pasowac?
Czy skrzynia bedzie ta sama?
Czy przeguby bedą te same?

Albo inaczej... co moze zostac z oryginalnego silnika 4G13 i bedzie dzialalo z silnikiem 4G61???

Swoja droga dzisiaj odstawilismy z Bartkiem_nkm mojego Lancerka do serwisu na KOMPLETNY przegląd. I dzieki uprzejmosci Moto Champ Bydgoszcz by Mr. Karaś sprawdzilismy przy okazji amorki. Tania usługa ;-)


Licze na Was Mitsumaniaki!! Mam zajawke, zeby stworzyc fajne , nietypowe auto- o ktorym nie pomyslala fabryka :D

Pozdrowienia dla wszystkich MM
_________________
Ostatnio zmieniony przez yrdn 07-03-2007, 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-03-2007, 23:50   

OJJJ 4g61 w miejscu 4G13 to nie będzie proste - totalny custom, włącznie z przerabianiem WSZYSTKICH mocowań silnika i skrzyni...... jak już, to swapowałbym 4g63 DOHC - koszt i skomplikowanie identyczne, a ile radochy więcej ;) - a można pokusić się o wersję 4g63T :twisted:

Generalnie temat z gatunku Mission Impossible - czyli trudne i będzie drogie

[ Dodano: 06-03-2007, 23:52 ]
Cytat:
- nazwa -- Colt Mitsubishi
- rocznik -- 1998
- silnik -- 4G61 poj. 1597ccm


Hmm -
albo
- nazwa -- Colt Mitsubishi
- rocznik -- 1988
- silnik -- 4G61 poj. 1597ccm

albo
- nazwa -- Colt Mitsubishi
- rocznik -- 1998
- silnik -- 4G92 poj. 1597ccm

[ Dodano: 06-03-2007, 23:54 ]
a w drugim przypadku wymieniasz i tak wszystko (silnik, skrzynia, półosie, elektronika, przepływomierz), ale masz klocki lego

[ Dodano: 06-03-2007, 23:56 ]
i też pojawia się opcja do rozważenia: 4g93 czyli 1.8 z Carismy z mocowaniami i skrzynią Colta
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2007, 00:00   

Miałem takiego Lancerka z silnikiem 1,3 i dosyć dzielnie się sprawował. Wcale nie uważam,że potrzebuje on innego silnika, tym bardziej, że ma on dużą zaletę, a mianowicie jest bezkolizyjny.Na dobrej benzynie niemieckiej na autostradzie można go było rozbujać do 190km/h.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-03-2007, 00:07   

sla napisał/a:
a mianowicie jest bezkolizyjny


zmartwię Cię - jest kolizyjny i to mocno - 1 ząb na wale i fajnie terkoce, więcej = bliskie spotkania 3 stopnia tłoków z zaworami
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
yrdn 
Forumowicz


Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 216
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 07-03-2007, 00:22   

w sumie to nie wiem jakie jest oznaczenie tego silnika ->>> O TEGO WŁASNIE <<<-

- jest z 1998r
- ma identyczny układ jak moj 4G13 tzn. rozrząd po lewej stronie patrząc od zderzaka.
- no i ma 1597ccm :D i 16 worków
Wiec pasuj idealnie. Mozliwe, ze jest z anglika :D w takim razie ekstra temat - skrzynia zostaje, mocowania zostaja... tylko komputer i wiazka ewentualnie, osprzet w wiekszosci zostaje.

Dobrze rozumiem??? POmozcie zrobic z tego Mission Possible :D
_________________
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-03-2007, 08:13   

To jest 4g92, nie 4g61
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2007, 08:27   

Bartek napisał/a:


zmartwię Cię - jest kolizyjny i to mocno

To dlaczego w serwisie mówią, że jest bezkolizyjny?To już nikomu nie można wierzyć, nawet mechanikom w ASO.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2007, 19:37   

yrdn ja moim wycisnąłem na obwodnicy trójmiejskiej na benzynie 195km/h, wiec nie wiem czy jest tak źle. Wiadomo przyśpieszenia nie ma takiego jak 2,5 ale moim zdaniem styka.

Nie wiem też czy opłaca Ci sie pchac kase w wymiane silnika-jak chcesz coś wiekszego sprzedaj lancerka i kup Galanta jakiegoś i też bedziesz zadowolony albo EVO :mrgreen:
Sporo zapłacisz za zmiany i przeróbki i jeszcz musisz miec gwaancje ze Ci nie zwalą czegoś

Pozdro
 
 
gobe
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 18:27   

Hehe, no cóż... wystarczajace przyspieszenie w 1.3 - kwestia gustu i zapotrzebowania na adrenaline :wink: . Ja kupilem 1.3 tylko i wylacznie z tego wzgledu, ze jest tani w eksploatacji (czesci, ubezpieczenie, paliwo) :idea: .
Temat zmiany silnika już przerabiałem i tak jak pisali przedmówcy - nie opłaca się... Lepiej sprzedaj auto i zakup jakiegoś Galanciora lub Carisme! BTW: Wlasnie jestem na tym etapie i nie chce Cie przygnebiac, ale sprzedac auto przy obecnym stanie rynku to tez nie latwe zadanie... :doubt:
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 23:43   

Jakbym mieszkał w Szczecinie to tez bym nie kupił auta tylko za miedze pojechał :mrgreen:

A co do
Cytat:
Ja kupilem 1.3 tylko i wylacznie z tego wzgledu, ze jest tani w eksploatacji (czesci, ubezpieczenie, paliwo)


Cześci sie zgadzam, ubezpiecznie nie wiem jak różnica ale paliwo :doubt: :?: Nie do końca. Ja jeżdze na Lpg i pali mi 8,5/9 a jedna osoba ma Galana 2,5 turbo i pali mu 10 wiec nie wiem czy to wielka różnica :!:
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 11-03-2007, 11:57   

Co do tego spalania to tak nie bardzo do końca prawda moim zdaniem - mam w 2 samochodach SGI i żeby wszystko działało tak jak trzeba mieszanka nie może być za uboga i na SGI gazu do 20% więcej zawsze spala - w silniku 2.0 lancera do 15 w mieście, w 2.3 w maździe do 18. Oczywiście w trasie do 10,5. Na pewno większy silnik więcej spali - nie ma co myśleć inaczej.

Ale za większym silnikiem przemawiają inne rzeczy - jest zdecydowanie trwalszy przy takiej samej eksploatacji jaksilnik mniejszej pojemności.

Ja się też dziwiłem czemu w samochody dość duże wkładają silniki 1.2 czy 1.3- jak dla mnie w kompakcie powinny siedzieć co najmniej 1,6, tak jak to w usa robią.

Fakt - sprzedać teraz samochód to prawdziwy cud - chyba że cene o 50% się obniży.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
yrdn 
Forumowicz


Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 216
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 11-03-2007, 20:31   

Sprzedac i kupic wieksze auto dla wiekszego silnika to jest krok do rozdarcia portfela. Galant owszem widzi mi sie nieslychanie... i pewnie bede go mial. Kwetia czasu, ale swap silnika w Lancerze, tym konkretnym modelu to wiele korzysci:

- wiekszy silnik = bardziej dynamiczna jazda = czesto bezpieczniejsza, zwlaszcza przy wyprzedzaniu
- zachowania bezawaryjnosci :D jak dobrze zrobią, ale jak mozna niewlasciwie połączyc klocki lego :P
- Ciii, ale 1.3 w dowodzie jest zdecydowanie tańsze :wink:
- pamietajcie, ze silnik mocniejszy przy niezmienionej masie to krok na przód !!! , jest mniej wysilony przy mniejszej masie ciągnionej czyli przy oszczednej jezdzie paradoksalnie moze byc bardziej oszczedny niz mniejszy silnik, ktory musi sie bardziej wysilac
- u teraz Was zaskocze skrzynie i mocowania są identyczne!!!!

- same koszty eksploatacji auta pozostaja te same!!!

i nie wiem jak Wy te 190km/h zrobiliscie :P
U mnie 170-175 to byl maks. ale to moze przez opony 205/60/R15 :-)
_________________
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2007, 22:03   

Wjechałem na obwodnice i pedał w podłoge :P
Zgadza sie wiekszy silnik ta sama masa= wiecej koni ciągnie tą sama wage przez co maja lżej :biggrin:

Zrobic mozna wszystko tylko kwestia czy sie opłaca-na ile szacujesz taka zamiane :?: :?:
 
 
yrdn 
Forumowicz


Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 216
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 12-03-2007, 19:48   

szacunkowo, ale SZACUNKOWO - bez bojkotu prosze :D

- silnik 1200-1500 (w tym przeplywomierz)
- robocizna 1000 (z regulacja i dostosowaniem)??
- ECU 500
- zegary juz mam :-)
_________________
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2007, 22:02   

yrdn napisał/a:
nie wiem jak Wy te 190km/h zrobiliscie :P
U mnie 170-175 to byl maks.

Na polskiej benzynie u mnie 170 też był max.,190 zrobiłem po kilku tankowaniach prawdziwej benzyny w Niemczech i miałem wrażenie ,że dałby radę jeszcze wiecej, ale dzieci były na pokładzie i nie chciałem przesadzać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.