 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nowy OIII - co sprawdzić przy odbiorze ? |
Autor |
Wiadomość |
sotart
Forumowicz
Auto: Colt Z30 + Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 40 Skąd: Krk
|
Wysłany: 11-09-2017, 09:42 Nowy OIII - co sprawdzić przy odbiorze ?
|
|
|
Witam,
Niedługo będę odbierał samochód z salonu (OIII Intens Comfort +). proszę o info , co według was trzeba sprawdzić przy odbiorze ?
Lista:
- zobaczyć czy nie ma rys na karoserii
- stan powłoki lakierniczej - sprawdzić czujnikiem (wszystkie elementy + słupki)
- sprawdzić opony czy nie ma widocznych uszkodzeń i nierówności
- sprawdzić numery czy się zgadzają z papierami
– sprawdzić płyny: stan oleju, płynu hamulcowego i płynu spryskiwaczy
- sprawdzić sprawność radia, nawigacji, wyświetlaczy, świateł, klima, klakson, spryskiwacze
- szyby (również od środka)
- całą tapicerkę (wliczając szwy), nie tylko uszkodzenia ale zmarszczenia, fałdy (te mogą później powstać od wsiadania), plamy
- elementy ozdobne z aluminium lub chromowane (rysy, przebarwienia, pęknięcia)
- podwozie (czy nic grubszego nie ma tam miejsca)
- dodatkowe wyposażenie (trójkąt, koło zapasowe, gaśnica(homologacja) , apteczka, podnośnik, roleta bagażnika)
- komora silnika (uszkodzenia od ładowania akumulatora, przeglądu zerowego)
- bagażnik
- spasowanie elementów
- drzwi (zamykanie \ otwieranie)
Formalności:
– instrukcja pojazdu
– karta pojazdu
– dwa komplety kluczyków
– polisa OC AC
Jakieś dodatkowe punkty? Będę wdzięczny za komentarze. |
Ostatnio zmieniony przez sotart 13-09-2017, 11:38, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 11-09-2017, 12:11
|
|
|
piękna lista
pkt 2 koniecznie |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
sotart
Forumowicz
Auto: Colt Z30 + Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 40 Skąd: Krk
|
Wysłany: 12-09-2017, 14:25
|
|
|
Lista częściowo skopiowana z forum VW \ Mazdy . Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje ? |
Ostatnio zmieniony przez sotart 13-09-2017, 11:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
grebob
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2017 Posty: 45 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-09-2017, 15:29
|
|
|
warto sprawdzic czy opony maja taki sam wzór bieżnika. Zwykle nie zwraca sie na to uwagi ale może zaoszczędziec klopotów przy kontroli policji. |
|
|
|
 |
arokub
Forumowicz
Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 157 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-09-2017, 15:41
|
|
|
Na innym forum znalazłem taką listę:
http://www.mazdaspeed.pl/...762fb2#p2840659
PS. Zależy jakie masz podejście do samochodu. Można popaść w paranoję chcąc wszystko sprawdzić, przychodząc z rzeczoznawcą i/lub mechanikiem. Ja do takiej grupy nie należę, sprawdziłem numery z papierami, obejrzałem opony pod kątem widocznych uszkodzeń, resztę raczej pobieżnie z wierzchu i jazda. Po dwóch miesiącach od odbioru pojechaliśmy na zlot, potyraliśmy auto na tzw trasie terenowo-turystycznej, przybyło kilka rys, ale zabawa była przednia. Pewnie część z Was powie, że dziwny jestem |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12-09-2017, 20:10
|
|
|
ja też tak podchodziłem, aż kupiłem w salonie Outlandera. Od hasła "niczego nam Pan nie udowodni" zmieniłem swoje podejście. samochody odbieram bez mechanika, ale pomiar lakieru jest obowiązkowy |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
arokub
Forumowicz
Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 157 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-09-2017, 21:41
|
|
|
rezon , mam nadzieję, że moja przygoda z Mitsu nie zakończy się jak Twoja, a czytając Twoje wpisy nie dziwię się, że masz takie podejście do marki. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 13-09-2017, 07:47
|
|
|
ale ja do marki mam zupełnie obojętne podejście - są tam ASO godne i polecenia i zaufania niestety w mniejszości Lakier sprawdzam teraz w każdej innej - na wszelki wypadek. Dzięki temu wiem, co kupuję. A Outka z perspektywy czasu nadal uważam za bardzo funkcjonalny (OIII nieco mniej), tylko w porównaniu do innych jego dynamika, komfort czy "legendarna japońska niezawodność" są bardzo blade. np. hamulce wymagają jednak corocznego przeglądu i wyczyszczenia, akustyczny czujnik mrozu jest w europejskich markach nieobecny (w Suzuki też go mam - skrzypiące zawieszenie zimą), a koszty utrzymania i awaryjność Superba są nieporównywalnie niższe - koszty przeglądów to w Mitsu wielokrotność tego co płacę, a części niemal nie kupuję - z powodu awarii tylko klamkę wymieniłem. Ale na szczęście na forum są ludzie, którym CVT nie huczy przy przyspieszaniu i udowadniają to zdjęciami ze spokojnej jazdy - a wystarczy nieco orientować się w zasadzie działania tej skrzyni, żeby wiedzieć dlaczego tak się dzieje, albo uważają 12s 0-100km/h za dynamiczny samochód Dzięki temu każdy może sobie wyrobić bardziej zrównoważoną opinię. Chyba po to jest forum - miejsce wymiany myśli i poglądów, chociaż niektórzy mnie tu chcą wykluczać za niezgodność poglądów z obowiązującym trendem - skąd ja to znam. Dobrze, że jak w Sojuzie do psychiatryka nie chcą zamknąć za niechęć do komunizmu to znaczy za zbyt niski poziom entuzjazmu |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|
|