Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z połączeniem z komputerem pokładowym, OBD2
Autor Wiadomość
michal_l 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2014/2.4/4x4/CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-11-2017, 09:30   Problem z połączeniem z komputerem pokładowym, OBD2

Cześć,
byłem wczoraj u gazownika - próbowali mi kolejny raz wysterować poprawnie LPG tak żeby mi nie wyskakiwało bez przerwy "Service engine soon" - błąd zbyt ubogiej mieszanki,
i kilka razy gasili i zapalali samochód - sprawdzali też akumulator.
Po tych wszystkich operacjach okazało się że nie mogą się nijak połączyć z komputerem pokładowym.
W pewnym momencie jak sie wpieli do OBD2 to zaczęły migać wszystkie kontrolki
a na ekranie komputera pojawiły się chyba wszystkie możliwe komunikaty po kolei.

Pojechałem do Autoryzowanego Serwisu (Parexbud Lublin) i tam ten sam problem - brak połączenia z komputerem pokładowym przez OBD2.

Miał ktoś coś podobnego.
Czy jest szansa że to samo z siebie zacznie działać za jakiś czas - tak twierdzi gazownik>

Dodam jeszcze że 4 dni wcześniej ten sam gazownik wpiął się przez OBD2 i widział błędy bez problemu.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-11-2017, 11:01   

1. Spytaj gazownika po jakim czasie instalacja Gazowa od momentu załączenia zapłonu przejmuje kontrolę nad złączem OBD
2. Czy masz podpięty alarm do samochodu przez Serwis?
3. masz blokowana główna magistrale danych w swoim samochodzie możliwe że przez instalację gazową w nawiasie sterownik ( sterownik), możliwe ze przez alarm, radio, małego gryzonia szperajacego pod maska
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
michal_l 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2014/2.4/4x4/CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-11-2017, 11:07   

Dzięki tokyo za odpowiedź!
Ciekawy pomysł z tym blokowaniem, nie wpadłbym na to że gaz w jakimś stopniu ingeruje w OBD. Wyłączę gaz i sprawdzę czy OBD działa bez załączonego gazu - tylko muszę mieć dostęp do jakiegoś czytnika - ale to pewnie jutro mi się uda.

A czy to normalne żeby przy założonym gazie ciągle świeciło się Service Engine Soon?
Bo niektórzy tak jeżdżą cały czas i twierdzą że ok.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-11-2017, 11:44   

Wyjmij bezpiecznik od instalacji LPG to będzie na pewno wyłączona. Jeśli instalacja jest poprawnie zamontowana i wyregulowana to żadna kontrolka informująca o usterkach silnika nie powinna się świecić.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-11-2017, 23:21   

jw plecho1 lub gdy to nie pomoze to wypnij zlacze sterownika bo moze blokowac/zwierac do masy - nie wiadomo na jakicg ukladach dziala sterowanie i czy niema modulu posredniego do obd

Service Engine Soon - sprawdz bez kasowania bledow po odpieciu sterownika z gazu na zal zaplonie jakie bledy siedza w silniku i daj znac, poniewaz to info moze byc traktowane jako usterka sporadyczna lub info o zblizajacej sie wymianie filtrow i olejow ( jest to zalezne od rocznika i to co ustawione w kompie)
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-11-2017, 06:39   

Wyjęcie bezpiecznika powinno wystarczyć a wypięcie całego sterownika spowoduje przerwanie obwodów wtryskiwaczy benzynowych bo w przypadku LPG sterowanie wtryskiwaczy benzynowych jet rozcięte i puszczone przez sterownik LPG.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.