Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
automatyczna skrzynia biegów a Pajero 3
Autor Wiadomość
Kuba Kraków 
Mitsumaniak

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-11-2017, 18:11   automatyczna skrzynia biegów a Pajero 3

Jeżdżąc ostatnio po Miękini spotkałem dwóch kolegów Miśkami i paru w innych samochodach- cechowała nas natomiast wspólnie automatyczna skrzynia biegów. Oczywiście jak to przy takich okolicznościach rozpoczęły się różne opowieści, różne plusy i minusy takich rozwiązań i tu się pojawia pytanie do osób które coś z Pajero wspólnego miały:
w terenie na manualnej skrzyni biegów gdy zapnę reduktor i wrzucę jedynkę to auto toczy się leniwie i powoli do przodu- na podjedzie ciągnie ku górze, na ostrym zjeździe hamuje silnikiem- dzięki czemu minimalizujemy używanie hamulca, jak taki efekt osiągnąć w pajero III z automatem ?
robiłem sobie takie testy- zjazd asfaltową drogą - 2h- do 20km, 4 h do 20km, 4hlc do 20 km i 4 llc do 20km - nie było żadnej różnicy. Zbiłem także na manuala- myślałem że jak wbije 1 to będę miał dużo mniejszą prędkość- a tu nie- dalej ciągnie do tych 20km. I o ile automat podjazdy mi ułatwia o tyle jest mega zmorą przy zjazdach, że już nie wspomnę, o sytuacji gdzie nie udało mi się wyjechać pod górę i muszę cofać- przy hamulcu ślizga mną na prawo i lewo, bez hamulca nie przejdzie bo silnik mnie nie hamuje- ktoś coś podpowie ?

Wiem że w części terenówek z automatami był np. przycisk na drążku- po jego włączeniu automat właśnie mega ograniczał prędkość- właśnie na potrzeby jazdy w trudnym terenie- czy Pajero też takie coś ma ?
 
 
DonVito 
Forumowicz

Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 70
Skąd: Ze WSI
Wysłany: 14-11-2017, 20:04   Re: automatyczna skrzynia biegów a Pajero 3

Kuba Kraków napisał/a:
Jeżdżąc ostatnio po Miękini spotkałem dwóch kolegów Miśkami i paru w innych samochodach- cechowała nas natomiast wspólnie automatyczna skrzynia biegów. Oczywiście jak to przy takich okolicznościach rozpoczęły się różne opowieści, różne plusy i minusy takich rozwiązań i tu się pojawia pytanie do osób które coś z Pajero wspólnego miały:
w terenie na manualnej skrzyni biegów gdy zapnę reduktor i wrzucę jedynkę to auto toczy się leniwie i powoli do przodu- na podjedzie ciągnie ku górze, na ostrym zjeździe hamuje silnikiem- dzięki czemu minimalizujemy używanie hamulca, jak taki efekt osiągnąć w pajero III z automatem ?
robiłem sobie takie testy- zjazd asfaltową drogą - 2h- do 20km, 4 h do 20km, 4hlc do 20 km i 4 llc do 20km - nie było żadnej różnicy. Zbiłem także na manuala- myślałem że jak wbije 1 to będę miał dużo mniejszą prędkość- a tu nie- dalej ciągnie do tych 20km. I o ile automat podjazdy mi ułatwia o tyle jest mega zmorą przy zjazdach, że już nie wspomnę, o sytuacji gdzie nie udało mi się wyjechać pod górę i muszę cofać- przy hamulcu ślizga mną na prawo i lewo, bez hamulca nie przejdzie bo silnik mnie nie hamuje- ktoś coś podpowie ?

Wiem że w części terenówek z automatami był np. przycisk na drążku- po jego włączeniu automat właśnie mega ograniczał prędkość- właśnie na potrzeby jazdy w trudnym terenie- czy Pajero też takie coś ma ?


Oczywiście że ma.
4Lo.
Przełączasz na sekwencję ... i gotowe. Tylko biegi zmieniasz "ręcznie".
Pocieszę Cię, że też przez kilka miesięcy nie ogarniałem tematu.
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 15-11-2017, 06:33   

W automacie nie osiagniesz takiego efektu jak w manualu.W misiu skrzynia (a w zasadzie hamulce) na zjeździe hamuje na włączonym reduktorze i skrzynia ustawiona na 1.Puszczasz auto z górki w wtedy zaczyna hamować.Oczywiście musi to być jakiś większy zjazd ,bo na malej górce tego nie poczujesz.W czasie normalnej jazdy biegami pajero ciężko wyhamować (np w czasie jazdy w górach).Tu się mogli inżynierowie lepiej spisać dodając tryb hamowania biegami(np ten knefel w,który jest w innych autach).Niby w instrukcji pisze,że auto samo na zjazdach moze przeżucić bieg żeby zwolnić,ale jak długo jeżdżę misiem nie miałem takiej sytuacji.W trybie sekwencji coś odczujesz jadą np 70km/h i jak na zbijesz biegi do np 2 to coś zaczyna zwalniać,ale żeby w gorach na zjazdach wyhamować auto ,to trzeba by na jedynce chyba jechać.
_________________

 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2017, 09:24   

Na alpejskich zakrętach i zjazdach (to nie teren, wiem ;-) ) udawało mi się "zbić" na sekwencji (2) do ~30-40 km/h, wszystko poniżej musiałem heblem (prawie nowe klocki po takim 2-tygodniowym "wędrownym" urlopie poszły do wymiany, a i tarcz ubyło). Brakuje mi "hamowania biegami", kiedyś w BMW ("trójka", z początku lat 90-tych) w automacie nawet na dość płaskim zjeździe po puszczeniu gazu, gdy mimo to samochód przyspieszał, momentalnie redukował bieg nawet o dwa stopnie (zależnie od przyspieszania).
_________________
Sebastian_T
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 16-11-2017, 17:45   

Zwiększenie efektu hamowania silnikiem można uzyskać poprzez eliminację uślizgu konwertera ręcznym wysterowaniem sprzęgła Lock-up. Są nawet gotowe kity.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-11-2017, 07:38   

Georg napisał/a:
Zwiększenie efektu hamowania silnikiem można uzyskać poprzez eliminację uślizgu konwertera ręcznym wysterowaniem sprzęgła Lock-up. Są nawet gotowe kity.


Niestety dosyć drogie i chyba tylko import z Australii :-/ Powinno to być w serii w tak ciężkim aucie.
 
 
Kuba Kraków 
Mitsumaniak

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-11-2017, 12:53   

Georg napisał/a:
Zwiększenie efektu hamowania silnikiem można uzyskać poprzez eliminację uślizgu konwertera ręcznym wysterowaniem sprzęgła Lock-up. Są nawet gotowe kity.


dzięki za info, mógłbyś coś więcej o tym powiedzieć ?


co do 4lo plus manual - w ogóle się nie sprawdza i mamy chyba na myśli zupełnie innego prędkości i zupełnie inny teren :)
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 24-11-2017, 13:47   

Kuba Kraków napisał/a:

co do 4lo plus manual - w ogóle się nie sprawdza i mamy chyba na myśli zupełnie innego prędkości i zupełnie inny teren :)

Prędkości ci nie powiem,zwykle jak już działa to jestem bardziej skupiony na trzymaniu się kierownicy,żeby z fotela nie wylecieć :D
_________________

 
 
Luke Enduro 
Nowy Forumowicz

Auto: P III Long 3,2 DID Expedition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2017
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-11-2017, 16:21   

kurpi napisał/a:
zwykle jak już działa to jestem bardziej skupiony na trzymaniu się kierownicy,żeby z fotela nie wylecieć :D

Dokładnie - wtedy jest już "dość" stromo :-)
_________________
Slowly, but steady.
Było: P III Long 3,5 V6 GDI '02 - cywil
Jest: P III Long 3,2 DID '01 - Expedition: lift 2" OME, zderzak ARB, snorkel Safari, 32" AT, osłony podwozia etc...
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 24-11-2017, 18:29   

Kuba Kraków napisał/a:
dzięki za info, mógłbyś coś więcej o tym powiedzieć ?

Trochę drogo - za dwa przekaźniki, rezystor i przełącznik chcą naszego półtora tysiąca:
https://automatictransmission.com.au/torque-converter-lockup-control/
Można zrobić samemu:
https://www.justanswer.co...03-4-pajer.html
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.