 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Tarcze przód |
Autor |
Wiadomość |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 24-04-2019, 18:41 Tarcze przód
|
|
|
Dzisiaj kupiłem klocki i tarcze do misiaczka i w nadchodzących dniach mam zamiar wymienić je,ale przeglądając manual znalazłem informację,że piasta może bić do max 0,05mm.
W związku z tym mam pytanie jeżeli mam piastę krzywą o 0,04 mm to tarcza będzie miałe powiedzmy 0,09mm czy to przypadkiem nie za dużo?.W manualu o biciu tarcz nic nie znalazłem.
Co o tym sądzicie? |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-04-2019, 20:37
|
|
|
Moim zdaniem bicie piasty max 0,02mm, a bicie tarczy max 0,05mm. Tak że moim zdaniem masz piastę do wymiany.
Ale tarcze mają zazwyczaj jakieś bicie (u mnie to zazwyczaj było 0,02mm) więc możesz zwiększyć bicie lub je zmniejszyć. Zmierz w 5 pozycjach i jak wyjdzie poniżej 0,05mm bicie tarczy to ok jak więcej to ja bym nie montował tylko wymienił piastę. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 24-04-2019, 20:54
|
|
|
krzychu napisał/a: | Moim zdaniem bicie piasty max 0,02mm, a bicie tarczy max 0,05mm. Tak że moim zdaniem masz piastę do wymiany.
Ale tarcze mają zazwyczaj jakieś bicie (u mnie to zazwyczaj było 0,02mm) więc możesz zwiększyć bicie lub je zmniejszyć. Zmierz w 5 pozycjach i jak wyjdzie poniżej 0,05mm bicie tarczy to ok jak więcej to ja bym nie montował tylko wymienił piastę. |
Tak właśnie zrobię. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-04-2019, 21:57
|
|
|
zbychu74 napisał/a: | W związku z tym mam pytanie jeżeli mam piastę krzywą o 0,04 mm to tarcza będzie miałe powiedzmy 0,09mm czy to przypadkiem nie za dużo?.W manualu o biciu tarcz nic nie znalazłem.
Co o tym sądzicie? | Tarcze zawsze możesz w kilku pozycjach zmierzyc , mozesz je obracac wzgledem szpilek, moze byc tak ze uzyskasz bicie na poziomie 2 setek, albo 9 setek, nie ma reguly, zalezy od kompensacji bicia piasty i tarczy, dlatego tez tarcze powinno sie skrecic do pomiaru tak jakby bylo przykrecone kolo (bez przesady ofkors) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 26-04-2019, 13:13
|
|
|
No i dupa pomierzyłem piasty z obu stron 0,05mm bicie na tarczach(nowych) do 0,09mm zamówiłem już piasty.
Mam takie oto pytanie:czy da się odzyskać łożyska ze starych piast bo mam niecałoroczne łożyska ntn które stosuje się na pierwszy montaż i tanie nie są. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-04-2019, 13:20
|
|
|
A jak to mierzyłeś? Optymalizowałeś ustawienie tarczy? |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 26-04-2019, 13:28
|
|
|
krzychu napisał/a: | A jak to mierzyłeś? Optymalizowałeś ustawienie tarczy? |
Czujnikiem zegarowym,tarcze mierzyłem w każdej pozycji na szpilkach,tarcze wychodziły od 0,07 do 0,09 dodam jeszcze,że jak hamowałem czuć było bicie na kierownicy i lekko na pedale.
Dodam jeszcze tyle,że z lewej strony tarcza(stara)ma bicie 0,02 ,chyba się ułożyła do piasty |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-04-2019, 15:01
|
|
|
zbychu74 napisał/a: |
Czujnikiem zegarowym,tarcze mierzyłem w każdej pozycji na szpilkach,tarcze wychodziły od 0,07 do 0,09 dodam jeszcze,że jak hamowałem czuć było bicie na kierownicy i lekko na pedale.
|
Ok teraz jaśniej. Czyli tarcza tak jak u mnie miała fabryczne bicie 0,02mm żeby sobie skompensować bicie piasty. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 29-04-2019, 20:08
|
|
|
Dzisiaj zmieniłem piastę wraz z łożyskiem no i znowu dupa.Okazało się,że nowa piasta jest bardziej krzywa od starej 0,06mm bicia.Myślałem,że coś źle zrobiłem, wprasowywałem prasą śrubową ,zero strzałów z młotka wszystko tak jak powinno być.Oczywiście tarcz i klocków nie założyłem ale tarcze na tej piaście zmierzyłem w każdej pozycji na szpilkach 0,12mm bicia. Piasty firmy febest,bo tylko takie były osiągalne.
Jak rozwiążę ten problem to dam znać jeżeli prędzej nie wyląduje w psychiatryku. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-04-2019, 20:21
|
|
|
A to nie można jakoś przetoczyć starej? |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 29-04-2019, 20:32
|
|
|
krzychu napisał/a: | A to nie można jakoś przetoczyć starej? |
Toczyć moim zdaniem nie wolno bo w ten sposób osłabisz piastę.
[ Dodano: 23-05-2019, 16:18 ]
No i znowu dupa założyłem jeszcze jedną piastę febesta i co 0,09mm bicia ,myślałem ,że mnie szlag trafi.Kupiłbym coś lepszego ale niedostępne na tył jest duży wybór.Pozostaje mi tylko i wyłącznie oryginał z rosji ok.175euro sztuka.Te gówna co kupiłem pójdą na reklamację.
W sklepie dzisiaj zapytałem o jakieś inne piasty chcieli mi sprzedać jpn,ale gdy się spytałem czy oddadzą mi kasę za łożysko jak coś będzie nie tak to powiedzieli,że to tylko chińszczyzna.
Piasty przód tylko i wyłącznie oryginał!
Należy dodać jeszcze,że bardzo ostrożnie wciągałem w zwrotnicę łożysko za zewnętrzny pierścień a piastę za wewnętrzny pierścień,zero pukania młotkiem.Montowałem prasą śrubową.
[ Dodano: 19-06-2019, 22:04 ]
Okazało się ,że febest to kicha ,kupiłem od e-pajero azjatyckie zamienniki (nie chcieli powiedzieć jakiej firma)zamontowałem i wynik 0,03 mm po drugiej stronie 0,02mm oczywiście na tarczach.
Mam taką oto konkluzję: zawsze jak robocie hamulce mierzcie piastę, bo to najczęściej jest przyczyną bicia.
No i po 3tyś znowu biją,ale nie dałem za wygraną.Bije tylko prawa więc rozbebeszyłem i wziąłem się za oględziny.No i okazało się,że jarzmo jest krzywe no i tłoczek naciska tylko na część klocka,ale najśmieszniejsze jest to ,że tarcza od zewnętrznej strony i od wewnętrznej bicie ok.0,015 czyli ok..Zamówiłem jarzmo i prowadnicę i zobaczymy co będzie dalej. |
_________________ zbychu74 |
Ostatnio zmieniony przez zbychu74 05-08-2019, 17:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 20-06-2019, 09:33
|
|
|
Czy ktoś obeznany z tematem mógłby napisać co jest potrzebne do samodzielnego zmierzenia bicia piast (jakie narzędzia i jak ich użyć)? Podejrzewam, że mogę mieć w aucie ten problem ale nie wiem jak to zweryfikować. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-06-2019, 10:06
|
|
|
Czujnik bicia tarcz, pełno tego na allegro itp. choć to produkty przeważnie amatorskie .
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 20-06-2019, 10:46
|
|
|
Bizi78, Taki właśnie czujnik posiadam,koszt ok.100zł (warto go mieć)choć sprzęt profesjonalny to nie jest.
leoluke, Jeżeli chcesz zmierzyć piastę to najpierw należy porządnie ją wyczyścić(tak,żeby się świeciła)
Następnie zakładasz tę część magnesową na mcpersona,przykładasz czujnik na zewnątrz piastyi kręcisz piastą(nie mierz na odpalonym silniku)Jeżeli piasta pozytywnie zweryfikowana to zakładasz tarczę przykręcając ją siłą 60 nm dając podkładki lub nakrętki pod śróby koła(ok. 1 cm od zewnętrznej krawędzi) i mierzysz przekładając na szpilkach (czyli robisz pięć pomiarów) tarczę ustawiasz w pozycji oczywiście najmiejszego bicia.Piasta bicie max 0,02mm ,a tarcz 0,05 max |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 20-06-2019, 11:54
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź. Muszę sobie sprawić taki sprzęt.
[ Dodano: 21-06-2019, 08:30 ]
Skoro już jesteśmy przy temacie, to chciałem się zapytać o coś jeszcze. Jeśli chodzi o krzywienie tarcz, to zazwyczaj dzieje się to przez gwałtowną zmianę temperatury. Nie mam natomiast pojęcia co może powodować krzywienie się piast. Jak o nie dbać, żeby do tego nie dopuścić? |
|
|
|
 |
|
|