Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
O1 2.0 - Wypadanie zaplonu CD
Autor Wiadomość
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 04-12-2015, 09:30   O1 2.0 - Wypadanie zaplonu CD

Jako, ze poszukiwaniach, w tym wczorajszym przekladaniu cewek i kabli z innego O1
problem wypadajacego zaplonu nie zostal rozwiazany, dzis rano przejchalem sie do firmy napawiajacej japoce. Gosc powiedzial, ze to wcale nie musza byc cewki etc ale niedomykajace sie szklanki (bo faktycznie cos poklepuje a silnik chodzi nierowno- czasem chodzi ok ale zazwyczaj telepie nim).
Niestety zmasakrowal mnie wiadomoscia o kosztach gdyz w tym O1 (2.0 100KW)
regulacja wiaze sie ponoc z demontazem glowicy i rozrzadu.. policzyl to za ok 900zl
+ to co okaze sie po zdjeciu.
Twierdzi, ze przyczyna takiego stanu (wypadanie) moze byc niedomykajacy sie minimalnie jeden zawor, przez co paliwo nie jest spalane, rozrzedza olej etc co moze poskutkowac totalna klapa w okresie pozniejszym.

Czy faktycznie trzeba demontowac pol silnika aby wyregulowac tu zawory??
Czy koles jest oszolomem?

Objawy jakie zaobserwowalem:

- zapalony check
- od jakiegos czasu sporadyczne problemy z rozruchem rano. Czasami pali od pol obrotu a czasami 3-4. Akumulator mam nowy.
- klepanie zaworow (przez ok 1-2 min po porannym odpaleniu). Niby norma- ale wczesniej tego nie bylo.
- sporadyczne problemy z ruszeniem rano (jedzie jak na recznym) jakby byl zalewany paliwem, szarpie. Trzeba podniesc obroty powyzej 2tys aby pojechac. Jak chwile pochodzi na wolnych- jest ok, jedzie.
- sporadyczne stuki z silnika- jakby zza bloku, tam gdzie wtryski, gluche.
- nierowna praca silnika, czasem lekko nierowna czasem az trzesie buda (sporadycznie)
- od jakiegos czasu zwiekszone spalanie, powiedzmy, ze na tankowaniu robie mniej 50-60km. Wczesniej tak nie bylo. Wykluczam jakosc paliwa (gazu).
- mam wrazenie, ze za kazdym odpaleniem jest inaczej, w sensie, ze raz jest ok a po ponownym juz nie ok.. i tak na zmiane:|

Podlaczenie do kompa: czy to Mut czy "kabel z allegro" - jeden i ten sam blad. Missfire cylinder 1.
Nowe sweice, nowe kable, cewki przekladane pare razy.
_________________

 
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 04-12-2015, 10:34   

A czy Ty robiłeś ostatnio może rozrząd?
Częściowo opisywane przez Ciebie problemy mogą pochodzić od niego.
Napinacz hydrauliczny/pasek balansowy?
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 04-12-2015, 10:38   

heer75, jeśli masz LPG to bardzo podobne objawy są przy padającym wtrysku LPG - mam tu na myśli wypadanie zapłonu i drgawki silnika oraz zwiększone spalanie, pozostałe rzeczy jak stuki to nie ale może też coś być na rzeczy z wtryskiwaczem, byłeś u gaziarza ostatnio?
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 04-12-2015, 10:38   

tak robilem- rok temu. Byl przestawiony ale poprawili. Potem jeszcze 2 razy byl sprawdzany (w innym miejscu) czy jest ustawiony "na punkty"- jest.

[ Dodano: 04-12-2015, 10:41 ]
staszq2 napisał/a:
heer75, jeśli masz LPG to bardzo podobne objawy są przy padającym wtrysku LPG - mam tu na myśli wypadanie zapłonu i drgawki silnika oraz zwiększone spalanie, pozostałe rzeczy jak stuki to nie ale może też coś być na rzeczy z wtryskiwaczem, byłeś u gaziarza ostatnio?



z poltora miesiaca temu- robilem analize spalin. Diagnoza: idealna z minimalnie wyzszym wskazaniem lambdy.
Niestety stety mam u siebie Vialle Lpi wiec nie moge pojechac byle gazownika bo zwyczajnie sie na tym nie znaja. A ci co sa (we Wroclawiu) to mam wrazenie, ze to poczatki nauki..
_________________

 
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 04-12-2015, 10:43   

heer75 napisał/a:
tak robilem
sam rozrząd ale czy wymienili Ci
nytsug napisał/a:
Napinacz hydrauliczny/pasek balansowy?

bo napinacz nie jest wieczny ani też tani :P
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 04-12-2015, 10:47   

Tak, sam kupowalem klamoty. Nie byla wymieniana tylko pompa wody. Reszta jest nowa i wymieniona.

Dodam, ze mechanik, do ktorego pojechalem dzis rano jakos niespecjalnie przygladal sie silnikowi. Zagladnal pod maske, 5sek i zamknal podajac "pewnik".
Pytam czy to powod na 80/90%? - "Nie wiem"- usluszales.
Zatem za "nie wiem" tysiaca zl niekoniecznie chce mi sie wydawac.

[ Dodano: 04-12-2015, 16:46 ]
aha, no i jak regulowac zawory skoro w O1 reguluja sie (ponoc) same?
Hydraulika.
_________________

 
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-12-2015, 17:29   

ja bym stawiał na przestawiony rozrząd... mimo wszytsko.
moze wtryskiwacz od gazu w drugiej kolejnosci, na koncu bym wziął pod uwagę zawór, ale...
czemu mialo by sie cos takiego stac... jezdzilej na zepsutym wtryskiwaczu LPG przez dluzszy czas? moze wypalilo zawory.
nieszczelny zawor moze tez byc np przy shiftzonku, czyli gdy mylisz biegi i np z dwójki wrzucasz jedynkę zamiast trójki. Miałeś taką historię?

mechanik chyba ni mysli o regulacji zaworów(bo sie ich nie reguluje) tylko o doszlifowaniu gniaz zaworowych lub wymianie zaworów jesli są krzywe.

p.s. nie bierze ci więcej oleju?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 04-12-2015, 21:27   

Z racji, że wypadanie zapłonu w Turbo mam opanowane ;-) podpowiem kilka rzeczy:
1. Za mułowatość z rana odpowiada najprawdopodobniej czujnik połozenia wałka rozrządu - typowe objawy (problemy z odpaleniem i mułwatość),
2. Jeśli masz sprawdzone cewki i przewody to pozostaje sprawdzić świece i zmniejszyć ich szczelinę - lpg ma dużo większy opór elektryczny, więc trudniej o "przebicie" - inaczej iskrę,
3. To co mechanior opowiada o "regulacji" możesz między bajki włożyć, bo luzy zaworowe są regulowane hydraulicznie, zaś same hydroregulatory są do wyjęcia po zdjęciu pokrywy zaworów i zdjęciu wałków.
4. U mnie zapłon wypadał mimo nowych cewek, przewodów i świec przez to, że auto było przelane gazem, więc to co pisze staszek ma rację bytu. Mogą padać wtryskiwacze i leją. Jeśli dzieje się to tylko na lpg to tu jest pies pogrzebany.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 05-12-2015, 09:01   

Nie, dzieje sie na LPG jak i benzynie- choc oczywiscie na gazie jest to mocniej odczuwalne jako, ze LPG to slabe ogniwo auta..

Swiece mam z przerwa fabrycza, nie ruszalem ich. W poprzednim komplecie zmienilem przerwe, najpierw na 0.6 potem na 0.8. Osobiscie nie zauwazylem poprawy a wrecz na 0.6 bylo gorzej.

Rozrzad byl odpuscil- gdyz byl sprawdzany 2 razy przez bartka z tego forum, jest idealnie ustawiony na punkty.. wiec skoro jest ustawiony to czy moze byc wciaz przestawiony?:)


Ok, umowie sie z kolega, ktory ma interfejs do Vialle i zobaczymy, moze faktycznie wyskoczy cos o wtryskach.

Juz powoli mnie to irytuje:)
Tylko to- bo do treszty auta doczepic sie nie moge.


Czujnik walka- nowy, orygi. 580zl.. warto pakowac sie w jakie zamienniki czy lepiej uzywany kupic?
_________________

 
 
 
GrzechuB 
Forumowicz

Auto: Outlander 04 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 05-12-2015, 09:39   

Witam, najpierw spr głowica:
Sprawdź ciśnienie na cylindrach na zimnym i ciepłym silniku
Różnica 2 bar na którymś oznacza uszkodzenie głowicy lub zaworów.
Polataj min 100 km bez lpg i zobacz czy nie łapie błędu
Bardzo dokładnie sprawdź instalację elektryczną zwłaszcza 1 wtrysku jeśli jest podpięty przewód do centralki lpg odwiń i odłącz.
_________________
Mówię, bracia, czas jest krótki. Trzeba więc, aby ci, którzy mają żony, tak żyli, jakby byli nieżonaci.

Pierwszy list św. Pawła do Koryntian 7:29
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 05-12-2015, 17:12   

cisnienie sprawdzalem ubieglej jesieni- bylo rowne, nie pamietam bodaj po 12 lub 13? jakos tak w kazdym badz razie.
Przygladne sie tym wtryskom- tzn nie ja- bo nie znam sie, pojade z tym gdzies:)

Na benzynie jedzilem i tez łapal.

Jakbym mial opisac jak debil idiocie powiedzialbym:

wydaje mi sie, ze stan zle/dobrze zalezy od odpalenia silnika.
Sa dni gdy odpale i wsztsko jest ok a sa kiedy sie dlawi etc. Tak jakby cos sie w silniku obracalo i jakosc uzytkowania zalezalby od miejsca/zakonczenia obrotu.. tego czegos.
Nie wiem jak mam to inaczej opisac.

Tyczy to tez odpalen w ciagu dnia/uzytlowania. Np ruszenie ze stacji etc.
_________________

 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 05-12-2015, 17:53   

A z ciekawości zapytam, czy masz świece NGK? Pytam, bo u mnie po założeniu Bosch'a zapłon wypadał na benzynie i gazie i nie było jazdy
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 06-12-2015, 11:19   

tak, mam NGK ale to juz przerabalismy i wyzszosc NGK nad dedykowanymi do tego auta DENSO uwazam za zabobon. Pamietam, ze jak do Carismy zakladalem swiece to wlasnie na DENSO chodzila lepiej.

Jeszcze jedno przyszlo mi glowy- jak stoisz przed silnikiem, po lewej stronie masz oslone rozrzadu, i z niej to wychodzi taka karbowana rurka z przewodami, ktorych koncowka jest przykrecona nieco ponizej, takze po lewej strony, co to jest? to pewnie jakis czujnik?

Pytam bo przypomnialem sobie, ze jak mi wymieniali rozrzad to koles powiedzial iz wymienil mi te przykrecana koncowke bo stara byla zasniedziala... moze tu jest problem?

Zrobie fotke pozniej, bedzie latwiej zobrazowac o czym pisze.
_________________

 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-12-2015, 14:02   

Wtrącę swoje "pięć groszy" i powiem tak , że najlepszym rozwiązaniem będzie wykonanie diagnozy poprzez spr. szczelności silnika . Jedyna pozostająca usterka jaka została i która jest bardzo prawdopodobna to wżery na gniazdach zaworowych (skutek LPG) . Wynikiem czego dochodzi do wypadania zapłonów na cylindrach . Ten test jest bardzo wiarygodny i dużo lepszy od pomiaru ciś. sprężania . Poniżej opis działania urządzenia .

http://www.majster.az.pl/...way-p-2378.html
 
 
artdamart 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-04-2016, 22:55   

Odświeżę temat,
i jak się sprawa z wypadaniem zapłonu rozwiązała?
Bo temat ucichł a sprawa ciekawa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.