 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.4 MIVEC] Dziwne ciche pukanie |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2023, 03:20 [II 2.4 MIVEC] Dziwne ciche pukanie
|
|
|
hejka, może ktoś z Was obserwował podobne objawy...
Ostatnio miałem okazję mieć jednocześnie wyłączone wiatraki nawiewów oraz radio i ku mojemu zdziwieniu usłyszałem dochodzące gdzieś od strony silnika rytmiczne tępe pukanie:
- słychać je w kabinie, ale wyraźnie dochodzi od strony silnika
- jest ciche, bo lekko włączone nawiewy lub radio je zagłuszają (na postoju, obroty na jałowym)
- nie słyszę tego pukania w komorze silnika (przy podniesionej masce)
- częstotliwość określiłbym na 3-4 razy/sekundę i nie rośnie wraz ze zwiększaniem prędkości obrotowej silnika
- słychać do jakichś 1800~2000rpm, potem głośność silnika już zagłusza, ale stawiam na to, że ono dalej występuje, tyle że go nie słychać
- zawsze zaraz po odpaleniu silnika przez kilka, może kilkanaście sekund jest cisza, potem słychać
macie pomysły? Nawet nie przychodzi mi nic do głowy gdzie zacząć szukać...
korbę wstępnie odrzucam, bo za cicho mi się wydaje, no i częstotliwość nie przyspiesza wraz ze zwiększaniem rpm silnika - ale może się mylę? |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 19-04-2023, 17:19
|
|
|
Też to mam, u mnie pojawiło się po regulacji zaworów. Raz jest ciszej raz głośniej.
Będę niedługo u mechanika to poproszę żeby osłuchał. Ja mam wrażenie, że słychać to z okolicy rozrządu. |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-04-2023, 17:00
|
|
|
parian, dałeś mi do myślenia, jeśli chodzi o dochodzenie dźwięku z okolicy rozrządu...
Może to z któregoś koła zmiennych faz rozrządu? Konkretnie pin blokujący?
Jeśli dobrze myślę, to wypycha go ciśnienie oleju. A co jeśli zawory(vvt solenoid) strerujące tym układem są zanieczyszczone/niesprawne, nie dają odpowiedniego ciśnienia oleju? Może stąd popukiwanie?
https://carpedia.club/Proverka-i-zamena-elektromagnitnogo-klapana-sistemy-MIVEC-dvigatelia-4B12-Peugeot-4007-2007-2012
Co koledzy o tym myślą?
Jeśli chodzi o mój przypadek, to owszem zawory regulowane, ale dwa lata temu... nie wiązał bym tych objawów z ich tegulacją. To raczej zbieg okoliczności. |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 22-04-2023, 08:01
|
|
|
U mnie przed regulacja zaworów tego na pewno nie było, a do regulacji trzeba jednak rozrząd ściągnąć.
Ps. Coś może być na rzeczy z Mieć poniewaz zauważyłem też, że reakcja na gaz mojego silnika raz jest lepsza raz gorsza. Pukanie też raz jest cichsze raz głośniejsze, więc może to być powiązane.
Mam kolegę, który siedział w Kia, a to chyba taki sam motor jak oni mieli w ofercie. Podpytam go co i jak.
Tu jest podobny dźwięk jak u mnie:
https://youtube.com/shorts/p9rGZqeK2uQ?feature=share |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2023, 20:07
|
|
|
podpytaj, daj znać
chyba dźwięk podobny jak u mnie, jednak zdecydowanie mój cichszy... |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
Krolec
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.4 CV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2019 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-06-2023, 22:37
|
|
|
Mam ten sam dźwięk, i zjawisko opisane takie jak wyżej.
Pytałem o to mechanika i powiedział mi, że ten silnik tak po prostu pracuje i On by tu nic nie ruszał. |
_________________ Outlander II 2.4L 2008 CVT 4x4 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 04-01-2024, 17:35
|
|
|
aktualizacja:
stukanie ostatnio zmieniło się w walenie...
zaniki mocy, palenie oleju w ilościach nadzwyczajnych - nawet 2,5L na 1000km
szukam nowego silnika... |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 10-01-2024, 20:13
|
|
|
To nieźle. Kolega z Kia nic mi nie podpowiedział, u mnie stuka jak stukało. |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
|
|