Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
lancer 1.8 mivec
Autor Wiadomość
m2009 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 1.8mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 2
Skąd: Kielce
  Wysłany: 06-11-2019, 22:30   lancer 1.8 mivec

Witam wszystkich,
Chciałbym kupić lancera 2009r ,1.8mivec sportback, na co musze zwrócić uwagę ? jak się do tego zabrać?
Byłem już na oględzinach auta, jeżeli chodzi o jego przygody blacharskie to sprzedający nie urywał wymiany nadkola przedniego od strony kierowcy, miernik lakieru pokazywał 210-220mk, sprawdziłem całe auto i wychodzi na to, że ten sam element z drugiej strony też był lakierowany/malowany. odczyty w takich samych granicach grubości lakieru zaobserwowałem na tylnej klapie między światłami. reszta karoserii wydawała się OK. oczywiście auto miało drobne odpryski które zostały "zaciapane". Spód auta wyglądał ok, lecz dziwne zjawisko pomalowania przez sprzedającego tylnych wahaczy oraz wydechu końcowego, twierdził ze widać było "rdzawy kolor".
przechodząc do kwestii silnikowej, auto ma przejechane 121tyś, ksiażka serwisowa prowadzona, przeglądy co 15-20 tyś w niemieckim serwisie bo o tym nie wspomniałem ale auto sprowadzone.
Przy odpalaniu silnika na zimno słuchałem rozrządu - nie brzęczał nie pukał, odpalił ładnie. Dlaczego ładnie a nie idealnie ? zaniepokoiło mnie to , że nie odpalił od strzała tylko musiał zakecić 3-5 razy zanim opalił, sytuacja normalna :?: Na ciepłym silniku takie samo zjawisko przy odpalaniu. Czy rezerwa mogła mieć z tym coś wspólnego :?: :?: komora silnika czysta, spod czysty, zero wycieków.
O zawieszeniu wiele się nie będe rozpisywał. nie stuka nie puka, prowadzi sięsuper.

Ogólnie martwię się o koszty serwisowania i dostępność części .. jest się o co martwić ? koszty wymiany rozrządu ? z czego się rozrząd składa ( pompa wody ?)

czytałem wiele opinii na internecie.. są bardzo bardzo rozbieżne .. aaa i w przyszłości chciałbym założyć gaz.

Proszę Was o jakieś rozwiązania moich wątpliwości.

Pozdrawiam :D
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 08-11-2019, 13:09   

m2009,
Silnik jest raczej pancerny, głównie zwróć uwagę na rdzę. Co do zapalania, to może świece są do wymiany, powodów może być wiele, u mnie też nie zawsze pali od razu, ale często auto stoi nawet kilka dni nie jeżdżone, więc... Silnik jest na łańcuchu, więc głównie do wymiany jest on, plus prowadnice i napinacz. Koszt zależy na jakich robisz częściach i gdzie (ASO / u Mietka ;) / konkretny serwis). Zapytaj się, czy były sprawdzane luzy zaworowe, bo to przypada na 100 000km.
Koszty serwisowania są raczej średnie, mało co się psuje, ale części są droższe, zwłaszcza te oryginalne, zamienniki raczej w normalnych cenach. Co do gazu, to są różne opinie, (o ile się nie mylę) ogólnie wyszła wersja 140KM bardziej pod niego przystosowana (wzmocnione gniazda zaworowe i zawory).

Te tematy powinny Cię zainteresować:
Łańcuch rozrządu: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=105886
Luzy zaworowe: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67042
Gaz: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=97746

Czytania jest sporo, ale dowiesz się wszystkiego :roll:

Ewentualnie daj link do ogłoszenia, to może coś więcej się wyłapie o tym egzemplarzu.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
m2009 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 1.8mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2019
Posty: 2
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-11-2019, 16:46   

Odnośnie gazu, dzwoniłem do serwisu i tam powiedziano mi, że gaz do tego silnika jest bardzo niewskazany za względu na MIĘKKIE GNIAZDA ZAWOROWE, trzeba zawory regulować co 10-20 tyś i to są duże koszta..
tyle się naczytałem o tym silniku i tyle komentarzy pochlebnych na temat gazu a teraz taki CIOS W TWARZ.
Co robić ? porzucić myśl o gazie czy ryzykować i zakładać ?
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 08-11-2019, 17:49   

m2009,
Osobiście nie mam gazu, więc nie doradzę, popytaj w temacie odnośnie gazu w linku co wysłałem, tam posiadacze gazu może Ci doradzą.

Co do regulacji zaworów, to w ASO jedna szklanka kosztuje około 60zł, a uszczelka pokrywy 120zł.

Ewentualnie tak jak napisałem poszukaj wersji 140KM, która była przystosowana do gazu (chyba nawet można było kupić w salonie auto z instalacją gazową).
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-11-2019, 18:04   

Wersje przystosowane na pewno były w 2010 r. i pewnie wcześniej - swoją drogą jak kupowałem, to w Polsce były tylko dwa takie auta, więc musiałem bujnąć się do Łodzi. Inny forumowicz (Lucas) kupił drugie auto - wydaje mi się, że już później nie można było kupić takich Lancerów i prawdę mówiąc, to fabrycznie gaz nie był montowany, a o 140KM to też pierwsze słyszę. Jesteś pewny HUGIO?

Dużo takich aut nie było, ale ja w swojej wersji nie miałem problemów z przysiadaniem gniazd.
Luz zaworowy za każdym pomiarem był +- taki sam.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 08-11-2019, 18:52   

RalfPi,
Bardzo możliwe, że się mylę (jakoś bardzo się tym nie interesowałem), ale kiedyś czytałem, że do 2010 roku były silniki 1.8 143KM (4B10), które właśnie miały problemy z gazem. Po tym czasie (2010r.) w Lancerach 1.8 były silniki 140KM (4J10?) i właśnie one były pod gaz.
 
 
Witek M 
Nowy Forumowicz
Witek71

Auto: Lancer Sportback 1.8 2010/2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-11-2019, 22:57   

Mam Lancera SB z 2010 1.8 - rok modelowy 2011 kupiony w kwietniu 2011 - silnik 4B10 moc 140KM wzmocnione gniazda zaworów (u mnie bez instalacji gazowej). A w 2011 r. w rzeczywiście sprzedawano w RP u dealerów modele z już zamontowaną instalacją gazową :D .
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-11-2019, 23:36   

Skąd wiesz Witek, że masz wzmocnione gniazda? Była to jakaś specjalne opcja/dopłata?
U mnie jest to zakodowane w VIN'ie.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 09-11-2019, 08:45   

RalfPi napisał/a:
U mnie jest to zakodowane w VIN'ie.


Takie darmowe rozkodowywanie w necie to wykaże, czy trzeba się fatygować do ASO? Ewentualnie któraś literka/cyferka VINu?

W takim razie przepraszam za błąd i zamieszanie z mojej strony :(
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-11-2019, 11:08   

HUGIO napisał/a:
RalfPi napisał/a:
U mnie jest to zakodowane w VIN'ie.


Takie darmowe rozkodowywanie w necie to wykaże, czy trzeba się fatygować do ASO? Ewentualnie któraś literka/cyferka VINu?

W takim razie przepraszam za błąd i zamieszanie z mojej strony :(

All is good HUGIO - ja podawałem VIN w centrali Mitsubishi i mi podali, że jest do opcja "LPG", tak też miałem dogadane z dealerem, że taką wersję kupuję (była za to dopłata) i też taki zapis miałem na fakturze za auto (Lancer Invite LPG).
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 09-11-2019, 11:47   

RalfPi,
Hmm, czyli kupiłeś nowy z salonu w Polsce? Ciekawe, czy tak samo było w innych krajach (wersja: Invite LPG), gdzie LPG nie jest tak popularne.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-11-2019, 13:32   

HUGIO napisał/a:
RalfPi,
Hmm, czyli kupiłeś nowy z salonu w Polsce? Ciekawe, czy tak samo było w innych krajach (wersja: Invite LPG), gdzie LPG nie jest tak popularne.

Tak - nowe auto w Łodzi - jak kupowałem w czerwcu to były tylko dwa takie w Polsce (tzn. wersja LPG).
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.