Ciężko pracująca skrzynia manualna |
Autor |
Wiadomość |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-03-2020, 19:33 Ciężko pracująca skrzynia manualna
|
|
|
Witam
Mam pytanie do użytkowników EC ze skrzynią manualną . Czy u Was również skrzynia pracuje dosyć ciężko . Najbardziej to odczuwam przy przełączani z 1 na 2 po stracie ze świateł . Czuję spory opór przy wrzucaniu . Jestem świeżym posiadaczem tego auta , jest nowe i na dobrą sprawę jeszcze nie ułożone . Mimo to przesiadając się z VW czuję kolosalną różnicę . Po prostu muszę użyć większej siły przy przełączaniu biegów . Poproszę o opinię innych posiadaczy
Dzięki |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-03-2020, 20:03
|
|
|
Spokojnie, z czasem się wyrobi... |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-03-2020, 18:23
|
|
|
Michauek22 napisał/a: | Spokojnie, z czasem się wyrobi... |
Czy u Ciebie też było ciężko i się wyrobiło ? Powiem szczerze że jest to nieco irytujące . Nie pamiętam jak skrzynia zachowywała się na jazdach próbnych , ale pewno lepiej bo nie zwróciłem na to uwagi |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-03-2020, 01:33
|
|
|
Tu się nie ma wyrobić. Dorawdz czy linki nie zatarte. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-03-2020, 10:15
|
|
|
Marcino napisał/a: | Tu się nie ma wyrobić. Dorawdz czy linki nie zatarte. |
To nowe auto , ma 200 km przebiegu . Możliwe zatarte linki ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-03-2020, 10:22
|
|
|
Robert S, podjedź do ASO i poproś o jazdę próbną autem testowym, z takim samym silnikiem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-03-2020, 10:35
|
|
|
Ok , tak zrobię , zgłoszę do ASO i poproszę o jazdę próbną
Ale tak przy okazji zapytam kolegów z tym samym autem ,czy mają lub mieli takie samo wrażenie . Może po prostu jestem przewrażliwiony i po przesiadce z VW mam inne oczekiwania co do skrzyni biegów .
Byłem dzisiaj w ASO i odbyłem jazdę próbną wersją Invite+ , skrzynia pracowała jeszcze gorzej .Dwójka i trójka wchodziła ze zgrzytem , pozostałe biegi też rewelacji nie było . No nie wiem co o tym myśleć ? Żebym się nie wygłupił i nie pojechał do serwisu ze skrzynią która tak pracuje normalnie . Poproszę o opinie innych użytkowników manuali , jak jest u Was ? Zacząłem jeździć nieco inaczej przerzucam biegi 1-N-2 i jest bez problemu , bez zgrzytu , bez haczenia . Może to jest cała tajemnica ? po prostu synchronizator musi mieć chwilę na reakcję i potem bieg gładko wchodzi |
Ostatnio zmieniony przez Robert S 23-03-2020, 22:42, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-03-2020, 13:04
|
|
|
Robert S napisał/a: | Marcino napisał/a: | Tu się nie ma wyrobić. Dorawdz czy linki nie zatarte. |
To nowe auto , ma 200 km przebiegu . Możliwe zatarte linki ? |
Czytałem w nocy.... nidokłądnie.
Nie moze byc tak ze coś się wyrobi. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-03-2020, 15:24
|
|
|
Robert S napisał/a: | Byłem dzisiaj w ASO i odbyłem jazdę próbną wersją Invite+ , skrzynia pracowała jeszcze gorzej . |
Trzeba było kupić automat |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 26-03-2020, 19:21
|
|
|
Robert S napisał/a: | .Dwójka i trójka wchodziła ze zgrzytem |
To nie zgrzyt. To "klik" na każdym biegu do przodu. To dla tego "kliknięcia" ludziska lubią jazdę miśkami ze skrzynią manualną.
Jeźdźę Lancerem VIII i na jazdach próbnych Eclipsem w manualu nie było dla mnie żadnej różnicy. Tzn, że taki jest charakter tej zmiany biegów, od lat. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-03-2020, 09:40
|
|
|
Cytat: | Zacząłem jeździć nieco inaczej przerzucam biegi 1-N-2 i jest bez problemu , bez zgrzytu , bez haczenia . Może to jest cała tajemnica ? po prostu synchronizator musi mieć chwilę na reakcję i potem bieg gładko wchodzi
|
Nie no, zawsze musi być tak jak piszesz 1-klik-2, jedynie gdy jedziesz sportowo i próbujesz być pierwszy z pod swiateł to walisz 1-2 bez zatrzymania.
Co do syncronizatora to powinieneś czuć opór po wyjściu z N w strone biegu wtedy sychro rozpędza koło nastepnego biegu. Gdy robisz redukcje, to wtedy rozpędzasz koło i wałek sprzęgła razem z tarczą musza mozno przyspieszyć wtedy czuć prace synchro najbrdzej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-03-2020, 23:31
|
|
|
Trik napisał/a: | Robert S napisał/a: | .Dwójka i trójka wchodziła ze zgrzytem |
To nie zgrzyt. To "klik" na każdym biegu do przodu. To dla tego "kliknięcia" ludziska lubią jazdę miśkami ze skrzynią manualną.
Jeźdźę Lancerem VIII i na jazdach próbnych Eclipsem w manualu nie było dla mnie żadnej różnicy. Tzn, że taki jest charakter tej zmiany biegów, od lat. |
Dzięki za opinie , tak jak pisałem 10 lat w stajni VW robi pewne przyzwyczajenia . Jest to faktycznie taki " klik " tylko jak dla mnie nieco głośny . Nie słychać typowego zgrzytu zębatek , ale czuć pod lewarkiem takie pukniecie . Ja wiem ciężko to opisać i na pewno przesiadając się do pierwszego w życiu Japończyka ma się pewne obiekcje które pewnie miną w późniejszym okresie eksploatacji
[ Dodano: 28-03-2020, 23:41 ]
Marcino napisał/a: | Cytat: | Zacząłem jeździć nieco inaczej przerzucam biegi 1-N-2 i jest bez problemu , bez zgrzytu , bez haczenia . Może to jest cała tajemnica ? po prostu synchronizator musi mieć chwilę na reakcję i potem bieg gładko wchodzi
|
Nie no, zawsze musi być tak jak piszesz 1-klik-2, jedynie gdy jedziesz sportowo i próbujesz być pierwszy z pod swiateł to walisz 1-2 bez zatrzymania.
Co do syncronizatora to powinieneś czuć opór po wyjściu z N w strone biegu wtedy sychro rozpędza koło nastepnego biegu. Gdy robisz redukcje, to wtedy rozpędzasz koło i wałek sprzęgła razem z tarczą musza mozno przyspieszyć wtedy czuć prace synchro najbrdzej. |
Dzięki za poradę , nie myślałem o jeździe sportowej bo tu faktycznie trzeba dobrze rękę z butem zsynchronizować . Piszę o normalnej jedzie , czyli start z 1 przerzutka na N właściwie lewarek sam się naprowadza i potem z N na 2 . Jak tak przerzucam biegi to nie ma tych objawów praktycznie wcale . Tak myślę żę synchro ma wtedy kupę czasu na rozpędzenie i gładko wchodzi bieg . No muszę się do tego przyzwyczaić , tak jak koledzy piszą Mitsubishi ma taką specyfikę i tyle
[ Dodano: 28-03-2020, 23:43 ]
Michauek22 napisał/a: | Robert S napisał/a: | Byłem dzisiaj w ASO i odbyłem jazdę próbną wersją Invite+ , skrzynia pracowała jeszcze gorzej . |
Trzeba było kupić automat |
Trzeba było , ale nie miało się kasy . Jakby była kasa to by była Porchawa w bi turbo i w automacie |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29-03-2020, 23:14
|
|
|
Robert S napisał/a: | Trzeba było , ale nie miało się kasy |
Wcale nie.
Gdy jeździłem Eclipsem po Białymstoku (do 20-30km) z człowiekiem z salonu jak i bez (dzięki Jacke) zdecydowanie przyjemniej jeździło mi się manualem. Ponadto mniejsze spalanie też miałem w manualu. Automat jest interesujący w mieście, ale nie ma to jak manual. Jak trzeba zbutować 1-2-3-4 to szybka zmiana biegów nie jest problematyczna. Choć zdarzają się wtopy . Ten łącznik między kierownicą a skrzynią i pedałami musi się zsynchronizować z pojazdem.
BTW Zastanawiam się na SWAP-em napędu i silnika do Lancera. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2020, 20:46
|
|
|
Trik napisał/a: | nie ma to jak manual |
niedługo będą same elektryki a w nich manuala nie uświadczysz |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2020, 09:51
|
|
|
Michauek22 napisał/a: | Trik napisał/a: | nie ma to jak manual |
niedługo będą same elektryki a w nich manuala nie uświadczysz |
Jeszce dobre 10 lat będą spalinówki , elektryfikacja jeszcze potrwa . Na razie są za małe zasięgi i zbyt ciężkie i duże baterie . No i cena
[ Dodano: 17-05-2020, 08:16 ]
Coś jednak jest z tym drugim biegiem . Poczytałem trochę fora zagraniczne i tam też zauważają ten problem
https://www.eclipsecrossf...ox-faults.1435/
https://www.eclipsecrossf...ar-clunky.1241/
[ Dodano: 11-07-2020, 06:33 ]
Wracam do tematu . Po przejechaniu 3 tys nic się nie ułożyło ani nie poprawiło . Nadal jest ten zgrzyt ( teraz coraz bardziej odczuwalny ) Poszperałem trochę w sieci i znalazłem na stronach zagranicznych podobne opisy i odczucia użytkowników ( linki umieściłem powyżej ) Nadmienię że u mnie nie dzieje się to cały czas . Czasami biegi wchodzą płynnie , a czasami jakby nie było synchronizatora albo jakby nie układał się zgodnie z kołem zębatym . Przy zmianie biegu jest taki chrobot i lewarek ma lekki opór . Nie wiem co o tym sądzić , w aucie testowym też tak było . Nie mam możliwości sprawdzić w jeszcze innym egzemplarzu gdyż nie znam nikogo z tym modelem w Łodzi |
|
|
|
 |
|