Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko pracująca skrzynia manualna
Autor Wiadomość
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-03-2020, 19:33   Ciężko pracująca skrzynia manualna

Witam
Mam pytanie do użytkowników EC ze skrzynią manualną . Czy u Was również skrzynia pracuje dosyć ciężko . Najbardziej to odczuwam przy przełączani z 1 na 2 po stracie ze świateł . Czuję spory opór przy wrzucaniu . Jestem świeżym posiadaczem tego auta , jest nowe i na dobrą sprawę jeszcze nie ułożone . Mimo to przesiadając się z VW czuję kolosalną różnicę . Po prostu muszę użyć większej siły przy przełączaniu biegów . Poproszę o opinię innych posiadaczy
Dzięki
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-03-2020, 20:03   

Spokojnie, z czasem się wyrobi...
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-03-2020, 18:23   

Michauek22 napisał/a:
Spokojnie, z czasem się wyrobi...


Czy u Ciebie też było ciężko i się wyrobiło ? Powiem szczerze że jest to nieco irytujące . Nie pamiętam jak skrzynia zachowywała się na jazdach próbnych , ale pewno lepiej bo nie zwróciłem na to uwagi
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-03-2020, 01:33   

Tu się nie ma wyrobić. Dorawdz czy linki nie zatarte.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-03-2020, 10:15   

Marcino napisał/a:
Tu się nie ma wyrobić. Dorawdz czy linki nie zatarte.


To nowe auto , ma 200 km przebiegu . Możliwe zatarte linki ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-03-2020, 10:22   

Robert S, podjedź do ASO i poproś o jazdę próbną autem testowym, z takim samym silnikiem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-03-2020, 10:35   

Ok , tak zrobię , zgłoszę do ASO i poproszę o jazdę próbną
Ale tak przy okazji zapytam kolegów z tym samym autem ,czy mają lub mieli takie samo wrażenie . Może po prostu jestem przewrażliwiony i po przesiadce z VW mam inne oczekiwania co do skrzyni biegów .

Byłem dzisiaj w ASO i odbyłem jazdę próbną wersją Invite+ , skrzynia pracowała jeszcze gorzej .Dwójka i trójka wchodziła ze zgrzytem , pozostałe biegi też rewelacji nie było . No nie wiem co o tym myśleć ? Żebym się nie wygłupił i nie pojechał do serwisu ze skrzynią która tak pracuje normalnie . Poproszę o opinie innych użytkowników manuali , jak jest u Was ? Zacząłem jeździć nieco inaczej przerzucam biegi 1-N-2 i jest bez problemu , bez zgrzytu , bez haczenia . Może to jest cała tajemnica ? po prostu synchronizator musi mieć chwilę na reakcję i potem bieg gładko wchodzi
Ostatnio zmieniony przez Robert S 23-03-2020, 22:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-03-2020, 13:04   

Robert S napisał/a:
Marcino napisał/a:
Tu się nie ma wyrobić. Dorawdz czy linki nie zatarte.


To nowe auto , ma 200 km przebiegu . Możliwe zatarte linki ?

Czytałem w nocy.... nidokłądnie.
Nie moze byc tak ze coś się wyrobi.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-03-2020, 15:24   

Robert S napisał/a:
Byłem dzisiaj w ASO i odbyłem jazdę próbną wersją Invite+ , skrzynia pracowała jeszcze gorzej .

Trzeba było kupić automat :D
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 26-03-2020, 19:21   

Robert S napisał/a:
.Dwójka i trójka wchodziła ze zgrzytem

To nie zgrzyt. To "klik" na każdym biegu do przodu. To dla tego "kliknięcia" ludziska lubią jazdę miśkami ze skrzynią manualną.
Jeźdźę Lancerem VIII i na jazdach próbnych Eclipsem w manualu nie było dla mnie żadnej różnicy. Tzn, że taki jest charakter tej zmiany biegów, od lat.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-03-2020, 09:40   

Cytat:
Zacząłem jeździć nieco inaczej przerzucam biegi 1-N-2 i jest bez problemu , bez zgrzytu , bez haczenia . Może to jest cała tajemnica ? po prostu synchronizator musi mieć chwilę na reakcję i potem bieg gładko wchodzi

Nie no, zawsze musi być tak jak piszesz 1-klik-2, jedynie gdy jedziesz sportowo i próbujesz być pierwszy z pod swiateł to walisz 1-2 bez zatrzymania.
Co do syncronizatora to powinieneś czuć opór po wyjściu z N w strone biegu wtedy sychro rozpędza koło nastepnego biegu. Gdy robisz redukcje, to wtedy rozpędzasz koło i wałek sprzęgła razem z tarczą musza mozno przyspieszyć wtedy czuć prace synchro najbrdzej.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-03-2020, 23:31   

Trik napisał/a:
Robert S napisał/a:
.Dwójka i trójka wchodziła ze zgrzytem

To nie zgrzyt. To "klik" na każdym biegu do przodu. To dla tego "kliknięcia" ludziska lubią jazdę miśkami ze skrzynią manualną.
Jeźdźę Lancerem VIII i na jazdach próbnych Eclipsem w manualu nie było dla mnie żadnej różnicy. Tzn, że taki jest charakter tej zmiany biegów, od lat.


Dzięki za opinie , tak jak pisałem 10 lat w stajni VW robi pewne przyzwyczajenia . Jest to faktycznie taki " klik " tylko jak dla mnie nieco głośny . Nie słychać typowego zgrzytu zębatek , ale czuć pod lewarkiem takie pukniecie . Ja wiem ciężko to opisać i na pewno przesiadając się do pierwszego w życiu Japończyka ma się pewne obiekcje które pewnie miną w późniejszym okresie eksploatacji

[ Dodano: 28-03-2020, 23:41 ]
Marcino napisał/a:
Cytat:
Zacząłem jeździć nieco inaczej przerzucam biegi 1-N-2 i jest bez problemu , bez zgrzytu , bez haczenia . Może to jest cała tajemnica ? po prostu synchronizator musi mieć chwilę na reakcję i potem bieg gładko wchodzi

Nie no, zawsze musi być tak jak piszesz 1-klik-2, jedynie gdy jedziesz sportowo i próbujesz być pierwszy z pod swiateł to walisz 1-2 bez zatrzymania.
Co do syncronizatora to powinieneś czuć opór po wyjściu z N w strone biegu wtedy sychro rozpędza koło nastepnego biegu. Gdy robisz redukcje, to wtedy rozpędzasz koło i wałek sprzęgła razem z tarczą musza mozno przyspieszyć wtedy czuć prace synchro najbrdzej.


Dzięki za poradę , nie myślałem o jeździe sportowej bo tu faktycznie trzeba dobrze rękę z butem zsynchronizować . Piszę o normalnej jedzie , czyli start z 1 przerzutka na N właściwie lewarek sam się naprowadza i potem z N na 2 . Jak tak przerzucam biegi to nie ma tych objawów praktycznie wcale . Tak myślę żę synchro ma wtedy kupę czasu na rozpędzenie i gładko wchodzi bieg . No muszę się do tego przyzwyczaić , tak jak koledzy piszą Mitsubishi ma taką specyfikę i tyle

[ Dodano: 28-03-2020, 23:43 ]
Michauek22 napisał/a:
Robert S napisał/a:
Byłem dzisiaj w ASO i odbyłem jazdę próbną wersją Invite+ , skrzynia pracowała jeszcze gorzej .

Trzeba było kupić automat :D


Trzeba było , ale nie miało się kasy . Jakby była kasa to by była Porchawa w bi turbo i w automacie :lol:
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-03-2020, 23:14   

Robert S napisał/a:
Trzeba było , ale nie miało się kasy

Wcale nie.
Gdy jeździłem Eclipsem po Białymstoku (do 20-30km) z człowiekiem z salonu jak i bez (dzięki Jacke) zdecydowanie przyjemniej jeździło mi się manualem. Ponadto mniejsze spalanie też miałem w manualu. :wink: Automat jest interesujący w mieście, ale nie ma to jak manual. Jak trzeba zbutować 1-2-3-4 to szybka zmiana biegów nie jest problematyczna. Choć zdarzają się wtopy :oops: . Ten łącznik między kierownicą a skrzynią i pedałami musi się zsynchronizować z pojazdem.
BTW Zastanawiam się na SWAP-em napędu i silnika do Lancera. :idea:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2020, 20:46   

Trik napisał/a:
nie ma to jak manual

niedługo będą same elektryki a w nich manuala nie uświadczysz :)
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-04-2020, 09:51   

Michauek22 napisał/a:
Trik napisał/a:
nie ma to jak manual

niedługo będą same elektryki a w nich manuala nie uświadczysz :)


Jeszce dobre 10 lat będą spalinówki , elektryfikacja jeszcze potrwa . Na razie są za małe zasięgi i zbyt ciężkie i duże baterie . No i cena

[ Dodano: 17-05-2020, 08:16 ]
Coś jednak jest z tym drugim biegiem . Poczytałem trochę fora zagraniczne i tam też zauważają ten problem

https://www.eclipsecrossf...ox-faults.1435/

https://www.eclipsecrossf...ar-clunky.1241/

[ Dodano: 11-07-2020, 06:33 ]
Wracam do tematu . Po przejechaniu 3 tys nic się nie ułożyło ani nie poprawiło . Nadal jest ten zgrzyt ( teraz coraz bardziej odczuwalny ) Poszperałem trochę w sieci i znalazłem na stronach zagranicznych podobne opisy i odczucia użytkowników ( linki umieściłem powyżej ) Nadmienię że u mnie nie dzieje się to cały czas . Czasami biegi wchodzą płynnie , a czasami jakby nie było synchronizatora albo jakby nie układał się zgodnie z kołem zębatym . Przy zmianie biegu jest taki chrobot i lewarek ma lekki opór . Nie wiem co o tym sądzić , w aucie testowym też tak było . Nie mam możliwości sprawdzić w jeszcze innym egzemplarzu gdyż nie znam nikogo z tym modelem w Łodzi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.