Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężarka klimatyzacji włącza się i wyłącza co paręnaście se
Autor Wiadomość
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-06-2020, 18:42   Sprężarka klimatyzacji włącza się i wyłącza co paręnaście se

Chciałbym poznać Waszą opinię . Czy zauważyliście u Was ze po włączeniu klimy co parę , paręnaście sekund następuję rozłączenie sprężarki po czym zaraz się załącza . Widać ze jest tu prosty układ ze stałą wydajnością sprężarki i regulacja odbywa się poprzez elektromagnetyczne rozłączanie i załączanie . Ale wydaje mi się że taki cykl powinien trwać dłużej niż parę sekund . Klima jest u mnie nowa ,więc nie podejrzewam usterki . Jak to wygląda u Was i czy ma na to wpływ tryb ECO ?
 
 
Bogdan S 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2020
Posty: 1
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-07-2020, 11:08   

U mnie jest to samo. Załączanie jest głośne, szarpie silnikiem jakby klima stanowiła duże obciążenie.
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-07-2020, 13:06   

Bogdan S napisał/a:
U mnie jest to samo. Załączanie jest głośne, szarpie silnikiem jakby klima stanowiła duże obciążenie.


Tez czuje skoki obrotów , ale to akurat jest OK , tak ma być. Po prostu silnik dostaje chwilowe obciążenie i obroty spadają. Irytuje mnie to załączanie co parę sekund . Z tego co się dowiedziałem jest to zjawisko całkiem normalne w tego typu sprężarkach - nie jest ona permanentna , tylko nabija ciśnienie kiedy potrzeba . Pytanie tylko czy tak często potrzeba ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-07-2020, 22:46   

Robert S napisał/a:
Pytanie tylko czy tak często potrzeba ?


Tendencja to zmniejszania ilość czynnika w układzie -> bardzo mała bezwładność -> częste załączanie się kompresora (szczególnie, że ostatnio cieplej).
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 29-07-2020, 22:59   

Mam to samo, ale czynnik nie zmalał przez rok
Internety podpowiadają , że może być zapchany osuszacz i sprężarka nie może wytworzyć poprawnego ciśnienia, a potem je przekracza i się wyłącza
I tak co 25s...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-07-2020, 08:40   

tomusn napisał/a:
Mam to samo, ale czynnik nie zmalał przez rok
Internety podpowiadają , że może być zapchany osuszacz i sprężarka nie może wytworzyć poprawnego ciśnienia, a potem je przekracza i się wyłącza
I tak co 25s...



Tylko ze dzieje się to w nowych autach ? Czyli bark czynnika i zapchany osuszacz ? Nie chce mi się wierzyć . No ale wszystko jest możliwe
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 30-07-2020, 10:22   

nie, u mnie to Colt 2011
ale objaw taki sam
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 30-07-2020, 15:21   

Koledzy bardzo przepraszam, ale takie rzeczy wypisujecie, że nie wiem czy śmiać się czy płakać...
Może po prostu lepiej nic nie pisać?
Mamy kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym i tak ma właśnie być - ten dźwięk co słyszymy to przyciąganie tarczy sprzęgłowej do koła pasowego. Konstrukcja stara jak świat.
Zresztą, Mitsubishi produkuje samochody na rynki głównie azjatycki i afrykański, samochód musi czasami pracować w ekstremalnych warunkach i tamtejsi mechanicy muszą sobie z tym radzić: regulują szczelinę na sprzęgle poprzez wymianę podkładek dystansowych i naprzód. Niestety załączenie i wyłączanie sprzęgła wpływa na kulturę pracy silnika, szczególnie na biegu jałowym (nagłe zmiany obciążenia przy uruchamianiu i zatrzymywaniu sprzęgła - zero/jedynkowa praca kompresora).
Gdy ktoś ma ochotę na bezgłośną pracę kompresora (ale za to ciągłą) zapraszam do VW i pochodnych, AUDI, BMW, Mercedesa. Tam mamy do czynienia z kompresorami elektrozaworem sterującym - z panelu uruchamiamy przyciskiem klimatyzację, kompresor zaś pracuje cały czas. Niestety te sprężarki mają tez swoje wady np. krótsza żywotność, wrażliwość na nadmiar/niedobór oleju w układzie, czasami wymiana zaworu zawsze wiąże się z opróżnieniem układu (koszt ekologicznego czynnika) itp. ale to właśnie o to chodzi, chyba Hameryki nie odkryłem.
Robert S napisał/a:
... Ale wydaje mi się że taki cykl powinien trwać dłużej niż parę sekund . Klima jest u mnie nowa ,więc nie podejrzewam usterki . Jak to wygląda u Was i czy ma na to wpływ tryb ECO ?

Wszystko zależy od temperatury na zewnątrz i ciśnienia jakie musi wytworzyć kompresor, ECO ma za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa (przynajmniej teoretycznie) np. poprzez ograniczenie intensywności klimatyzacji, wentylatora ale nie częstotliwości zał/wył kompresora przynajmniej w początkowej fazie chłodzenia.
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-07-2020, 20:39   

guzzi napisał/a:
Koledzy bardzo przepraszam, ale takie rzeczy wypisujecie, że nie wiem czy śmiać się czy płakać...
Może po prostu lepiej nic nie pisać?
Mamy kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym i tak ma właśnie być - ten dźwięk co słyszymy to przyciąganie tarczy sprzęgłowej do koła pasowego. Konstrukcja stara jak świat.
Zresztą, Mitsubishi produkuje samochody na rynki głównie azjatycki i afrykański, samochód musi czasami pracować w ekstremalnych warunkach i tamtejsi mechanicy muszą sobie z tym radzić: regulują szczelinę na sprzęgle poprzez wymianę podkładek dystansowych i naprzód. Niestety załączenie i wyłączanie sprzęgła wpływa na kulturę pracy silnika, szczególnie na biegu jałowym (nagłe zmiany obciążenia przy uruchamianiu i zatrzymywaniu sprzęgła - zero/jedynkowa praca kompresora).
Gdy ktoś ma ochotę na bezgłośną pracę kompresora (ale za to ciągłą) zapraszam do VW i pochodnych, AUDI, BMW, Mercedesa. Tam mamy do czynienia z kompresorami elektrozaworem sterującym - z panelu uruchamiamy przyciskiem klimatyzację, kompresor zaś pracuje cały czas. Niestety te sprężarki mają tez swoje wady np. krótsza żywotność, wrażliwość na nadmiar/niedobór oleju w układzie, czasami wymiana zaworu zawsze wiąże się z opróżnieniem układu (koszt ekologicznego czynnika) itp. ale to właśnie o to chodzi, chyba Hameryki nie odkryłem.
Robert S napisał/a:
... Ale wydaje mi się że taki cykl powinien trwać dłużej niż parę sekund . Klima jest u mnie nowa ,więc nie podejrzewam usterki . Jak to wygląda u Was i czy ma na to wpływ tryb ECO ?

Wszystko zależy od temperatury na zewnątrz i ciśnienia jakie musi wytworzyć kompresor, ECO ma za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa (przynajmniej teoretycznie) np. poprzez ograniczenie intensywności klimatyzacji, wentylatora ale nie częstotliwości zał/wył kompresora przynajmniej w początkowej fazie chłodzenia.


Dziękuję w imieniu moim i pewnie wszystkich tu piszących za wyjaśnienie . Musisz być jednak nieco bardziej tolerancyjny i starać się zrozumieć iż nie każdy jest dobrze zaznajomiony z techniką a z arkanami klimatyzacji w ogóle
Nasze sprężarki tak mają pracować już to wiemy , wiemy również iż w Mitsubishi mamy prosty układ , za to trwały . Może to jest klucz do sprawy ? Fajnie ze powstała ta dyskusja i każdy następny nabywca Mitsu dowie się w parę sekund iż jego auto pracuje normalnie . Reasumując nasze klimy pracują normalnie , za to mniej komfortowo i tyle w temacie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-07-2020, 21:46   

Generalnie to odwadniacz powinno się wymieniać raz na 2 lata lub po każdorazowym rozpięciu układu.
Sprężarka ma sprzęgło, elektromagnes je przyciąga i słychać klik, jednak jeśli coś wali to na pewno nie jest to prawidłowe. Sprzęgło jak to sprzęgło - chwilę trze, więc z wiekiem się wyciera - dlatego odstęp sprzęgła od koła pasowego reguluje się podkładkami a odległość ta powinna wynosić ok. 0.5mm.
Dodatkowo jeśli sprzęgło ma gumy odciągowe to może się zdarzyć, że się coś rozwulkanizuje i guma wypanie - wtedy ta część potrafi szorować o koło pasowe i ścierać się szybciej.
Na sprzęgle są wyfrezowane wgłębienia i ładnie widać ile zostało wytarte.
I na koniec wisienka, o której nie każdy wie - bo myśli, że próżnia usunie całą wilgoć z układu po jego rozpięciu - otóż nie zawsze, za szybko osiągnięta próżnia spowoduje, że woda lub para wodna zamieni się w lód i nie ma takiej siły, która by to usunęła...
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 31-07-2020, 10:19   

guzzi napisał/a:
Wszystko zależy od temperatury na zewnątrz i ciśnienia jakie musi wytworzyć kompresor

myślę, że u mnie praca sprężarki wygląda tak samo - niezależnie o temperatury...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 31-07-2020, 10:24   

Krzyzak napisał/a:
Generalnie to odwadniacz powinno się wymieniać raz na 2 lata lub po każdorazowym rozpięciu układu...

O widzę, że kolega był na szkoleniu, pt. "Jak tu wyciągnąć kasę od klienta". :D
Jeżeli układ jest szczelny to osuszacza nie ma potrzeby wymieniać nawet przez 10 lat, chyba że wystąpiło rozszczelnienie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-07-2020, 11:47   

guzzi napisał/a:
O widzę, że kolega był na szkoleniu, pt. "Jak tu wyciągnąć kasę od klienta".

Osuszacz do EC kosztuje w zamienniku NRF około 50zł więc trzeba się zadłużyć u providenta :wink: .
Niestety co fachowiec to inne podejście do tematu.

guzzi napisał/a:
Jeżeli układ jest szczelny to osuszacza nie ma potrzeby wymieniać nawet przez 10 lat, chyba że wystąpiło rozszczelnienie.

Majtki też można prać przez 10 lat, ale po co :P .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 31-07-2020, 14:14   

Bizi78 napisał/a:
Osuszacz do EC kosztuje w zamienniku NRF około 50zł więc trzeba się zadłużyć u providenta :wink: .Niestety co fachowiec to inne podejście do tematu.

Proszę potraktuj mój wpis w charakterze żartu (kiepskiego):
Innym nie proponuję ale Tobie wręcz rekomenduję wymieniać co 2 lata - acha zadzwoń wcześniej do serwisu klimatyzacji i zapytaj się o cenę. A jak się dowiesz to podziel się na forum ze wszystkimi. :D :D
Bizi78 napisał/a:
Majtki też można prać przez 10 lat, ale po co :P .

W pierwszym poście zastanawiałem się czy się śmiać czy płakać, teraz już chyba wiem, chociaż przyznaję, że nie rozumiem co "pranie majtek przez 10 lat" ma wspólnego z osuszaczem klimatyzacji :rolleyes:
A tak w formie ciekawostki:
Zgodnie z dyrektywą UE od 2017 r. czynnik chłodniczy R134a został zastąpiony czynnikiem R1234yf - patrz wklejka pod maską. Decyzja ta została podjęta ze względów ochrony środowiska. Czynnik R1234yf (który obecnie używamy w naszych samochodach) stanowi oprócz ceny (stary czynnik: ok. 200 zł, czynnik R1234YF: ok. 1000 zł za "nabicie" układu) wiele kontrowersji ze względu na jego łatwopalność (niebezpieczna emisja związków fluoru). Oczywiście podczas pracy w normalnych warunkach nie ma powodów do obaw, by czynnik R1234yf stanowił zagrożenie jednak co sie stanie w przypadku rozszczelnienia?
Tak, że proszę, jadąc do serwisu na przegląd klimatyzacji, upewnijcie się wcześniej, przegląd a ile uzupełnienie czynnika.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-07-2020, 17:45   

guzzi napisał/a:
acha zadzwoń wcześniej do serwisu klimatyzacji i zapytaj się o cenę. A jak się dowiesz to podziel się na forum ze wszystkimi. :D

Proszę bardzo, zamiennik osuszacza do EC nr. OE 7815A285.
https://www.czesciauto24.pl/nissens/7283936

Cytat:
W pierwszym poście zastanawiałem się czy się śmiać czy płakać, teraz już chyba wiem, chociaż przyznaję, że nie rozumiem co "pranie majtek przez 10 lat" ma wspólnego z osuszaczem klimatyzacji


No dobra to z moto beczki, po co wymieniać olej czy opony na nowe :wink: .

Czyli Twoim zdaniem patrząc na ceny nowego czynnika klimy to ludzie mają jeździć dopóki chłodzi a dopiero później płakać i płacić.
Moim zdaniem lepiej robić serwis co roku bo wtedy jest szybsza możliwość wyhaczenia nieszczelności układu.
Co do ceny serwisu z nowych czynnikiem to w Czewie koszt: serwis + odgrzybienie 250zł + 100zł za każde dobite 100gr czynnika.
EOT
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.