Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:58 |
Fajki, cewki |
Autor |
Wiadomość |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 07-10-2014, 21:12 Fajki, cewki
|
|
|
Witam. Jakie kupić kable do OT1. Gdzie można kupić same fajki na cewki ? Do galanta kupowałem u "japaneze", ale to chwile temu było. |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-05-2018, 12:46
|
|
|
Przepraszam za wykopki, ale użyłem istniejącego tematu aby zadać następujące pytanie:
Czy przy wymianie przewodów zapłonowych w silniku 2.0 powinno się również wymienić łącznik cewki (fajkę)? Tym bardziej że w zestawach przewodów WN widzę jedynie fajki
na kabel i nie wiem czy to jest podyktowane tym że domyślnie zmienia się jedynie to, czy po prostu koniecznie muszę uzupełnić komplet o dwie dodatkowe fajki do cewek. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 29-05-2018, 14:12
|
|
|
W zestawach przewodów fajek nie ma, bo to element cewki |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-05-2018, 15:05
|
|
|
Ok, a czy należy je również wymieniać, skoro wymienia się przewody z własnymi fajkami? |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 29-05-2018, 15:09
|
|
|
Masz powód by wymieniać przewody? Przewody mają swoją cewkę bo jest niewymienna |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-05-2018, 15:17
|
|
|
Mam powód - przewody są w tym aucie od niepamiętnych czasów, a ponadto irytuje mnie problem z zakłóceniami w CB i nie dającymi się odfiltrować po stronie zasilania - wchodzą od anteny (i nie, nie jest to wina ani anteny i radia . Świece są wymienione, alternator miał ściągany pasek, więc trochę liczę że wymiana przewodów też rozwiąże problem. A, no i czasem muszę go trochę dłużej pokręcić przy rozruchu. Także tak.
Czyli co, czy fajki od cewek też wymieniać? |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 29-05-2018, 15:48
|
|
|
Moim zdaniem to nie rozwiąże problemu. Jakie masz CB tak nawiasem? Ja mam oryginalne przewody od nowości. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-05-2018, 15:55
|
|
|
Nie mam niczego marketowego jeśli to masz na myśli . Specjalnie sprawdzałem na kilku urządzeniach które mam, i to na starych klasykach, z Alanem 18 na czele. I zasilając się z zewnętrznego akumulatora. Zakłócenia pojawiają się jak tylko podepnę do radia antenę, więc jakiś podzespół musi generować je szerokopasmowo w najbliższe otoczenie (w "eter"). I występują wyłącznie podczas pracy silnika. Pompa paliwa, jako jeden z podejrzanych, więc raczej też odpada. Wszystkie niefabryczne odbiorniki wykluczone. Wydaje mi się że zostały do sprawdzenia już tylko przewody WN, może cewki. ECU też może być źródlem.. ale tego już raczej nie wymienię |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 29-05-2018, 19:21
|
|
|
Oprócz cewek zapłonowych to hipotetycznie mogłoby by być jeszcze wtryskiwacza, bo one działają podobnie jak cewka, impulsowo przy obciążeniu indukcyjnym. Ale problem by dotyczył każdego Outlandera. Możesz jeszcze sprawdzić czy silnik ma dobre podłączenie do masy.
Jak rozumiem pod zdjęciu paska i silniku pracującym na samym akumulatorze problem też występuje? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 29-05-2018, 19:48
|
|
|
Coś mi tu nie pasuje. A miałeś kiedyś Unidena 520xl na pokładzie? Znam dwa takie przypadki że radia generowały zakłócenia i montaż ww radyjka cudownie leczył dolegliwości. Masy to też trop, ktoś miał z nią problem już na forum. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-05-2018, 20:12
|
|
|
Cytat: | Jak rozumiem pod zdjęciu paska i silniku pracującym na samym akumulatorze problem też występuje? |
Tak
Cytat: | Coś mi tu nie pasuje. A miałeś kiedyś Unidena 520xl na pokładzie? Znam dwa takie przypadki że radia generowały zakłócenia i montaż ww radyjka cudownie leczył dolegliwości. Masy to też trop, ktoś miał z nią problem już na forum. |
Napewno nie jest to problem radia, bo sprawdzałem to specjalnie na takich które mam od 20 lat z górką i mam je osłuchane na wylot, a i nie są to szumofony (Alan 18 to akurat wzór czułości i selektywności odbiornika). I w innym aucie oraz na bazie działają prawidłowo. Specjalnie sprawdziłem trzy różne radia licząć że może ktoreś sobie będzie lepiej radzić w tych warunkach. Niestety ewidentnie problem jest w moim wozie. Nawet próbowałem z Yosanem który ma filtry NB i ANL oceniane jako nad wyraz skuteczne i tu też nie dawał rady.
[ Dodano: 30-05-2019, 10:31 ]
Odkopuję wątek zakłóceń w CB po roku . Okazało się że zakłócenia pochodzą z pompy paliwa. Co ciekawe, wymiana pompy na nową skutkuje tym samym efektem. Ale odłączona pompa = cisza. To w sumie dziwne, bo oznaczałoby że wszyscy w Outlanderach, używający CB, powinni mieć podobną sieczkarnię od pompy.
Odkłócał ktoś kiedyś pompę? jeśli tak to czym, kondensatorem? Może Kolega Elektryk podpowie |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-05-2019, 10:50
|
|
|
Ja miałem u siebie President Herbert 1gen i nie miałem "ciągłych" problemów. U mnie największą bolączką było okresowe "bezprzyczynowe" załączanie się blokady szumów. Radio było na testach w serwisie CB i orzekli że jest w idealnym stanie jak na takiego staruszka. Ponieważ było to upierdliwe i budziło dzieciaki w samochodzie, a do tego chamscy kierowcy często rzucali mięsem na radiu zrezygnowałem z CB w samochodzie. Jakiś czas temu kupiłem Lafette Atena za jakieś grosze żeby poeksperymentować dalej, ale jak podłączyłem w samochodzie to cisza w eterze, szkoda prądu na włączanie CB-radia.
Co do pompki to ja bym spróbował zasilić ją na krótko z pominięciem ECU i skrzynki bezpieczników. Pozwoli to zdiagnozować czy problemem jest sam silniczek elektryczny czy obwód sterowania. Jeśli silniczek to jedynie przychodzi mi do głowy dodać kondensator żeby filtrował zakłócenia od iskrzenia szczotek. Jeśli obwód sterowania to może styki przekaźnika są słabe, albo uszkodzony obwód cewki i zasilanie "przerywa" w sposób generujący zakłócenia.
Przyszło mi do głowy jeszcze jedna przyczyna. Ja u siebie chyba mam przewód anteny CB pociągnięty wzdłuż wiązki obok progu podłogi, daje to jakieś 2m przewodu równoległego z wiązką zasilającą pompkę paliwa. Zakłócenia mają wtedy idealne warunki żeby się indukować. Jeśli też tak masz u siebie to może popróbuj z innym ułożeniem kabla choćby z anteną magnesówką z kablem przez okno lub z kablem z lepszym ekranem. U mnie o dziwo nie miałem problemu, a przewody mam puszczone razem.
Tak ciągnąc temat kabla, może masz problemy z podłączeniem masy przewodu anteny przy samej antenie? Powinno to się przekładać też na wysokie SWR, ale może w pewnych specyficznych warunkach SWR będzie niezauważalnie podwyższone. |
|
|
|
 |
stickman
Forumowicz
Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 143 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2019, 10:58
|
|
|
elektryk napisał/a: |
Co do pompki to ja bym spróbował zasilić ją na krótko z pominięciem ECU i skrzynki bezpieczników. Pozwoli to zdiagnozować czy problemem jest sam silniczek elektryczny czy obwód sterowania. Jeśli silniczek to jedynie przychodzi mi do głowy dodać kondensator żeby filtrował zakłócenia od iskrzenia szczotek. Jeśli obwód sterowania to może styki przekaźnika są słabe, albo uszkodzony obwód cewki i zasilanie "przerywa" w sposób generujący zakłócenia.
Przyszło mi do głowy jeszcze jedna przyczyna. Ja u siebie chyba mam przewód anteny CB pociągnięty wzdłuż wiązki obok progu podłogi, daje to jakieś 2m przewodu równoległego z wiązką zasilającą pompkę paliwa. Zakłócenia mają wtedy idealne warunki żeby się indukować. Jeśli też tak masz u siebie to może popróbuj z innym ułożeniem kabla choćby z anteną magnesówką z kablem przez okno lub z kablem z lepszym ekranem. U mnie o dziwo nie miałem problemu, a przewody mam puszczone razem.
Tak ciągnąc temat kabla, może masz problemy z podłączeniem masy przewodu anteny przy samej antenie? Powinno to się przekładać też na wysokie SWR, ale może w pewnych specyficznych warunkach SWR będzie niezauważalnie podwyższone. |
Niestety to nie jest tylko problem który dotyczy u mnie CB radia, ale też innego użytkowanego sprzętu radiokomunikacyjnego, dlatego drąże ten temat.
Kwestia kabli to raczej nie jest - "osłuchałem" radio ręczniakiem CB stojąc obok, i to też się roznosi na otoczenie.
Obwód sterowania - ciekawa podpowiedź. Natomiast może narazie zacznę od kondensatora po stronie pompy. Gdzie znajduje się obwód sterowania pompy? w ECU? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-05-2019, 11:45
|
|
|
Sterowanie pompki jest z ECU, ale przekaźniki są w skrzynce nad nogami kierowcy. Zasilanie idzie przez szeregowo przez 2 przekaźniki. Jak ma skrzynkę na widoku to po lewej w pionie są przekaźniki (na rysunkach jest 5 sztuk, w tym 4 zamontowane). Za pompę odpowiadają najwyższy i środkowy. Najwyższy jest sterowany stacyjką, a środkowy z ECU.
Jak masz ręczniaka to ja bym osłuchać inne egzemplarze samochodu, łatwo i szybko to zrobić.
Zastanawia mnie też jaki jest charakter zakłóceń, bo nie znalazłem tego w Twoich odpowiedziach. Czy to jest jakiś szum biały zagłuszający wszystko czy może jakieś trzaski "wybuchowe", albo może jakiś jeden rodzaj "pisku", albo zmodulowany dźwięk.
Masz może oscyloskop żeby zobaczyć przebieg napięcia na pompce, może wtedy będzie widać jakieś określony rodzaj zakłóceń, wtedy łatwiej nawet dobierać elementy. Ideałem byłoby zrobić testy analizatorem widma
A może masz pod ręką jakiś gotowy filtr napięcia zasilania dedykowany do radi czy transceiverów, może jakby go wpiąć w zasilanie pompki blisko pompki by pomogło. Większość filtrów to są kondensatory lub filtry LC, powinien przepuszczać prąd w obie strony albo być "symetrycznie" zbudowany. |
|
|
|
 |
|