[MSS 1.3] Wymiana przegubu zewnętrznego + osłona wewnętrzneg |
Autor |
Wiadomość |
bloku
Nowy Forumowicz
Auto: Audi S6 Avant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 12 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2016, 18:28 [MSS 1.3] Wymiana przegubu zewnętrznego + osłona wewnętrzneg
|
|
|
Witam, przeszukałem trochę forum ale nie znalazłem nigdzie informacji na temat blokady dla przegubu zewnętrznego.
Przymierzam się do wymiany lekko stukającego przegubu na nowy i wiem, że zbijany jest normalnie ale czy jest jakaś dodatkowa blokada w postaci oringu - dostałem wraz z przegubem (Lobro) coś w rodzaju oringu - coś w rodzaju niezamkniętego kółka do kluczy
Drugi temat to wymiana manszety przegubu wewnętrznego. Czy potrzebny jest demontaż półosi (strona kierowcy czyli krótsza)? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-01-2016, 18:58
|
|
|
bloku napisał/a: | Przymierzam się do wymiany lekko stukającego przegubu na nowy i wiem, że zbijany jest normalnie ale czy jest jakaś dodatkowa blokada w postaci oringu - dostałem wraz z przegubem (Lobro) coś w rodzaju oringu - coś w rodzaju niezamkniętego kółka do kluczy | To poprostu nowe zabezpieczenie segera, jak zbijesz ze starego to stare wymienisz na nowe
bloku napisał/a: | Drugi temat to wymiana manszety przegubu wewnętrznego. Czy potrzebny jest demontaż półosi (strona kierowcy czyli krótsza)? | Trzeba demontować całość |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bloku
Nowy Forumowicz
Auto: Audi S6 Avant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 12 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2016, 22:10
|
|
|
Tyle, ze to nie taki seger jakie znam Chyba, ze to określenie również się tego tyczy. Ale faktycznie zobaczymy co wypadnie jak zbiję stary.
Podziękował za wskazówki. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 14-01-2016, 00:06
|
|
|
Tylko licz się z tym, że przeguby zewnętrzne nie zawsze chcą zejść. Czasami jak się pierścień zblokuje to nie ma bata - nie zdejmiesz. U kolegi jak wymieniałem półoś, bo ukręcił, to zbijanie dużym młotkiem nie dało rady. Dopiero jak rozebrałem przegub i stosując pewne chwyty na fujarkę, byłem w stanie wyciągnąć resztę wałka półosi (resztę, bo musiałem wcześniej odpowiednio przyciąć resztkę wałka, żeby rozebrać przegub). |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-01-2016, 07:40
|
|
|
bloku napisał/a: | Tyle, ze to nie taki seger jakie znam | Bo to nie jest pierścień Segera tylko pierścień sprężysty. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-01-2016, 08:55
|
|
|
Janq napisał/a: | Tylko licz się z tym, że przeguby zewnętrzne nie zawsze chcą zejść. Czasami jak się pierścień zblokuje to nie ma bata - nie zdejmiesz. | Z reguły przy prawdziwych japońcach gdzie pierścień jest grubości zapałki, a może i nawet lepiej, pewnie dlatego katalogi z reguły podają do wymiany całe pólosie z przegubami
Hugo napisał/a: | bloku napisał/a: | Tyle, ze to nie taki seger jakie znam | Bo to nie jest pierścień Segera tylko pierścień sprężysty. | Właśnie tym jest pierścień segera, pierścieniem osadczym spręzynującym |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-01-2016, 09:38
|
|
|
bloku, jak będziesz wymieniał to cyknij parę fotek, może się przyda innym . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 14-01-2016, 12:19
|
|
|
Bizi78, a co tu do opisywania - klucze 18, 12 + nasad 32 (najlepiej udar).
Ściągamy koło, udarem odkręcamy nakrętkę półosi (32), ściągamy zacisk (12) i podwieszamy sobie na sprężynie. Odkręcamy śruby mocujące zwrotnicę do kolumny resorującej (18). Następnie męczymy się chwilę z wyszarpaniem przegubu ze zwrotnicy. Rozpinamy opaskę od osłony przegubu, zbijamy przegub. Nowy, nasmarowany smarem molibdenowym nabijamy na wałek.zapinamy obejmę na osłonie i wszystko składamy do kupy.
Do odkręcania nakrętki półosi najlepiej jest mieć klucz udarowy. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-01-2016, 13:58
|
|
|
Jeszcze chyba o wahaczu zapomniałeś .
Wiesz jak ktoś ma pokazane na fotkach i szczegółowo opisane to sam szybciej się za to zabierze .
Choć klucz udarowy lub dynanometryczny o zakresie do 216-255Nm to raczej nikt w domu nie trzyma . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 14-01-2016, 14:14
|
|
|
Eeeeee tam, ostatnio wyciągałem półosie w kosiarce i nie odpinałem wahaczy, tylko odpiąłem kolumnę resorującą od zwrotnicy i wystarczyło :]
Klucz udarowy - elektryczny trzymam w domu :d |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-01-2016, 15:12
|
|
|
Jak zbijesz lewy przegub zewnętrzny z tej francuskiej półosi na aucie bez uszkodzenia osłony gumowej i/lub przegubu wewnętrznego to masz u mnie skrzynkę wódki |
|
|
|
 |
BENNY777
Forumowicz
Auto: BENNY777
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 39 Skąd: SWARZĘDZ
|
Wysłany: 20-04-2016, 14:10
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jak zbijesz lewy przegub zewnętrzny z tej francuskiej półosi na aucie bez uszkodzenia osłony gumowej i/lub przegubu wewnętrznego to masz u mnie skrzynkę wódki |
Aż taka problematyczna jest ta oś? Chciałem sam wymieniać przegub zewnętrzny ale teraz się zastanawiam czy jest sens. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-04-2016, 19:16
|
|
|
BENNY777, przegub wewnętrzny jest w środku skrzyni i całość uszczelnia duża guma. Niestety lubią się rozsypać łożyska igiełkowe, więc walenie w przegub zewnętrzny na aucie jest mocno ryzykowne. Spuścić olej ze skrzyni, odkręcić 3 śrubki od gumy przy skrzyni i mamy półoś w rękach. To max. 10 minut roboty. |
|
|
|
 |
tom.f
Forumowicz
Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 68 Skąd: Tczew
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-04-2016, 15:07
|
|
|
Genialne! |
|
|
|
 |
|