Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Wymiana przegubu zewnętrznego + osłona wewnętrzneg
Autor Wiadomość
bloku 
Nowy Forumowicz

Auto: Audi S6 Avant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 13-01-2016, 18:28   [MSS 1.3] Wymiana przegubu zewnętrznego + osłona wewnętrzneg

Witam, przeszukałem trochę forum ale nie znalazłem nigdzie informacji na temat blokady dla przegubu zewnętrznego.

Przymierzam się do wymiany lekko stukającego przegubu na nowy i wiem, że zbijany jest normalnie ale czy jest jakaś dodatkowa blokada w postaci oringu - dostałem wraz z przegubem (Lobro) coś w rodzaju oringu - coś w rodzaju niezamkniętego kółka do kluczy :P

Drugi temat to wymiana manszety przegubu wewnętrznego. Czy potrzebny jest demontaż półosi (strona kierowcy czyli krótsza)?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-01-2016, 18:58   

bloku napisał/a:
Przymierzam się do wymiany lekko stukającego przegubu na nowy i wiem, że zbijany jest normalnie ale czy jest jakaś dodatkowa blokada w postaci oringu - dostałem wraz z przegubem (Lobro) coś w rodzaju oringu - coś w rodzaju niezamkniętego kółka do kluczy :P
To poprostu nowe zabezpieczenie segera, jak zbijesz ze starego to stare wymienisz na nowe

bloku napisał/a:
Drugi temat to wymiana manszety przegubu wewnętrznego. Czy potrzebny jest demontaż półosi (strona kierowcy czyli krótsza)?
Trzeba demontować całość
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bloku 
Nowy Forumowicz

Auto: Audi S6 Avant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 13-01-2016, 22:10   

Tyle, ze to nie taki seger jakie znam :P Chyba, ze to określenie również się tego tyczy. Ale faktycznie zobaczymy co wypadnie jak zbiję stary.

Podziękował za wskazówki.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 14-01-2016, 00:06   

Tylko licz się z tym, że przeguby zewnętrzne nie zawsze chcą zejść. Czasami jak się pierścień zblokuje to nie ma bata - nie zdejmiesz. U kolegi jak wymieniałem półoś, bo ukręcił, to zbijanie dużym młotkiem nie dało rady. Dopiero jak rozebrałem przegub i stosując pewne chwyty na fujarkę, byłem w stanie wyciągnąć resztę wałka półosi (resztę, bo musiałem wcześniej odpowiednio przyciąć resztkę wałka, żeby rozebrać przegub).
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-01-2016, 07:40   

bloku napisał/a:
Tyle, ze to nie taki seger jakie znam
Bo to nie jest pierścień Segera tylko pierścień sprężysty.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-01-2016, 08:55   

Janq napisał/a:
Tylko licz się z tym, że przeguby zewnętrzne nie zawsze chcą zejść. Czasami jak się pierścień zblokuje to nie ma bata - nie zdejmiesz.
Z reguły przy prawdziwych japońcach gdzie pierścień jest grubości zapałki, a może i nawet lepiej, pewnie dlatego katalogi z reguły podają do wymiany całe pólosie z przegubami :badgrin:

Hugo napisał/a:
bloku napisał/a:
Tyle, ze to nie taki seger jakie znam
Bo to nie jest pierścień Segera tylko pierścień sprężysty.
Właśnie tym jest pierścień segera, pierścieniem osadczym spręzynującym :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-01-2016, 09:38   

bloku, jak będziesz wymieniał to cyknij parę fotek, może się przyda innym 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 14-01-2016, 12:19   

Bizi78, a co tu do opisywania - klucze 18, 12 + nasad 32 (najlepiej udar).

Ściągamy koło, udarem odkręcamy nakrętkę półosi (32), ściągamy zacisk (12) i podwieszamy sobie na sprężynie. Odkręcamy śruby mocujące zwrotnicę do kolumny resorującej (18). Następnie męczymy się chwilę z wyszarpaniem przegubu ze zwrotnicy. Rozpinamy opaskę od osłony przegubu, zbijamy przegub. Nowy, nasmarowany smarem molibdenowym nabijamy na wałek.zapinamy obejmę na osłonie i wszystko składamy do kupy.

Do odkręcania nakrętki półosi najlepiej jest mieć klucz udarowy.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-01-2016, 13:58   

Jeszcze chyba o wahaczu zapomniałeś :P .
Wiesz jak ktoś ma pokazane na fotkach i szczegółowo opisane to sam szybciej się za to zabierze :wink: .
Choć klucz udarowy lub dynanometryczny o zakresie do 216-255Nm to raczej nikt w domu nie trzyma :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 14-01-2016, 14:14   

Eeeeee tam, ostatnio wyciągałem półosie w kosiarce i nie odpinałem wahaczy, tylko odpiąłem kolumnę resorującą od zwrotnicy i wystarczyło :]

Klucz udarowy - elektryczny trzymam w domu :d
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-01-2016, 15:12   

Jak zbijesz lewy przegub zewnętrzny z tej francuskiej półosi na aucie bez uszkodzenia osłony gumowej i/lub przegubu wewnętrznego to masz u mnie skrzynkę wódki :wink:
 
 
BENNY777 
Forumowicz

Auto: BENNY777
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: SWARZĘDZ
Wysłany: 20-04-2016, 14:10   

Hugo napisał/a:
Jak zbijesz lewy przegub zewnętrzny z tej francuskiej półosi na aucie bez uszkodzenia osłony gumowej i/lub przegubu wewnętrznego to masz u mnie skrzynkę wódki :wink:


Aż taka problematyczna jest ta oś? Chciałem sam wymieniać przegub zewnętrzny ale teraz się zastanawiam czy jest sens.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-04-2016, 19:16   

BENNY777, przegub wewnętrzny jest w środku skrzyni i całość uszczelnia duża guma. Niestety lubią się rozsypać łożyska igiełkowe, więc walenie w przegub zewnętrzny na aucie jest mocno ryzykowne. Spuścić olej ze skrzyni, odkręcić 3 śrubki od gumy przy skrzyni i mamy półoś w rękach. To max. 10 minut roboty.
 
 
tom.f 
Forumowicz

Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 68
Skąd: Tczew
Wysłany: 21-04-2016, 10:13   

Polecam taki zestaw.Naprawde sie sprawdza,wymiana to sama pryjemnosc :)
http://allegro.pl/sciagac...5788851752.html
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-04-2016, 15:07   

tom.f napisał/a:
Polecam taki zestaw.Naprawde sie sprawdza,wymiana to sama pryjemnosc
http://allegro.pl/sciagac...5788851752.html
Genialne!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.