Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A] [4g18] Wymiana pierścieni - potrzebne części
Autor Wiadomość
japer 
Forumowicz

Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 35
Skąd: Jasło
Wysłany: 13-04-2017, 18:42   [CS3A] [4g18] Wymiana pierścieni - potrzebne części

Witajcie, to już drugi temat jaki dziś zakładam ale myślę że dobrze będzie jeśli te informacje znajdą się w osobnym wątku.

Czeka mnie wymiana pierścieni w silniku 4g18 (230t km) i prosiłbym Was o informacje jakie części są potrzebne przy wymianie - pierścienie, uszczelniacze zaworów i uszczelka pod głowice rzecz jasna, a reszta uszczelek? Czy kolektory też trzeba odkręcać? I jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicę - jaką firmę polecacie? Z dostępnych jest Elring oraz Reinz i bardziej bym polegał na tej drugiej, ktoś może jest już po wymianie i mógłby coś napisać?

Musze się wcześniej rozglądnąć za sensownymi zamiennikami bo z cenami w ASO wiadomo jak jest.
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 13-04-2017, 20:47   

Kolektory trzeba odkręcić i co za tym idzie dać nowe uszczelki. Jeszcze zdaje się uszczelki pod przyłącza wody. Zapewne też pod pokrywę zaworów komplecik. Uszczelniacz wałka rozrządu.
Pod głowice mechanik założył mi Reinza.
Pierścienie nie wiem jakie ale około 230 kosztowały.

Ja właśnie w poniedziałek odebrałem swojego po takiej naprawie i same graty i obróbka głowicy wyszło 1700.
 
 
japer 
Forumowicz

Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 35
Skąd: Jasło
Wysłany: 24-04-2017, 20:07   

Dzięki za odpowiedź rudi88! Odpisuje teraz bo dopiero skompletowałem części, kompletny zestaw uszczelek Reinz i pierścienie NPR europe, podejrzewam że te same co ty.

Swoją drogą jest drobne zamieszanie w katalogach pierścieni, i długo zastanawiałem się które wymiary są poprawne (w ASO nie mają takich informacji) i choć złożeniówki z japancars.ru podają numery OE MD361982 to w katalogach ten numer przypisywany jest do silników z oznaczeniem 4G18-2 montowany np w Protonach Waja a sam 4g18 ma inne wymiary.

Załączam wycinek katalogów NPR'a i TPR'a. Ale z tego co rozmawiałem z dystrybutorem tych pierścieni, sprzedali już z 50 kompletów więc musi się zgadzać.


 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 27-08-2017, 16:27   

rudi88, Rozummiem że robiłeś pierścienie bo brał olej? Możesz napisać co tam się wydażyło? Zapiekły się czy wydarłý? Dół też robiłeś?
_________________
SMK
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 27-08-2017, 16:41   

Brał ponad pół litra na 100 kilometrów. Pierścienie były kompletnie zapieczone. Dołu nie ruszaliśmy, mechanik powiedział że wszystko w bardzo dobrym stanie. Do tego uszczelniacze zaworowe bo skamieniały. Zawory i prowadnice okazały się dobre mimo jazdy na gazie.

Niestety, przy jeździe miejskiej praktycznie kilka godzin dziennie w korkach (TAXI) to olej trzeba zmieniać częściej niż zalecane. Dodatkowo taki silnik mimo przebiegu licznikowego faktyczne zużycie ma sporo większe.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 27-08-2017, 17:37   

No tak w mieście często nikt nie liczy motogodzin a w WWA trochę się stoi :)
Na 100 czy na 1000km? Wszystkie pierścienie były zapieczone czy tylko olejowe?
Ile cię wyszła cała zabawa jeśli można wiedzieć? Bo nie wiem czy mnie też to nie czeka...
_________________
SMK
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 27-08-2017, 18:09   

Zapieczone były tylko olejowe. Ciśnienie trzymał przy pomiarach i jeździł też normalnie.
Niestety właśnie ponad pół litra na sto kilometrów. Zabiłem na koniec pierwszy katalizator przez to.
Robiłem u kolegi w warsztacie. Więc dla mnie było to 3000 za całośc. W razie czego mogę dać namiary na warsztat. Znają się chłopaki na mitsubishi.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 27-08-2017, 18:48   

Poproszę o kontakt. Chętnie pogadam z nimi. Mam podobnie, moc jest, sprężanie dobre, oleju tylko mniej łyka niż u Ciebie.
Rozumiem, że od tego momentu już masz spokój?
Dużo już nalatałeś po naprawie?
_________________
SMK
 
 
japer 
Forumowicz

Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 35
Skąd: Jasło
Wysłany: 29-08-2017, 21:18   

Ja też już prawie 3 miesiąc po wymianie.

U mnie przy 230.000 przebiegu brał 0,5L na 1000km ostatniej zimy.

Jak go kupiłem w Rzeszowskim ASO to miał 154.000 i już troche sobie brał, sensu zalewania na przeglądach u nich przez poprzedniego właściciela olejem mobil1 MAXLIFE nawet nie skomentuje... Ja sam leje pełen syntetyk mobila ale postępującego procesu to nie zatrzymało.

No więc podobnie jak u rudiego88 u mnie były zapieczone wszystkie pierścienie i stwardniałe gumki uszczelniaczy, cała reszta była w bardzo dobrym stanie.
Pierścienie założyłem NPR - jedyna sensowna dostępna opcja - polecam hurtownie HIPOL, zapytajcie o rabat, wychodzi coś ok. 200 zł. Uszczelki - komplet Victora Reinza na cały silnik - 440 zł, ale o dziwo goście którzy robili głowice woleli założyć gumki uszczelniaczy elring bo tylko na takich bazują.

Zrobiłem już 3.000 km, ubyło coś ok. 15% zakresu min-max na bagnecie.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 06-10-2017, 00:40   

No mi w HIPOL'u proponują pierścienie TPR'a.
Co to za olej Mobil 1 Maxlife?
Jak zalejesz prawdziwy syntetyczny olej to pewnie ubytku nie będzie żadnego.
Docierałeś jakoś silnik po wymianie pierścieni? np. jazda 1000km w zakresie 2-3000RPM
_________________
SMK
 
 
japer 
Forumowicz

Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 35
Skąd: Jasło
Wysłany: 06-10-2017, 22:45   

smk, TPR to też b. dobra firma made in Japan. Jak ja zamawiałem w maju to handlowali tylko NPR.
M1 new life nie max life, pomyliło mi się.
Spalanie oleju z wcześniejszego posta było na pełnym syntetyku zalewanym od kilkudziesięciu tys. km.
Jako że miałem wymieniane tylko pierścienie bez panewek, mechanik nie zalecał typowego docierania, a zamiast tego spokojną jazdę przez pierwsze powiedzmy 1000 km bez katowania.
Właśnie stuknęło mi 11.000 km od roboty, na wakacjach zrobiłem ok. 5.000 z czego 3.000 po autostradach , w sumie przez te 11.000 spaliło ok. 250-300 ml oleju, oby po zimie efekt się utrzymał ;)
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-02-2018, 22:33   

Widać te 4g18 to jakieś padło. U mnie też to samo. 200tyś przebiegu a znika 0,5l na 1000km . Moc idealna, wszystko pracuje jak należy , nie kopci , kompresja w normie więc jak w morde strzelił pasuje do zapieczonych pieścionków. Możecie podać mi sklep , dokładną listę i nr części które zakupiliście do remontu ?. Przekalkuluję czy lepiej zrobić to czy lepiej dolewać ;)
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 26-02-2018, 22:56   

Sklep z pierścieniami i innymi gratami do silnika to HIPOL - http://www.hipol.pl/index...zesci-silnikowe

Resztę części dostaniesz w IC lub Iparts.pl

Potrzebne będzie:

- pierścienie - 200PLN
- uszczelniacze zaworowe 120PLN
- uszczelka głowicy 100PLN
- śruby głowicy 150PLN
- olej
- pasek rozrządu 50PLN
- napinacz paska 70PLN
- uszczelniacz wałka i uszczelniacz wału 70PLN
- płyn chłodniczy
- planowanie głowicy + ew. obróbka - 500PLN



ja dodatkowo zmieniłem 10 szklanek bo się poddały
_________________
SMK
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-02-2018, 08:45   

Dzięki kolego SMK. Bardzo cenne info. A robocizna ile średnio może kosztować przy tej operacji ?. Mazowieckie .
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 27-02-2018, 18:16   

1000 PLN to powinna być cena max za taką usługę, bo to nie jest jakieś rocket science przy tym silniku. Problem w tym, że nie każdemu się chce bawić w to.
_________________
SMK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.