[II 2.2 DID] MIVEC 177km, częste wypalanie DPF'a. |
Autor |
Wiadomość |
Walenhovv
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander ii
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2022 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2022, 21:07 [II 2.2 DID] MIVEC 177km, częste wypalanie DPF'a.
|
|
|
Cześć,
Posiadam Outlandera już 4 rok. końcówka 2011 roku aktualny przebieg 179k (jak w tytule 2.2 DID MIVEC 177km). Od dłuższego czasu często mi się wypala DPF. Ostatni miesiąc co pomiędzy 160km a nawet 90km (w zależności od tego czy jest trasa czy samo miasto). Potrafię przejechać 500km trasę bez wypalania ale wjadę tylko do miasta gdzie zwalniam i prędkość wraz z obrotami spadają to zaczyna wypalać. Podczas ów wypalania (wiem kiedy bo wpiąłem sobie żaróweczkę pod grzanie lusterek a za każdym razem je grzeje wypalając) gdy depnę mocniej na drugi czy trzecim biegu to za autem widać delikatny dym koloru szarego, ciemno-szarego, lub niebieskiego. Był łatany kolektor bo okazało się że jest pęknięty i dlatego może częściej wypalać. Był czyszczony filtr DPF (płukany). Teraz wymieniłem olej i filtr bo przyszedł na niego czas. Kolejnym moim tropem są wtryski. Możecie mi polecić jakiś warsztat w Warszawie? Boję się iść gdziekolwiek bo można się mocno naciąć na "specjalistów" gdzie naciągną a wystarczyłoby podkładki wymienić. Czy może macie jakieś inne tropy?
Strasznie mnie denerwuje ten DPF a nie chcę go usuwać bo amputacja bolącej nogi to nie jest satysfakcjonujące mnie rozwiązanie .
Dzięki serdeczne za pochylenie się nad moim problemem.
[ Dodano: 27-08-2022, 08:18 ]
Zrobię małą adnotację. Okazało się że pomimo już spawanego kolektora znowu pękł... zespawany ponownie (brak smrodu podczas wypalania wewnątrz auta). Zregenerowane turbo bo okazało się że złapało luzy. Wyczyszczony filtr DPF, wymieniony filtr paliwa przy okazji bo i tak miałem. Samochód przejechałem od wyjechania z serwisu 200km i niestety już się dwa razy wypalał. Na komputerze zero błędów. :/ po ostatnich nakładach finansowych zaczynam poważnie rozważać usunięcie tego cholernego filtra bo już mi ręce opadają... wyczytałem jeszcze gdzieś że może być jakiś czujnik walnięty. Ale jakto sprawdzić to nie wiem... |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1929 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 27-08-2022, 08:44
|
|
|
Czy kasowałeś inspekcję olejową MUTem?
U mnie (1,8DiD) w trasie wypalał co mniej więcej 500 km a w mieście też potrafił wypalać co 150 -200 km.
Ostatnio po skasowaniu serwisu olejowego w trasie było 900 km. W mieście jeszcze nie sprawdzałem, bo teraz auto nie jeździ w mieście. |
|
|
|
 |
Walenhovv
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander ii
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2022 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2022, 10:04
|
|
|
Cześć apikus ,
Dzięki za sugestię. Rozumiem że mowimy o jakimś interfejsie diagnostycznym? Niee, inspekcje olejową resetuję tylko tym manualnym sposobem poprzez przycisk na desce. Polecasz podjechać do ASO lub jakiegoś serwisu specjalizującego się w Mitsubishi i poprosić o skasowanie, ewentualny reset ów Mutem? |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1929 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 27-08-2022, 21:49
|
|
|
Cześć Walenhovv,
Tak to interface diagnostyczne specjalnie dla Mitsubishi.
No chyba tylko ASO albo serwis Mitsumaniaków, mogą mieć MUTa. |
|
|
|
 |
Walenhovv
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander ii
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2022 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2022, 09:12
|
|
|
Właśnie myślałem o Mitsumaniakach bo już u nich byłem nie raz. Dzięki za pomoc. Dam znać czy pomogło.
[ Dodano: 23-09-2022, 11:22 ]
Cześć,
Filtr jeszcze dopalony serwisowo. Wszystko zresetowane MUTem. Wypalanie według komputera powinno być już co 400km jednakże wypalał co równe 100... Poddałem się - dziad usunięty. |
|
|
|
 |
|