Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaż zawieszenia tylnego
Autor Wiadomość
kazma 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 1 2.4 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Giżycko
Wysłany: 11-06-2020, 21:26   Demontaż zawieszenia tylnego

Witam.
Czy ktoś demontował całe zawieszenie tylne aby dostać się do belki tylnej?
Ja utknąłem na fazie demontażu piasty z ramienia zwrotnicy, nie idzie jej wyciągnąć przy pomocy ściągacza. Wszystko jest poodkręcane, kolejny pomysł jest taki żeby spróbować wyciągnąć pół oś ze zwrotnicy a jak to się nie uda to zdjąć obie zwrotnice z półosią i dyfrem. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to ruszyć ewentualnie jak zdjąć pół oś ? Posiłkuję się serwisów ką ale nie uwzględnili tam że za 16 lat ktoś będzie się przy tym dłubał :P
 
 
Pioter_86 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma, lancer gti, outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 20
Skąd: Giżycko
Wysłany: 12-06-2020, 22:13   

W zależności od szczęścia różnie może się to skończyć.
Ja musiałem pociąć kątówką większość śrub i kilka wahaczy ze względu na stojące śruby w tulejach.
Czasami nawet indukcja i 6 kg młot nie daje rady wyrwać półośki i trzeba szukać całości z odzysku.
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 14-06-2020, 19:25   

Możesz odkręcić wał napędowy, zaciski, odpiąć linki ręcznego i zdemontować całość z dyfrem i kpl wahaczy. Jak będzie na zewnątrz wszystko to będzie łatwiejszy dostęp do śrub. Przerabiałem już taki egzemplarz jeden amortyzator został w wahaczu bo nie poszła śruba a drugi dało się odkręcić. Jak już było wszystko na zewnątrz to tylko śruba amortyzatora nie poszła reszta bez problemu tzn zapuszczone wszytko penetrantem dobry klucz i porządna rura grubościenna metrowej długości.
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-06-2020, 23:24   

Zdejmowałem ostatnio wahacz wzdłużny żeby wymienić w nim tuleje i nie było większych problemów. Jedynie śruba która trzyma ten wahacz tzw. Dogbone zapiekła się w tulei i trzeba było ciąć (ta do regulacji zbieżności), reszta poszła ok. Miałem wymienić też wahacz w kształcie banana profilaktycznie ale jak zobaczyłem gdzie jest śruba przy wózku to nie ryzykowałem bo jak by się urwała to trzeba rwać wózek. Z tego co widziałem to piasta jest zespolona z tym dużym wahaczem a łożysko jest wprasowywane a nie jak w innych autach wymienne razem z piastą.
 
 
starzec 00 
Forumowicz

Auto: outlander l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2019
Posty: 31
Skąd: Puławy
Wysłany: 06-07-2020, 22:59   

kazma, jeżeli półoś nie wychodzi od strony koła to wysuń ją od strony dyfra, serwisówka uwzględnia taką opcję.
 
 
kazma 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 1 2.4 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Giżycko
Wysłany: 17-07-2020, 09:52   

Póki co dyfer z całą półosią został zdjęty , belka wyszła i poszła do piaskowania. Cały tył mam już praktycznie wyczyszczony. Teraz zabezpieczenie coo var na miejsca gdzie rdza nie odeszła.
 
 
elektro254 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2019
Posty: 1
Skąd: Ostrołęka
  Wysłany: 16-01-2021, 12:31   sanki

Ja w przyszłym tygodniu będę wymieniał sanki/belkę + wahacze na tyle (wyrwane ucho wahacza).
Kupiony zamiennik prawdopodobnie z Chin (na allegro obecnie mają tego dużo i 4razy taniej niż pospawane stare), wygląda rewelacyjnie.
Dam znać po wymianie czy wszystko ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.