| 
		[EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Zhan  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-12-2008, 22:42   [EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
od jakiegos czasu moje auto dreczy pewna niegrozna ale nieprzyjemna przypadlosc, otoz przepustnica sie przycina... na poczatku myslalem, ze to linka od pedalu gazu ale linka chodzi luzniutko a efekt jest wyczuwalny juz na przepustnicy, z odlaczona linka nawet...
 
objawia sie to tak, ze czasem jak zdejme noge z gazu (na przyklad na dluzszym dojezdzie) to zeby pozniej przyspieszyc musze jakby zerwac pewnien opor, ktory jest na samym poczatku... czasem lzej, czasem mocniej, czasem odczucie jest zblizone do tego kiedy sie wciska przycisk pod pedalem gazu.
 
czy to moze byc jakas awaria czy takie objawy moze dac zasyfiona przepustnica?
 
przebieg auta to jaies 225 tys
 
 
Pozdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 12:27, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ajsi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 00:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja mam przejechane 130tkm i mam podobnie ale nie szukałem przyczyny i nie wiem czy to przepustnica. Po prostu się przyzwyczaiłem i nie zwracam na to uwagi.
 
Pozdrawiam! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zhan  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 00:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no ja tez z tym jezdze kilka miesiecy ale irytuje mnie to wiec jesli pomogloby czyszczenie to czemu nie... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 00:21   Re: czy szykuje sie czyszczenie przepustnicy?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Zhan napisał/a: | 	 		  witam,
 
 
od jakiegos czasu moje auto dreczy pewna niegrozna ale nieprzyjemna przypadlosc, otoz przepustnica sie przycina... na poczatku myslalem, ze to linka od pedalu gazu ale linka chodzi luzniutko a efekt jest wyczuwalny juz na przepustnicy, z odlaczona linka nawet...
 
objawia sie to tak, ze czasem jak zdejme noge z gazu (na przyklad na dluzszym dojezdzie) to zeby pozniej przyspieszyc musze jakby zerwac pewnien opor, ktory jest na samym poczatku... czasem lzej, czasem mocniej, czasem odczucie jest zblizone do tego kiedy sie wciska przycisk pod pedalem gazu.
 
czy to moze byc jakas awaria czy takie objawy moze dac zasyfiona przepustnica?
 
przebieg auta to jaies 225 tys
 
 
pozdrawiam | 	  
 
 
spróbuj lekko wkręcic śrubkę zgrubną przy przepustnicy  , jak obroty wzrosną to przykręc śrubkę   (wkręcając )  lekko dawkę powietrza na kolektorze ssącym powinno byc ok.   
 
 
Ps. przepustnica powinna byc zawsze min. uchylona | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cuuube [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 01:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w zeszlym roku stalo mi sie kilka razy to samo 	  | Zhan napisał/a: | 	 		  | na poczatku myslalem, ze to linka od pedalu gazu ale linka chodzi luzniutko a efekt jest wyczuwalny juz na przepustnicy, z odlaczona linka nawet... | 	  i zlalem temat ale w tym ostatnio czesciej sie dzieje bo caly czas jest na minusie i autko wiecej troche stoi...po czym sa takie efekty. czyszczenie przepustnicy tu chyba nie pomoze mnie sie wydawalo ze to sie kontruje cos na zewnatrz kolektora na "trzpieniu " na ktorym obraca sie linka i cala reszta a nie sama przepustnica...
 
 
podrzuce Piotrkowi na gadulca linka z tym tematem on mial Gala dlugo wiec moze tez to wystapilo w jego furmance     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roch_27  		  
		 
         moderator Nutrix Bi-Turbo
  
  
                  Auto: Arteon Shooting Brake R 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 09:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cuuube napisał/a: | 	 		  podrzuce Piotrkowi na gadulca linka z tym tematem on mial Gala dlugo wiec moze tez to wystapilo w jego furmance    | 	   u mnie nic takiego nie występowało       
 
Proponuję zrobić tak jak napisał Bartek      deejay - powinno być oki.
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident   
 
 
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sampler  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2355 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 10:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Proponuje naoliwic os przepustnicy. Daje to efekt. | 
             
						
				_________________ BYŁY:
 
GALANT E34 1.8 TD 
 
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V 
 
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V 
 
Xsara 1.4i
 
 
SĄ:
 
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 
Peugeot 308 2.0 HDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zhan  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 10:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sampler napisał/a: | 	 		  | Proponuje naoliwic os przepustnicy. Daje to efekt. | 	  
 
 
trzeba cos rozkrecac aby ja naoliwic? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sampler  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2355 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 11:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jezeli pomoze wpuszczenie kilku kropel oelju w okno pod sprezyna to nie trzeba. | 
             
						
				_________________ BYŁY:
 
GALANT E34 1.8 TD 
 
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V 
 
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V 
 
Xsara 1.4i
 
 
SĄ:
 
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 
Peugeot 308 2.0 HDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yaro1976  		  
		 
         Mitsumaniak Bądź człowiekiem!
  
  
                  Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 11:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pany zanim zaczniecie oliwić, smarować, czy też kręcić śrubkami zróbcie co następuje:
 
 
1. odkręcić i zdjąć gumę dolotową, łatwiej jest jak się rozepnie filtr powietrza i razem z przepływomierzem się całość wyciągnie (uważać na siatkę przepływomierza!)
 
2. używając jakiejś benzynki, lub WD40 należy za pomocą szmatki wyczyścić nagar zbierający się na styku klapki przepustnicy i gardzieli dolotu, mnie wystarczają długie palce   , ciągnąc za linkę otwieracie przepustnice tak aby zrobić sobie dojście i czyścicie zarówno gardziel po całym obwodzie jak i samą klapkę przepustnicy również dookoła, jeżeli pod palcem wyczuwacie wyraźny próg na styku ścianki dolotu i przepustnicy, i środki chem. go nie ruszają to należy użyć drobnego papieru ściernego, urobek odsysałem za pierwszym razem odkurzaczem (tak na wszelki wypadek)
 
3. i składacie to nazad
 
 
 naprawdę potrafi się tam zebrać sporo syfu, jest to szczególnie dokuczliwe jak się ma automat, który to rusza przy najmniejszym dotknięciu pedału gazu, i takie przystopowanie i użycie większej siły nogą powodowało szarpanie podczas ruszania, teraz regularnie jak tylko poczuję opór na pedale gazu i szarpanie prze ruszaniu tym spowodowane, czyszczę przepustnicę w ww opisany sposób i za każdym razem przynosi to pożądany efekt.
 
 
Tak więc polecam najpierw spróbować tego, a ewentualnie jeżeli zawiedzie dalej kombinować. góra 15 min roboty, w u mnie pomaga.
 
 
pzdr
 
yaro | 
             
						
				_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam  chciał byś być przez nich traktowanym!" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cuuube [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 14:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | używając jakiejś benzynki, lub WD40 należy za pomocą szmatki wyczyścić nagar zbierający się na styku klapki przepustnicy i gardzieli dolotu, | 	   przy poprzednim aucie stosowalem(na odpalonym silniku)2 razy jakis specjalny srodek  do czyszczenia nagarow w kolektorach
 
 	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | naprawdę potrafi się tam zebrać sporo syfu, jest to szczególnie dokuczliwe jak się ma automat, który to rusza przy najmniejszym dotknięciu pedału gazu, | 	   ja i Zhan mamy automaty a Ajsi nie pamietam , moze warto pojsc tym tropem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roch_27  		  
		 
         moderator Nutrix Bi-Turbo
  
  
                  Auto: Arteon Shooting Brake R 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 15:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cuuube napisał/a: | 	 		  | ja i Zhan mamy automaty a Ajsi nie pamietam , moze warto pojsc tym tropem | 	   a jak z operacją "junkers"    też macie     -  może tym tropem      
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident   
 
 
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cuuube [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 15:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | roch_27 napisał/a: | 	 		  | a jak z operacją "junkers"   | 	   pisz po naszemu Piotrek | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yrdn  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: SB 1.8 2009 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 216 Skąd: kujawsko-pomorskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 16:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ameryki nie odkryłem jak widzę, ale u mnie też to występuje    
 
Jest to bardzo denerwujące, ale można się do tego przyzwyczaić. 
 
Tylko po co? Zgodzę się z twierdzeniem, że jeśli nie mamy na coś 
 
wpływu nie ma sensu się irytować - tu, tak jak czytam wpływ mamy   
 
 
Jak tylko zrobi się nieco cieplej zastosuję procedurę opisaną przez yaro   
 
PS. Powiększę grono "przypadłościowców" czyli posiadaczy AT  -potwierdzam, że
 
u nas jest to wyjątkowo odczuwalne.
 
 
pozdr. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roch_27  		  
		 
         moderator Nutrix Bi-Turbo
  
  
                  Auto: Arteon Shooting Brake R 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2008, 19:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cuuube napisał/a: | 	 		   	  | roch_27 napisał/a: | 	 		  | a jak z operacją "junkers"   | 	   pisz po naszemu Piotrek | 	   miałem na myśli LPG     
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident   
 
 
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |