Rozładowany akumulator |
Autor |
Wiadomość |
conrad
Mitsumaniak

Auto: Lancer 06' 4G18
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-12-2009, 23:56 Rozładowany akumulator
|
|
|
Auto stało około tygodnia w garażu...podczas próby uruchomienia okazało się, że w auce "nie ma prądu" (rozrusznik nie drgnął)...zastanawiam się co mogło "wyssać" prąd z akumulatora przez te kilka dni: syrena alalmu? Auto ma gwarancję, mam zamiar pojechać do serwisu, użytkowników tego modelu prosoiłbym wcześniej o ewentualne sugestię... |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 05-12-2009, 10:42
|
|
|
U mnie tak w maździe bylo - ale akumulator mial 4 lata i alarm mój ciągnął troche prądu - z powiadomieniem radiowym - po 2 tyg samochodu nie dalo się odpali - potem to spadlo w mrozy do 2-3 dni i czas bylo zmienic na nowy. Ale jak samochód jest nowy to może zasniedziale klemy, jakies przebicie - najlepiej sprawdzić pobór prądu przy wyłączonym zaplonie i włączonym i wyłączonym alarmie - w serwisie to zrobia - jak przy wylaczonym alarmie bedzie jakiś pobór to znaczy że coś źle styka |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
ApAcHoS
Mitsumaniak

Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 434 Skąd: WWL
|
Wysłany: 05-12-2009, 13:41 Re: Rozładowany akumulator
|
|
|
Przy okazji jaki amperaż masz w swoim aku ?? |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 05-12-2009, 22:33
|
|
|
W maździe 2.3 bylo chyba 55 albo 60 . W lancerze 2.0 mam 60 - ale już powoli szykuje się do wymiany - odpala z pierwszego ale juz przy odpalaniu zdalnym - niestety nie odpala - chwilowy spadek napięcia miesci się miedzy 6 a 7 V co resetuje centralę alarmową i nie pozwala na odpalenie silnika - a na zimę zdalny rozruch jest mi potrzeby i bede musial wymieni AKU. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
ApAcHoS
Mitsumaniak

Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 434 Skąd: WWL
|
Wysłany: 06-12-2009, 11:31
|
|
|
To jaki będziesz kupował? |
|
|
|
 |
paulostan
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 17 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24-12-2009, 01:16
|
|
|
Jaki typ akumulatora polecacie do lanera 2,0 ? |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-12-2009, 14:41
|
|
|
Varta Blue Dynamic D47 60Ah 12V |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-12-2009, 11:42
|
|
|
No i wlasnie taką pojemność pewnie kupię ale lepszy jest Varty Bannera czy jeszcze inne |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 26-12-2009, 17:19
|
|
|
Karwoś,trudne pytania zadajesz…
Wg. jednych markowy akumulator jest jednorazowy i pracuje tyle ile gwarancja obejmuje (co juz sie przekonalem, ze prawda nie jest), wg. drugich tanie i drogie „niczym się nie roznia oprocz naklejki” wiec po co przepłacać (to takze w pelni nie jest prawda)...
Prawda jest taka, ze jak kupisz „dlugoleżakowany” akumulator to nieważne jakiej firmy i tak padnie…
Wybor nalezy do Ciebie, ale sklanialbym sie ku propozycji sla. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 28-12-2009, 21:14
|
|
|
Generalnie bede kupował w sklepie gdzie codziennie nowe akumulatory dowożą - mają bardzo duży ruch i opon i akumulatorów więc o leżakowanie sie nie przejmuje. Ten mój jest jeszcze orginalny - ale ma bardzo duży spadek napiecia przy zapalaniu - do ok 6V (gdzie w nowym dopuszczalne to 10V) - oczywiscie przy minus 17 pali z pierwszego. Ale denerwuje mnie niemożność odpalenia zdalnego - tan niskie chwilowe napiecie centrala alarmowa bierze za odlaczenie alarmu. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
.TM
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 298 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-12-2012, 16:52 [CS3A 1.6]
|
|
|
Dzisiaj rano nie mogłem otworzyć auta z pilota. Auto stało w garażu od tygodnia. Po kilku próbach udało się otworzyć z kluczyka, ale o uruchomieniu mogłem tylko pomarzyć. Podniosłem maskę i słyszę bardzo cicho grającą syrenę alarmu. Alarm mam podłączony do świateł pozycyjnych, przy otwieraniu i zamykaniu normalnie nie wydaje żadnych dźwięków, ale ostatnio przy zamykaniu zaczął wydawać specyficzne piski. Miałem nadzieję, że mu przejdzie, no i przeszło...
Akumulator wymieniany w tym roku z fabrycznego na Yuasa.
Jakieś pomysły co mogło rozładować akumulator do takiego stopnia?
Czy to problem z alarmem?
W jaki sposób po naładowaniu akumulatora uniknąć podobnych sytuacji? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-12-2012, 17:17
|
|
|
.TM - podstawa to zmierzyć ile pobiera prądu samochód w spoczynku. Odpinasz klemę plusową i podpinasz ją przez miernik ustawiony na mA.... Jak jest koło 100mA to chyba ok, jak sporo więcej to szukasz problemu... |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-12-2012, 22:55
|
|
|
Moim skromnym zdaniem 100mA to już raczej nie jest OK. Przez 10h ucieknie Ci w ten sposób amperogodzina, przez tydzień zajedziesz przeciętny aku do tego stopnia że prawdopodobnie nie odpalisz. (dodaj do tego że np alarm zacznie wyć bo wykryje spadek napięcia to i automatycznie pobór będziesz miał większy - błędne koło).
Myślę że "OK" kończy się w okolicach 30-40mA poboru.
Jak będziesz odpinał klemę to po podłączeniu do miernika odczekaj chwilę. Nie wiem czemu ale mi misiek ciągnął przez jakieś 5-10 sekund około 200mA, być może komputer coś sobie liczył i sprawdzał obwody... nie wiem. Potem wróciło do jakichś normalnych wartości, nie pamiętam już jakich ale na 100% <30mA.
A szukanie samego problemu to wiesz - odpinasz po kolei bezpieczniki i jazda, jak pobór spadnie to wiesz co Ci kradnie prąd
Jako anegdotkę dodam tylko, że mi kiedyś w innym aucie uciekało (sic!) 3,5A non-stop. Nawet po wyjęciu wszystkich bezpieczników . Problemem okazał się być zwarty jakiś mostek prostowniczy w alternatorze.
Powodzenia |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-12-2012, 09:53
|
|
|
kgebczyk - Podałem 100mA bo kiepski alarm + kiepskie radio tyle potrafi wziąć..... Ale jak zmierzy to będzie już coś wiedział... I pierwsze do sprawdzenia jest alarm i radio bo nie sądzę, żeby auto potrafiło sprawić takie problemy... |
|
|
|
 |
.TM
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 298 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-12-2012, 17:18
|
|
|
Auto uruchomiłem odpalając przez kable od innego auta bez najmniejszego problemu. Alarm to montowany w ASO model AMX. Radio fabryczne P301, ostatnio podpiąłem do niego wzmacniacz anteny, który podejrzewam o wygenerowanie problemu więc zdemontuje go jako pierwszego.
Niestety nie miałem miernika i nie sprawdziłem poboru prądu. |
|
|
|
 |
|