Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Awaria pompa wody, cieknie już trzecia pompa
Autor Wiadomość
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 23-06-2021, 18:03   [MSS 1.6] Awaria pompa wody, cieknie już trzecia pompa

Witam

W zeszłym roku w październiku zaczęło mi cieknąć z pompy wody, z zaworka bezpieczeństwa. Lało się dość konkretnie, ale tylko na postoju lub na jałowych obrotach silnika. Potrafiła nawet temperatura lekko skoczyć i wiatrak się uruchamiał.
Więc wymieniłem zepsutą pompę na pompę firmy no-name i po pół roku stało się to samo - znowu wyciek z zaworka, ale mniejszy niż za pierwszym razem. Pojawiała się mała kałuża na postoju i nic poza tym.
No to znowu wymieniłem pompę, tym razem na firmę Aisin i nie zgadniecie co się stało po niecałych dwóch miesiącach używania stało... znowu cieknie z zaworka. Teraz trochę bardziej niż poprzednim razem, bo ubytek płynu w zbiorniczku jest wyraźny.

o co chodzi? Czy problem jest gdzieś indziej czy takie wadliwe pompy produkują?

Nie wiem czy to ma związek ale dodam, że równo rok temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą - spaliny dostawały się do układu chłodzenia. Układ chłodzenia nie był płukany.

Oraz, żeby było śmieszniej, zauważyłem dzisiaj, że płyn w zbiorniczku zmienił kolor na brązowy. Nie wiem kiedy to się stało, raczej niedawno, ale chyba jedno z drugim jest powiązane.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-06-2021, 18:15   

A co wlewałeś zwykłą wodę czy gotowy płyn :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 23-06-2021, 19:51   

Gotowy płyn, ale nie dam sobie ręki uciąć, że mechanik, albo ktoś dużo wcześniej nie wlewał wody.
W każdym razie płyn przez ostatni rok był ładny, przejrzysty. Kolor zmienił się niedawno i teraz jak wyciągnąłem trochę wody ze zbiorniczka to widzę, że jakiś syf się osadza na dnie.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-06-2021, 20:03   

Zrób test czy spaliny nie przedostają się do płynu. Jak tak to uszczelka pod głowicą lub głowicą walnięta. Przy wymianie uszczelki głowicą była sprawdzana? Jak głowicą i uszczelka ok to porządnie wypłukać układ i zalać płynem chłodzącym. I czy pewny jesteś ze to z pompy cieknie?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-06-2021, 20:04   

Prawdopodobnie to korozją.
Trzeba przepłukać układ, zalać nowy płyn i obserwować.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-06-2021, 21:21   

No ale jak ucieka zaworkiem to ciśnienie za duże i albo to głowicą lub uszczelka chyba że tak zamieniona chłodnica że się wszystko gotuje.
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 24-06-2021, 08:06   

kuba!!! napisał/a:
Zrób test czy spaliny nie przedostają się do płynu. Jak tak to uszczelka pod głowicą lub głowicą walnięta. Przy wymianie uszczelki głowicą była sprawdzana? Jak głowicą i uszczelka ok to porządnie wypłukać układ i zalać płynem chłodzącym. I czy pewny jesteś ze to z pompy cieknie?


Była sprawdzana szczelność i planowana. Z pompy na 100%, po raz 3 z tego samego miejsca - zaworka bezpieczeństwa.

Bizi78 napisał/a:
Prawdopodobnie to korozją.
Trzeba przepłukać układ, zalać nowy płyn i obserwować.


To chyba zrobię w pierwszej kolejności. Tylko, czy to możliwe, że płyn mógł uwalać pompę przez te kilka razy?

kuba!!! napisał/a:
No ale jak ucieka zaworkiem to ciśnienie za duże i albo to głowicą lub uszczelka chyba że tak zamieniona chłodnica że się wszystko gotuje.


Tylko, że nie ma innych objawów, że to uszczelka poza tym, że cieknie z pompy. Temperatura sztywno się trzyma podczas jazdy, nie bulgocze w zbiorniczku ani nie wyrzuca woy.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-06-2021, 20:23   

To na pewno nie wina pompy wody, w moim Space Starze zakładałem jakaś najtańszą pompę w zeszłym roku i sucho.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-06-2021, 20:50   

Tylko użyj jakiejś płukanki a nie samej wody. Wiesz jak płukać układ?
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 25-06-2021, 11:15   

kuba!!! napisał/a:
Tylko użyj jakiejś płukanki a nie samej wody. Wiesz jak płukać układ?


Tak, właśnie płukam układ. Spuściłem wodę z chłodnicy, wlałem płukanke firmy Prestone i zagrzałem auto, żeby płyn się dokładnie wymieszał. Włączyłem też grzanie, żeby do nagrzewnicy doszło.

Tylko teraz zauważyłem kolejny niepokojący objaw. Oprócz kapania wody z pompy doszło bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym, nie widziałem tego wcześniej, a sprawdzałem niedawno. I to już wygląda na uszczelkę pod głowicą :cry: . Ja rozumiem, że układ musi się odpowietrzyć, ale żeby bulgotało cały czas to trochę za dużo.

Poza tym wszystko ok, wentylator się nawet nie włączył, wskazówka temperatury sztywno na prawidłowym poziomie.

[ Dodano: 25-06-2021, 11:29 ]
Mam jeszcze jedną teorię. Może to przez zaworek w pompie z której kapie woda dostaje się powietrze do układu. Pompa próbuje zrobić ciśnienie i zasysa powietrze przez zaworek, które następnie wychodzi w postaci bąbelków w zbiorniczku.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-06-2021, 11:36   

Zobacz jeszcze w jakim stanie masz korek chłodnicy. Masz założoną instalację LPG? Na allegro możesz kupić tester na obecność spalin (CO2) w plynie chłodzącym, kostuje ok 15-25zł i bedziesz wiedziałczy to uszczelka.
Jako że mieszkasz w Warszawie to widzę że od ęki mają w Petrostar https://www.petrostar.pl/...cy-10ml,p917395
Zrób test i napisz co z niego wyszło?

[ Dodano: 25-06-2021, 11:38 ]
Zaworek działa w jedną stronę, chyba że dostał sie do niego np kawałek rdzy i go zablokował, ale to możesz sprawdzić.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-06-2021, 12:11   

Bulgotanie to może układ się odpowietrza.
Dodatkowo warto spuścić płyn też z bloku silnika.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 25-06-2021, 15:33   

kuba!!! napisał/a:
Zobacz jeszcze w jakim stanie masz korek chłodnicy. Masz założoną instalację LPG? Na allegro możesz kupić tester na obecność spalin (CO2) w plynie chłodzącym, kostuje ok 15-25zł i bedziesz wiedziałczy to uszczelka.
Jako że mieszkasz w Warszawie to widzę że od ęki mają w Petrostar https://www.petrostar.pl/...cy-10ml,p917395
Zrób test i napisz co z niego wyszło?

[ Dodano: 25-06-2021, 11:38 ]
Zaworek działa w jedną stronę, chyba że dostał sie do niego np kawałek rdzy i go zablokował, ale to możesz sprawdzić.


Korek chłodnicy wygląda ok. Ale to chyba zły trop, bo czy w takim układzie chłodzenia korek może mieć znaczenie? Za duże ciśnienie wody czy powietrza w układzie ma ujście w zbiorniczku wyrównawczym, który nie jest szczelny (ma taki wężyk którym dochodzi powietrze) i chyba raczej prędzej w zbiorniczku będzie bulgotać niż wypuszczać korkiem.

Tester muszę sobie ogarnąć, ale wyjechałem na wieś, więc tak szybko tego nie załatwię.


Bizi78 napisał/a:
Bulgotanie to może układ się odpowietrza.


No przy drugim płukaniu i ponownym rozgrzaniu silnika już nie bulgotało. Muszę to jeszcze poobserwować czy będzie bulgotać jak już zaleje płynem.

Bizi78 napisał/a:
Dodatkowo warto spuścić płyn też z bloku silnika.


Podpowiesz mi jak to zrobić? Odkręcając jakiś wężyk czy jest jakiś zawór? A potem jak zalać na nowo do bloku silnika, też do wężyka?
Bo tak się zastanawiałem, że jak wymieniam tylko wodę w chłodnicy to zostaje trochę w silniku. I teraz jak będę już zalewał płynem, to nie będę miał 100% płynu w układzie tylko dajmy na to 50% a drugi 50% to będzie woda.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-06-2021, 15:47   

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 25-06-2021, 17:16   

Dzięki za schemat działania, ale nie znalazłem u siebie tych wyjść, może dlatego, że mój silnik to ani MPI ani GDI. Nie znalazłem też odpowietrzenia na obudowie termostatu.

W każdym razie zalałem już układ świeżutkim płynem. Weszło ok. 3L, mam nadzieje, że to wystarczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.