Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] Pozakupowy serwis olejowy i...
Autor Wiadomość
majo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 41
Skąd: śląskie
Wysłany: 13-09-2021, 20:37   [II 2.4 MIVEC] Pozakupowy serwis olejowy i...

Cześć.
Od kilkunastu dni jestem posiadaczem Outlandera II 2,4 2011/2012 z manualną skrzynią i mimo że do kolejnego serwisu olejowego zostało wg naklejki/przywieszki jeszcze trochę czasu postanowiłem wymienić już teraz wszystkie bo też info mam nie pełne - brak info co do skrzyni biegów, mostu i skrzyni redukcyjnej
Nakulane ma niespełna 100kkm czyli jakby niebyło już zaniedbany serwis mechanizmu różnicowego.
Pytanie czy prośba o sugestie była już niejednokrotnie ale ja też poproszę:
Jakie oleje polecacie? Ja rozmyslam nad Valvoline lub Motul.
Biorąc pod uwagę;
- Olej do skrzyni biegów GL-3 SAE 75W-80 2,5L
- Olej do skrzyni rozdzielczejGL-5 SAE 80
- Olej w tylnym mechanizmie różnicowym GL-5 SAE 80
żeby nie kapkować różnych olei można zastosować jeden GL-5 SAE 80? czy może coś stoi na przeszkodzie?

Co jeszcze powinienem wymienić poza płynami eksploatacyjnymi przy tym przebiegu tak dla spokojnego dłuuugiego użytkowania.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez majo 17-09-2021, 16:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-09-2021, 21:01   

majo napisał/a:
Co jeszcze powinienem wymienić poza płynami eksploatacyjnymi przy tym przebiegu tak dla spokojnego dłuuugiego użytkowania.

Wymiana rozrządu (chyba, że to łańcuch, wtedy sprawdzenie), wymiana pasków osprzętu, kontrola i czyszczenie układu hamulcowego, sprawdzenie zawieszenia (szarpaki na stacji diagnostycznej), kontrola ogumienia, sprawdzenie elektryki i oświetlenia. Warto sprawdzić geometrię zawieszenia.
Płyny eksploatacyjne wszystkie : Olej silnikowy, olej do skrzyni biegów i mostów, płyn hamulcowy, płyn chłodzący, płyn do układu wspomagania. Jak sprzęgło hydrauliczne to też warto wymienić płyn- jest taki sam, jak do hamulców.
To taki zestaw, który IMHO warto zrobić w kupionym z rynku wtórnego aucie. Wtedy NA PEWNO wiesz, co masz.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 14-09-2021, 08:53   

Siemka, tez przerabiałem ten temat, z tym że ja mam napęd tylko na przód więc odpada mi most i dyfer, tam idzie inny olej. Masz tu linka do mojego tematu i tam koledzy mi pomogli w ogarnieciu auta.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109778
Jak dopiero zakupiłeś auto to przedzwoń do aso, podaj VIN i zapytaj o akcje serwisowe, może na coś sie łapiesz, u mnie wymienili pasek osprzętu i mechanizm wycieraczek, oczywiscie za free. Rozrząd jest na łańcuchu, jeśli masz realnie koło 100kkm przebiegu to raczej nie masz co sie martwić o niego, u mnie przy przebiegu 330kkm jest w porządku, tak czy inaczej sprawdzenie naciagu nie jest trudne, odrazu możesz zmierzyć luzy zaworowe. Tak jak kolega wyżej wspominał dobrze sprawdzić hamulce, u mnie praktycznie wszystko było do roboty po zakupie. Wymiana płynów to raczej podstawa, chociaż płynu od wspomagania u siebie nadal nie wymieniłem, w moim temacie masz fotke tego co mi wyleciało ze skrzyni biegów, warto to wymienić. U siebie po zakupie wyczyściłem jeszcze przepustnice, egr, map sensor i wszystko po drodze, robota fajna i nietrudna :) Gratulacje i bezawaryjnosci życze :)
 
 
majo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 41
Skąd: śląskie
Wysłany: 14-09-2021, 13:51   

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Co do szarpaków czy ogólnego przeglądu stanu technicznego w SKP to został wykonany przed zakupem => mechanicznie OK. Opony do wymiany ze względu na wiekowość (producent określa jako max wiek dla tego modelu opony 10lat czyli od nowości), nie stan bieżnika jeszcze sporo.
Akcje serwisowe już zaliczone przez poprzedniego wlaściciela.
Płyny eksploatacyjne: oleje i pozostałe sugerowane wymienię jutro.
Jedyny problem który zauważyłem ze słabo kreci tzn nie ma powera myslę aaaa pewnie aku od nowości a tu Centra 60Ah 390 (na zimę może być problem?)w manualu jak pamiętam 60Ah 560A.
Co do jego wymiany to jakieś wskazówki może się mu co po... , wprowadzanie ustawień , adaptacja nie wiem kodowania czy jest na to jakiś określony czas żeby ustawienia nie skasowały się czy lepiej załatwić temat u elektryka???
Ostatnio zmieniony przez majo 15-09-2021, 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 14-09-2021, 20:55   

majo napisał/a:

Jedyny problem który zauważyłem ze słabo kreci tzn nie ma powera myslę aaaa pewnie aku od nowości a tu Centra 60A 390 (na zimę może być problem?)w manualu jak pamiętam 60A 560Ah.
Co do jego wymiany to jakieś wskazówki może się mu co po... , wprowadzanie ustawień , adaptacja nie wiem kodowania czy jest na to jakiś określony czas żeby ustawienia nie skasowały się czy lepiej załatwić temat u elektryka???


wymieniaj sam, nic się nie po...... :) ustawisz sobie pare pierdół w radiu...
ale zanim kupisz nowy poczytaj o tym: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=112720
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
majo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 41
Skąd: śląskie
Wysłany: 15-09-2021, 19:11   

:shock: znalazłem info co do zastosowania jednego rodzaju oleju do obu skrzyń i mostu i... :evil: "Normy API od GL-1 do API GL-4 są dedykowane do skrzyń biegów i jakość wzrasta wraz z wyższym indeksem normy. Oleje te są stosowane w skrzyniach biegów, gdyż zapewniają ochronę synchronizatorów, najczęściej wykonanych z metali kolorowych. Natomiast wyższa norma API GL-5 jest dedykowana do najcięższych warunków pracy, w tylnych mostach i mechanizmach różnicowych, gdzie występują przekładnie hipoidalne wymagające olejów, które zapewnią bardzo dobrą ochronę przed zużyciem. Oleje klasy API GL-5 spełniają te wymagania, ale pakiety dodatków wzmacniające właściwości ochronne bywają agresywne w stosunku do metali kolorowych i mogą powodować ich korozję" zrodło cyt.
Co myślicie, a raczej co powiecie o/na:
https://liquimoly.sklep.pl/436-204-molygen-new-generation-5w-40.html#/27-pojemnosc-4l
https://liquimoly.sklep.pl/465-265-hipoidalny-olej-przekladniowy-gl5-80w.html#/26-pojemnosc-1l
https://liquimoly.sklep.pl/349-250-olej-przekladniowy-gl3-sae-75w-80.html#/26-pojemnosc-1l

[ Dodano: 15-09-2021, 19:19 ]
Tomasz87 napisał/a:
majo napisał/a:

Jedyny problem który zauważyłem ze słabo kreci tzn nie ma powera myslę aaaa pewnie aku od nowości a tu Centra 60A 390 (na zimę może być problem?)w manualu jak pamiętam 60A 560Ah.
Co do jego wymiany to jakieś wskazówki może się mu co po... , wprowadzanie ustawień , adaptacja nie wiem kodowania czy jest na to jakiś określony czas żeby ustawienia nie skasowały się czy lepiej załatwić temat u elektryka???


wymieniaj sam, nic się nie po...... :) ustawisz sobie pare pierdół w radiu...
ale zanim kupisz nowy poczytaj o tym: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=112720


...nic z tych rzeczy.
Aku niby OK prąd " nie ucieka" tylko nie ma takiej werwy zeby porządnie zakręcić i obawiam sie co bedzie jak temp spadnie poniżej 0
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-09-2021, 21:37   

majo napisał/a:
tu Centra 60Ah 390 (na zimę może być problem?)w manualu jak pamiętam 60Ah 560A.

Czy aby na pewno ??
Wejdź sobie na stronę producentów aku, i sprawdź, jakie akumulatory zalecają do konkretnie Twojego modelu.
Bo wszędzie pokazuje mi 95Ah 830A prąd rozruchu, ale może wbijam zły model auta ??
Przykładowo :
https://www.varta-automot.../battery-finder
https://www.exidegroup.com/pt/pl/brand/exide
https://www.akumulator.pl/dobierz-akumulator/
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-09-2021, 22:12   

95Ah to chyba bardziej do klekota :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
majo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 41
Skąd: śląskie
Wysłany: 16-09-2021, 01:04   

Wg instr uzytkownika 9-17 => aku 75D23L
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 16-09-2021, 12:38   

U siebie mam 60Ah 480A i kręci normalnie, sprawdź może najpierw sam akumulator, otwórz i zobacz stan elektrolitu, dobrze naładuj i może będzie ok, nie ma sensu odrazu pchać się w koszta. Zobacz też jak wygląda ładowanie.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-09-2021, 18:49   

Raiz3n89 napisał/a:
sprawdź może najpierw sam akumulator, otwórz i zobacz stan elektrolitu, dobrze naładuj i może będzie ok

majo napisał/a:
Centra 60Ah 390

Jak starsza ta Centra, niż 3-4 lata, to ja już bym nie ryzykował.
majo napisał/a:
w manualu jak pamiętam 60Ah 560A

Dołóż 10%, czyli 66-70 Ah, 600-650 A i kup nowy. Alternator spokojnie powinien to doładować, szczególnie, jak robisz jakieś trasy.
Tylko polecenie teraz jakiejś dobrej firmy produkującej akumulatory to naprawdę loteria, bo z tego, co słyszę i czytam, wszystkie straciły na jakości :( (
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 16-09-2021, 19:41   

Apropo akumulatora zdjęcie z książki serwisowej
https://drive.google.com/file/d/16dgDJ-eTbEb2q4aq4l2SIpsGKchmvZlN/view?usp=sharing
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-09-2021, 20:21   

To samo mówi services manual dla MY2011 i MY2012, czyli 52Ah.
http://mmc-manuals.ru/man...20072500ENG.HTM
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
majo 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 41
Skąd: śląskie
Wysłany: 17-09-2021, 00:17   

Tak jak pisalem model 75D23L a wuj Google podaje pewnie juz podwyzszony o 10% 60Ah :D
75D23L

[ Dodano: 17-09-2021, 16:42 ]
No i oleje wymienione.
- Liqui Moly:
Top Tec 4200 5W30
GL3+ SAE 75W80
GL5 SAE 80
- Filtry: olej, kabinowy, powietrza

Na następnej wizycie w warsztacie przed zimą: pozostałe płyny i aku

[ Dodano: 10-10-2021, 13:29 ]
Akumulator wymieniony! Wybór padł na Varta 560 410 054 : 60Ah 540A cena 330zł gdyby nie czas zakupiłbym taniej - dostępne ~280zł (z dostawą)
Wymieniony w ostatniej chwili: z piatku/sobote temp spadła do 0 (pierwsze szkrobanie hi hi) a ja wsiadałem na pewniaka, czego nie mogę powiedzieć 2 dni wczśniej gdzie przy 3st C i wspominanej baterii 390A rozrusznik kręcił ledw i e, le d w i e.
Wszystko fajnie ale pojawił się mały problem po odłączeniu aku: nie umiem sparować tel z radiem/BT, nie umiem a raczej brak takiej możliwości
Radio Alpine IVA - 520R + moduł BT KCE400
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 10-10-2021, 16:06   

spruboj moze odlaczyc sam modol
znajduje sie on pod radiem jak zdejmiesz oslony
zielona naklejka na nim jest

co do akumulatorow to obojetnie jakiej firmy kupisz :P

ja wlasnie jutro wioze 25 palet akumulatorow do wloch
ladowalem to 2 miejscach a najlepsze jest to ze 2 miejsce w fabryce gdzie nie jest markowa a ladowali mi tam akumulatory z naklejkami znanej marki
tam na magazynie byly tez z naklejkami innych marek
wynika to fabryka produkuje dla roznych firm rozne akumulatory na 1 lini


ps.
swiadomie nie pisze jakiej marki i gdzie byly ladowane

ja juz od kilku lat przyjmuje zasade ze akumulator kupuje akumulator najtanszy (oczywiscie z odpowiednimi parametrami) a jak po gwarancji padnie to kupuje nastepny
teraz juz robia tak slabe akumulatory ze wytrzymuja gora 4 lata

i jeszcze 1 ciekawostka
kupujac na paragon akumulator ma 2lata gwarancji
a kupujac na fakture 1rok

zlodziejstwo
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.