Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] SERVICE REQUIRED - kontrolka akumulatora i bł
Autor Wiadomość
Kejrol 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2 2009 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2022
Posty: 28
Skąd: Stargard
  Wysłany: 30-09-2022, 19:49   [II 2.4 MIVEC] SERVICE REQUIRED - kontrolka akumulatora i bł

Cześć!

Mam problem z nowo zakupionym Mitsubishi Outlander 2009 rok w wersji 2.4 CVT.
Kupiłem go 1 września, tydzień później założyłem gaz i tak jeździłem.
Przebieg 134kkm, wymieniłem oleje, akumulator bo padł po założeniu gazu.

Dziś w granicy przejechanego 1000km tym autem, chwile obok domu wyskoczył błąd
"SERVICE REQUIRED" a przy tym kontrolka Akumulatora i wyłączył mi całkowicie wspomaganie kierownicy.

Samochód ma WEBASTO które dziś pierwszy raz próbowałem użyć (w godzinach porannych) - jedyny skutek użycia webasto to było "tykanie" w środku samochodu i brak innych rzeczy. Webasto wyłączyłem i tyle.

Co to może być za problem? Jak go sprawdzić?
Guzik "Info" nie funkcjonuje przy tym błędzie i nie pokazuje co należy sprawdzić.

Mam OBDII (ELM 327 na bluetooth) z Megane III, ale nie do końca wiem jakie oprogramowanie do tego użyć i czy w ogóle da się coś z tym zrobić. Zdjęcie błędu dołączam poniżej.

Kojarzy ktoś jak mogę zdiagnozować błąd?

[EDIT]

Dodam jeszcze, że wyskoczył błąd CHECK HEAT (coś takeigo), nie było płynu chłodniczego w zbiorniku, pojechałem (innym autem) do sklepu, zakupiłem i dolałem.

Temperatura wskazywała 108*C. Mam cichą nadzieję, że to tylko "przegrzanie" i wystudzenie się silnika i dolanie płynu naprawi problem i rano będzie po problemie, aczkolwiek na przyszłość chciałbym wiedzieć co się wydarzyło.



Ostatnio zmieniony przez Kejrol 02-10-2022, 08:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-09-2022, 21:21   

Sprawdź najpierw voltomierzem jakie masz ładowanie akumulatora, bo może altek padł.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rozalk 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4WD MT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2017
Posty: 31
Skąd: Płock
Wysłany: 01-10-2022, 10:03   

A pasek wielorowkowy jest na swoim miejscu ?? Może się zerwał. :)
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: przemysl
Wysłany: 01-10-2022, 12:35   

Witaj kolego..nie wiem czy pamietasz ile bylo plynu w zbiorniku zaraz po zalozeniu instalacji,ale jesli 1000km pozniej zbiornik jest pusty a temperatura poskoczyla to znaczy ze nie tylko w zbiorniku nie bylo plynu ale tez ze bylo go malo w chlodnicy i reszcie systemu.108C to jeszcze nie tragedia..jesli pojezdzisz pare-nascie kilometrow to system wciagnie sobie plyn ze zbiornika i w zbiorniku znowu bedzie go malo lub wogole.znowu trzeba bedzie dolac...i starannie obserwowac czy plyn nie znika lub gdzie znika..wycieki z instalacji lpg...z webasto etc..
 
 
Kejrol 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2 2009 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2022
Posty: 28
Skąd: Stargard
Wysłany: 01-10-2022, 21:18   

Cześć, dzieki za odpowiedzi. Plynu było lekko ponizej minimum.

Co do paska - dzis byleem na wyjeździe innym samochodem, jutro rano będę sprawdzać, brat mi taka samą diagnozę wystawil. Zobaczymy co i jak :)

[ Dodano: 02-10-2022, 07:36 ]
Dziękuję Panowie... Nie wiem jakim cudem nie zauważyłem paska na dnie silnika... Chyba w złości i stresie tam nie zajrzałem. Tak to pasek zerwany
 
 
Marvw 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: ZCH
Wysłany: 02-10-2022, 08:57   

To tykanie to pracująca pompka od webasto, po napompowaniu paliwa paliwa powinno sie rozpalić.
 
 
Kejrol 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2 2009 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2022
Posty: 28
Skąd: Stargard
Wysłany: 02-10-2022, 17:33   

Marvw napisał/a:
To tykanie to pracująca pompka od webasto, po napompowaniu paliwa paliwa powinno sie rozpalić.


Czy okolo 20 minut i powinno działać?
 
 
Marvw 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: ZCH
Wysłany: 02-10-2022, 19:04   

Jeśli było długo nie używane to potrzebuje trochę czasu, także w samym Webasto powinno być słyszalny wirnik.
 
 
Kejrol 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2 2009 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2022
Posty: 28
Skąd: Stargard
Wysłany: 10-10-2022, 21:24   

Marvw napisał/a:
Jeśli było długo nie używane to potrzebuje trochę czasu, także w samym Webasto powinno być słyszalny wirnik.


Po rejestracji widzę że mieszkasz niedaleko, jakbyś był czasem w Stargardzie daj znać, chętnie bym zobaczył jak to chodzi u Ciebie.

Pasek założony, auto chodzi super. Jutro drugie podejście do webasto - zostawie go na całe 20 minut żeby zobaczyć czy się rozpali webasto. Nagram film, może z dźwięku coś ktoś będzie w stanie stwierdzić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.