Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 MIVEC CVT] Problem z automatyczną skrzynią biegów
Autor Wiadomość
dna2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2022
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2022, 13:18   [II 2.0 MIVEC CVT] Problem z automatyczną skrzynią biegów

Witam,
Kupiłem Mitsubishi Outlander II 2.0 automat + LPG z Holandii. Auto z przebiegiem 215 000 km. Z tego co widzę w książce ostatni serwis auta w lutym 2022 roku. Auto miało być w stanie bardzo dobrym. Początkowo bez żadnych błędów. Po przejechaniu 10 km zauważyłem że skrzynia zmieniała biegi w różnych momentach obrotów raz przy 3000 obrotów, raz przy 5000, co więcej dało się zauważyć szarpanie przy ruszaniu. Po wyłączeniu I włączeniu zapłonu pokazał się komunikat "transmission service required". Sprawdziłem OBD2 błędy I mam takie:

============1==============
P1778
Raw code: 1778
ECU: Jednostka sterująca skrzyni biegów
Status: Potwierdzona
OBDII: Transmission Reverse I/P Circuit Malfunction
Mitsubishi: Transmission Reverse I/P Circuit Malfunction; DCC solenoid

============2==============
P1778
Raw code: 1778
ECU: Jednostka sterująca skrzyni biegów[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
OBDII: Transmission Reverse I/P Circuit Malfunction
Mitsubishi: Transmission Reverse I/P Circuit Malfunction; DCC solenoid

============3==============
P0868
Raw code: 0868
ECU: Jednostka sterująca skrzyni biegów[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
OBDII: Transmission fluid pressure (TFP) sensor - low
Mitsubishi: Transmission Fluid Pressure Low

Macie może jakieś pomysły ?
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 316
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-10-2022, 17:09   

Prawdopodobnie sterownik skrzyni uwalony
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-11-2022, 23:59   

Witam
W szczecinie jest zakład Kisielnicki, który specjalizuje sie w tych skrzynkach. Robi je dobrze skoro ma klientów z Niemeic. Dane adresowe moza uzyskac w internecie. Ja korzystałem i jestem zadowolony. Gość kazda naprawe nawet obsługe i wymiane oleju zaczyna od diagnostyki komputerowej skrzynki CVT. Zna sie na tym. Podjedz lub zadzwoń i pogadaj. Jezeli cos jest z mechanika tej skrzyni to alternatywa jest własnie ta skrzynka z Nowej Zelandii. Ja do nich pisałem, odpisują natychmiast. Zapytałem czy sa w stanie wysłac skrzynke do Europy do Polski. Odpowiedz była twierdzaca. Oni maja te skrzynie po regeneracji na stanie i czas oczekiwania determinuje czas transportu przez firmę kurierska. Na te odległości wysyłaja poprzez loty Cargo.

[ Dodano: 03-11-2022, 00:20 ]
powiem tylko , ze w tej skrzynce CVT własnie mechanika wysiada raczej rzadko , częściej wysiada hydraulika czyli zawory i wariator. Po przebiegu ponad 200 tys km to juz mozliwe. Serwis w Szczecinie moze ci pomóc . Zadzwon tam, podaj objawy lub umów sie z jakims
mechanikiem na rozmowe przez telefon a jak trzeba podjedz. Z Warszawy to 6 godzin jazdy pociagiem.

A tak przy okazji to nie wiem czy wiesz ale to jest skrzynka bezstopniowa , z ta zmiana biegów to troche nie tak. Może nieswiadomie korzystasz z funkcji stopniowej zmiany biegów bo cos takiego tam jest i w czasie tego procesu coś sie dzieje.
Z komunikatów wynika, ze wysiada ci jakis zawór i spada cisnienie oleju sterujacego wariatoerm. Te zawory lub bardziej komplety naprawcze zaworów ywmienia sie po spuszczeniu oleju ze skrzynki i zdjeciu dolnej pokrywy. Pogadaj z Kisielnickim. Ta naprawa w cale nie musi byc skomplikowana tylko transport pojazdu do Szczecina. A sprawdzałes poziom oleju w skrzynce? Pamietaj, ze sprawdza sie na pracujacym silniku a wybierak skrzynki jest w połozeniu N Hamulec postojowy zaciągniety. To wówczas wyciagasz bagnet i sprawdzasz. Jak jest stary olej lub jest go mało to moze sie cos takiego zadarzyć
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
bryziu 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2020
Posty: 4
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: 15-11-2022, 16:28   

alegator napisał/a:
Jezeli cos jest z mechanika tej skrzyni to alternatywa jest własnie ta skrzynka z Nowej Zelandii. Ja do nich pisałem, odpisują natychmiast. Zapytałem czy sa w stanie wysłac skrzynke do Europy do Polski. Odpowiedz była twierdzaca. Oni maja te skrzynie po regeneracji na stanie i czas oczekiwania determinuje czas transportu przez firmę kurierska. Na te odległości wysyłaja poprzez loty Cargo.


Cześć,

a możesz powiedzieć coś więcej o tych skrzyniach z NZ? Możesz podesłać link do strony?
_________________
Piotrek
 
 
dna2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2022
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2022, 14:18   

alegator napisał/a:
Witam
W szczecinie jest zakład Kisielnicki, który specjalizuje sie w tych skrzynkach. Robi je dobrze skoro ma klientów z Niemeic. Dane adresowe moza uzyskac w internecie. Ja korzystałem i jestem zadowolony. Gość kazda naprawe nawet obsługe i wymiane oleju zaczyna od diagnostyki komputerowej skrzynki CVT. Zna sie na tym. Podjedz lub zadzwoń i pogadaj. Jezeli cos jest z mechanika tej skrzyni to alternatywa jest własnie ta skrzynka z Nowej Zelandii. Ja do nich pisałem, odpisują natychmiast. Zapytałem czy sa w stanie wysłac skrzynke do Europy do Polski. Odpowiedz była twierdzaca. Oni maja te skrzynie po regeneracji na stanie i czas oczekiwania determinuje czas transportu przez firmę kurierska. Na te odległości wysyłaja poprzez loty Cargo.

[ Dodano: 03-11-2022, 00:20 ]
powiem tylko , ze w tej skrzynce CVT własnie mechanika wysiada raczej rzadko , częściej wysiada hydraulika czyli zawory i wariator. Po przebiegu ponad 200 tys km to juz mozliwe. Serwis w Szczecinie moze ci pomóc . Zadzwon tam, podaj objawy lub umów sie z jakims
mechanikiem na rozmowe przez telefon a jak trzeba podjedz. Z Warszawy to 6 godzin jazdy pociagiem.

A tak przy okazji to nie wiem czy wiesz ale to jest skrzynka bezstopniowa , z ta zmiana biegów to troche nie tak. Może nieswiadomie korzystasz z funkcji stopniowej zmiany biegów bo cos takiego tam jest i w czasie tego procesu coś sie dzieje.
Z komunikatów wynika, ze wysiada ci jakis zawór i spada cisnienie oleju sterujacego wariatoerm. Te zawory lub bardziej komplety naprawcze zaworów ywmienia sie po spuszczeniu oleju ze skrzynki i zdjeciu dolnej pokrywy. Pogadaj z Kisielnickim. Ta naprawa w cale nie musi byc skomplikowana tylko transport pojazdu do Szczecina. A sprawdzałes poziom oleju w skrzynce? Pamietaj, ze sprawdza sie na pracujacym silniku a wybierak skrzynki jest w połozeniu N Hamulec postojowy zaciągniety. To wówczas wyciagasz bagnet i sprawdzasz. Jak jest stary olej lub jest go mało to moze sie cos takiego zadarzyć

Wielkie dzięki za odpowiedź :) Dzwoniłem do mechanika, który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi w okolicach Mszczonowa i polecił mi po 1 zbadać błędy komputerem stricte pod Mitsubishi, a po 2 sprawdzić poziom oleju na biegu N przy włączonym silniku. Narazie czekam na jego odpowiedź.

Co do skrzyni automatycznej z Nowej Zelandii to pisałem do nich i skrzynia zregenerowana kosztuje około 3500 dolarów nowo zelandzkich i niestety fracht jest bardzo drogi tzn. opcja tańsza, gdzie skrzynia szłaby jakieś 10 tygodni to koszt 1300 dolarów nowo zelandzkich, a opcja droższa to 2 tygodnie i koszt 1600 dolarów. Zatem sumaryczny koszt to około 4800 dolarów co daje 13600 zł.

Mam pytanie - w załączniku przesyłam zdjęcie bagnetu właśnie przy badaniu poziomu oleju. To jest ok? (Włączony i rozgrzany silnik, bieg N)

https://files.fm/u/hf2bkeze2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.