[3.2 DID] Zawór EGR |
Autor |
Wiadomość |
mielec
Nowy Forumowicz mielec
Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 12-03-2010, 21:02 [3.2 DID] Zawór EGR
|
|
|
Witam. Jak konkretnie zahowa się silnik po zaleślepieniu zaworu EGR? Chodzi mi o jego osiągi oraz trwałość. |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-03-2010, 21:35
|
|
|
Silnik masz mocniejszy bo nie spalasz ponownie spalin. Te z kolei są brudniejsze i mogą nie spełniać norm. Ja mam zaślepiony zawór od kilku lat. Jak się będę wybierał za granicę zamierzam to jednak zrobić... |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
mielec
Nowy Forumowicz mielec
Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 13-03-2010, 10:10
|
|
|
Aco z trwałością silnika? Nowsze modele pomino relatywnie małemu przyrostowi mocy mają zmiany w silniku. |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-03-2010, 10:31
|
|
|
Wydaje mi się że praca tego zaworu ma za zadanie oczyszczanie spalin poprzez ich ponowne spalenie. Odłączając zawór możemy tylko poprawić pracę silnika jak i jego trwałość. Ale specem nie jestem więc może ktoś mnie poprawi... |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
taz
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 31 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 13-03-2010, 16:36
|
|
|
watcher79 napisał/a: | Wydaje mi się że praca tego zaworu ma za zadanie oczyszczanie spalin poprzez ich ponowne spalenie. Odłączając zawór możemy tylko poprawić pracę silnika jak i jego trwałość. Ale specem nie jestem więc może ktoś mnie poprawi... |
A możesz mi powiedziec w jaki sposób go zaślepiłeś ?
Tzn chodzi mi o miejsce zaślepienia i materiał którym to zaślepiłeś |
|
|
|
 |
mielec
Nowy Forumowicz mielec
Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 13-03-2010, 18:11
|
|
|
Na razie jeszcze go nie zaślepiłem. Jeżeli chodzi o sposób to jest to opisane na forum. Wpisz EGR i będzie łatwo znaleźć. Wg. opisu zaślepia się go cienką blaszką alu np. po puszce. |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 13-03-2010, 19:29 Re: Zawór EGR
|
|
|
mielec napisał/a: | Witam. Jak konkretnie zahowa się silnik po zaleślepieniu zaworu EGR? Chodzi mi o jego osiągi oraz trwałość. |
Kolego zaślep to draństwo puki silnik jako tako chodzi. Ja czepiałem się wszystkiego, bo cały czas miałem pozawalane świece, pomimo ze silnik nie jest zbytnio oliwo żerny. Zawór też przemywałem, no i niby był szczelny, ale w brew pozorom puszczał syf z kolektora wydechowego do kolektora ssącego.
Wiadomo ze ekologia jest ważna ale syfienie silnika brudem wydostającym się z rury uważam za ostatnia głupotę.
Ja zaślepiałem w miejscu łączenia rury prowadzącej z wydechu do kolektora ssącego. Zrobiłem stalową podkładkę ze szpachelki i podłożyłem w miejsce łączenia rury z kolektorem.
Zawór jest nieruszony i żyje swoim życiem tylko nie ma czego przepuszczać bo spaliny nie idą do silnika i na tym właśnie mi zależało. |
|
|
|
 |
lagerboy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: karpacz
|
Wysłany: 14-03-2010, 21:17
|
|
|
z puszki po napojach to ja bym nie polecal.. ostatnio jeden ``spec`` tak mi zrobil wlasnie na takiej rurce jak opisuje 1405. i co ?? a nico odpalilem auto kulnalem sie rundke zeby sprawdzic czy bedzie kopic albo lepiej isc.. po przejazdzce zagladam pod maske tam gdzie ta blaska.. odkrecilem rurke i zajrzalem do srodka a w blasze wypalona dziura o srednicy rurki.. tak ze blaszka nie wytrzyma za dlugo.. |
_________________ michas
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 14-03-2010, 21:43
|
|
|
lagerboy napisał/a: | z puszki po napojach to ja bym nie polecal.. ostatnio jeden ``spec`` tak mi zrobil wlasnie na takiej rurce jak opisuje 1405. i co ?? a nico odpalilem auto kulnalem sie rundke zeby sprawdzic czy bedzie kopic albo lepiej isc.. po przejazdzce zagladam pod maske tam gdzie ta blaska.. odkrecilem rurke i zajrzalem do srodka a w blasze wypalona dziura o srednicy rurki.. tak ze blaszka nie wytrzyma za dlugo.. |
No pewnie że taki materiał długo nie wytrzyma..tu może nie o wypalenie chodziło tylko po prostu ciśnienie spalin zrobi swoje. Z tego powodu poświęciłem szpachelkę bo ta stal wydała mi się wystarczająco mocna aby wytrzymać naprężenia które wytwarzają spaliny. Zewnętrzny kształt ładnie się wycina nożycami do blachy, a otwory na śruby trzeba było wybijać, bo wiertło nie bardzo miało ochotę się tej blachy czepiać...prosty sposób śruba i nakrętka M10. Nakrętkę pod spód z góry śruba walimy w to młotkiem i mamy w podkładce ładne otwory na śrubki mocujące rurkę. Póki co zrobiłem samochodem jakieś 100km ale silnik wyraźnie zaczyna się oczyszczać i jestem zadowolony z przeprowadzonego zabiegu. |
|
|
|
 |
mielec
Nowy Forumowicz mielec
Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 21 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 15-03-2010, 21:22
|
|
|
Czy ma ktoś może doświadczenie kilku lub kilkunastu tysięcy przebiegu na zaślepionym zawoże?
[ Dodano: 15-03-2010, 21:23 ]
Sorki za ortografy oczywiście ma być "zaworze". |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-03-2010, 21:47
|
|
|
Ja przejechałem ponad 14 000 a myślę że został zaślepiony dużo wcześniej zanim go kupiłem. Nie odczuwam żadnych ułomności poza zwiększoną mocą... |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
Morox
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 29-03-2010, 20:28
|
|
|
Panowie czy na tym foto widac ten element króry należy zaslepic ??? |
_________________ Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-03-2010, 21:52
|
|
|
tak, to ten grzybek po prawej stroni na kolektorze ssącym, ale ty masz silnik z 2000 roku, a ten EGR bardzo rzadko się psuje, jest na podciśnienie. A my mówimy o EGR w silnikach po 2001, tam jest elektryczny i silnik w nich bardzo często się przycina.Wystarczy jak zdejmiesz wężyk. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
Ostatnio zmieniony przez zbyszekm2 29-03-2010, 22:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Borys81
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 24 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 29-03-2010, 22:21
|
|
|
No Super chłopaki opiszcze jakiś konkret tj. problemy po zaślepieniu czy były jak tak to jakie ( pozdro dla Moderatora) |
|
|
|
 |
sałata
Nowy Forumowicz
Auto: pajero3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: pod Warszawą
|
Wysłany: 29-03-2010, 22:40
|
|
|
Witam wszystkich , zawór mam zaślepiony ,żadnych problemów ,zaslepia się grubszą blachą bo cienka się przepali tak jak koledzy pisali.pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|