Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Zawór EGR
Autor Wiadomość
mielec 
Nowy Forumowicz
mielec

Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: Prudnik
Wysłany: 12-03-2010, 21:02   [3.2 DID] Zawór EGR

Witam. Jak konkretnie zahowa się silnik po zaleślepieniu zaworu EGR? Chodzi mi o jego osiągi oraz trwałość.
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-03-2010, 21:35   

Silnik masz mocniejszy bo nie spalasz ponownie spalin. Te z kolei są brudniejsze i mogą nie spełniać norm. Ja mam zaślepiony zawór od kilku lat. Jak się będę wybierał za granicę zamierzam to jednak zrobić...
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
mielec 
Nowy Forumowicz
mielec

Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: Prudnik
Wysłany: 13-03-2010, 10:10   

Aco z trwałością silnika? Nowsze modele pomino relatywnie małemu przyrostowi mocy mają zmiany w silniku.
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-03-2010, 10:31   

Wydaje mi się że praca tego zaworu ma za zadanie oczyszczanie spalin poprzez ich ponowne spalenie. Odłączając zawór możemy tylko poprawić pracę silnika jak i jego trwałość. Ale specem nie jestem więc może ktoś mnie poprawi...
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
taz 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Nisko
Wysłany: 13-03-2010, 16:36   

watcher79 napisał/a:
Wydaje mi się że praca tego zaworu ma za zadanie oczyszczanie spalin poprzez ich ponowne spalenie. Odłączając zawór możemy tylko poprawić pracę silnika jak i jego trwałość. Ale specem nie jestem więc może ktoś mnie poprawi...

A możesz mi powiedziec w jaki sposób go zaślepiłeś ?
Tzn chodzi mi o miejsce zaślepienia i materiał którym to zaślepiłeś
 
 
mielec 
Nowy Forumowicz
mielec

Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: Prudnik
Wysłany: 13-03-2010, 18:11   

Na razie jeszcze go nie zaślepiłem. Jeżeli chodzi o sposób to jest to opisane na forum. Wpisz EGR i będzie łatwo znaleźć. Wg. opisu zaślepia się go cienką blaszką alu np. po puszce.
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 13-03-2010, 19:29   Re: Zawór EGR

mielec napisał/a:
Witam. Jak konkretnie zahowa się silnik po zaleślepieniu zaworu EGR? Chodzi mi o jego osiągi oraz trwałość.

Kolego zaślep to draństwo puki silnik jako tako chodzi. Ja czepiałem się wszystkiego, bo cały czas miałem pozawalane świece, pomimo ze silnik nie jest zbytnio oliwo żerny. Zawór też przemywałem, no i niby był szczelny, ale w brew pozorom puszczał syf z kolektora wydechowego do kolektora ssącego.
Wiadomo ze ekologia jest ważna ale syfienie silnika brudem wydostającym się z rury uważam za ostatnia głupotę.
Ja zaślepiałem w miejscu łączenia rury prowadzącej z wydechu do kolektora ssącego. Zrobiłem stalową podkładkę ze szpachelki i podłożyłem w miejsce łączenia rury z kolektorem.
Zawór jest nieruszony i żyje swoim życiem tylko nie ma czego przepuszczać bo spaliny nie idą do silnika i na tym właśnie mi zależało. :wink:
 
 
 
lagerboy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: karpacz
Wysłany: 14-03-2010, 21:17   

z puszki po napojach to ja bym nie polecal.. ostatnio jeden ``spec`` tak mi zrobil wlasnie na takiej rurce jak opisuje 1405. i co ?? a nico odpalilem auto kulnalem sie rundke zeby sprawdzic czy bedzie kopic albo lepiej isc.. po przejazdzce zagladam pod maske tam gdzie ta blaska.. odkrecilem rurke i zajrzalem do srodka a w blasze wypalona dziura o srednicy rurki.. tak ze blaszka nie wytrzyma za dlugo..
_________________
michas
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 14-03-2010, 21:43   

lagerboy napisał/a:
z puszki po napojach to ja bym nie polecal.. ostatnio jeden ``spec`` tak mi zrobil wlasnie na takiej rurce jak opisuje 1405. i co ?? a nico odpalilem auto kulnalem sie rundke zeby sprawdzic czy bedzie kopic albo lepiej isc.. po przejazdzce zagladam pod maske tam gdzie ta blaska.. odkrecilem rurke i zajrzalem do srodka a w blasze wypalona dziura o srednicy rurki.. tak ze blaszka nie wytrzyma za dlugo..

No pewnie że taki materiał długo nie wytrzyma..tu może nie o wypalenie chodziło tylko po prostu ciśnienie spalin zrobi swoje. Z tego powodu poświęciłem szpachelkę bo ta stal wydała mi się wystarczająco mocna aby wytrzymać naprężenia które wytwarzają spaliny. Zewnętrzny kształt ładnie się wycina nożycami do blachy, a otwory na śruby trzeba było wybijać, bo wiertło nie bardzo miało ochotę się tej blachy czepiać...prosty sposób śruba i nakrętka M10. Nakrętkę pod spód z góry śruba walimy w to młotkiem i mamy w podkładce ładne otwory na śrubki mocujące rurkę. Póki co zrobiłem samochodem jakieś 100km ale silnik wyraźnie zaczyna się oczyszczać i jestem zadowolony z przeprowadzonego zabiegu. :wink:
 
 
 
mielec 
Nowy Forumowicz
mielec

Auto: Pajero 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 21
Skąd: Prudnik
Wysłany: 15-03-2010, 21:22   

Czy ma ktoś może doświadczenie kilku lub kilkunastu tysięcy przebiegu na zaślepionym zawoże?

[ Dodano: 15-03-2010, 21:23 ]
Sorki za ortografy oczywiście ma być "zaworze".
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-03-2010, 21:47   

Ja przejechałem ponad 14 000 a myślę że został zaślepiony dużo wcześniej zanim go kupiłem. Nie odczuwam żadnych ułomności poza zwiększoną mocą...
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
Morox 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 29-03-2010, 20:28   



Panowie czy na tym foto widac ten element króry należy zaslepic ???
_________________
Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-03-2010, 21:52   

tak, to ten grzybek po prawej stroni na kolektorze ssącym, ale ty masz silnik z 2000 roku, a ten EGR bardzo rzadko się psuje, jest na podciśnienie. A my mówimy o EGR w silnikach po 2001, tam jest elektryczny i silnik w nich bardzo często się przycina.Wystarczy jak zdejmiesz wężyk.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
Ostatnio zmieniony przez zbyszekm2 29-03-2010, 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Borys81 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 29-03-2010, 22:21   

No Super chłopaki opiszcze jakiś konkret tj. problemy po zaślepieniu czy były jak tak to jakie ( pozdro dla Moderatora)
 
 
sałata 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: pod Warszawą
Wysłany: 29-03-2010, 22:40   

Witam wszystkich , zawór mam zaślepiony ,żadnych problemów ,zaslepia się grubszą blachą bo cienka się przepali tak jak koledzy pisali.pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.