Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa pompki fap?
Autor Wiadomość
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
  Wysłany: 29-12-2022, 17:00   Naprawa pompki fap?

Mam problem z pompka fap.
Kupiłem uzywke, przy chwilowym podaniu napięcia 12v pompka cyka lecz nie podaję płynu.

Jest film na yt o tej pompce, a w komentarzu autor używa określenia ze pompka sprawna tylko był problem w jej wysterowaniu.
O co kaman?

Mial ktoś podobna sytuację?

https://youtu.be/olGFdrfsQtY
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 06-01-2023, 19:26   

Nie znamy konstrukcji tej pompki. Może być tak, że jest zasialna nie napięciem stałym lecz jakimś przebiegiem zmiennym, który elektromagnetycznie powoduje drgania jakieś pompującej membrany.
Przyjmując takie rozwiązanie - jak do tego podłączysz 12V no to jest tylko "cyk".

Jest o niebo lepszy sposób na testy - można by rzec kompleksowy.
Mianowicie w programie DiagBox jest specjalny dział do testowania różnych elementów - w tym właśnie tej pompki dodatku.
Po jego uruchomieniu słychać przez chwilę takie "brrrrrr". I wówczas mamy kompleksowo pewność, że cały tor sterowania plus sama pompka są OK.
Robię to zawsze po grzebaniu przy tym układzie choćby po to aby odpowietrzyć i napełnić na powrót przewód pomiędzy pompką a bakiem.
Jeżeli jest dostępny interfejs to polecam.

PS.
Generalnie lepiej nie przyjmować, że skoro auto jest wyposażone w akumulator 12V to wszystkie zamontowane w nim części "przeżyją" taki potencjał podany im w czystej postaci.
Przekonał się o tym mój znajomy, który dla testu podłączył tak swój świeżo wyczyszczony i nasmarowany tzw. silnik krokowy reg. wolnych obrotów bezpośrednio do aku. I to było jego ostatnie namaszczenie i zrobiło się kosztownie.
Ten normalnie sterowany jest falą prostokątną o zmienym wypełnieniu i wówczas chroni go przed spaleniem jego własna impedancja.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.