  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Skrzynia CVT poślizg lock up'u | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 ylid  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Space Star CVT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Sty 2022 Posty: 7 Skąd: Olkusz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-02-2023, 10:29   Skrzynia CVT poślizg lock up'u
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W zimę czasami można odczuć, że skrzynia jakby ślizga, jakby brakuje mocy, no samochód nie jedzie tak jak powinien. Czasami sprawia wrażenie, że mocniej hamuje silnikiem niż powinien. 
 
 
Korzystając z faktu, że jest jeszcze zimno, i że znowu nie zapomniałem - zarejestrowałem jak zmienia się sterowanie sprzęgłem lock up'u w zależności od temperatury oleju w skrzyni biegów. Jak większość wie - kiedy jest zima to musi być zimno, a samochód i jego podzespoły nie zostały zaprojektowane do pracy w niskich temperaturach tylko w optymalnych - co w przypadku przekładni automatycznych oznacza okolice poniżej 85*C.
 
 
Co jednak się dzieje kiedy jest zimno. Instrukcja mówi, żeby przy -20*C zostawić uruchomiony silnik przez co najmniej 10 minut - skrzynia się zagrzeje i będzie można ruszać. Ale przy mniejszym mrozie, skrzynia jest zimna, i zanim wymiennik ciepła zagrzeje ją ciepłem z silnika my już jesteśmy najczęściej w drodze. I wtedy sterownik "dogrzewa" olej w skrzyni biegów ślizganiem sprzęgła. Jest poślizg jest tarcie, jest tarcie jest ciepło - a o to chodzi, żeby szybciej olej w skrzyni nabrał temperatury. 
 
 
W moim samochodzie taką granicą ślizgania lock'upem jest 10*C, ale może to być kwestia błędu wskazań czujnika ze skrzyni. Nie mam dostępu do biuletynów technicznych i danych konstrukcyjnych skrzyni, więc może to być 8, może 9, może 11 stopni... Nie wiem - u mnie zarejestrowałem temperaturę graniczną na poziomie 10*C. 
 
 
Poniżej tej temperatury oleju w skrzyni sprzęgło lock -up jest w kontrolowanym poślizgu, powyżej zaczyna działać normalnie. Czyli poślizg jest tylko podczas stania w miejscu lub przy redukcji prędkości i dostosowywaniu przełożenia na wariatorach. 
 
 
Poniżej dwa wykresy. Pierwszy z całej drogi - parking pod domem -> parking pod pracą, a drugi to wycinek dla okolic 10*C żeby było widać,że dla 9*C poślizg jest, a dla 10*C już nie. 
 
 
wykres_całość
 
 
wykres_fragment
 
 
A jak to u Was wygląda? Też obserwujecie ten efekt? Monitoruje jakoś Wasze skrzynie? Zainteresowało Was w ogóle takie zjawisko? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |