 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Dźwięk tyrkotania podczas mocnego przyśpieszania .... |
Autor |
Wiadomość |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 28-11-2023, 21:37 Dźwięk tyrkotania podczas mocnego przyśpieszania ....
|
|
|
Witajcie
Pytanie - może coś doradzicie ... auto mam od 3 miesięcy Outlander III 2.0 2016 rok z manualną skrzynią biegów.
Od jakiegoś czasu męczy mnie dziwny dźwięk tyrkotania, buczenia podczas szybkiego przyśpieszania i spokojnej jeździe powyżej 110 km/h.
Z początku myślałem że to wina opon Bridgestone Turanza 6 - 226/55/18, bo przy spokojnej jeździe zaczynał się dziwny dźwięk jakby tyrkotania, myślałem że to opony, letnich nie sprawdzałem podczas szybkiego przyśpieszania, ale gdy założyłem zimowe Kleber 225/70/16 jest to samo, zacząłem testować je przy różnych predkościach...
Gdy podczas tego hałasu wrzucę na luz to jest cisza, zastanawiam się nad łapą - poduszką skrzyni biegów bo podczas przyśpieszania na wysokim biegu potrafi drążek latać minimalnie od lewa do prawa i takie wydaje tr tr tr - więc padło na poduszkę jezeli takowa w tym samochodzie jest.
Przy spokojnej jeździe jest cisza, zaczyna się dopiero powyżej 110 km/h.
Czy może skrzynia kończy żywot ? olej w niej wymieniałem po zakupie. |
|
|
|
 |
kipp3r
Nowy Forumowicz
Auto: Evo 9 Evo 5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-11-2023, 10:24
|
|
|
Obstawiał bym przegub wewnętrzny |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-12-2023, 16:52
|
|
|
Wrzucenie na luz powoduje, że nie kręci się wałek sprzęgłowy w skrzyni a przynajmniej jeśli się kręci napędzany od innych wałków (zależnie czy wyciągniesz bieg czy nie) to nie ma takiego obciążenia.
Dlatego z opisu pierwsze podejrzane jest łożysko wałka sprzęgłowego i to chyba tylne, skoro głośno jest na wysokiej prędkości i wysokim biegu. |
|
|
|
 |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 04-12-2023, 10:04
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Wrzucenie na luz powoduje, że nie kręci się wałek sprzęgłowy w skrzyni a przynajmniej jeśli się kręci napędzany od innych wałków (zależnie czy wyciągniesz bieg czy nie) to nie ma takiego obciążenia.
Dlatego z opisu pierwsze podejrzane jest łożysko wałka sprzęgłowego i to chyba tylne, skoro głośno jest na wysokiej prędkości i wysokim biegu. |
Dziękuję za sugestię, ale jeszcze dokładniej uściślę...
Gdy zamieniłem na zimowe opony i był ten sam efekt, zacząłem go kręcić od 1-wszego biegu i dynamicznym ruszaniu i tak do 3 biegu gdzie jest dynamiczne przyśpieszanie - jest taki sam efekt - dziwne terkotanie, póki co to czekam na termin u mechanika co by on spróbował zdiagnozować przyczynę tego hałasu.
Przy spokojnym ruszaniu, jest cisza. |
|
|
|
|
 |
krah
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-01-2024, 20:10
|
|
|
Sprawdź tylny dyferencjał. U mnie dawał podobne objawy. Przy mocno skręconych kołach idzie więcej mocy na tył i terkotalo. Na 2wd był spokój. Po wymianie jest ok |
_________________ Sky |
|
|
|
 |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 20-02-2024, 13:48
|
|
|
Wstępnie wyeliminowałem problem z głośnym tyrkotaniem - tłumik tylni się rozszczelnił i niósł się rezonans, cały układ wydechowy został sprawdzony i wg. specjalisty od układu jest ok.
Jednakże efekt buczenia, tyrkotania nadal występuje ale taki mocno przytłumiony i występuje tylko między 3 - 3,5 tyś obrotów i ewidentnie wg. mojej oceny jakby pochodził z wydechu, czy te samochody tak mają czy szukać jeszcze dziury w całym?! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2024, 06:55
|
|
|
Mogło się coś urwać w środku. |
|
|
|
 |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 21-02-2024, 13:19
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Mogło się coś urwać w środku. |
Nie specjalista od tłumików sprawdzał właśnie czy w środku nic nie lata. |
|
|
|
 |
outlander4J11
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI OUTLANDER 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2023 Posty: 5 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 27-02-2024, 14:56
|
|
|
benypb napisał/a: | Wstępnie wyeliminowałem problem z głośnym tyrkotaniem - tłumik tylni się rozszczelnił i niósł się rezonans, cały układ wydechowy został sprawdzony i wg. specjalisty od układu jest ok.
Jednakże efekt buczenia, tyrkotania nadal występuje ale taki mocno przytłumiony i występuje tylko między 3 - 3,5 tyś obrotów i ewidentnie wg. mojej oceny jakby pochodził z wydechu, czy te samochody tak mają czy szukać jeszcze dziury w całym?! |
rezonans w zakresie obrotów 3-3,5 tys o. jest normalny w tym silniku i samochodzie. Dyskutowaliśmy o tym na tym forum ... Poniżej link. Mam tak samo, na każdym biegu między 3-3,5 jest głośniejszy, tak trochę buczy i jest lekko wyczuwalny rezonans. Ciekawe jest to, że przy pełnym załadunku jest to mniej odczuwalne,,,
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1607819 |
|
|
|
 |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 29-02-2024, 10:45
|
|
|
outlander4J11 napisał/a: | benypb napisał/a: | Wstępnie wyeliminowałem problem z głośnym tyrkotaniem - tłumik tylni się rozszczelnił i niósł się rezonans, cały układ wydechowy został sprawdzony i wg. specjalisty od układu jest ok.
Jednakże efekt buczenia, tyrkotania nadal występuje ale taki mocno przytłumiony i występuje tylko między 3 - 3,5 tyś obrotów i ewidentnie wg. mojej oceny jakby pochodził z wydechu, czy te samochody tak mają czy szukać jeszcze dziury w całym?! |
rezonans w zakresie obrotów 3-3,5 tys o. jest normalny w tym silniku i samochodzie. Dyskutowaliśmy o tym na tym forum ... Poniżej link. Mam tak samo, na każdym biegu między 3-3,5 jest głośniejszy, tak trochę buczy i jest lekko wyczuwalny rezonans. Ciekawe jest to, że przy pełnym załadunku jest to mniej odczuwalne,,,
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1607819 |
Dziękuję za odpowiedź, więc "ten model tak ma" no cóż życie, a już myślałem że coś jest popsute tylko zarazem smutne to jest. Drugie auto moje Astra II z 99 roku z silnikiem 1.8 i przebiegiem 427 tysiecy km zbiera się BARDZO SZYBKO i jest przy tym cicha.... i ciężko mi się z niej przesiąść na stałe do Outlandera. |
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 01-03-2024, 12:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
|
|