Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dźwięk tyrkotania podczas mocnego przyśpieszania ....
Autor Wiadomość
benypb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023
Posty: 28
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28-11-2023, 21:37   Dźwięk tyrkotania podczas mocnego przyśpieszania ....

Witajcie

Pytanie - może coś doradzicie ... auto mam od 3 miesięcy Outlander III 2.0 2016 rok z manualną skrzynią biegów.

Od jakiegoś czasu męczy mnie dziwny dźwięk tyrkotania, buczenia podczas szybkiego przyśpieszania i spokojnej jeździe powyżej 110 km/h.
Z początku myślałem że to wina opon Bridgestone Turanza 6 - 226/55/18, bo przy spokojnej jeździe zaczynał się dziwny dźwięk jakby tyrkotania, myślałem że to opony, letnich nie sprawdzałem podczas szybkiego przyśpieszania, ale gdy założyłem zimowe Kleber 225/70/16 jest to samo, zacząłem testować je przy różnych predkościach...
Gdy podczas tego hałasu wrzucę na luz to jest cisza, zastanawiam się nad łapą - poduszką skrzyni biegów bo podczas przyśpieszania na wysokim biegu potrafi drążek latać minimalnie od lewa do prawa i takie wydaje tr tr tr - więc padło na poduszkę jezeli takowa w tym samochodzie jest.
Przy spokojnej jeździe jest cisza, zaczyna się dopiero powyżej 110 km/h.
Czy może skrzynia kończy żywot ? olej w niej wymieniałem po zakupie.
 
 
kipp3r 
Nowy Forumowicz

Auto: Evo 9 Evo 5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-11-2023, 10:24   

Obstawiał bym przegub wewnętrzny
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-12-2023, 16:52   

Wrzucenie na luz powoduje, że nie kręci się wałek sprzęgłowy w skrzyni a przynajmniej jeśli się kręci napędzany od innych wałków (zależnie czy wyciągniesz bieg czy nie) to nie ma takiego obciążenia.
Dlatego z opisu pierwsze podejrzane jest łożysko wałka sprzęgłowego i to chyba tylne, skoro głośno jest na wysokiej prędkości i wysokim biegu.
 
 
benypb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023
Posty: 28
Skąd: Koszalin
Wysłany: 04-12-2023, 10:04   

Krzyzak napisał/a:
Wrzucenie na luz powoduje, że nie kręci się wałek sprzęgłowy w skrzyni a przynajmniej jeśli się kręci napędzany od innych wałków (zależnie czy wyciągniesz bieg czy nie) to nie ma takiego obciążenia.
Dlatego z opisu pierwsze podejrzane jest łożysko wałka sprzęgłowego i to chyba tylne, skoro głośno jest na wysokiej prędkości i wysokim biegu.


Dziękuję za sugestię, ale jeszcze dokładniej uściślę...

Gdy zamieniłem na zimowe opony i był ten sam efekt, zacząłem go kręcić od 1-wszego biegu i dynamicznym ruszaniu i tak do 3 biegu gdzie jest dynamiczne przyśpieszanie - jest taki sam efekt - dziwne terkotanie, póki co to czekam na termin u mechanika co by on spróbował zdiagnozować przyczynę tego hałasu.

Przy spokojnym ruszaniu, jest cisza.
  
 
 
krah 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-01-2024, 20:10   

Sprawdź tylny dyferencjał. U mnie dawał podobne objawy. Przy mocno skręconych kołach idzie więcej mocy na tył i terkotalo. Na 2wd był spokój. Po wymianie jest ok
_________________
Sky
 
 
benypb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023
Posty: 28
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20-02-2024, 13:48   

Wstępnie wyeliminowałem problem z głośnym tyrkotaniem - tłumik tylni się rozszczelnił i niósł się rezonans, cały układ wydechowy został sprawdzony i wg. specjalisty od układu jest ok.
Jednakże efekt buczenia, tyrkotania nadal występuje ale taki mocno przytłumiony i występuje tylko między 3 - 3,5 tyś obrotów i ewidentnie wg. mojej oceny jakby pochodził z wydechu, czy te samochody tak mają czy szukać jeszcze dziury w całym?!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2024, 06:55   

Mogło się coś urwać w środku.
 
 
benypb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023
Posty: 28
Skąd: Koszalin
Wysłany: 21-02-2024, 13:19   

Krzyzak napisał/a:
Mogło się coś urwać w środku.


Nie specjalista od tłumików sprawdzał właśnie czy w środku nic nie lata.
 
 
outlander4J11 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI OUTLANDER 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2023
Posty: 5
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 27-02-2024, 14:56   

benypb napisał/a:
Wstępnie wyeliminowałem problem z głośnym tyrkotaniem - tłumik tylni się rozszczelnił i niósł się rezonans, cały układ wydechowy został sprawdzony i wg. specjalisty od układu jest ok.
Jednakże efekt buczenia, tyrkotania nadal występuje ale taki mocno przytłumiony i występuje tylko między 3 - 3,5 tyś obrotów i ewidentnie wg. mojej oceny jakby pochodził z wydechu, czy te samochody tak mają czy szukać jeszcze dziury w całym?!



rezonans w zakresie obrotów 3-3,5 tys o. jest normalny w tym silniku i samochodzie. Dyskutowaliśmy o tym na tym forum ... Poniżej link. Mam tak samo, na każdym biegu między 3-3,5 jest głośniejszy, tak trochę buczy i jest lekko wyczuwalny rezonans. Ciekawe jest to, że przy pełnym załadunku jest to mniej odczuwalne,,,

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1607819
 
 
benypb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023
Posty: 28
Skąd: Koszalin
Wysłany: 29-02-2024, 10:45   

outlander4J11 napisał/a:
benypb napisał/a:
Wstępnie wyeliminowałem problem z głośnym tyrkotaniem - tłumik tylni się rozszczelnił i niósł się rezonans, cały układ wydechowy został sprawdzony i wg. specjalisty od układu jest ok.
Jednakże efekt buczenia, tyrkotania nadal występuje ale taki mocno przytłumiony i występuje tylko między 3 - 3,5 tyś obrotów i ewidentnie wg. mojej oceny jakby pochodził z wydechu, czy te samochody tak mają czy szukać jeszcze dziury w całym?!



rezonans w zakresie obrotów 3-3,5 tys o. jest normalny w tym silniku i samochodzie. Dyskutowaliśmy o tym na tym forum ... Poniżej link. Mam tak samo, na każdym biegu między 3-3,5 jest głośniejszy, tak trochę buczy i jest lekko wyczuwalny rezonans. Ciekawe jest to, że przy pełnym załadunku jest to mniej odczuwalne,,,

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1607819


Dziękuję za odpowiedź, więc "ten model tak ma" :-) no cóż życie, a już myślałem że coś jest popsute tylko zarazem smutne to jest. Drugie auto moje Astra II z 99 roku z silnikiem 1.8 i przebiegiem 427 tysiecy km zbiera się BARDZO SZYBKO i jest przy tym cicha.... i ciężko mi się z niej przesiąść na stałe do Outlandera. :roll:
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 01-03-2024, 12:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.