Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] SWAP 4B12 z PHEV do GEN2
Autor Wiadomość
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 29-12-2023, 10:56   [II 2.4 MIVEC] SWAP 4B12 z PHEV do GEN2

Wiecie może, czy przeszczep słupka silnika 4b12 z generacji III do II jest możliwy?
Inaczej pytając, chcąc zmienić silnik, jaki najświeższy mogę wsadzić do generacji II ?

[ Dodano: 03-01-2024, 16:16 ]
ktoś coś wie?
cały silnik wydaje się wyglądać identycznie, poza kołami na pompie wody oraz wale, ale te można raczej przełożyć.
W zalezności czy była to wersja z PHEVa czy ze zwykłej benzynowej jednostki z CVT, to czy mogę założyć swojego manuala do takiego silnika...?
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
staszek71 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.4b+l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2024
Posty: 6
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 18-07-2024, 13:15   

Tomasz87,
Witam. Czy ustalił Pan może czy silnik z III pasuje do II - 4B12 2,4 benzyna, blok jest chyba ten sam, ale nie wiem czy jakieś inne rzeczy nie są inne (mivec, starowanie)? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 18-07-2024, 15:29   

Tak, ustaliłem. Jestem po przekłace

Przekładając silnik 4b12 z nowszej generacji trzeba zostawić swoją głowicę - w tej z nowszej jest Tylko jeden wałek sterowany zmienną fazą rozrządu
Koło pasowe osprzętu jest do przełożenia z OII.
Jest również różnica w rozrządzie - inne koło zębate wału i łańcuch.
OIII nie ma również chłodniczki oleju przy filtrze, ale można różwnież przełożyć
Tak czy inaczej, mając dwa silniki - jeden z OIII drugi z OII, można złożyć jeden pasujący do OII.


Niemal nowy dół, bo znalazłem z przebiegiem 39tys km oraz zregenerowana głowica, dały mi całkiem fajny i żwawy silnik.

staszek71, plnujesz taki zabieg?
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
Ostatnio zmieniony przez Tomasz87 20-07-2024, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
staszek71 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.4b+l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2024
Posty: 6
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 18-07-2024, 17:46   

Witam. Dziękuję za szybką odpowiedź. Tak, jutro będę rozkręcał mojego 4B12 wyciągniętego, w którym już drugi raz mam spadek ciśnienia na 1 garze. I mechanik rzucił mi myśl aby może rozglądnąć się za innym słupkiem.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 20-07-2024, 19:37   

u mnie za problemy z kompresją odpowiadały nieszczelne zawory... luz na zero na pierwszym cylindrze...

Staszku, daj znać jak poszło...
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
staszek71 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.4b+l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2024
Posty: 6
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 21-07-2024, 11:28   

Witam. Tak po krótce moja historia z Outkiem : kupiony przy najechanych 70000km, zagazowany Stagiem qbox, wszystko było ok do 190000km. Następnie luzy bliskie zeru, zwłaszcza na 1 cylindrze, kompresja chyba 4. Półtora roku temu remont silnika na warsztacie : głowica ze szklankami, pierścienie na tłokach, przy okazji rozrząd i sprzęgło. Prawie 10 tys mnie to kosztowało. W tym roku po równo 30 tys km - znowu na 1 cylindrze 5 pozostałe 13,5-14.Pobawilem się i sam wymieniłem na nowe szklanki - efekt prawie zerowy. Teraz silnik wyciągnięty- głowica pójdzie do roboty, pierścienie pozapiekane i z tego co mówił mechanik- lipnej jakości, rysy na cylindrach i hgw skąd ponownie jak wcześniej nagar jak w dieslu. LPG z lubryfikacją, olej wymieniany co 10-max15 tys km, Total Quartz 5W40. Nie wiem, może to ten olej chociaż jest w specyfikacji. Wstępnie przeszczep z III, ale nie wiem czy czujniki są takie same jak w naszych II, faktycznie brak tam drugiego miveca i czujnika do niego i naolejacza przy filtrze. Czy były jakieś inne problemy przy przeszczepie? Dzięki z góry za podpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie silnika z III.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 23-07-2024, 18:11   

staszek71 napisał/a:
i hgw skąd ponownie jak wcześniej nagar jak w dieslu. LPG z lubryfikacją, olej wymieniany co 10-max15 tys km, Total Quartz 5W40. Nie wiem, może to ten olej chociaż jest w specyfikacji.


Sam sobie odpowiedziałeś - lubryfikacja.
Też jeżdżę na lubryfikacji do LPG - niby na tej z dokładniejszym dawkowaniem, bo elektronicznej.
U mnie również na dwóch tłokach pierścienie zalepione, nie zbierały oleju. Olej palił się na tych cylindrach w oszałamiającym tempie... Zadziało się to przy przebiegu 280 tys km.
Ogólnie, moim zdaniem, LPG w tym silniku nie jest zbyt szczęśliwym rozwiązaniem.
Olej niczemu nie jest winny...

staszek71 napisał/a:
Wstępnie przeszczep z III, ale nie wiem czy czujniki są takie same jak w naszych II

O jakich czujnikach mowa?

staszek71 napisał/a:
Czy były jakieś inne problemy przy przeszczepie?

W zasadzie nie. To o czym napisałem wcześniej, to z tego co pamiętam, jedyne różnice.
Nie są nawet problemami, po prostu przekładka części.
Robiłem to z kolegą mechanikiem. Ja pierwszy raz taka operacja. On sam zadowolony, że przyjemnie się pracowało. :)

staszek71 napisał/a:
na co zwrócić uwagę przy zakupie silnika z III.

Chyba najlepiej na możliwie najniższy i w miare możliwości udokumentowany przebieg.
Cena jest różnież bardzo ważnym kryterium...
Nie ma sensu brać silnika z pełnym osprzętem, bo z naszego pojazdu pasuje wszystko.


Warto zwrócić uwagę podczas wyjmowania silnika, na stan wózka/sanek zwieszenia na przedniej osi - jak już są lekko skorodowane, to za rok/dwa będą do wymiany. Moje jeszcze by pojeździły, ale wymieniłem przy okazji.
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
  
 
 
 
staszek71 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.4b+l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2024
Posty: 6
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 24-07-2024, 09:07   

Super, dziękuję za informacje, jak pójdzie przekładka- decyzja już podjęta, teraz wybór dawcy :) , to dam znać.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 14-08-2024, 11:56   

staszek71 napisał/a:
Super, dziękuję za informacje, jak pójdzie przekładka- decyzja już podjęta, teraz wybór dawcy :) , to dam znać.


cześć staszek71, już po zabiegu?
jak poszło?
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
staszek71 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.4b+l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2024
Posty: 6
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 14-08-2024, 19:49   

Cześć. Silnik do przeszczepu kupiony. Niestety czekam teraz na mechanika bo ma urlop i dopiero będziemy się dalej bawić. Będę próbował adaptować glowice z nowego bo jest wg mnie w super stanie, oczywiście po zrobieniu przez tokarza brakujących otworów na czujniki drugiego wałka.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 15-08-2024, 10:35   

staszek71 napisał/a:
Będę próbował adaptować glowice z nowego bo jest wg mnie w super stanie, oczywiście po zrobieniu przez tokarza brakujących otworów na czujniki drugiego wałka.


Ale czy zdajesz sobie sprawę z tego, że to nie tylko kwestia otworu? W zasadzie to nie jest czujnik a zawór. Poza miejscem na niego, potrzeba jeszcze kanałów olejowych, które będą tymi zmiennymi fazami zarządzać. (LINK)
Czy te kanały są już gotowe? Jeśli nawet są, to otwór na zawór musi być wykonany z niezwykłą dokładnością co do kego umiejscowienia w głowicy, rozmiarów itd...
Tak czy inaczej, w "nowej głowicy" wałek na zaworach wydechowych i tak będziesz musiał wymienić, na ten ze starej ze względu na brak koła zmiennych faz w nowej głowicy.
To znowu stwarza nowy problem, bo ile pamięć mnie nie myli, to między 4b12 z O2 a O3 jest inny łańcuch i tym samym zęby na kołach zmiennych faz...
Dlatego najłatwiejszym (nie wiem czy nie jedynym) rozwiązaniem jest przeszczep starej głowicy.

staszek71, proszę wyprowadź mnie z błędu jeśli się mylę...
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
  
 
 
 
staszek71 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.4b+l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2024
Posty: 6
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 15-08-2024, 11:09   

Cześć. Co do wałków i łańcucha to jak najbardziej masz rację i będę je wymieniał na moje ze starego silnika razem z dolnymi kołami z drugiego łańcuszka. Z tego co zauważyłem porównując obie głowice to biorąc pod uwagę iż otwory (3) będą wykonywane przez specjalistę tokarza na odpowiednim sprzęcie- powinno się ją udać zaadaptować. Mam bynajmniej taką nadzieję :) Jak się nie uda to wówczas pójdzie do roboty stara głowica. Ale to się okaże w praniu. Dam znać jak będzie to zrobione - jak ok to ze zdjęciami, jak polegnę to bez :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.