Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ślady oleju na gwincie świecy
Autor Wiadomość
davi76 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 117KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2024
Posty: 9
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 13-12-2024, 12:14   Ślady oleju na gwincie świecy

Przy wymianie świec stwierdziłem, że na dolnej połowie gwintu świec są ślady niewielkie ślady oleju niemniej elektroda jest czysta sucha o lekko brązowym odcieniu, tj. ASX 1.6 benzyna 117KM. Co najcześciej powoduje taki objaw? Nie sądzę by była to uszczelka pokrywy zaworów bo jest tylko zewnętrzna. Te metalowe rurki (pionowe) przechodzące przez głowicę, w których są świece i cewka są wkręcane czy wciskane? Wydawałoby się, że może to one stanowią problem. Z góry dziękuję za wsparcie i podpowiedzi.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-12-2024, 13:10   

Pokaż fotke ale myśle ze wszytko ok. Gwint nie ma styku z olejem jest wkrecny w głowice, tam wszytko szczelne. Jedynie jak by pokrywa lała to byś miał olej na ceramice lub fajkach na swiecach.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
  
 
 
 
davi76 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 117KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2024
Posty: 9
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 13-12-2024, 15:10   

https://imgur.com/a/Ukfm1YE
https://imgur.com/a/0Ai5AP4
  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-12-2024, 16:08   

Nie widać nic niepokojącego. Całkiem ładne niewypalone świece. Auto ma lpg? Bo tak troszkę jak by zbyt mała dawka była. Chyba że aparat tak zniekształcił kolory.
_________________

 
 
 
davi76 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 117KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2024
Posty: 9
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 14-12-2024, 16:25   

Auto bez LPG, ale może warunki i styl jazdy ma taki skutek.. dziękuję za opinie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-12-2024, 19:26   

Świece wyglądają bardzo dobrze. Pokaż jeszcze jak wyglądają gniazda świec w głowicy - one są wkręcane przez pokrywę zaworów? Czy na boku?
 
 
davi76 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 117KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2024
Posty: 9
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 14-12-2024, 23:05   

Nowe świece zastąpiły już stare, niemniej zdjęcie gniazd byłoby ciężko zrobić bo wejście do nich jest od góry, tj. przez pokrywę zaworów i głowicę idą metalowe pionowe rurki, w których są cewka i świeca. Pierwotnie planowałem zmienić uszczelkę pokrywy zaworów ale odstąpiłem od tego pomysłu skoro uszczelka jest tylko zewnętrzna, a w rurkach wszystko jest czyste.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-12-2024, 08:34   

davi76 napisał/a:
Nowe świece zastąpiły już stare, niemniej zdjęcie gniazd byłoby ciężko zrobić bo wejście do nich jest od góry, tj. przez pokrywę zaworów i głowicę idą metalowe pionowe rurki, w których są cewka i świeca. Pierwotnie planowałem zmienić uszczelkę pokrywy zaworów ale odstąpiłem od tego pomysłu skoro uszczelka jest tylko zewnętrzna, a w rurkach wszystko jest czyste.

Widywałem już takie świece ale nigdy się nie zastanawiałem, co może być przyczyną śladowych ilości oleju na gwincie. Wydaje się, że to nic groźnego. Powiedz jeszcze, czy i w jakiej ilości silnik pobiera olej? Jaki przebieg?
_________________
piotr57
 
 
davi76 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 117KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2024
Posty: 9
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 15-12-2024, 17:14   

Przebiegu ma 173 tys., a jeśli chodzi o to, czy bierze olej to niewiele mogę powiedzieć bo póki co zrobiłem nim tylko 500 km .. auto serwisowane było w Holandii w serwisie Mitsubishi do lutego 2023 r. czyli 10 lat ..
Ostatnio zmieniony przez davi76 15-12-2024, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-12-2024, 17:16   

davi76 napisał/a:
wejście do nich jest od góry, tj. przez pokrywę zaworów
właśnie o to chodzi - czyli w pokrywie zaworów powinny być uszczelki, coś jak na zdjęciu - z czasem robią się twarde i puszczają olej



albo
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-12-2024, 09:46   

Ale jak by puszcały miał by brudne świece od góry zapaćkane olejem fajk, a tutaj czysciutkie bez przypalonego oleju.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
miras713 
Nowy Forumowicz

Auto: asx 1>6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 26
Skąd: polska
Wysłany: 16-12-2024, 22:15   

Dwa tygodnie temu wymieniałem świece u siebie, przy przebiegu 103000. Wyglądały identycznie jak u Ciebie. Normalne ślady użytkowania, nic niepokojącego, silnik jak wiadomo smarowany jest olejem więc jego ślady w niektórych miejscach silnika są jak najbardziej prawidłowe, gorzej by było gdyby go w ogóle nie było.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-12-2024, 08:58   

Tutaj macie świece z 2.0 TSI VW wyjęte przy 170kkm, nie wiem czy ktoś wymienił wczesniej.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.