Sposób regulacji luzu zaworowego |
Autor |
Wiadomość |
gibson84
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2024 Posty: 3 Skąd: Radzyń
|
Wysłany: 30-09-2024, 16:07 Sposób regulacji luzu zaworowego
|
|
|
Cześć wszystkim
Przymierzam się do kupna Outlandera z silnikiem 2,0 lub 2,4 oczywiście pod gaz lub z gazem.
Wstępnie sprawdzałem jaki jest sposób regulacji luzu zaworowego i wyszło mi że silniki z jednym wałkiem rozrządu 4J11 i 4J12 montowane w zwykłych samochodach są regulowane śrubami, a silniki z dwoma wałkami rozrządu 4B11 i 4B12 montowane w hybrydach są regulowane przez wymianę szklanek.
I tak się zastanawiam czy te informacje są na 100% poprawne?
Czy możliwe jest żeby w tak nowym samochodzie był silnik z jednym wałkiem rozrządu czyli 8 zaworowy?
Jak na 100% sprawdzić z jakim oznaczeniem jest silnik?
Czy potrzebuje jakiegoś serwisowego klucza do regulacji na śrubach? |
|
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 316 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30-09-2024, 20:34
|
|
|
I jedne i drugie mają 2 wałki rozrządu , |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 188 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 30-09-2024, 20:48
|
|
|
Witam.. w tych silnikach 4J11/12 jest jeden wałek i 16 zaworów. Po cztery na kazdy cylinder. Do ustawienia potrzebny jest tajemniczy przyrząd ale i tak sama regulacja jest prostsza niż w 4B11/12 które są w hybrydach.. Na 100% oznaczenie silnika w Mitsu jest na tabliczce znamionowej.. Jako posiadacz pheva z lpg mam już za sobą wymianę szklanek..najgorsze ze trwa to parę dni.. Silniki 4J w zwykłych wersjach bardziej się nadają do gazowania..regulacja luzu będzie prostsza i tańsza.. |
|
|
|
 |
gibson84
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2024 Posty: 3 Skąd: Radzyń
|
Wysłany: 01-10-2024, 08:52
|
|
|
Czy ktoś ma namiary na ten tajemniczy przyrząd? I czy poradzę sobię bez niego? |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 188 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 01-10-2024, 17:19
|
|
|
Z tego co pamiętam to tajemniczy przyrząd tak jak wszystkie oryginalne części Mitsu,jest oznaczony numerkiem, na przykład filtr powietrza do phev to 1500A537. No i wtedy: 1- numerek szukamy w sieci po serwisówkach/manualach-z reguły po angielsku lub rosyjsku- jak już mamy numerek to i cudo się gdzieś w sieci znajdzie..ale nie wiadomo ile takie cudo może kosztować ?!.... 2-- dzwonimy do kilku serwisów, dowiedzieć się gdzie za regulację krzykną najtaniej.
[ Dodano: 01-10-2024, 21:05 ]
Tak z ciekawości sprawdziłem znalazłem w necie: Southside Cylinder Heads- Valve Clearances Mitsubishi 4J11 & 4J12 - i tam chłopy pokazują krok po kroku jak to robić bez tajemniczego przyrządu i że to nie takie straszne..opis po angielsku. powodzenia. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2024, 21:12
|
|
|
Dostępne są serwisówki, w których wyszczególnione są przyrządy i narzędzia do poszczególnych prac.
Trafiłem na nie dzięki forum i korzystam z powodzeniem przy serwisowaniu swojego egzemplarza tj. OIII 2.2 DID, więc podejrzewam, że sytuacja jest analogiczna w przypadku innych silników. |
|
|
|
 |
gibson84
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2024 Posty: 3 Skąd: Radzyń
|
Wysłany: 29-10-2024, 09:47
|
|
|
https://www.google.com/se...J6AjqCSdZ8,st:0
Okazuje się że to zaznaczone na kolor(do regulacji) to jest integralna część silnika tak więc problem mi się rozwiązał bo myślałem że to specjalistyczny przyrząd.
Co do wyceny roboty to dzwoniłem przed chwilą na serwis i regulacja kosztuje 1000zł |
|
|
|
 |
ravpraca
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: okolice Grodna
|
Wysłany: 17-11-2024, 22:44
|
|
|
Witam,
Przeczytałem z uwagą opis który podał waran.
Nie są podane wartości momentu dokręcenia śrub.
Czy czujnik zegarowy na pewno nie jest potrzebny?
Czy ktoś z Was robił sam taką regulację?
Nasze auto to Lancer z silnikiem 4J10.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
PS. Dodam tylko, że opis dotyczy zaworów dolotowych. Nie ma opisu zaworów wydechowych.
Tutaj chyba czujnik zegarowy jest jednak potrzebny? |
|
|
|
|
 |
aggio
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 17 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 01-01-2025, 17:09
|
|
|
ravpraca napisał/a: | Witam,
Przeczytałem z uwagą opis który podał waran.
Nie są podane wartości momentu dokręcenia śrub.
Czy czujnik zegarowy na pewno nie jest potrzebny?
Czy ktoś z Was robił sam taką regulację?
Nasze auto to Lancer z silnikiem 4J10.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
PS. Dodam tylko, że opis dotyczy zaworów dolotowych. Nie ma opisu zaworów wydechowych.
Tutaj chyba czujnik zegarowy jest jednak potrzebny? |
Tak, ja robiłem zgodnie z procedurą bez czujnika zegarowego. Nie jest on niezbędny. Silnik 4J11. |
|
|
|
 |
ravpraca
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: okolice Grodna
|
Wysłany: 08-01-2025, 17:42
|
|
|
Witaj aggio,
Dziekuję za informację. Jeśli możesz - proszę o odpowiedzi na poniższe pytania.
Czy robiłeś regulację sam? Masz zdjęcie bez pokrywy zaworów? Chciałbym potwierdzić, czy u mnie są dokładnie takie same mechanizmy.
Czy była potrzebna regulacja? Po jakim przebiegu ją wykonałeś?
Miałeś problem/kłopot w wykonaniu regulacji?
Z góry dziękuję za info. |
|
|
|
 |
aggio
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 17 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 10-01-2025, 09:20
|
|
|
Tak, robiłem sam. Mam LPG. Regulacja była potrzebna bo zawory na ssaniu były już podparte. Wydech w miarę ok. Choć był trochę za duży luz. Teoretycznie luz był ustawiany 20kkm temu ale przez jakiegoś wymieniacza i nie mam pewności czy dobrze ustawił i czy w ogóle coś zrobił. Kłopot przy regulacji był taki, że się uczyłem i długo mi się zeszło ale jest ok. Przed ustawieniem luzu objawy były takie, że po odpaleniu na zimnym przez chwilę telepało silnikiem po czym już później rozgrzewał się normalnie. Pewnie przez podparte zawory na ssaniu. I kolejny objaw, którego nie ma teraz to lekkie dzwonienie przez chwilę na zimnym. Może przez nadmierny luz na wydechu. Zdjęcia swojej głowicy nie mam ale wrzuciłem dokładnie identyczną jak moja.[img]www.eurofrance.pl/catalog/product/view/id/303359/s/glowica-silnika-mitsubishi-1865a211-20-16v-4j11/[/img] |
|
|
|
|
 |
ravpraca
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: okolice Grodna
|
Wysłany: 10-01-2025, 11:10
|
|
|
Cieszę się, że potrafisz sam takie tematy przy aucie ogarnąć.
Coraz mniej jest ludzi, którzy mają chęci i umiejętności.
U mnie objawów klepania, czy nierównej pracy nie ma.
Jednak chcę te luzy skontrolować.
Raz jeszcze dziękuję. |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 12-01-2025, 13:14
|
|
|
ravpraca napisał/a: | Cieszę się, że potrafisz sam takie tematy przy aucie ogarnąć.
Coraz mniej jest ludzi, którzy mają chęci i umiejętności.
U mnie objawów klepania, czy nierównej pracy nie ma.
Jednak chcę te luzy skontrolować.
Raz jeszcze dziękuję. |
Najprościej i najłatwiej. Znajdź kogoś, kto ogarnia multiair lub valvetronic, będzie wiedział co i jak. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
|
 |
|