  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[1.8 Di-D, 150HP] - uszczelniacz/kolo pasowe? | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Almahid  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi ASX 1.8DiD 150km 4w 
                  Kraj/Country: Germany 
                  Dołączył: 27 Cze 2023 Posty: 3 Skąd: Emmerich 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-05-2025, 07:12   [1.8 Di-D, 150HP] - uszczelniacz/kolo pasowe?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć wszystkim,
 
 
Tydzień temu wróciłem z urlopu w Polsce – przy okazji wizyty wymieniłem łańcuch rozrządu w swoim aucie (Mitsubishi ASX 1.8DiD 150KM 4WD, GA6W, przebieg 220tys.). Po powrocie do Niemiec zauważyłem wyciek oleju – ciągnie się praktycznie przez całą długość auta. Na trasie ok. 1400 km ubyło mi 2 litry oleju.
 
 
Wyciek zlokalizowałem w okolicy koła pasowego wału korbowego. Na razie nie było możliwości odkręcenia, bo warsztat nie miał wolnych terminów. Wyciek występuje dopiero przy ok. 2000–2200 obr./min – na biegu jałowym lub bez gazu nic nie cieknie.
 
 
Zamówiłem już:
 
 
nowe paski,
 
 
uszczelniacz wału.
 
 
Co dokładnie tam się dzieje, okaże się w poniedziałek, jak mechanik się za to zabierze.
 
 
Mam kilka pytań do Was:
 
 
1. Czy możliwe jest, że mechanicy źle zamontowali simering (np. uszkodzili go przy montażu)?
 
Czy raczej może to być wina zużytego koła pasowego lub kiepskiej jakości uszczelniacza?
 
 
2. Czy warto na początek wymienić tylko sam uszczelniacz i pojeździć chwilę, żeby sprawdzić, czy wyciek ustąpił,
 
czy może lepiej od razu wymieniać również koło pasowe (mimo że to znacznie zwiększa koszt)?
 
 
3. Czy sensownie byłoby wstrzymać się z demontażem koła/uszczelniacza/pasków do momentu, aż dotrze nowe koło pasowe,
 
i ewentualnie je zwrócić, jeśli stare okaże się w dobrym stanie (o ile to w ogóle da się ocenić gołym okiem)?
 
 
Koło pasowe dostępne jest tylko w ASO lub z Chin (np. na stronie: yoshiparts ).
 
 
Rozważam też zamówienie tego z eBay.de – link:
 
ebay.de  - w tym przypadku zastanawiają mnie dwa zagłębienia na zewnętrznej stronie koła (trzecie zdjęcie). Na innych kołach te zagłębienia są w nieco innych miejscach. Czy mają one jakieś znaczenie funkcjonalne (np. wyważenie, montaż)? Czy to tylko kwestia różnicy produkcyjnej?
 
Nie ukrywam, że zakup przez eBay byłby wygodniejszy – mam 30 dni na darmowy zwrot i jakieś zabezpieczenie, w razie problemów.
 
 
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź lub doświadczenie w podobnym przypadku!
 
 
Pozdrawiam | 
             
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-05-2025, 08:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Można uszkodzić uszczelniacz przy montażu ale bardziej prawdopodobne jest to, że na wale jest już rowek i będzie też ciekło na nowym uszczelniaczu. Można próbować go wbić trochę głębiej niż standardowo. Ostateczny ratunek, to wklejenie na wał tulejki i zastosowanie uszczelniacza o większej średnicy wewnętrznej. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 To masz  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-05-2025, 15:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Osłona rozrządu, miska... wszystko uszczelniane jest masą i nie używa się tradycyjnych uszczelek.
 
Mechanicy mieli spore pole do popisu, by nie uszczelnić prawidłowo. Niestety pośpiech nie jest wskazany przy naprawie auta, a i właściciel pewnie ich gonił, bo potrzebował auto do powrotu z Polski   
 
Wyciek raczej z osłony rozrządu. Po zwiększeniu obrotów łańcuch rozchlapuje olej dokładnie po obwodzie tj. uszczelnieniu, dlatego na biegu jałowym problem nie występuje. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Almahid  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi ASX 1.8DiD 150km 4w 
                  Kraj/Country: Germany 
                  Dołączył: 27 Cze 2023 Posty: 3 Skąd: Emmerich 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-05-2025, 16:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | To masz napisał/a: | 	 		  Osłona rozrządu, miska... wszystko uszczelniane jest masą i nie używa się tradycyjnych uszczelek.
 
Mechanicy mieli spore pole do popisu, by nie uszczelnić prawidłowo. Niestety pośpiech nie jest wskazany przy naprawie auta, a i właściciel pewnie ich gonił, bo potrzebował auto do powrotu z Polski   
 
Wyciek raczej z osłony rozrządu. Po zwiększeniu obrotów łańcuch rozchlapuje olej dokładnie po obwodzie tj. uszczelnieniu, dlatego na biegu jałowym problem nie występuje. | 	  
 
 
Wyciek ewidentnie pochodzi z okolic koła pasowego - tak jak napisałem powyżej - a nie z obudowy rozrządu. Silnik był kilkukrotnie obmywany z oleju i przy dodawaniu gazu widać jak olej wypływa poziomo w kierunku kabiny spod koła pasowego, dopiero następnie spływa w dół.
 
 
foto
 
 
 
. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 To masz  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2025, 19:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W takim razie nie fachową robotę wykonali. Daj znać czy zostawili stary uszczelniacz, czy nie udał im się montaż nowego.
 
Powodzenia. | 
             
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 joujoujou  		  
		 
         Forumowicz łysy i brzydki.
  
  
                  Auto: niebieskie 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3531 Skąd: Skąd: Skąd: 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-05-2025, 08:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               "Przerabialiśmy" ten wyciek w ASXie pani jou. Zawsze należy wymieniać i uszczelniacz i koło. To jest IMO wada konstrukcyjna zestawu koło/uszczelniacz powodująca szybkie zużycie obu elementów.  	  | Almahid napisał/a: | 	 		  | Koło pasowe dostępne jest tylko w ASO lub z Chin | 	   Warto sprawdzić jeszcze na amayama.com i japanparts.com (obie strony ślą oryginały z Japonii w przyzwoitej cenie). Myśmy brali z amayama.
 
 
Edit: Takich stron jest kilka, większość prowadzą ruscy migranci mieszkający w Japonii. Z wielu z nich sprowadzałem części, bez najmniejszego problemu.    | 
             
						
				_________________ Pozdr,
 
 
jou
 
 
Gość, skomentuj niebieską corolkę.
 
 
Gość,  skomentuj  samochodzik na baterie!  | 
			 
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |