Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander 2011 2.0 MIVEC benzyna bierze olej
Autor Wiadomość
Kamil1989 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2025
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 16-07-2025, 22:10   Outlander 2011 2.0 MIVEC benzyna bierze olej

Witam pojawił się dość duży problem w nowo zakupionym Outlanderze od osoby prywatnej. Historia wygląda tak. Zakupiłem outlandera 2.0 benzyna 147 km . Przejechane ma 219 tyś . Po zakupie zrobiłem autem 500 km, wszystko działa bezproblemowo olej na bagnecie się zgadzał silnik działa cichutko nic nie kopci nie szarpie. Zdecydowałem się na wymianę oleju + płukankę. Oczywiście poprzedni właściciel deklarował jak instrukcja kazała 5w30, po zlaniu oleju był on dość zużyty i przepracowany ale Ok ilościowo się zgadzało. Zrobiłem płukankę i zalałem świeżym olejem zrobiłem dokładnie 600 km i zonk ubyło oleju na tyle że bagnet pokazuje minimum jest dokładnie na samym początku tylko. Silnik suchy żadnych wycieków szarpania plucia olejem z wydechu żadnej chmury po odpaleniu. Gdzie szukać przyczyny że po płukance i zalaniu świeżym olejem tyle zjadło po przejechaniu 600 km ?. Czy płukanka mogła jakoś wpłynąć na pierścienie ? Osoba od której kupiłem to starszy dziadek podejrzewam teraz ze nie wymieniał tego oleju dość długo i poszły pierścienie po wymianie i czeka mnie remont silnika. Dolałem litr oleju i ledwo sięga pierwszej kropki na bagnecie. Gdzie zacząć poszukiwania problemu ? Jestem z Dąbrowy Górniczej czy gdzieś na Śląsku rejon Katowice/Gliwice znacie jakiś pożądny serwis który pomoże mi to zdiagnozować dlaczego pije takie ilości oleju ? Jestem trochę w kropce nie wiem co robić zbytnio teraz
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-07-2025, 23:16   

Litr oleju na 600 kilometrów to mało prawdopodobne jest. Zrób test. Odpal auto i zostaw na kilka minut na wolnych obrotach. Tak z dziesięć. Potem go przegazuj, i równocześnie patrz czy kopci. Jeśli puści bąka, to do wymiany są uszczelniacze zaworów. Jak by były uszkodzone pierścienie, lub zapieczone, to waliłby chmurę cały czas.
Dolej oleju do maksa, ale na zimnym silniku. I za każdym razem sprawdzaj stan również na zimnym, lub kilkanaście minut po zgaszeniu motoru.
Jaki olej wlałeś?
_________________

 
 
 
Kamil1989 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2025
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 17-07-2025, 00:06   

Wlałem 5w30, jutro tak zrobię odpalę na zimnym poczekam i będę gazował. Jeszcze miałem pomysł przystawić karton do wydechu zobaczyć czy nie pluje olejem. Bagnet sprawdzałem po zgaszeniu i po godzinie stan był ten sam (olej tylko
Na początku bagnetu) wlałem litr i stan się zmienił do pierwszej kropki na bagnecie. Też się zastanawiam gdzie po przejechaniu 600 km wyparowało tyle oleju jak silnik chodzi cicho jest suchy i nic nie dymi magia totalna ale jutro będę dalej kombinował
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-07-2025, 23:27   

Pytałem o markę oleju, bo miałem kiedyś przypadek, gdzie wlałem do Galanta castrola magnateca, i on też w dziwny sposób wyparował z silnika. Już nigdy więcej nie używałem oleju tej marki do silnika, i problem nie występował.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 7:23   

jacek11 napisał/a:
wlałem do Galanta castrola magnateca, i on też w dziwny sposób wyparował z silnika
miałem identyczny przypadek, magnatec 10W40, po zmianie na mobil problem zniknął
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.