 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
Lekkie krztuszenie sie podczas podnoszenia obrotow z jaloweg |
| Autor |
Wiadomość |
Uberas
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143km 2010r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2025 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2025, 14:03 Lekkie krztuszenie sie podczas podnoszenia obrotow z jaloweg
|
|
|
Hej,
Mam problem z lekkim krztuszeniem/zastanawianiem silnika podczas dość mocnego wciśnięcia gazu na luzie oraz np 3 bieg 1500-1800 obrotow
https://streamable.com/qxjd2g
Podsyłam film jak wygląda ten objaw lpg vs bez lpg
Bez lpg auto praktycznie nie ma tego objawu
Lpg założone dopiero 1.5 tys temu.
Jadę do gazownika w przyszłym tygodniu ale z tego co wiem gaz uwypukla wszelkie wady wiec moze cos i u mnie sie zaczyna?
Również podczas zimniejszych dni teraz auto po odpaleniu mi zgasło a jak odpaliłem przytrzymałem gaz zostało odpalone tylko obroty falowały. Po lekkim nagrzaniu temat nie wrócił
Prewencyjnie wymieniłem swiece bo auto ma 90 tys przebiegu i miało oryginalne, ale wydaje sie ze nic to nie zmieniło oprócz lepszej subiektywnie pracy silnika. Stare swiece wyglądają na uboga mieszankę co podobno jest norma w nowszych autach, nie ma zapocenia uszczelki pokrywy zaworu etc ani śladów oleju na samych świecach
https://zapodaj.net/plik-pK2MYYE55i
https://zapodaj.net/plik-4M7ytvjJEM
https://zapodaj.net/plik-48amGTaI2i
Jednak niepokoi mnie ten nalot na porcelanie świecy. Albo sobie wkręcam albo słychać lekkie syczenie w tej okolicy, co to jakaś dziura w gwincie? Fabrycznie? |
| |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24493 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-10-2025, 15:49
|
|
|
| Uberas napisał/a: | | Bez lpg auto praktycznie nie ma tego objawu | to masz do regulacji instalację - korekty po obrotach i/lub temperaturze, sprawdzenie ciśnienia na parowniku itp.
parownik miał prawo zmienić ciśnienie i taką korektę się robi - ja przez pierwsze tysiące na parowniku KME Silver (bardzo dobry zresztą) 3x zwiększałem ciśnienie, bo spadało a po pewnym czasie odwrotnie - musiałem zmniejszać
bez podejrzenia parametrów pracy instalacji to raczej temat dla wróżbity |
|
|
|
 |
Uberas
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143km 2010r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2025 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2025, 17:37
|
|
|
| Krzyzak napisał/a: | | Uberas napisał/a: | | Bez lpg auto praktycznie nie ma tego objawu | to masz do regulacji instalację - korekty po obrotach i/lub temperaturze, sprawdzenie ciśnienia na parowniku itp.
parownik miał prawo zmienić ciśnienie i taką korektę się robi - ja przez pierwsze tysiące na parowniku KME Silver (bardzo dobry zresztą) 3x zwiększałem ciśnienie, bo spadało a po pewnym czasie odwrotnie - musiałem zmniejszać
bez podejrzenia parametrów pracy instalacji to raczej temat dla wróżbity |
Okej no to jak wspomniałem na przeglądzie zerowym to pewnie zostanie zrobione.
A kwestia koloru/wyglądu tych swiec to normalne?
Czy te silniki palą tak dużo czy cos jednak jest nie tak? Minimalnie 10l lpg co jest dużym zaskoczeniem przesiadając sie z civica 1.8 ktory potrafił palić 6-9l a tutaj 10-13l przy tej samej wadze i gorszych osiągach:/
Stąd zacząłem troche drążyć czy cos nie jest nie tak..
Update:
Po postoju spróbowałem odpalić na zimnym włączył ssanie juz nie ma falowania. Swiece były już stare |
| |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24493 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2025, 14:41
|
|
|
Świece wyglądają normalnie.
| Uberas napisał/a: | | potrafił palić 6-9l a tutaj 10-13l przy tej samej wadze i gorszych osiągach |
masz na myśli 6 litrów LPG? - kolego, mój Jogger z 3 cylindrowym silnikiem 1.0, z fabrycznym LPG pali średnio 7.6 gazu a najmniej zszedłem do 6.9 jadąc na tempomacie 90 km/h na 6 biegu...
dla silnika 1.8 spalanie rzędu 8 w trasie i 12 w mieście (gazu) to norma - silnik albo pali paliwo albo siebie
plus jest opcja, że instalacja - co sam już wiesz - wymaga regulacji |
|
|
|
 |
Uberas
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143km 2010r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2025 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-10-2025, 17:28
|
|
|
| Krzyzak napisał/a: | Świece wyglądają normalnie.
| Uberas napisał/a: | | potrafił palić 6-9l a tutaj 10-13l przy tej samej wadze i gorszych osiągach |
masz na myśli 6 litrów LPG? - kolego, mój Jogger z 3 cylindrowym silnikiem 1.0, z fabrycznym LPG pali średnio 7.6 gazu a najmniej zszedłem do 6.9 jadąc na tempomacie 90 km/h na 6 biegu...
dla silnika 1.8 spalanie rzędu 8 w trasie i 12 w mieście (gazu) to norma - silnik albo pali paliwo albo siebie
plus jest opcja, że instalacja - co sam już wiesz - wymaga regulacji |
Wez pod uwage ze jezdze bardzo ekonomicznie - zazwyczaj wszyscy przecieraja oczy ze zdumienia.
Komputer w UFO pokazywal mi 5.0-6.0 maks 6.6 jak ostro cisnalem.
Realne srednie spalanie to bylo okolo 7.5l LPG
Tutaj przy porownywalnej trasie/stylu 10l LPG, komputer pokazuje okolo 8l.
Stad pytanie czy ten typ tak ma - czy to jest kwestia stanu technicznego? Dopiero to auto kupilem.
Widzialem ze ktos osiagal spalania na poziomie 6.4L komputer - 7.5L LPG i cos takiego bardziej oczekiwalem. Jezdze tylko w trasie 75-100kmh..
Odnosnie regulacji - podpowiem gazownikowi zeby podkrecil ten reduktor i zobaczymy. Dzieki |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24493 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2025, 18:58
|
|
|
Ale komputer pokazujący spalanie to raczej jest dla benzyny bo nie wiem czy ktoś poza dacią ma zintegrowaną instalację w ten sposób aby pokazywać szczegóły dla obu paliw.
Jeśli masz jakąś standardową instalację to proponuję się zaopatrzyć w kabelek za 30zł i samemu przynajmniej podejrzeć parametry pracy. W necie znajdziesz ogrom informacji o regulacji, parametrach pracy itp. |
|
|
|
 |
Uberas
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143km 2010r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2025 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2025, 08:18
|
|
|
Hej,
Przyglądając sie tematowi bliżej zapomniałem o ważnej kwestii - lpg moze byc zle zamontowane/wyregulowane.
I rzeczywiście to poszarpywanie tylko na lpg występowało, na pb jest okej.
Wróciłem do gazownika, podpiął pod kompa.
Mam staga qnext plus wiec ma on tez dostęp do obd, korekty były bliskie zeru, ale zmienil trochę mapę i kazał mi potestowac.
Więc narazie te kwestie bym chciał zostawic, a skupić sie na tym nieszczęsnym odpalaniu
Więc.. Auto ma jakiś ewidentny problem i myślałem ze to kwestia korekt (zbyt ubogi lpg wiec komp wprowadza korektę a na zimnym zalewa silnik)
Niestety ta teoria została obalona i.. chyba bedzie cos grubszego typu zawory/lancuch
Czy moglibyście zerknąć na ten film i powiedzieć mi co to moze byc?
Generalnie sprawdzilem akumulator i jest na granicy życia, ale jeszcze powinien działać- objaw tez nie wskazuje na niego bo psuje sie juz po tym jak "zalapie"
Są wiec 3 przypadki, auto TYLKO na zimnym podczas 1 rozruchu:
1. Najczęściej zapali i od razu zgasnie nie moze utrzymać (jest to spowodowane jakby nie włączeniem sie ssania? Idzie na obroty docelowe od razu, widac to na nagraniu)
2. Odpali, ale idzie na te obroty docelowe, lekko zafaluje i idzie na ssanie i jest juz okej (to widac na nagraniu)
3. Ma problem odpalić, dopiero dodanie gazu pozwala odpalić i potem występuje to falowanie, jak juz złapie ssanie jest okej.
https://streamable.com/uxg68f
Akurat jestem z Warszawy i mechanik mitsumaniakow mówi, ze to najprawdopodobniej rozrzad ale no.. wolałbym żeby nie, wygląda mi to jak jakiś brak włączenia ssania, z czym sie generalnie jeszcze nie spotkałem w aucie. Jakieś pomysły co moglbym sprawdzic?
Dodam ze rzeczywiście cos piszczy na początku od startu silnika, jakby wielorowkowy ale byl wymieniany jakos w lata temu wiec watpie ze to to..
Patrząc na inne nagrania
https://youtube.com/shorts/glrURx4nVog?si=ljiWjRycOsQGBzSr
Ewidentnie u mnie nie ma ssania, czyli co wyczyścić IVAC/zmienic czujnik temperatury? Czujnik na komputerze pokładowym dobrze pokazuje, nie wariuje ze jest ciepły na zimnym |
| |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24493 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-10-2025, 21:39
|
|
|
| Jeśli rozrząd jest stary, to może być dobry trop. A jak tam się reguluje zawory? - na szklanki? - bo za kiepskie odpalanie często zawory odpowiadają. |
|
|
|
 |
Uberas
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143km 2010r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2025 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2025, 23:23
|
|
|
| Krzyzak napisał/a: | | Jeśli rozrząd jest stary, to może być dobry trop. A jak tam się reguluje zawory? - na szklanki? - bo za kiepskie odpalanie często zawory odpowiadają. |
Auto z 2010 przebieg 90 tys
Zawory na szklanki
Moze najpierw wyczyścić przepustnice i IVAC? Zawory to minimum 700+zl |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24493 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2025, 16:28
|
|
|
| Niestety nie znam się na tych autach na tyle, aby podważać opinię speców. Możesz jeszcze sprobować zrobić szerszą diagnostykę u Dawida Mitlasa, czyli Tokyo, znajdziesz go na FB. |
|
|
|
 |
|
|
|