Przesunięty przez: Hubeeert 05-04-2006, 16:35 |
[CA4A 1.6] Coś się spaliło :( |
Autor |
Wiadomość |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2005, 01:16 [CA4A 1.6] Coś się spaliło :(
|
|
|
Otóż sprawa wygląda tak: Jadę sobie spokojnie i nagle silnik gaśnie, zapalają sie kontrolki i zaczęło śmierdziec spalenizną w samochodzie. Wyłączyłem zapłon i zepchnełem auto na pobocze. Próbowałm go odpalić ale nic z tego silnik kręci i nic więcej. Zauważyłem że gdy na poczatku próbowałem odpalić to CE się paliło cały czas i nie gasło, po dwoch kolejnych próbach zaczęło nierównomiernie migać a potem zgasło i juz się wcale nie zapala. Byłem u mechanika, sprawdzał iskrę (nie było)i powiedział że to albo aparat zaplonowy , albo komputer. Co robić pomóżcie !!!
COLT CA0 1.6 '92 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 01:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-11-2005, 08:59
|
|
|
Kondensatory w ECU..... na 10000000000000000000000000%, jak masz szczescie, to wymiana tylko kondensatorow - 4 szt. koszt 2 zl, jak znecales sie dlugo nad silkiniem po padnieciu - cale ECU - ceny od 300 do nawet 1000 zl.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2005, 09:50
|
|
|
Widzialem uzywke na allegro za 150 zl. Teraz lece rozebrac "zlota skrzeynke", oby to byly tylko kondensatory. |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 29-11-2005, 10:14
|
|
|
A jak zawierają PCB ???? |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-11-2005, 11:00
|
|
|
Wisz co Luk_szc - u nas w firmie mowi sie do takich:
pier.... sie - az upandiesz |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 29-11-2005, 11:56
|
|
|
A cóż to za inwektywy- przeta ja się bardzo poważnie zapytałem |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2005, 12:23
|
|
|
luk_szc napisał/a: | A jak zawierają PCB ???? |
to nie wdychać i nie pić elektrolitu. Utylizować.
www.pcb.pl |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-11-2005, 16:17
|
|
|
Z tego co kojarzę to problem kondensatorów w ECU to domena C5x a nie CA0.Pisali o tym użytkownicy właśnie tych misiów a nie kojarzę takich topiców pisanych przez posiadaczy CA0
Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-11-2005, 16:24
|
|
|
Pierwsze jajka maja ECU takie jak C50 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2005, 22:01
|
|
|
Wymienilem 4 kondensatory (2 z nich byly mocno wywalone) podlaczylem kompa i dalej nie chce odpalic a CE tak jak sie nie swiecilo tak teraz nie gasnie Chyba bede musial kupic tego kompa , jezeli mam colta CA0 '92 to znaczy ze komp od nowszego CA0 nie bedzie pasowal? czy wersje 1.3 i 1.6 maja ten sam ECU? |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2005, 23:09
|
|
|
teraz jak sie swieci to odczytaj bledy!! |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2005, 23:23
|
|
|
jak je odczytac? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 01-12-2005, 07:16
|
|
|
Próbówka diodowa podpinasz jak dobrze pamiętam do 1 i 12 pinu (po przekątnej kostki wychodzi:)... mówimy oczywiście o złączy diagnostycznym, powinien byc pod nad lewą nogą kierowcy zaślepiony "gumką" (no chyba że w Jajku jest inaczej) i po kolei...
Podłączasz próbówke do pinów przy wyłączonej stacyjce...
po podłączeniu patrząc na diodę włączasz stacyjke i liczysz błyski...
długi błysk to dziesiątki - 2 błyski = 20
krótki błysk to pojedyncze cyferki - 5 błysków=5
w sumie daje 25....
Po dłuższej przerwie nie świecenia (2s-około) zaczyna dalej błyskać znaczy sie że podaje nastepny błąd... i tak liczymy błyski zapisujemy do momentu kiedy ECU zacznie sie powtarzać w sensie podawać te same błędy co wcześniej.....
Tabele z kodami błędów wyśle Ci na @ - tylko go podaj
Acha - odczyt warto powtórzyć, wyłaćzyć stacyjke włączyć ponownie i jeszcze raz odczytać, po całej zabawie i "usunięciu" awarii odłączyc akumulator na 60s (wystarczy 15 ale...) póżniej próbować zapalić silnik - jeśli dalej LIPA - można zczytać blędy powtórnie - może akurat coś innego pokaże..
A tak już na całkowity koniec zabawy kiedy uruchomisz silnik itd... odłącz aku na 60 s, podłącz spowrotem i na zimnym silniku zapal go i tak ma sobie SAM chodzić aż do momentu włączenia sie wentylatora chłodnicy...(około 30min - zimno w końcu jest nie...) - nie dotykaj gazu, nie kręć kierownicą, nie włączaj świateł itd... ma chodzic całkowicie sam, ponieważ wtedy ECU uczy sie... tzn. programuje wstępnie
Powodzenia |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2005, 07:28
|
|
|
...moje sprzedane mitsu., też padło no i nie muszę pisać co ,wystarczy że napiszę że kondziołków nie zmieniłem ,ponoć stoi już 3 tygodnie ,siakoś nie może do niego nowa właścicielka ECU dobrać,no lipa okropna ,chyba wyjme teraz kompa z nismo |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2005, 09:23
|
|
|
ROMEL prosze to tabele kodow.
moj mail: michal.bieszk@wp.pl
[ Dodano: 02-12-2005, 10:40 ]
nie zabralem sie jeszcze za sprawdzanie bledow ecu i nie mam co sie zabierac bo moj komp nie dziala macie moze jakies namiary na te sterowniki?
PS. nr kompa md175667 e2t38974 |
|
|
|
 |
|