[Cari 1.9DI-D] Prosze o opinie tego silnika. |
Autor |
Wiadomość |
heckler [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 10:25 [Cari 1.9DI-D] Prosze o opinie tego silnika.
|
|
|
Prosze napiszcie coś o tym silniku.Że francuz to już wiem,ale jak się sprawuje.a skrzynia biegów?Salanie? |
|
|
|
 |
KrisKros [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 11:48 Re: Prosze o opinie tego silnika.
|
|
|
heckler napisał/a: | Prosze napiszcie coś o tym silniku.Że francuz to już wiem,ale jak się sprawuje.a skrzynia biegów?Salanie? |
Cóż można napisać - były dwa typy zwykły 102KM i HP z turbo o zmiennej geometrii 115KM. Są też wersje 130KM ale do końca nie wiadomo czy oryginalny tuning czy przeróbki salonów... Silnik francuz od renault więc większość części wymienna Ja takowego mam i stwierdzam, że silnik nie jest zbyt wysilony więc powinien pojeździć jeśli będzie się dbało o wymiany płynów i turbinę. Spora elastyczność (moment jest juz od 1800obr/min) dość dobre przyspieszenia. Jest dość głośny ale w porównaniu do TDI to i tak jest dosć cicho. Spalanie na poziomie 6,5 miasto (Poznań); 5,5 trasa przy jakiś 110-130km/h. Skrzynia biegów... i tu są różne wersje. Wg tego co ja zdołałem doczytać to jest to skrzynia japońska produkowana w europie choc słyszłem wersje że jest to skrzynia Volvo / Stayer. Jaka jest prawda nie wiem ale mam porówanie ze skrzynią oplowska i fiatowska oraz nissana i powiem, że w mitsu jest równie dobra jak w nissanie delikatna i płynna. Trzeba uważać na cudowny wynalazek - koło dwumasowe - jak sie zepsuje to boli!!
Jestem bardzo zadowolony - nigdy mnie nie zawiódł, pali mało, szybki jest - ogólnie godny polecenia |
|
|
|
 |
heckler [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 12:57
|
|
|
Dzięki.A długo już nią jeżdzisz?Co to jest koło dwumasowe??Jak bardzo awaria boli?Czytając już pare opini o dieslu to w większości każdy ganił francuzką skrzynie i silniki dlatego chcę zasięgnąć wiedzy od użytkowników tago silnika.Obecnie jeżdze Carismą GDI i tam skrzynia chodzi bajecznie.A turbina?Nigdy nie miałem nic wspólnego z silnikami TD. |
|
|
|
 |
KrisKros [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 13:08
|
|
|
heckler napisał/a: | Dzięki.A długo już nią jeżdzisz?Co to jest koło dwumasowe??Jak bardzo awaria boli?Czytając już pare opini o dieslu to w większości każdy ganił francuzką skrzynie i silniki dlatego chcę zasięgnąć wiedzy od użytkowników tago silnika.Obecnie jeżdze Carismą GDI i tam skrzynia chodzi bajecznie.A turbina?Nigdy nie miałem nic wspólnego z silnikami TD. |
Jeżdżę nią od października i zrobiłem 11000 km. koło dwumasowe to: http://www.motofakty.pl/a..._zamachowe.html. Koszty naprawy są ogromne zaczynają sie od 2000 i to jak dobrze idzie. Skrzynia nie jest francuzka - takowa byla w starym tD przed liftem DI-D nie ma skrzyni francuzkiej a japońska montowaną przez Volvo. Nie spotkałem sie ze złymi opiniami dotyczącymi tego silnika i tej skrzyni. Owszem nie jest to zadne cudo najlepsze na świecie ale jeździ bardzo dobrze i jak sie dba to pojeździ. Turbo jak pisałem w wersji 115 KM ma zmienną geometrię. Myślę że spokojnie 300 000 km ujedzie bez napraw o ile będziesz dbał o niekatowanie jej na zimnym silniku (max 2000 obr/ min i zmiana biegu) no i po ostrzejszej jeździe dasz jej minutę albo i 2 na wystudzenie. |
|
|
|
 |
heckler [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 13:23
|
|
|
Dzięki za linka już wiem o co chodzi z tym kołem.Poczytałem również opinie uzytkowników zgroza!!!!Koszt naprawy w Nissanie 7 tyś.!!!z czego to jest zrobione??Z tytanu?Po 100tyś.takie koła padają-no,no!A da rade poznać czy jest ok podczas jazdy czy oględzin auta? |
|
|
|
 |
KrisKros [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 15:57
|
|
|
heckler napisał/a: | Dzięki za linka już wiem o co chodzi z tym kołem.Poczytałem również opinie uzytkowników zgroza!!!!Koszt naprawy w Nissanie 7 tyś.!!!z czego to jest zrobione??Z tytanu?Po 100tyś.takie koła padają-no,no!A da rade poznać czy jest ok podczas jazdy czy oględzin auta? |
Koła nie padają tak często. Duze problemy były z Fordami i Toyotami. Nissan mimo że też miał problemy i był to silnik renault to podobno był to inny typ skrzyni biegów. Nie patrz sie na te 100 000 km bo gdyby tak było to nikt by diesli nie kupował. Wg moich informacji przy częstym zrwyaniu sprzęgła to pierwsze co Ci sie wysypie to dwumasa. Jak ją poznać... w DI-D słychać ja jak np na 3 czy 4 biegu zdejmiesz noge z gazu i po chwili dodasz gaz słychać wtedy puknięcie ale tak moze być. Jeśli takie puknięcia słychać w trakcie jazdy i cały silnik masz wrazenie ze zachwile pofrunie to oznacza ze dwumasa jest do wymiany
Edit: nie są z tytanu i faktycznie powinny kosztować tyle co sprzęgło ale skoro ludzie płacą to ceny idą w górę. Są juz podróbki i to równie dobre na rynku |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 26-03-2007, 22:29
|
|
|
Mam DID Sport 130 KM(2003r) od listopada. Jestem zadowolony, silnik dynamiczny, oszczędny. Jazda po mieście -pali około 7,5 l/100, na trasie 5,2-5,4 l/100 przy dosyć dynamicznej jeździe.Mam drobne problemy z kontrolką - Check. Już wiem jak ten problem likwidować ale ponieważ dotyczy to alarmu to na forum nie będę pisał. Jak ktoś jest zainteresowny proszę na p.w. Zrobiłem dopiero około 4000 km bo to nie jedyne auto którym się posługuję. Ostrożnie z instrukcją manual bo tam też bywają błędy. Konkretnie chodzi mi o schemat zbiornika paliwa i systemu zasilania paliwem. Czy macie koledzy spryskiwacze reflektorów bo u mnie zauważyłem chyba lekkie nieprawidłowości. Silnik jest chipowany , podobno fabrycznie. Listwy i lusterka czarne, na listwach drzwi tylnych napis Sport, pod kierunkowskazami bocznymi emblemat DID+. Czy ktoś ma taką lub podobną wersję.Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2007, 10:16
|
|
|
slawek st napisał/a: | Ostrożnie z instrukcją manual bo tam też bywają błędy. Konkretnie chodzi mi o schemat zbiornika paliwa i systemu zasilania paliwem. |
Serwisowka zamieszczona na forum jest do samochodow do 2001 roku - Ty masz 2003. To chyba roznica? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 27-03-2007, 10:44
|
|
|
Drogi kolego nie przyznawaj się że sam nie sprawdziłeś tej serwisówki na dodatek insynuując że to ja nie potrafię czytać. Jest suplement w którym są schematy zasilania paliwem DID z silnikiem F9Q ( możesz sprawdzić). Moim zdaniem taka pompa nie jest potrzebna w żadnym dizu bo wystarcza pompa wtryskowa która wytwarza podciśnienie i zasysa paliwo ze zbiornika.Tak jest również w innych autach. Jestem ostrożny w swych mniemaniach dlatego sprawdziłem i szukam poparcia(potwierdzenia) u innych użytkowników takiego auta jak moje. Przyda się to chyba wszystkim więc proszę o wybaczenie że piszę o tym w różnych tematach( trącających ten problem.)Bez obrazy,Pozdrawiam |
|
|
|
 |
heckler [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 19:13
|
|
|
Czyli można spokojnie kupować?A i jeszcze jedno jak rozpoznać (dwa typy zwykły 102KM i HP z turbo o zmiennej geometrii 115KM)zwykły od turbo?Tzn na klapie są jakieś oznaczenia?Jak w ogłoszeniu poznać który ma silnik. |
|
|
|
 |
KrisKros [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 19:59 rozpoznanie typu
|
|
|
heckler napisał/a: | Czyli można spokojnie kupować?A i jeszcze jedno jak rozpoznać (dwa typy zwykły 102KM i HP z turbo o zmiennej geometrii 115KM)zwykły od turbo?Tzn na klapie są jakieś oznaczenia?Jak w ogłoszeniu poznać który ma silnik. |
Niestety nie poznasz w ogłoszeniu w jakikolwiek sposób. Jedynie to po typie silnika na tabliczce znamionowej. Ten 102 KM to F9Q1 a ten 115KM to F9Q2... |
|
|
|
 |
heckler [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 10:28
|
|
|
Patrząc na silnik też nie widać różnic?W środku auta też nic innego?Aż dziwne.Cenowo powinny się różnić,chyba że ktoś nie wie jaki ma . |
|
|
|
 |
Mariusz-czeki [Usunięty]
|
Wysłany: 30-04-2007, 21:41 Re: Prosze o opinie tego silnika.
|
|
|
Ja mam carisme 115Km i jestem bardzo zadowolony. Pali ok 6,5l miasto i 5,5l w trasie. Silnik duzo bardziej cichszy niż VW TDI, a równie szybki i oszczędny. Ścigałem sie z 130KM TDI Golfa i nie dał mi rady:-) Z czystym sumieniem mogę polecić. Mój jeszcze się nie popsuł. Przebieg 78tys km. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-05-2007, 02:58
|
|
|
bo 115-stka to zajefajny motor. Mój przed chpiem wykazał na hamownii wykazał ponad 120 KM, a potem to strach się bać, a spalanie nawet mniejsze. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
|